Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

ΟΣΕ: τουλάχιστον μέχρι το 2015 τα έργα στη γραμμή Κιάτο - Αίγιο (Ροδοδάφνη)

κείμενο από το ypodomes.com
Τα έργα του ΟΣΕ για την αναβάθμιση της γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη (Αίγιο) είναι σε εξέλιξη!

Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ανακοινώθηκε η έγκριση από την ΕΡΓΟΣΕ της δημοπράτησης του τελευταίου τμήματος της γραμμής που περιλαμβάνει και την κατασκευή όλων των σταθμών και στάσεων. Τα υπόλοιπα 41χλμ μέχρι την Πάτρα παραμένουν σε μελέτη.

Όταν ολοκληρωθούν τα έργα τότε η μέγιστη ταχύτητα που θα αναπτύσσουν τα τρένα θα είναι 200χλμ/ώρα στο τμήμα από την Αθήνα μέχρι τη Λυγιά και 150χλμ/ώρα από τη Λυγιά μέχρι την Πάτρα.

ΤΜΗΜΑ ΚΙΑΤΟ-ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ (ΑΙΓΙΟ)
Πρόκειται για το σιδηροδρομικό τμήμα που αναβαθμίζεται σε διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων και έχει μήκος 71χλμ. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ξεπερνά τα 600.000.000 ευρώ. Συνολικά θα κατασκευαστούν

* Σήραγγες μήκους 12 χλμ.
* Cut & Cover μήκους 3,6 χλμ.
* 18 Σιδηροδρομικές Γέφυρες
* 65 Άνω και Κάτω Διαβάσεις Οδών
* 4 Σιδηροδρομικοί Σταθμοί (Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Διακοφτό και Αίγιο)
* 6 Σιδηροδρομικές Στάσεις (Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά (περιοχή Δερβενίου), Πλάτανος, Ελαιώνας, Ελίκη)

Οι σημαντικότερες σήραγγες είναι αυτές του Μελισσίου(1.485 μέτρα), της Τράπεζας (2.748), του Πλατάνου (2.292 μέτρα) και του Αιγίου (3.252 μέτρα). Σε όλη την διαδρομή υπάρχουν πολλές γέφυρες που περνούν πάνω από διερχόμενα ρέματα. Σημαντικό είναι και το γεγονός της επαφής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής σε αρκετά σημεία με τον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού.

Όλα τα παραπάνω έργα εκτελούνται από το 2006 και το 2007 και το ποσοστό ολοκλήρωσης τους είναι αρκετά προχωρημένο. Η «αργοπορημένη» εργολαβία που ολοκληρώνει όλο το μήκος των 71χλμ της γραμμής είναι τα 7,5 περίπου χιλιόμετρα γραμμής στην περιοχή Διακοπτού και Ελαιώνα.

Αυτό εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα και περιλαμβάνει:

* Την κατασκευή των χωματουργικών έργων της σιδηροδρομικής γραμμής και το υπόστρωμα επιδομής στην περιοχή Διακοπτού, Ελαιώνα ,Ροδιάς.
* Τις απαραίτητες σιδηροδρομικές γέφυρες ,οδικές γέφυρες, κάτω διαβάσεις οδών, γεφυρώσεις ποταμών και όλα τα αναγκαία τεχνικά έργα.
* Την πλήρη κατασκευή των κάθετων και παράπλευρων οδών και τα έργα διευθέτησης ομβρίων, αποστράγγισης ,αποκατάστασης αρδευτικών δικτύων κλπ.
* Όλες τις Η/Μ εγκαταστάσεις ηλεκτροφωτισμού των Άνω και Κάτω Διαβάσεων από Κιάτο μέχρι Ροδοδάφνη.

Το σημαντικό αυτής της εργολαβίας είναι ότι περιλαμβάνει και την κατασκευή των σταθμών και στάσεων της γραμμής σε : Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Αίγιο, Διμηνιό, Λυγιά, Πλάτανο, Διακοπτό και Ελίκη.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 93.800.000 ευρώ και η δημοπράτηση του μετά την έγκριση από την ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να είναι άμεση. Ο χρόνος υλοποίησης ορίστηκε σε 2,5 χρόνια. Η ολοκλήρωση όλης της γραμμής μέχρι τη Ροδοδάφνη αναμένεται το 2015 ενώ στα έργα που υλοποιούνται δεν περιλαμβάνεται η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης.

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως και όταν ολοκληρωθούν τα έργα αν δεν δημοπρατηθεί σύντομα και η ηλεκτροκίνηση της γραμμής τα τρένα που θα κυκλοφορούν στην γραμμή μέχρι την ολοκλήρωση της εγκατάστασης της ηλεκτροκίνησης θα είναι πετρελαιοκίνητα.

ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ-ΠΑΤΡΑ
Το έργο περιλαμβάνει 41 νέας διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων με μέγιστη ταχύτητα τα 200χλμ/ώρα. Εδώ το σημαντικό είναι φυσικά η επανασύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με την πόλη της Πάτρας που έχει διακοπεί εδώ και τέσσερα χρόνια. Ο διαγωνισμός έχει πέσει θύμα τόσο της κατάστασης που επικρατεί στον ΟΣΕ όσο φυσικά και της οικονομικής κρίσης.

Περιλαμβάνει σημαντικά τεχνικά έργα όπως η σήραγγα Παναγοπούλας μήκους 5.150 μέτρων. Η μελέτη προέβλεπε κατασκευή cut & cover τόσο στην περιοχή του Ρίου όσο και στην περιοχή της Πάτρας. Αν και είναι αποφασισμένη η υπογειοποίηση των γραμμών στην πόλη λόγω της κρίσης είναι πολύ πιθανό αυτό να μην είναι εφικτό. Ωστόσο είμαστε εν αναμονή οριστικών αποφάσεων.

Εκτός από τη σήραγγα Παναγοπούλας το τμήμα Ροδοδάφνη- Πάτρα περιλαμβάνει σύνδεση με τη ΒΙΠΕ Πατρών, τον επιλιμένιο Σιδ. Σταθμό, ανάπτυξη Σιδ. Συγκροτήματος Αγίου Διονυσίου και την κατασκευή των σταθμών και στάσεων σε Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργου, Αγίου Βασιλείου, Ρίου, Αγίου Διονυσίου, Επιλιμένιου Πάτρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα