κείμενο από το ypodomes.com
Τα έργα του ΟΣΕ για την αναβάθμιση της γραμμής Κιάτο - Ροδοδάφνη (Αίγιο) είναι σε εξέλιξη!
Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ανακοινώθηκε η έγκριση από την ΕΡΓΟΣΕ της δημοπράτησης του τελευταίου τμήματος της γραμμής που περιλαμβάνει και την κατασκευή όλων των σταθμών και στάσεων. Τα υπόλοιπα 41χλμ μέχρι την Πάτρα παραμένουν σε μελέτη.
Όταν ολοκληρωθούν τα έργα τότε η μέγιστη ταχύτητα που θα αναπτύσσουν τα τρένα θα είναι 200χλμ/ώρα στο τμήμα από την Αθήνα μέχρι τη Λυγιά και 150χλμ/ώρα από τη Λυγιά μέχρι την Πάτρα.
ΤΜΗΜΑ ΚΙΑΤΟ-ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ (ΑΙΓΙΟ)
Πρόκειται για το σιδηροδρομικό τμήμα που αναβαθμίζεται σε διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων και έχει μήκος 71χλμ. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ξεπερνά τα 600.000.000 ευρώ. Συνολικά θα κατασκευαστούν
* Σήραγγες μήκους 12 χλμ.
* Cut & Cover μήκους 3,6 χλμ.
* 18 Σιδηροδρομικές Γέφυρες
* 65 Άνω και Κάτω Διαβάσεις Οδών
* 4 Σιδηροδρομικοί Σταθμοί (Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Διακοφτό και Αίγιο)
* 6 Σιδηροδρομικές Στάσεις (Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά (περιοχή Δερβενίου), Πλάτανος, Ελαιώνας, Ελίκη)
Οι σημαντικότερες σήραγγες είναι αυτές του Μελισσίου(1.485 μέτρα), της Τράπεζας (2.748), του Πλατάνου (2.292 μέτρα) και του Αιγίου (3.252 μέτρα). Σε όλη την διαδρομή υπάρχουν πολλές γέφυρες που περνούν πάνω από διερχόμενα ρέματα. Σημαντικό είναι και το γεγονός της επαφής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής σε αρκετά σημεία με τον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού.
Όλα τα παραπάνω έργα εκτελούνται από το 2006 και το 2007 και το ποσοστό ολοκλήρωσης τους είναι αρκετά προχωρημένο. Η «αργοπορημένη» εργολαβία που ολοκληρώνει όλο το μήκος των 71χλμ της γραμμής είναι τα 7,5 περίπου χιλιόμετρα γραμμής στην περιοχή Διακοπτού και Ελαιώνα.
Αυτό εγκρίθηκε την προηγούμενη εβδομάδα και περιλαμβάνει:
* Την κατασκευή των χωματουργικών έργων της σιδηροδρομικής γραμμής και το υπόστρωμα επιδομής στην περιοχή Διακοπτού, Ελαιώνα ,Ροδιάς.
* Τις απαραίτητες σιδηροδρομικές γέφυρες ,οδικές γέφυρες, κάτω διαβάσεις οδών, γεφυρώσεις ποταμών και όλα τα αναγκαία τεχνικά έργα.
* Την πλήρη κατασκευή των κάθετων και παράπλευρων οδών και τα έργα διευθέτησης ομβρίων, αποστράγγισης ,αποκατάστασης αρδευτικών δικτύων κλπ.
* Όλες τις Η/Μ εγκαταστάσεις ηλεκτροφωτισμού των Άνω και Κάτω Διαβάσεων από Κιάτο μέχρι Ροδοδάφνη.
Το σημαντικό αυτής της εργολαβίας είναι ότι περιλαμβάνει και την κατασκευή των σταθμών και στάσεων της γραμμής σε : Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Αίγιο, Διμηνιό, Λυγιά, Πλάτανο, Διακοπτό και Ελίκη.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 93.800.000 ευρώ και η δημοπράτηση του μετά την έγκριση από την ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να είναι άμεση. Ο χρόνος υλοποίησης ορίστηκε σε 2,5 χρόνια. Η ολοκλήρωση όλης της γραμμής μέχρι τη Ροδοδάφνη αναμένεται το 2015 ενώ στα έργα που υλοποιούνται δεν περιλαμβάνεται η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης.
Αυτό πρακτικά σημαίνει πως και όταν ολοκληρωθούν τα έργα αν δεν δημοπρατηθεί σύντομα και η ηλεκτροκίνηση της γραμμής τα τρένα που θα κυκλοφορούν στην γραμμή μέχρι την ολοκλήρωση της εγκατάστασης της ηλεκτροκίνησης θα είναι πετρελαιοκίνητα.
ΤΜΗΜΑ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ-ΠΑΤΡΑ
Το έργο περιλαμβάνει 41 νέας διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων με μέγιστη ταχύτητα τα 200χλμ/ώρα. Εδώ το σημαντικό είναι φυσικά η επανασύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με την πόλη της Πάτρας που έχει διακοπεί εδώ και τέσσερα χρόνια. Ο διαγωνισμός έχει πέσει θύμα τόσο της κατάστασης που επικρατεί στον ΟΣΕ όσο φυσικά και της οικονομικής κρίσης.
Περιλαμβάνει σημαντικά τεχνικά έργα όπως η σήραγγα Παναγοπούλας μήκους 5.150 μέτρων. Η μελέτη προέβλεπε κατασκευή cut & cover τόσο στην περιοχή του Ρίου όσο και στην περιοχή της Πάτρας. Αν και είναι αποφασισμένη η υπογειοποίηση των γραμμών στην πόλη λόγω της κρίσης είναι πολύ πιθανό αυτό να μην είναι εφικτό. Ωστόσο είμαστε εν αναμονή οριστικών αποφάσεων.
Εκτός από τη σήραγγα Παναγοπούλας το τμήμα Ροδοδάφνη- Πάτρα περιλαμβάνει σύνδεση με τη ΒΙΠΕ Πατρών, τον επιλιμένιο Σιδ. Σταθμό, ανάπτυξη Σιδ. Συγκροτήματος Αγίου Διονυσίου και την κατασκευή των σταθμών και στάσεων σε Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργου, Αγίου Βασιλείου, Ρίου, Αγίου Διονυσίου, Επιλιμένιου Πάτρας.
Τι είπε ο 49χρονος φιλόλογος στην αντιτρομοκρατική για τη γιάφκα στο
Παγκράτι
-
O 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη, καθώς εντοπίστηκε οπλοστάσιο σε υπόγειο
που νοίκιαζε στο Παγκράτι, ανέφερε στην αντιμοκρατική ότι δεν έχει καμία
σχέσ...
Πριν από 1 ημέρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου