Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 8 Μαρτίου 2011

Kεντρική Οδός Ε-65: παρέμβαση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας για να συνεχιστεί το έργο

κείμενο από το ypodomes.com
Πρόταση να ξαναρχίσουν τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας Ε-65 στη βάση συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος κατέθεσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός στη σημερινή του συνάντηση με τον Υπουργό Οικονομικών κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου και τον Υφυπουργό κ. Φίλιππο Σαχινίδη.

Ο κ. Γ. Παπακωνσταντίνου εξέφρασε την πρόθεσή του να υπάρξει συνάντηση με τις κατασκευάστριες εταιρείες και τις τράπεζες ώστε να αντιμετωπιστούν οι εκκρεμότητες που υπάρχουν με τη χρηματοδότηση.

Στην τοποθέτησή του ο κ. Κώστας Αγοραστός τόνισε την αναγκαιότητα να συνεχιστούν τα έργα στην Ε-65 αναδεικνύοντας τη βαρύνουσα σημασία του αυτοκινητοδρόμου για την ώθηση της ανάπτυξης και την άρση της απομόνωσης της Δυτικής Θεσσαλίας.
Είπε ακόμη ότι ειδικά στη συγκεκριμένη συγκυρία, η συνέχιση της χρηματοδότησης των μεγάλων έργων υποδομής αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για να εισέλθει ξανά η Ελλάδα σε τροχιά διατηρήσιμης ανάπτυξης.

Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας ανέδειξε τα προβλήματα που δημιουργεί η αναστολή των έργων στην Ε-65 επισημαίνοντας ότι έγιναν 450 απολύσεις αλλά και το ότι αφαιρούνται 30 εκατ. ευρώ που εισέρεαν μηνιαίως στην τοπική οικονομία.

Στην τοποθέτησή του ο κ. Κ. Αγοραστός αναφέρθηκε και στα έργα του Αχελώου αλλά και στη Μεσοχώρα ζητώντας να παρέμβει ο υπουργός Οικονομικών. Ειδικά για τη Μεσοχώρα, τόνισε ότι πρέπει να προχωρήσει η λειτουργία του υδροηλεκτρικού σταθμού συνεισφέροντας στην παραγωγή «καθαρής ενέργειας».

Στην τοποθέτησή του πρότεινε να χρηματοδοτηθούν οι Περιφέρειες από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ώστε να πληρωθούν οι τεχνικές εταιρείες για τα έργα που έχουν κάνει αλλά και να συνεχιστούν απρόσκοπτα τα έργα που είναι σε εξέλιξη ώστε να ολοκληρωθούν και να αποδοθούν στην κοινωνία.

Μιλώντας γενικότερα για την ανάπτυξη, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας έκρινε αναγκαία την εξειδίκευση του εθνικού αναπτυξιακού σχεδίου ανά περιφέρεια ώστε να είναι συναφείς οι στόχοι κεντρικής κυβέρνησης και περιφερειακής αυτοδιοίκησης, ενώ τόνισε ότι οι αναπτυξιακές δράσεις πρέπει να υλοποιηθούν «με ταχύτητα και ευελιξία, χωρίς γραφειοκρατία και περίπλοκα σχήματα».

Ο κ. Κώστας Αγοραστός πρότεινε να μειωθούν τα τέλη στα περιφερειακά αεροδρόμια στα επίπεδα που είναι στην ΕΕ ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικά και να τονωθεί το τουριστικό ρεύμα, ενώ στην επισήμανση του κ. Γ. Παπακωνσταντίνου ότι δια νόμου οι Περιφέρειες θα πρέπει να έχουν μηδενικά ελλείμματα ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας σχολίασε:

«Είναι αυτονόητο ότι και εμείς θέλουμε να προσφέρουμε στην πατρίδα μας και κυρίως τους συμπολίτες μας. Θα συμβάλλουμε στην προσπάθεια για μηδενικά ελλείμματα, όμως πρέπει πρώτα να προσδιοριστεί με σαφήνεια η αφετηρία της αιρετής Περιφέρειας καθώς εμείς στη Θεσσαλία παραλαμβάνουμε χρέη, ελλείμματα και ζημιές στις εταιρείες. Αυτά πρέπει να αντιμετωπιστούν», είπε και ειδικά για τη μεταφορά των μαθητών ανέφερε ότι οι υποχρεώσεις της αιρετής Περιφέρειας ως τον Ιούνιο του 2011 ανέρχονται σε περίπου 11 εκατ. ευρώ. Με την ευκαιρία επανέφερε την αντίθεσή του στις συγχωνεύσεις σχολείων λέγοντας ότι ακόμη και με αμιγώς οικονομικούς όρους, μπορεί να εξοικονομηθούν κάποια χρήματα αλλά θα διατεθούν πολλά περισσότερα στη μεταφορά των μαθητών.

Ο κ. Κώστας Αγοραστός προέτρεψε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών να προχωρήσει με θαρραλέα βήματα στο συμψηφισμό των χρεών του Δημοσίου προς τις επιχειρήσεις με τα χρέη των επιχειρήσεων προς το Δημόσιο, ενώ για την έξοδο της χώρας από την κρίση υπογράμμισε:

«Απαιτείται ισχυρή δημόσια διοίκηση και πραγματικά καινούργιος σχεδιασμός της λειτουργίας του δημόσιου τομέα που να βασίζεται στη ταχύτητα, τη συνεργασία, τη μείωση γραφειοκρατίας, τις συνέργειες, τη διαφάνεια και την επικοινωνία. Ισχυρό δημόσιο τομέα έχουν τόσο η πιο ισχυρά αναπτυσσόμενη χώρα του πλανήτη, η Κίνα, όσο και μία από τις πλέον ώριμες οικονομίες, η Βρετανία.

Πρέπει να μας στηρίξετε, να μας εμπιστευτείτε. Τολμήστε το για να συμβάλλουμε στο να βγει η πατρίδα μας από την κρίση όσο το δυνατόν νωρίτερα», προέτρεψε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα