Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

ΟΣΕ: οι Σταθμοί σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πειραιά, Λάρισα και Βόλο θα γίνουν εμπορικά κέντρα

κείμενο από το ypodomes.com
Σε ολικό... λίφτινγκ πέντε σιδηροδρομικών σταθμών σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Βόλο, το κόστος ανακατασκευής των οποίων ανέρχεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, αλλά και στην αξιοποίηση του μεγάλου ακινήτου στη Λεύκα Αττικής (περιοχή Ρέντη) προχωρεί η ΓΑΙΑΟΣΕ, θυγατρική του ΟΣΕ για την ακίνητη περιουσία. Η κατασκευή των σύγχρονων σταθμών θα γίνει με συμβάσεις παραχώρησης σε ιδιώτες, ενώ ο χρόνος εκμετάλλευσης θα προκύψει από σχετική αποτίμηση του κάθε έργου. Η αποπληρωμή του έργου στους ιδιώτες θα γίνει με την ενοικίαση των χώρων εστίασης και παρκινγκ, αλλά και των καταστημάτων που θα κατασκευαστούν.

Οι φάκελοι και των πέντε σταθμών έχουν παραδοθεί από τη ΓΑΙΑΟΣΕ στην Ελληνική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων όπου έχει ήδη επιλεγεί χρηματοοικονομικός σύμβουλος ο οποίος και θα αποτιμήσει τα έργα. Μετά την ολοκλήρωση της αποτίμησης θα αναζητηθούν επενδυτικά σχήματα τα οποία και θα κληθούν να κατασκευάσουν τους νέους σταθμούς.

Σημειώνεται ότι οι δύο σταθμοί στον Πειραιά και την Αθήνα δεν θα έχουν να ζηλέψουν τίποτα από ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο με καταστήματα, εστιατόρια, χώρους στάθμευσης ακόμα και κινηματογράφους και θα κατασκευαστούν με σύμβαση παραχώρησης. Στο σταθμό της Θεσσαλονίκης που είναι ανακαινισμένος καταλήγει το μετρό της πόλης και μπορεί να αξιοποιηθεί περαιτέρω αφού υπάρχει επιπλέον έκταση για νέα κτήρια.

Το οικόπεδο στη Λεύκα
Την αποδέσμευση των 20 πρώτων στρεμμάτων μεγάλου οικοπέδου στη Λεύκα, το οποίο εκτείνεται σε 120 στρέμματα, προωθεί η ΓΑΙΑΟΣΕ. Πρόκειται για την αποθήκη του ΟΣΕ η οποία θα μεταφερθεί στο Θριάσιο Πεδίο ενώ ήδη έχει γίνει πρόταση για την άμεση εκκαθάριση και αξιοποίηση του χώρου.

Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ, Ν. Ιωαννίδη, θα γίνει νέα κίνηση για να υπαχθεί στο σχέδιο πόλης, αν και ήδη προ 10ετίας έχει γίνει μία σχετική προσπάθεια.

Ωστόσο για 100 στρέμματα στα οποία εκτείνεται το εργοστάσιο συντήρησης τροχαίου υλικού του ΟΣΕ δεν έχει ληφθεί ακόμα απόφαση μιας και η μετεγκατάσταση στο Θριάσιο θα κοστίσει περίπου 200 εκατ. ευρώ. Μία τέτοια κίνηση, τη στιγμή που στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να μπει ιδιώτης επενδυτής, θα ήταν ρίσκο αφού και δεν υπάρχει διαβεβαίωση ότι το εργοστάσιο θα συνεχίσει να συντηρεί τα τρένα είτε του ΟΣΕ είτε ιδιωτών.

Συνομιλίες με δήμους
Σε συζητήσεις με την Τοπική Αυτοδιοίκηση βρίσκεται η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ μετά από αιτήματα προς την εταιρεία για την αξιοποίηση ακινήτων τα οποία δεν είναι σιδηροδρομικά αλλά βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του ΟΣΕ. Τα περισσότερα αιτήματα τόσο σε Αττική όσο και στην υπόλοιπη χώρα περιλαμβάνουν αξιοποιήσεις από τους κατά τόπους δήμους είτε για βρεφονηπιακούς σταθμούς είτε για δημαρχεία ή δημοτικά κτήρια.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ εξετάζει τα σχετικά αιτήματα και ήδη έχει ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με τις κατά τόπους δημοτικές αρχές προκειμένου να αξιοποιήσει τα ακίνητα τα οποία αυτή τη στιγμή δε χρησιμοποιούνται από τον ΟΣΕ και παράλληλα απαιτούν μεγάλες δαπάνες για τη συντήρησή τους. Από τα κτήρια αυτά ο ΟΣΕ αναμένει σημαντικά έσοδα.

Πηγή: imerissia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα