Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

Κοζάνη: σχέδια για μια νέα..Λίμνη Πλαστήρα στη Λίμνη Πολυφύτου!

κείμενο από το ypodomes.com
Είναι και οι δύο τεχνητές λίμνες, δημιουργήθηκαν σε περιοχές με μεγάλα ποτάμια και τα νερά τους χρησιμοποιούνται για άρδευση και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η λίμνη Πλαστήρα στο νομό Καρδίτσας και η λίμνη Πολυφύτου στο νομό Κοζάνης, συγκεντρώνουν γύρω τους ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, ενώ η πρώτη, τα τελευταία χρόνια, έχει αξιοποιηθεί ιδιαίτερα τουριστικά, προσελκύοντας επισκέπτες από ολόκληρη τη χώρα.

Το παράδειγμα της λίμνης Πλαστήρα, που φέρει το όνομα του στρατιωτικού και πολιτικού Νικόλαου Πλαστήρα, καθώς εκείνος οραματίστηκε τη δημιουργία και την αξιοποίησή της, επιθυμεί να ακολουθήσει, το επόμενο χρονικό διάστημα, και η λίμνη Πολυφύτου. Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας προωθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης της παραλίμνιας περιοχής, πάνω σε μια μελέτη που εκπόνησε, από το 2007 μέχρι το 2009, η Αναπτυξιακή Δυτικής Μακεδονίας (ΑΝΚΟ) και προβλέπει δράσεις συνολικού ύψους εκατό εκατομμυρίων ευρώ.

Πρόκειται για ένα φιλόδοξο σχέδιο, που προβλέπει την ενεργοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων σε συνδυασμό με τη δημιουργία υποδομών από το δημόσιο τομέα, με απώτερο στόχο να δημιουργηθεί τουριστικός πλούτος για την περιοχή και να συγκρατηθεί εκεί ο τοπικός πληθυσμός, που, εν μέσω οικονομικής κρίσης, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα απασχόλησης.

«Η λίμνη Πολυφύτου είναι μια πανέμορφη λίμνη, που σχηματίστηκε το 1973 στην κοιλάδα του Αλιάκμονα καλύπτοντας με τα νερά της το χωριό Νεράιδα. Με τη βοήθεια του φράγματος του Πολυφύτου και του υδροηλεκτρικού σταθμού, αρδεύονται ο κάμπος των Σερβίων και του Βελβεντού, αλλά και τα αγροκτήματα της Κεντρικής Μακεδονίας στη Βέροια και την Πιερία, ενώ υδρεύεται και η Θεσσαλονίκη» εξηγεί στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο αντιπεριφερειάρχης Κοζάνης, Γιάννης Σόκουτης, με αφορμή τη συζήτηση του θέματος, την ερχόμενη Πέμπτη, στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Μακεδονίας.

Σε αυτή την περιοχή, που συνδυάζει το υδάτινο στοιχείο με τον ορεινό όγκο των Πιερίων, μπορούν, σύμφωνα με τον κ. Σόκουτη, να αξιοποιηθούν πλεονεκτήματα, όπως η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού, η διεύρυνση του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα, οι υφιστάμενες τουριστικές υποδομές (το αρχαιολογικό μουσείο Αιανής, τα κάστρα των Σερβίων, τα λαογραφικά και ιστορικά μουσεία στο Βελβεντό και τα Σέρβια, το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα στο Βούρινο, το μουσείο της Κοζάνης και οι υποδομές του Ναυτικού Ομίλου στη λίμνη), αλλά και οι φυσικές ομορφιές στα Μπουχάρια του Μικρόβαλτου και τα φαράγγια των Σερβίων και του Βελβεντού.

Ο κατάλογος των έργων που προβλέπονται από τη σχετική μελέτη περιλαμβάνει προτάσεις για διαμορφώσεις και αναπλάσεις οικισμών, οδικές συνδέσεις, δρόμους, κατασκευή λιμνοδεξαμενών και μικρών αρδευτικών έργων, βιολογικούς καθαρισμούς, αρχιτεκτονική και οικιστική αναβάθμιση οικισμών, και παρεμβάσεις που έχουν στόχο την δημιουργία χώρων προσέγγισης μικρών σκαφών εντός της λίμνης. Σχεδιάζονται, επίσης, διαμορφώσεις χώρων θέας και ψυχαγωγίας και εναλλακτικές δράσεις, όπως η κωπηλασία.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη δημιουργία αρχαιολογικού πάρκου στην περιοχή της λίμνης και την αξιοποίηση του πρώην οικισμού της ΔΕΗ στα Ίμερα. Τον οικισμό αυτό χρησιμοποιούσε η ΔΕΗ, ενώ σήμερα είναι εγκαταλειμμένος. Για το συγκεκριμένο σημείο, εξετάζεται η δυνατότητα δημιουργίας τουριστικών καταλυμάτων και χώρου αναψυχής. Κάποιες από τις παραπάνω ενέργειες βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη, καθώς έχουν χρηματοδοτηθεί μελέτες και έργα από το ταμείο συνοχής.

«Η προσπάθειά μας είναι να κάνουμε ένα καλό μάρκετινγκ, ώστε να εντάξουμε για χρηματοδότηση έργα που αφορούν δημόσιες επενδύσεις και να προσελκύσουμε ιδιώτες, ώστε να επενδύσουν στην περιοχή» τονίζει ο κ. Σόκουτης και αναφέρει ότι με το ίδιο ?πνεύμα? θα γίνει ο σχεδιασμός για την ανάδειξη περιοχών όπως το Βόϊο και η Εορδαία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα