Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

Αθλητικές Υποδομές: τα ποδοσφαιρικά γήπεδα που...δεν έχει η Ελλάδα

κείμενο από το ypodomes.com
Τα Ελληνικά ποδοσφαιρικά γήπεδα είναι σχεδόν στην καθημερινή ατζέντα του ypodomes.com απασχολώντας για την κατασκευή ή αναβάθμιση τους. Τελικά στην Ελλάδα έχουμε γήπεδα ή είμαστε πολύ πίσω από την προηγμένη ποδοσφαιρική Ευρώπη;

Στην Ελλάδα σίγουρα έχουμε πολλές ποδοσφαιρικές ομάδες πολύ αγαπητές στους φιλάθλους τους. Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός, ΠΑΟΚ, ΑΕΚ, και άλλες ομάδες της Περιφέρειας ή της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης έχουν πιστούς οπαδούς που πάνε πολύ συχνά στο γήπεδο για να παρακολουθήσουν την αγαπημένη τους ομάδα.

Όλες αυτές οι ομάδες όμως έχουν τον κατάλληλο χώρο τη σημερινή εποχή που να πληροί κάποιες προϋποθέσεις για να προσελκύει τον κόσμο στο γήπεδο όχι μόνο για τον αγώνα, αλλά για να διασκεδάσει, να φάει, να πιεί ένα καφέ, να χαλαρώσει;

Η απάντηση είναι προφανώς όχι. Με μικρή εξαίρεση τον Ολυμπιακό οι υπόλοιπες ομάδες είτε δεν έχουν γήπεδο είτε έχουν γήπεδα απαρχαιωμένα. Από τις ομάδες της περιφέρειας η Λάρισα έκανε ένα μικρό στολίδι που όμως προς το παρόν λόγω της αγωνιστικής κατάστασης της ομάδας δεν φαίνεται να μπορεί να κερδίσει του Λαρισαίους φιλάθλους, πέραν του αρχικού ενθουσιασμού. Τι έχουμε σήμερα ; ένα γήπεδο με σκελετό, ένα γκρεμισμένο, ένα προς γκρέμισμα, ένα προς συζήτηση, 2-3 αξιοπρεπή στην περιφέρεια και το στολίδι της Λάρισας.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την ένα-ένα:

Ο Ολυμπιακός έφτιαξε ένα γήπεδο το οποίο ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 και κατόπιν της ομάδας του Πειραιά. Τι έχουμε όμως; Ένα γήπεδο εσωτερικά τέλειο με ξενοδοχειακές υποδομές και άρτιο. Εξωτερικά όμως γιατί ακόμα είναι με τον σκελετό; Όσον αφορά τους γύρω χώρους με ένα μισογκρεμισμένο παλιό εργοστάσιο και ένα παγιδευμένο χώρο ανάμεσα στο Δήμο Πειραιά και μια ιδιωτική εταιρεία. Είναι μια καλή προσπάθεια και μάλιστα προς μίμηση αλλά δεν είναι ολοκληρωμένο.

Ο Παναθηναϊκός είναι σε διαρκείς συζητήσεις εδώ και 6 χρόνια πρώτα για την εξεύρεση χώρου για κατασκευή γηπέδου και έπειτα για τους όρους και τις συνθήκες. Κάπου χάλασε και η συνταγή για παραπλήσιο εμπορικό κέντρο για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας της επένδυσης με αποτέλεσμα να είμαστε στο σημείο που ξεκινήσαμε. Μέχρι σήμερα οι ανάγκες της ομάδας καλύπτονται από το αχανές για τα σημερινά δεδομένα Ολυμπιακό Στάδιο. Το γήπεδο της Λεωφόρου οδεύει προς γκρέμισμα αλλά η κατασκευή του νέου γηπέδου αποτελεί ακόμα ένα μελλοντικό όνειρο και προς το παρόν έχουμε ωραιότατες μακέτες.

Η ΑΕΚ αφού βιάστηκε να γκρεμίσει το γήπεδο της μετά αποφάσισε ότι πρέπει να γίνει ένα γήπεδο σαν του Καραϊσκάκη με πολλαπλές χρήσεις αλλά σκόνταψε στον Δήμο Φιλαδέλφειας. Μετά άρχισαν οι εμφύλιοι πόλεμοι. Ακολούθησαν οι εξερευνήσεις για χώρο κατασκευής πέραν της Νέας Φιλαδέλφειας. Εδώ και μήνες προτάσεις πηγαινοέρχονται στο Υπουργείο αλλά τίποτα σαφές δεν υπάρχει. Ας είναι καλά το Ολυμπιακό Στάδιο. Τα τελευταία νέα είναι πως μέχρι το καλοκαίρι θα έχουμε σοβαρές εξελίξεις για κατασκευή γηπέδου στην ιστορική έδρα της ομάδας.

Ο ΠΑΟΚ προσπαθεί με χειρουργικές παρεμβάσεις να διορθώσει την κατάσταση στην Τούμπα αλλά δεν γίνονται σπουδαία πράγματα. Η ιστορική και αγαπημένη ομάδα της Θεσσαλονίκης κάτι έχει στο μυαλό της αλλά δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο. Διάφοροι χώροι έχουν προταθεί χωρίς αποτέλεσμα. Το σημερινό γήπεδο δεν καλύπτει τις απαιτήσεις της ομάδας και των φιλάθλων που ίσως είναι οι πιο πιστοί σε όλη την επικράτεια. Κάτι λέγεται για Άραβες αλλά η φημολογία δεν ακολουθείται και από πραγματικές εξελίξεις.

Ο Άρης έχει κάνει πολλές προσπάθειες για εξεύρεση νέου χώρου για γήπεδο κατά καιρούς κάτι εξαγγέλλεται αλλά ουσία μηδέν. Από κει και πέρα τα υπόλοιπα γήπεδα είναι σε κατάσταση χαοτική. Αν εξαιρέσουμε τα γήπεδα της Λάρισας και της Ξάνθης όλα τα υπόλοιπα υπάρχουν έστω για να συντηρούνται. Και όταν οι μεγάλες μας ομάδες είναι σε αυτή την κατάσταση γηπεδικά το μόνο που μπορούμε να ελπίζουμε είναι να γίνουν οι κατάλληλες κινήσεις και να καταφέρουν να αποκτήσουν αυτό που θέλουν.

Η ποιότητα των γηπέδων μας είναι αυτή που πολλές φορές καθορίζει και την ποιότητα του πρωταθλήματος. Το ypodomes.com θα είναι δίπλα στις Ελληνικές ομάδες που θέλουν να προσφέρουν στους φιλάθλους τους ποιοτικούς χώρους διεξαγωγής αγώνων ικανούς να προσελκύσουν χιλιάδες κόσμου και να είναι εμπορικά επιτυχημένες υποδομές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα