Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Μετρό Αθήνας: Οι 'εγκλωβισμένες' επεκτάσεις περιμένουν τη χρυσή λύση

κείμενο απότο ypodomes.com
Όσο περνά ο καιρός τόσο πιο πιθανό είναι να δούμε τις 3 επεκτάσεις της Αττικό Μετρό να λειτουργούν το 2012. Το πρόβλημα που υπάρχει από τον Ιούνιο του 2009 δεν έχει λυθεί ακόμα και κανείς δεν μπορεί να υπολογίσει με σιγουριά πότε το έργο της σηματοδότησης που έχει αναλάβει η Siemens θα ξεκινήσει.

Το σίγουρο είναι ότι χρειάζεται από 6 έως 12 μήνες για την εγκατάσταση όλου του απαραίτητου εξοπλισμού και την λειτουργία των νέων επεκτάσεων. Οι «εγκλωβισμένοι» σταθμοί αρχίζουν πλέον να φαίνονται ολοκληρωμένοι με τις εργασίες να πλησιάζουν το 100%. Αυτό σημαίνει πως τους επόμενους μήνες οι σταθμοί θα είναι έτοιμοι αλλά η Αττικό Μετρό δεν θα μπορεί να τους υπολογίζει.

Όσον αφορά το αντικείμενο αυτών των επεκτάσεων δεν είναι μικρό καθώς μιλάμε συνολικά για 8,5 χλμ νέας υπόγειας σήραγγας και 7 σταθμούς. Οι επεκτάσεις είναι:

Α. ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ- ΕΛΛΗΝΙΚΟ
Είναι η μεγαλύτερη από τις 3 επεκτάσεις καθώς περιλαμβάνει 5,5 χιλιόμετρα υπόγειας σήραγγας και 4 νέους σταθμούς. Είναι επέκταση της «κόκκινης» Γραμμής 2. Θα λειτουργήσουν οι σταθμοί ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ και είναι όλοι χωροθετημένοι στον οδικό άξονα της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Με την λειτουργία της επέκτασης αυτής η Γραμμή 2 του Μετρό θα φτάσει μέχρι το παλιό «Δυτικό» Αεροδρόμιο και θα έχει καλύψει σημαντικό τμήμα των Νοτίων Προαστίων προσφέροντας εύκολή και γρήγορη πρόσβαση σε πολλά σημεία της Αθήνας μέσω του δικτύου Μετρό.

Β. ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ- ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ
Δεν είναι η μεγαλύτερη αλλά είναι μια πολύ σημαντική επέκταση. Είναι και αυτή επέκταση της Γραμμής 2 με 1,5 χιλιόμετρο υπόγειας σήραγγας και 2 σταθμούς με τα ονόματα ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟYΠΟΥΛΗ. Με την ολοκλήρωση της επέκτασης το Μετρό θα «αγγίξει» τον άξονα της Λεωφόρου Θηβών.

Επίσης θα είναι προπομπός για την μελλοντική επέκταση του Μετρό σε Πετρούπολη και Ίλιον. Και οι δύο σταθμοί θα εξυπηρετούν τον πυκνοκατοικημένο Δήμο Περιστερίου προσφέροντας πρόσβαση σε περιοχές με προβληματική συγκοινωνιακή μετακίνηση.

Γ. ΑΙΓΑΛΕΩ-ΧΑΙΔΑΡΙ
Είναι μία επέκταση της «μπλε» Γραμμής 3 που περιλαμβάνει 1,5 χιλιόμετρο υπόγειας σήραγγας και το σταθμό ΧΑΙΔΑΡΙ. Με τη λειτουργία του νέου σταθμού το Μετρό φτάνει στα όρια σχεδόν της πόλης στα δυτικά φτάνοντας στην πύλη προς Σκαραμαγκα, Ασπρόπυργο και Ελευσίνα και για αυτό το λόγο προβλέπεται να γίνει πολύ σημαντικός συγκοινωνιακός κόμβος.

Το παράδοξο με το σταθμό αυτό είναι πως ονομάζεται ΧΑΙΔΑΡΙ ενώ βρίσκεται ακριβώς έξω από το Δημαρχείο του Αιγάλεω! Με τη λειτουργία του σταθμού αυτού νέες περιοχές όπως το Χαϊδάρι και η Αγία Βαρβάρα θα έχουν το μέσο σε πολύ μικρή απόσταση ενώ είναι και η πύλη για την επερχόμενη επέκταση προς τις συνοικίες και το κέντρο του Πειραιά. Η ίδια εργολαβία περιλαμβάνει και το νέο αμαξοστάσιο στον Ελαιώνα.

Σε αναμονή της «πολυπόθητης» λύσης και τον απεγκλωβισμό των επεκτάσεων του Μετρό οι εξελίξεις θα είναι πολύ ενδιαφέρουσες το επόμενο διάστημα και πλέον φαίνεται ότι ήρθε η ώρα των αποφάσεων. Να επισημάνουμε ότι με τη λειτουργία των παραπάνω σταθμών τουλάχιστον 150.000 επιβάτες (πολλοί από αυτούς νέοι επιβάτες) θα χρησιμοποιούν αυτούς τους σταθμούς. Πολλές λεωφορειακές γραμμές προς το κέντρο θα κοπούν και χιλιάδες αυτοκίνητα θα σταματήσουν να επιβαρύνουν την καθημερινή κυκλοφορία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα