Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 13 Μαρτίου 2011

Προαστιακός Πάτρας: o πιο επιτυχημένος Προαστιακός στην Ελλάδα

κείμενο από το ypodomes.com
Σε μία εποχή απαξίωσης του ελληνικού σιδηροδρόμου, η Πάτρα δείχνει τη λύση. Ο νεοπαγής προαστιακός σιδηρόδρομος της Πάτρας, ο οποίος λειτουργεί από το περασμένο καλοκαίρι, θυμίζει πλέον τις ένδοξες ημέρες των ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Πειραιώς - Αθηνών - Πελοποννήσου), καθώς έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη και την εκτίμηση των Πατρινών.

Ο προαστιακός σιδηρόδρομος των Πατρών καταγράφει πληρότητες έως και 100% στις ώρες αιχμής, ενώ ήδη τον Δεκέμβριο είχε ξεπεράσει τους 30.000 επιβάτες τον μήνα. Οι τοπικοί φορείς έχουν αγκαλιάσει το εγχείρημα και ζητούν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ την επέκταση των δρομολογίων και στις όμορες περιοχές των Πατρών.

Άλλωστε, τα τελευταία χρόνια η πόλη έχει χτιστεί και επεκταθεί ραγδαία με αποτέλεσμα να έχει αυξημένες μεταφορικές ανάγκες. Συν τοις άλλοις, η χρήση του αστικού σιδηροδρόμου έχει απαλλάξει τους κατοίκους της Πάτρας από το άχθος του μποτιλιαρίσματος και της εξεύρεσης θέσης στάθμευσης.

Η διαδρομή γίνεται στην παλιά Τρικουπική, μετρική γραμμή και τα δρομολόγια ξεκινούν από τις 6.30 το πρωί και σταματούν στις 22.30. Τα Railbus φεύγουν κάθε μία ώρα και πραγματοποιούν την διαδρομή Άγιος Ανδρέας - Κεντρικός Σταθμός - Καστελόκαμπος - Ρίο.

Από το Ρίο λεωφορείο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραλαμβάνει τους επιβάτες και τους προωθεί στο πανεπιστήμιο και το πανεπιστημιακό νοσοκομείο. Το εισιτήριο στοιχίζει 1,40 ευρώ και η μηνιαία κάρτα 20 ευρώ (10 για τους φοιτητές) και η συνολική απόσταση που διανύεται είναι οκτώ χιλιόμετρα. Μάλιστα, τις προηγούμενες ημέρες, όταν και κορυφωνόταν το Καρναβάλι δρομολογήθηκαν τριπλοί συρμοί Railbus, οι οποίοι κυκλοφορούσαν κατάμεστοι από κόσμο.

Το μέλος του Συλλόγου «Επιβάτης», μίας οργάνωσης που εργάζεται υπέρ της βιώσιμης κινητικότητας, κ. Β. Γκλαδάς, επισημαίνει ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι βελτίωσης των υπηρεσιών του αστικού σιδηροδρόμου της Πάτρας. «Έχουμε προτείνει να δημιουργηθούν και άλλες στάσεις για να συμπεριλάβει περιοχές με υψηλή πυκνότητα κατοίκων, αλλά και να επεκταθεί η διαδρομή και στα δύο σκέλη της» εξηγεί.

«Άνθρωποι που δεν χρησιμοποιούσαν ποτέ το τρένο, πλέον το αγκαλιάζουν. Η χρήση του σιδηροδρόμου έχει επικροτηθεί από τον Εμπορικό Σύλλογο, το ΤΕΕ, την Περιφέρεια και την τοπική κοινωνία. Πιστεύουμε ότι πρέπει να επεκταθεί για να ενθαρρύνει και τον εσωτερικό τουρισμό» συνεχίζει ο κ. Γκλαδάς. «Βέβαια, χρειάζεται να αλλάξει ο χρόνος αποχώρησης του λεωφορείου από το πανεπιστήμιο, διότι πολλοί φοιτητές εκείνη την ώρα βρίσκονται ακόμη στις αίθουσες. Πάντως, σίγουρα, αποτελεί την τελευταία μόδα της πόλης» καταλήγει.

Η αναπάντεχη επιτυχία του προαστιακού της Πάτρας καθιστά επίκαιρη παρόμοια μελέτη που είχε εκπονηθεί για λογαριασμό του υπουργείου Μεταφορών, η οποία προτείνει την προαστιακή, εσωτερική και τουριστική χρήση παλιών σιδηροδρομικών δικτύων.

Επί παραδείγματι, προτείνεται η χρήση της παλιάς, μετρικής γραμμής για εσωτερικές μετακινήσεις από την Αθήνα ως τη Ν. Πέραμο και από τους Αγίους Θεοδώρους έως το Κιάτο, καθώς και της ιστορική γραμμής του Πλαταμώνα στην Πιερία, η οποία μπορεί να ενισχύσει τον τουρισμό της περιοχής την θερινή περίοδο.

1 σχόλιο:

τρενομανής είπε...

Όλοι οι προαστιακοί θα ήταν επιτυχημένοι στα μεγάλα αστικά κέντρα, αρκεί να υπάρχει συνέπεια και συνέχεια. Πολλές υπηρεσίες σε πολλά αστικά κέντρα είναι δυνατόν να αποκεντρωθούν και να εξυπηρετούνται από προαστιακό σιδηροδρομικό δίκτυο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα θα μπορούσε να αποτελέσει η αφετηρία των ΚΤΕΛ προς ανατολική και νοτιανατολική Αττική: η αφετηρία της νοτιανατολικής θα έπρεπε να βρίσκεται στον σταθμό του προαστιακού Κορωπί και της Ανατολικής θα έπρεπε να βρίσκεται στο σταθμό προαστιακού Παλλήνη. Τόνοι πετρελαίου θα εξοικονομούνταν, μεγάλη αποσυμφόρηση του κέντρου (λεωφόρος Αλεξάνδρας, Μεσογείων κ.λ.π.) από την εξαφάνιση δεκάδων λεωφορείων που κινούνται σε αυτούς ανά ημέρα. Ομοίως οι σταθμοί των ΚΤΕΛ σε Κηφισό και Λιοσίων θα πρέπει να μετακινηθούν πλησίον του σταθμού του Προαστιακού ΣΚΑ. Στην πατρίδα μας όμως τα μόνα που δεν υλοποιούνται είναι τα...αυτονόητα!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα