Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Ανάπλαση Δέλτα Φαλήρου: νέο Πάρκο, Λυρική Σκηνή και Εθνική Βιβλιοθήκη δια χειρός Ρέντζο Πιάνο!

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα από τα μεγαλύτερα σχέδια ανάπλασης στην Αθήνα είναι αυτό της περιοχής του παλιού ιππόδρομου στο Φαληρικό Δέλτα. Εκεί πρόκειται να μεταμορφωθεί όλη η περιοχή και να αναδείξει τόσο την ομορφιά της περιοχής όσο και την νέα φυσιογνωμία των Νοτίων Προαστίων της πρωτεύουσας.

Το έργο έχει αναλάβει να το χρηματοδοτήσει 100% το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και οι πρώτες εργασίες αναμένονται στα τέλη του 2011. Ο συνολικός χώρος είναι 169.000 τ.μ και βρίσκεται ακριβώς στη συνάντηση των Λεωφόρων Συγγρού και Ποσειδώνος. Ο αρχικός προϋπολογισμός κάνει λόγο για 550.000.000 ευρώ, ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο. Είναι η μεγαλύτερη δωρεά για έργα κοινωνικού συνόλου που έχει γίνει ποτέ. Η ολοκλήρωση των έργων υπολογίζεται για το 2015.

ΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ;
Στο χώρο του παλιού Ιππόδρομου πρόκειται να δημιουργηθεί ένα νέο αστικό πάρκο (Πάρκο Σταύρος Νιάρχος) ενώ εκεί θα στεγαστεί -επιτέλους σε δικό της χώρο- η Εθνική Λυρική Σκηνή και η Εθνική Βιβλιοθήκη. Μόλις ξεκινήσει η επίσημη λειτουργία τους το Ίδρυμα θα παραδώσει τον έλεγχο και τη διαχείριση στο Ελληνικό Δημόσιο. Ο αρχιτέκτονας που ανέλαβε την αρχιτεκτονική μελέτη είναι ο διάσημος Ιταλός αρχιτέκτονας Ρεντζο Πιάνο.

Ο διάσημος αρχιτέκτονας ενσωμάτωσε στον σχεδιασμό στοιχεία του γύρω τοπίου- φως, θάλασσα, πέτρα και γη. Στην περιοχή του πρώην Ιπποδρόμου η πρόταση του Πιάνο περιλαμβάνει τη διαμόρφωση ενός λόφου ύψους 32 μέτρων με ήπια κλίση, ο οποίος θα αποτελέσει συγχρόνως την πράσινη στέγη της Βιβλιοθήκης και της Λυρικής Σκηνής. Στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) φύση και πράσινη τεχνολογία συναντιούνται.

Στην κορυφή του λόφου οι επισκέπτες θα μπορούν να απολαμβάνουν τη θέα προς τη θάλασσα και την Ακρόπολη μέσα από το Αναγνωστήριο, έναν χώρο 900 τ.μ. με γυάλινους τοίχους κατάλληλο για περισυλλογή, ανάγνωση ή διοργάνωση μικρών εκδηλώσεων. Ένα διάτρητο ηλιακό ιστίο, δηλαδή μεταλλικό στέγαστρο, με επιφάνεια 105 x 95 μέτρα θα υψώνεται 14 μέτρα πάνω από την κορυφή του λόφου, θα εκτείνεται πέρα από την περίμετρό του και θα στηρίζεται σε 40 μεταλλικούς στύλους.

Η επιφάνειά του θα αποτελείται από φωτοβολταϊκά πάνελ που θα καλύπτουν τις ενεργειακές ανάγκες του κτιρίου. Σε συνδυασμό με άλλα περιβαλλοντικά καινοτόμα σχέδια και πρακτικές που θα αποσκοπούν στη βελτίωση της εξοικονόμησης ενέργειας, της αποδοτικότητας του νερού, τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου άνθρακα, το έργο αποσκοπεί να κατακτήσει την πλατινένια πιστοποίηση LΕΕD. Την πρώτη διάκριση για πράσινες κτιριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και για έργο παρόμοιας κλίμακας στην Ευρώπη.

Τα δύο κτίρια της Εθνικής Βιβλιοθήκης και της νέας Λυρικής Σκηνής έχουν σχεδιαστεί σε ένα ενιαίο κτίσμα με γυάλινο κέλυφος που η κάλυψή του φτάνει το 15% της συνολικής έκτασης. Το γυάλινο κέλυφος, η Αγορά, είναι διαμορφωμένη ώστε να περιλαμβάνει και κοινό χώρο, ως τόπο συγκέντρωσης και ταυτόχρονα είσοδο προς τη Βιβλιοθήκη και τη Λυρική Σκηνή.

Κατά τον Ρέντζο Πιάνο, το καλύτερο σημείο για να εκτιμήσει κανείς την αρχιτεκτονική του τόπου και την ιδέα της διαφάνειας στον σχεδιασμό είναι η Εσπλανάδα με τις χαρακτηριστικές δεντροστοιχίες που θα αναπτύσσονται παράλληλα με το γυάλινο κτίσμα. Από αυτό το σημείο που προσφέρεται για τρέξιμο, ποδηλασία και άλλες δραστηριότητες φαίνεται η ενοποιημένη γυάλινη όψη των δύο κτιρίων.

Με τα έργα να ξεκινούν σε μερικούς μήνες το ενδιαφέρον για αυτό το πρωτοποριακό σχέδιο όλο και μεγαλώνει. Από τα τέλη του έτους που διανύουμε οι πρώτες κατασκευαστικές εργασίες θα ξεκινήσουν και 4 χρόνια αργότερα θα ολοκληρωθούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα