Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ HEATHROW: ένας οργανισμός σε συνεχή ανάπτυξη!

κείμενο από το ypodomes.com
Όταν μιλάς για μεγάλα αεροδρόμια του κόσμου τότε ένα από αυτά που έρχονται απευθείας στο μυαλό σου είναι και το Αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου. Δικαίως, αφού είναι το 4ο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στον κόσμο σύμφωνα με την κατάταξη του 2010 με 56.000.000 επιβάτες να έχουν διακινηθεί από αυτό. Στην Ευρώπη είναι πρώτο ενώ ακολουθεί το Αεροδρόμιο De Gaulle του Παρισιού.

Το Heathrow βρίσκεται 22 χλμ δυτικά της πόλης του Λονδίνου. Παρότι είναι σχετικά μακριά από την πόλη η ευρύτερη περιοχή είναι κατοικημένη. Το Αεροδρόμιο έχει δύο κύριους διαδρόμους ενώ διαθέτει 5 terminal. H περιοχή στην οποία βρίσκεται ονομάζεται Hillingdon. Είναι το μεγαλύτερο από τα 7 αεροδρόμια που εξυπηρετούν το Λονδίνο των 10.000.000 κατοίκων.

Το Αεροδρόμιο του Heathrow το χρησιμοποιούν περισσότερες από 90 αεροπορικές εταιρείες για 170 προορισμούς σε όλο τον κόσμο. Ο πιο πολυσύχναστος προορισμός είναι η Νέα Υόρκη. Το Αεροδρόμιο διαθέτει όλες τις υπηρεσίες ασφάλειας ενώ μέσα στα terminal υπάρχουν εκατοντάδες εμπορικά καταστήματα, καφέ, εστιατόρια κλπ.

Το τελευταίο terminal, το πέμπτο κατά σειρά άνοιξε τις πύλες τους το 2008. Υπό κατασκευή βρίσκεται το terminal 2 με τις εργασίες κατασκευής της πρώτης φάσης να ολοκληρώνονται το 2014. Τα terminal 3,4 υποβλήθηκαν σε εργασίες ανακαίνισης οι οποίες ολοκληρώθηκαν το 2009.

Ένα πολύ σημαντικό έργο που είχε μπει στα πλάνα κατασκευής για ένα τρίτο διάδρομο και ένα έκτο terminal με τα σχέδια να είναι έτοιμα. Τελικά το σχέδιο δεν προχώρησε και μέσα στο 2010 ακυρώθηκε όλο το project.

Το αεροδρόμιο του Heathrow ουσιαστικά είναι ένας οργανισμός που συνεχίζει να αναπτύσσεται μέσα στο χρόνο. Από το 1955 που άνοιξε τις πύλες του η εξέλιξη του είναι εντυπωσιακή ενώ πρόκειται για το πιο ιστορικό αεροδρόμιο της Ευρώπης. Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη συνδέονται με καθημερινές πτήσεις με το Heathrow ενώ το καλοκαίρι και άλλες περιοχές της χώρας έχουν σύνδεση μαζί του.

Εδώ πρέπει να πούμε ότι το Λονδίνο με τα 5 terminal που διαθέτει εξυπηρετεί περίπου 60 εκ. επιβάτες ετησίως όταν το Ελ. Βενιζέλος της Αθήνας με ένα terminal διακινεί περίπου 15εκ. επιβάτες αντίστοιχα με ανώτατο όριο αντοχής τους 16εκ. επιβάτες. Σύμφωνα με την σύμβαση που έχει υπογραφεί στο Βενιζέλος όταν κορεστεί ο πρώτος αεροσταθμός τότε η Hochtief θα κατασκευάσει ένα δεύτερο αεροσταθμό (ή terminal) στα βόρεια του Αεροδρομίου πιο κοντά στα Σπάτα.

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΤΑΞΙ ΣΤΟ ΤΕΡΜΙΝΑΛ 5!
Και όμως, μια από τις παγκόσμιες καινοτομίες του διαθέτει το Αεροδρόμιο του Heathrow είναι τα αυτόματα ταξί, χωρίς οδηγό τα οποία ξεκίνησαν το 2009! Αυτά τα φουτουριστικά οχήματα μπορούν να μεταφέρουν επιβάτες από το business park στο terminal 5 σε λιγότερο από 5 λεπτά!

H προχωρημένη αυτή τεχνολογία ουσιαστικά είναι απλή. Πρόκειται για ένα δίκτυο το οποίο λειτουργεί όπως τα lifts στις χιονοδρομικές πίστες και λειτουργούν χωρίς οδηγό αλλά αυτόματα. Μπορούν να μεταφέρουν μέχρι 4 άτομα και τις βαλίτσες τους.

Η λειτουργία τους ακόμα βρίσκεται σε δοκιμαστικό επίπεδο και έχουν παραδοθεί στο επιβατικό κοινό. Αν η λειτουργία τους αποδειχθεί επιτυχημένη τότε το σύστημα θα επεκταθεί σε όλο το Αεροδρόμιο. Το σύστημα εφευρέθηκε από τον dr. Martin Lowson.

ΙΣΤΟΡΙΑ
Η τοποθεσία που χτίστηκε το Heathrow ήταν μια απομονωμένη εξοχική περιοχή του Λονδίνου με την ονομασία Heath Row. Στον Α` παγκόσμιο πόλεμο κάνει την εμφάνιση του ένα στρατιωτικό αεροδρόμιο νότια της περιοχής. Στην δεκαετία του 1930 είναι ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο με κύρια χρήση την συναρμολόγηση αεροσκαφών!

Την δεκαετία του 1940 περνά στον έλεγχο του κράτους για να χρησιμοποιηθεί ως στρατιωτικό και το 1944 ξεκινά η κατασκευή του πρώτου διαδρόμου επεκτείνοντας το υπάρχον αεροδρόμιο αγοράζοντας γη από ένα εφημέριο! Τελικά το 1946 περνά στο Υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας και μετατρέπεται σε πολιτικό ενώ στις 25 Μαρτίου του ίδιου έτους γίνονται τα επίσημα εγκαίνια.

Τα επόμενα χρόνια το Heathrow άρχισε να αναπτύσσεται εντυπωσιακά και οι διάδρομοι που υπάρχουν σήμερα ολοκληρώθηκαν την δεκαετία του 1950. Το 1955 η Βασίλισσα Ελισάβετ Β` εγκαινίασε το μόνιμο κτίριο terminal (σήμερα γνωστό ως terminal 2). Το 1961 άνοιξε τις πύλες του το Oceanic Terminal .

Το 1968 ανοίγει το terminal 1 και επανακαθορίζονται τα άλλα δύο terminal. Αυτό του 1955 γίνεται το terminal 2 και το oceanic terminal γίνεται terminal 3. Το 1968 το Heathrow διακινεί 14.000.000 επιβάτες ετησίων νούμερο που θεωρείται τεράστιο για την εποχή. Για να καταλάβει κάποιος πόσο μεγάλο νούμερο είναι αυτό θα πρέπει να πούμε ότι το 2009 το Αεροδρόμιο της Αθήνα διακίνησε 15.000.000 επιβάτες με τη χρήση του αεροπλάνου να είναι πλέον προσβάσιμη από όλους.

Το 1970 το terminal 3 προσθέτει και κτίριο αφίξεων ενώ τοποθετούνται και οι πρώτοι κυλιόμενοι διάδρομοι. Το 1977 το Heathrow μεγαλώνει και γίνεται και το πιο σημαντικό βήμα για την συγκοινωνία ανάμεσα στο Αεροδρόμιο και την πόλη του Λονδίνου. H γραμμή Picadilly του Μετρό εγκαινιάζει τη σύνδεση της με το αεροδρόμιο και η απόσταση μέχρι το κεντρικό Λονδίνο διανύεται σε λιγότερο από μία ώρα.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1980 ο ετήσιος αριθμός των επιβατών έχει αυξηθεί στα 30.000.000 και ένα καινούριο terminal το terminal 4 κατασκευάζεται και παραδίδεται το 1986. Την ίδια χρονιά ο νέος αυτοκινητόδρομος Μ25 συνδέει το Αεροδρόμιο με το Λονδίνο και άλλες περιοχές της χώρας.

Στα τέλη της δεκαετίας το Αεροδρόμιο ιδιωτικοποιείται. Το 1998 μια υπερταχεία, το Heathrow Express αρχίζει λειτουργεί με την απόσταση μέχρι το κέντρο του Λονδίνου να επιτυγχάνεται σε 20 λεπτά.

2 σχόλια:

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Το αεροδρόμιο Heathrow του Λονδίνου είναι ένα από τα πέντε στολίδια της πόλης.

1. Big-Ben

2. Το ευρύτερο κτίριο όπου υπάγεται το Big Ben (Βρετανικό Κοινοβούλιο)

3. London Tube (το μετρό του Λονδίνου)

4. Αεροδρόμιο Heathrow

5. "Το μάτι" του Λονδίνου

τρενομανής είπε...

Και στην πατρίδα μας ομοίως δεν γίνεται; Επί Χαριλάου Τρικούπη χαράχτηκε ο σιδηρόδρομος Πελοποννήσου και όλοι οι πολιτικοί που τον διαδέχτηκαν ώς τις μέρες μας δε βελτίωσαν ούτε ένα μέτρο του. Στα μέσα της δεκαετίας του 2000 – 2010 κι έπειτα από αλλεπάλληλους εκτροχιασμούς αυτοκινηταμαξών στην ορεινή Αρκαδία, οι ημέτεροι κρατούντες εφεύραν το αυγό του Κολόμβου! Σκέφτηκαν (!) και αντικατέστησαν στο τμήμα Κόρινθος - Άργος - Τρίπολη - Καλαμάτα ΜΟΝΟ την παλαιά επιδομή. Ο χρόνος υλοποίησης αυτού του έργου ξεπέρασε τον χρόνο κατασκευής της ίδιας σιδ/κης γραμμής στο τέλος του 19ου αιώνος, τότε που τα μόνα διαθέσιμα εργαλεία ήταν τσάπες, αξίνες και φτυάρια... Τελικά οι κρατούντες έθεσαν σε λειτουργία μόνο το ήμισυ της διαδρομής (από Κόρινθο έως Τρίπολη), αλλά παρά την ανακατασκευή επιδομής και τους νεώτερους συρμούς, οι χρόνοι των δρομολογίων υπολείπονταν κατά πολύ αυτούς πριν από την ανακατασκευή της υποδομής! Στη συνέχεια διόρθωσαν τους χρόνους μειώνοντάς τους σχεδόν στο μισό (!), ελαττώνοντας όμως τα δρομολόγια, ώστε, παρά τη βελτίωση των χρόνων, οι συρμοί να κινούνται, απολύτως σίγουρα, άδειοι. Τέλος, οι μηχανοδηγοί πειραματίζονταν αν ήταν δυνατόν να ελαττώσουν περεταίρω το χρόνο (στο ήμισυ του ημίσεως) θέλοντας να δικαιώσουν την επιλογή να μην γίνει τελικά καμμιά βελτίωση στην υπερεκατονταετή χάραξη ούτε κατά ένα μέτρο! Τελικά, επιτεύχθηκε ένας μεγαλοπρεπής εκτροχιασμός σκοτώνοντας έναν από τους τέσσερις δύστυχους επιβάτες που επέμεναν να στηρίζουν τις πειραματικές κομμώσεις στου κασίδη το κεφάλι κάθε μαθητευόμενου κρατούντος μάγου και μηχανοδηγού. Τελικά τα δρομολόγια παύθηκαν σε όλη την Πελοπόννησο, παρότι ο χρόνος Αθήνα – Άργος – Ναύπλιο (σε συνδυασμό με το δίκτυο του προαστιακού και μετεπιβίβαση ήταν καλύτερος των δρομολογίων ΚΤΕΛ για την ίδια διαδρομή και παρά την εκδήλωση ενδιαφέροντος από την πλευρά του ΚΤΕΛ για εκτέλεση σιδ/κων δρομολογίων) και έτσι τα εκατομμύρια (ευρωπαϊκών και ντόπιων) € που δαπανήθηκαν για ανακατασκευή της επιδομής, προμήθεια νέων συρμών, αναβάθμιση μηχανοστασίων κ.λ.π. πετάχτηκαν στα σκουπίδια, δίχως ποτέ κανείς παράγοντας, εισαγγελέας κ.λ.π. να αναζητήσει ευθύνες για την κατασπατάληση πόρων και για την εγκατάλειψη λειτουργικού τροχαίου υλικού στην φθορά της φύσης και κάθε πλιατσικολόγου. Δεν ομοιάζουμε πολύ με το Heathrow;

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα