Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 19 Μαρτίου 2011

Ελληνικό: Η ναυαρχίδα για τις επενδύσεις και την ανάπτυξη

κείμενο από το ypodomes.com
Ο χώρος του παλιού Αεροδρομίου στο Ελληνικό είναι η ναυαρχίδα της ανάπτυξης για την περιοχή της Αττικής. Αυτό ουσιαστικά λένε και ξαναλένε στην Κυβέρνηση και φυσικά αυτό μπορεί να δικαιολογηθεί από τα μεγέθη. Μιλάμε για μία έκταση 6.500 στρεμμάτων η οποία βρίσκεται ίσως στην ιδανικότερη τοποθεσία.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ
Ο χώρος μέσα πρόκειται σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής σχέδια που έχουν ανακοινωθεί να αλλάξει ριζικά. Στον υπάρχοντα χώρο του παλιού αεροδρομίου θα προστεθεί το Γκολφ της Γλυφάδας και οι αθλητικές εγκαταστάσεις του Αγίου Κοσμά. Αυτός ο τεράστιος χώρος θα δομηθεί ανάλογα με τον προσανατολισμό που θα θελήσουν να του δώσουν. Η μισή περίπου έκταση θα μετατραπεί σε ένα Μητροπολιτικό Πάρκο παρόμοιο με αυτό του Λονδίνου.

Το πρότυπο ως φαίνεται θα είναι το Hyde Park του Λονδίνου και θα έχει όλα εκείνα τα στοιχεία των τεράστιων πάρκων στην Ευρώπη. Λιμνούλες, ποτάμια, χλωρίδα η οποία θα περιέχει από χαμηλή μέχρι ψηλή βλάστηση και από θάμνους μέχρι μεγάλα δέντρα. Θα γίνει διευθέτηση των ρεμάτων της περιοχής.

Στο υπόλοιπο της έκτασης θα δημιουργηθεί μια μικρή πόλη. Όπως έχει ανακοινωθεί θα γίνει ένα επιχειρηματικό κέντρο το οποίο πιθανόν να φιλοξενεί και 12 ουρανοξύστες (θα μοιάζει με το επιχειρηματικό κέντρο του Λονδίνου). Ερευνητικά κέντρα, επιστημονικά κέντρα θα υπάρχουν επίσης. Ένα τμήμα ίσως παραμείνει για την διεξαγωγή εκθέσεων

Με την ενοποίηση του χώρου με το παραλιακό μέτωπο το καλύτερο φιλέτο θα είναι αυτό που είναι πιο κοντά στη θάλασσα. Εκεί πιο πιθανόν είναι να δημιουργηθούν ξενοδοχειακές μονάδες πολλών αστέρων, θεματικά πάρκα, μαρίνες ενώ θα αξιοποιηθεί και το Γκολφ της Γλυφάδας.

Τα νούμερα για την απασχόληση από αυτή την επένδυση είναι τεράστια. Προβλέπονται περίπου 35.000 νέες θέσεις εργασίας που αντιστοιχεί στο σημερινό 5% του συνολικού αριθμού ανέργων της χώρας! Αυτό αφορά άμεσες θέσεις εργασίας. Αυτό που ακόμα δεν μπορεί να υπολογιστεί είναι οι νέες θέσεις εργασίας που θα υπάρξουν και αυτές που διασφαλίζονται από την έμμεση απασχόληση με το Ελληνικό.

Το νούμερο της επένδυσης είναι επίσης τρομακτικό. Μέχρι τώρα έχουν μιλήσει για 5 έως 7 δις ευρώ που και είναι ένα από τα μεγαλύτερα νούμερα για ανάπλαση αστικού τοπίου που έχει γίνει ποτέ στην Ευρώπη. Αντίστοιχο πρόγραμμα γίνεται αυτή τη στιγμή και στο Λονδίνο στα πλαίσια της προετοιμασίας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2012 με στόχο μια ολόκληρη περιοχή να μεταμορφωθεί.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗ
Ο χώρος που θα περικλείει αυτό το τεράστιο μέρος της πόλης αγκαλιάζεται από δυο μεγάλες λεωφόρους. Στη Βόρεια πλευρά κινείται κατά μήκος η Λεωφόρος Βουλιαγμένης. Από αυτή την πλευρά θα έρχονται οχήματα από το Κέντρο, τα Ανατολικά Προάστια, τα Βόρεια Προάστια, και τα Βόρεια Μεσόγεια. Εκεί θα βρίσκεται και ο μελλοντικός μεγάλος κόμβος της Αττικής Οδού.

Στη νότια πλευρά η Λεωφόρος Ποσειδώνος κατά πάσα πιθανότητα θα βυθιστεί αλλά θα διατρέχει όλη αυτή την πλευρά του χώρου. Από εκεί η πρόσβαση θα αφορά τα Νότια Προάστια, το Κέντρο, τα Δυτικά Προάστια και τον Πειραιά.

Στη Δυτική Πλευρά χωρίς να είναι κατά μήκος των συνόρων του διατρέχει η Λεωφόρος Αλίμου. Εκεί μάλλον δεν θα υπάρχει κάποια είσοδος. Στην Ανατολική πλευρά είναι η περιοχή της Γλυφάδας χωρίς κάποιο μεγάλο οδικό άξονα. Προφανώς ούτε από εκεί θα υπάρχει κάποια είσοδος.

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΜΕ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Από όλες τις πλευρές τα λεωφορεία θα πηγαινοφέρνουν επιβάτες. Στη Βόρεια Πλευρά ο χώρος θα εξυπηρετείται από δύο νέους σταθμούς της Γραμμής 2 του Μετρό με τις ονομασίες ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ που βρίσκεται στη γωνία του χώρου 200 μέτρα μετά το Praktiker στο Ελληνικό. Ο δεύτερος σταθμός θα είναι ο μελλοντικός σταθμός ΕΛΛΗΝΙΚΟ που βρίσκεται ακριβώς στην είσοδο του παλιού δυτικού αεροδρομίου. Από εκεί θα είναι προφανώς και η κεντρική είσοδος του χώρου.

Στη Νότια πλευρά κυριαρχεί το Τραμ που με αυτή την επένδυση θα ζήσει (επιτέλους) μέρες δόξας. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι σχεδιάζεται η παραλιακή γραμμή του Τραμ να συνδεθεί με τους σταθμούς του Μετρό. Ουσιαστικά μπορεί να δημιουργήσει μία εσωτερική διακλάδωση του μέσου κάνοντας μια μοναδική διαδρομή από το χώρο και από το πάρκο, κυριαρχώντας στο χώρο.

Ένα από τα σενάρια που ακόμα δεν έχουν επιβεβαιωθεί είναι ο κόμβος των επεκτάσεων της Αττικής Οδού στο Ελληνικό, στην είσοδο του χώρου να έχει στη μέση Προαστιακό Σιδηρόδρομο προς το Αεροδρόμιο. Αν αυτό αληθεύει τότε και η σύνδεση με το Ελευθέριος Βενιζέλος θα είναι υπόθεση 10 λεπτών και θα προσθέσει άλλο ένα μέσο σταθερής τροχιάς στην περιοχή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα