Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

Μετρό Αθήνας: η μεγάλη επέκταση στο Ελληνικό αρχικά προβλεπόταν...εναέρια!

κείμενο από το ypodomes.com
Οι οδηγοί και οι κάτοικοι στην περιοχή της Λεωφόρου Βουλιαγμένης τα τελευταία 5 χρόνια ζουν δίπλα στις κατασκευές για την επέκταση του Μετρό. Αυτή είναι η μεγαλύτερη εν ενεργεία επέκταση του Μετρό της Αθήνας.

Συγκεκριμένα η «κόκκινη» Γραμμή 2 από τον σημερινό τερματικό σταθμό ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ διασχίζοντας κατά μήκος της Λεωφόρο Βουλιαγμένης από τους Δήμους Ηλιούπολης, Αλίμου, Αργυρούπολης θα φτάσει στο Ελληνικό στο ύψος του παλιού Αεροδρομίου.

Η επέκταση της γραμμής έχει μήκος 5,5 χιλιόμετρα υπόγειας σήραγγας και θα διαθέτει 4 σταθμούς: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Η αλήθεια είναι πως από όλες τις κατασκευές έργων Μετρό που έχουν γίνει στην Αθήνα αυτή εδώ είναι και η πιο «αθόρυβη». Η τεράστια Λεωφόρος έχει αυτή την ικανότητα καθώς η μόνη επιβάρυνση είναι σε κάποια μικρά τμήματα οι λωρίδες από 3 να περιορίζονται σε 2.

Η επέκταση προς το Ελληνικό όμως δεν ήταν σχεδιασμένη αρχικά ως υπόγεια. Το 2003 η τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κα Παπανδρέου ανακοίνωνε την προώθηση της επέκτασης ως «επίγεια και εναέρια». Οι γραμμές και οι σταθμοί είχαν σχεδιαστεί να γίνουν πάνω στην κεντρική νησίδα της Βουλιαγμένης άλλοι στο επίπεδο της γης και άλλοι εναέριοι. Είχαν προβλεφθεί ειδικά ηχοπετάσματα για τον θόρυβο που θα προκαλούσαν οι διερχόμενοι συρμοί. Μάλιστα είχε γίνει λόγος για ολοκλήρωση το 2007!

Το 2004 ο πρώην Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κος Σουφλιάς -ευτυχώς- ακυρώνει τον διαγωνισμό αναγνωρίζοντας ποσό ζημιογόνος θα ήταν οπτικά και περιβαλλοντικά. Ο νέος διαγωνισμός προβλέπεται με επιβάρυνση 60.000.000 και 6 επιπλέον μηνών αλλά τουλάχιστον η γραμμή συνεχίζει υπόγεια.

Στις αρχές του 2006 ανακοινώνεται ο ανάδοχος και ξεκινούν οι εργασίες με σκοπό την ολοκλήρωση τους στο τέλος του 2009. Η διάνοιξη της σήραγγας ήταν πραγματικά «αθόρυβη» και η όχληση ήταν ελάχιστη. Σε διάστημα περίπου 2 ετών διανοίχθηκαν τα 5,5 χιλιόμετρα σήραγγας.

Ο Μετροπόντικας που χρησιμοποιήθηκε είναι ο ίδιος που χρησιμοποιήθηκε στην διάνοιξη της σήραγγας από την Εθνική Άμυνα ως τη Δουκίσσης Πλακεντίας ενώ ονομάστηκε χαϊδευτικά «Νίνης» αναφερόμενος σε ποδοσφαιριστή της ομάδας του Παναθηναϊκού.

Οι κατασκευαστικές εργασίες των σταθμών δεν είχαν ιδιαίτερες δυσκολίες εκτός από το σταθμό ΑΛΙΜΟΣ που βρέθηκαν αρχαιότητες με αποτέλεσμα την καθυστέρηση σε σχέση με τους υπόλοιπους. Δόθηκε μια αρχική παράταση για τον Μάιο του 2010 αλλά μετά προέκυψε το πρόβλημα με τη Siemens και τις κατασκευαστικές εργασίες να γίνονται αργά.

Αυτή την εποχή το ποσοστό ολοκλήρωσης είναι περίπου στο 90% και η αναμονή για τις αποφάσεις σχετικά με τον περίφημο διαγωνισμό για τη σηματοδότηση θα απαιτήσει περίπου 1 έτος μέχρι να μπορέσει η επέκταση αυτή να λειτουργήσει.

Με την λειτουργία της αναμένεται να προσθέσει περισσότερους από 100.000 νέους επιβάτες ημερησίως ενώ θα καλύψει ένα μεγάλο τμήμα των Νοτίων Προαστίων. Τα σημεία των σταθμών είναι:

ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ : Λεωφόρος Βουλιαγμένης και Κλεάνθους
ΑΛΙΜΟΣ: Λεωφόρος Βουλιαγμένης και Θερμοπυλών
ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ: Λεωφόρος Βουλιαγμένης και Πόντου
ΕΛΛΗΝΙΚΟ: Λεωφόρος Βουλιαγμένης και Ιασωνίδου

Όλοι οι σταθμοί έχουν:

* τις αποβάθρες αριστερά και δεξιά (όπως είναι η συντριπτική πλειοψηφία των σταθμών της Αθήνας).
* θα διαθέτουν εισόδους- εξόδους και στις δύο ρεύματα της Λεωφόρου Βουλιαγμένης
* θα έχουν μεταλλικό στρογγυλό στέγαστρο

Ο σταθμός ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ μελλοντικά θα αποτελέσει σταθμό σύνδεσης με το δίκτυο του Τραμ ενώ ο σταθμός ΕΛΛΗΝΙΚΟ θα παρέχει πρόσβαση στο χώρο του Ελληνικού. Μετά τον τερματικό σταθμό θα λειτουργεί ένα νέο αμαξοστάσιο για τις ανάγκες των συρμών. Στα μελλοντικά πλάνα υπάρχει η σκέψη περαιτέρω επέκτασης της γραμμής έως το κέντρο της Γλυφάδας, σχέδιο το οποίο δεν έχει πολλές πιθανότητες να γίνει στο κοντινό μέλλον.

5 σχόλια:

Mystic_Bard είπε...

Ε όχι και ζημιογόνα η αρχική επέκταση.
Το ότι θα κόστιζε λιγότερο (και τα 60Μ ήταν το αρχικό με τις ανατιμολογήσεις ένας θεός ξέρει πόσο κόστισε) μάλλον την χάρη των εργολάβων έκανε.
Όσο για το πόσο θα έβλαπτε οπτικά αυτό είναι ένα καθαρά υποκειμενικό ζήτημα καθότι πολύς κόσμος του αρέσει να βλέπει τους συρμούς να περνάνε, και μην ξεχνάμε πως θα φτιαχνόταν στην μέση μιας μεγάλης και πλατιάς λεωφόρου, πόσο επιπλέον επιβάρυνση θα ήταν ?

Αλλά το πραγματικό “έγκλημα” είναι ότι παρόλο που άλλαξε ο σχεδιασμός και αποφασιστικέ να πάει υπόγεια ακολούθησε την ίδια χάραξη ενώ θα ήταν πολύ καλύτερο και πολύ ποιο εξυπηρετικό να ακολουθούσε μια ζικ-ζακ πορεία (όπως όλη η γραμμή) και να πιάσει τα κέντρα των γύρω περιοχών. Πορεία που δεν θα μπορούσε να ακολουθήσει σαν υπέργειο αλλά θα ήταν πολύ ποιο εύκολο σαν υπόγειο...

Ανώνυμος είπε...

""Το 2004 ο πρώην Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κος Σουφλιάς -ευτυχώς- ακυρώνει τον διαγωνισμό αναγνωρίζοντας ποσό ζημιογόνος θα ήταν οπτικά και περιβαλλοντικά.""

Εντάξει, μάλλον υπερβάλλεις λίγο, έτσι; Είχε ακουστεί παλαιότερα ότι το αντικείμενο του διαγωνισμού άλλαξε για να μπορεί ουσιαστικά να τον αναλάβει μόνο μία κοινοπραξία, που είχε τον μετροπόντικα έτοιμο από την εργολαβία της επέκτασης προς Δουκ. Πλακεντίας - χρειάστηκε μόνο μικρή συντήρηση και αποτέλεσε καλύτερη επένδυση μιας και εντάχτηκε σε ΔΥΟ έργα. Αν έχεις έτοιμο το μετροπόντικα είναι μάλλον εύκολο να δώσει κάποιος ανταγωνιστική προσφορά σε σχέση με τους άλλους, καλή και για την τσέπη του... Για το ότι η επέκταση θα λειτουργούσε χρόνια τώρα αν ήταν υπέργεια δεν νομίζω να υπάρχει αμφισβήτηση, ε;

Ευτυχώς τον χάσαμε νωρίς τον κ. Σουφλιά από υπουργό, είχε δώσει στη δημοσιότητα κάτι χάρτες με αυτοκινητοδρόμους που μετέτρεπαν σε σκακιέρα τα Μεσόγεια, προφανώς σε όφελος γνωστών-αγνώστων, δηλώνοντας μάλιστα με θράσος ότι ΑΦΟΥ ολοκληρωνόταν το έργο του και δινόταν το λεκανοπέδιο και η ευρύτερη περιοχή του νομού στους τζιπουράτους, θα υπήρχε ροή χρημάτων για την κατασκευή έργων μετρό.

Αν σκαλίσω λίγο περισσότερο τη μνήμη μου θα θυμηθώ και μια μελέτη - ο θεός να την κάνει - ανάπτυξης μετρό που έφτιαξε ένα πεντάχρονο με χρωματιστούς μαρκαδόρους, και ένα blog που έκανε ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ αναφορά σε κάθε μία από αυτές τις "γραμμές" και polls προτεραιότητας...

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Αγαπητέ φίλε αναγνώστη του blog από παλιά. Με τιμά που θυμάσαι τα αφιερώματα που έγιναν στις γραμμές Μετρό που είχαν σκοπό να φτιάξουν.
Θα θεωρήσω είτε ότι είσαι κομματικό στέλεχος κάποιου κόμματος είτε ότι προσπαθείς να περάσεις γραμμή.
Σε αυτό το blog ποσως μας ενδιαφέρει ποιος είναι καλύτερος του άλλου. Ποιο κόμμα είναι καλύτερο του άλλου κλπ κλπ. Τα ιστορικά γεγονότα όμως δεν αμφισβητούνται. Μια εναέρια επέκταση θα λειτουργούσε με όλη τη φασαρία που τραβάνε στον ΗΣΑΠ στα εναέρια τμήματα.
Τώρα αν ήταν ο Σουφλιάς που άλλαξε την απόφαση και δεν ήταν κάποιος άλλος αυτό δεν ενδιαφέρει το blog.
Είναι σαφέστατα καλύτερα που η επέκταση είναι υπόγεια.
Αφου λοιπόν σκαλίζεις τη μνήμη σου, θα θυμάσαι προφανώς ότι αυτό το blog ποτέ δεν λειτούργησε ως φερέφωνο ΚΑΝΕΝΟΣ κόμματος.
Αν γινόταν αυτό θα "ψαρεύαμε" και μεγάλα νούμερα κατηγορώντας, κοινή πρακτική πολλών.
Την ιστορία όμως δεν μπορούμε ούτε να την αλλάξουμε, ούτε να την διαστρεβλώσουμε.
*Αν αύριο ανακοινωθεί ένα πλάνο για τις μελλοντικές γραμμές θα επαναληφθούν και τα αφιερώματα και τα polls.
*Οι κατηγορίες μέσω ανωνυμίας ποιον βοηθούν άραγε; Πολύ φτηνή μέθοδος της γνωστής Ελλάδας που μας έφτασε εδώ μέσω του κομματισμού και του κρατισμού..

Ανώνυμος είπε...

"Θα θεωρήσω είτε ότι είσαι κομματικό στέλεχος κάποιου κόμματος είτε ότι προσπαθείς να περάσεις γραμμή."

Σφάλλεις και στα δύο και κατηγορείς χωρίς να γνωρίζεις. Είμαι λάτρης των ΜΜΜ και της βελτίωσης της ποιότητας ζωής και της καθημερινότητας μου. Επίσης μου τη δίνουν οι βλαχοδήμαρχοι που τα θέλουν όλα υπόγεια και οι κατασκευαστικές που μας αρμέγουν πατώντας στη βούληση των βλαχοδημάρχων. Θα μπορούσα εξίσου κακόβουλα να αναρωτηθώ μήπως μισθοδοτείσαι από τέτοια εταιρεία, αλλά ποσώς με ενδιαφέρει.

"Μια εναέρια επέκταση θα λειτουργούσε με όλη τη φασαρία που τραβάνε στον ΗΣΑΠ στα εναέρια τμήματα."

Πήγαινε στις καφετέριες του Athens Metro Mall και ρίξε μια ματιά στη Λ. Βουλιαγμένης. Νομίζω ότι το τελευταίο πρόβλημα της περιοχής θα ήταν ένα υπέργειο τμήμα μετρό. Άλλωστε το υπέργειο monorail στο Dubai δεν φαίνεται να σε ενόχλησε τόσο, το έχεις και πρώτη μούρη στο blog. Ή μήπως να υπογειοποιήσουμε και τη Λ. Βουλιαγμένης; Θα χαρούν οι εργολάβοι!

"Είναι σαφέστατα καλύτερα που η επέκταση είναι υπόγεια."

Εδώ με κάλυψε ο Mystic_Bard. Έγινε που έγινε υπόγεια, γιατί δεν άλλαξαν οι θέσεις των σταθμών; Ποιόν βόλεψε τελικά η υπογειοποίηση; Τους κατοίκους, ήηηηηηη...... Και στο κάτω-κάτω, ποιός έχει κατοικία ΕΠΙ της Λ. Βουλιαγμένης σε εκείνο το τμήμα; (σε αντιθεση με τη γραμμή ΗΣΑΠ, που η Λ. Ιωνίας για παράδειγμα είναι κάργα οικιστική ζώνη)

"Αφου λοιπόν σκαλίζεις τη μνήμη σου, θα θυμάσαι προφανώς ότι αυτό το blog ποτέ δεν λειτούργησε ως φερέφωνο ΚΑΝΕΝΟΣ κόμματος."

Δεν άσκησε όμως ποτέ κριτική στον τρόπο που μελετώνται και κατασκευάζονται τα έργα στην Ελλάδα. Ούτε εγώ είμαι κομματικά ταγμένος, κάθε άλλο, αλλά με χαλάει να πληρώνω τα χατίρια των εκάστοτε υπουργών στους μεγαλοεργολάβους.

"Οι κατηγορίες μέσω ανωνυμίας ποιον βοηθούν άραγε;"
Αν σου πώ το όνομα μου, θα αλλάξει κάτι στις απόψεις μου, στις απόψεις σου, ή στο περιεχόμενο του διαλόγου μας; Όχι. Αν υπογράψω ως Μπάμπης Παπαχατζηχαραλάμπης έγινε επώνυμο το post μου; Ούτε. Η ανωνυμία εντάσσεται στην άποψη μου περι ιδιωτικότητας και καλείσαι να τη σεβαστείς στο διάλογο μας. Αν σε χαλάει, άλλαξε τις ρυθμίσεις στο blog να γίνονται επώνυμα σχόλια - και να ανοίξω λογαριασμό Μπάμπης Παπαχατζηχαραλάμπης στο google. Ανώνυμος ήμουν και όταν με δημοσίευες ως "σχόλιο του μήνα", ανώνυμος και τώρα που σου τονίζω τη διαφωνία μας.

Mystic_Bard είπε...

Που ακριβός θα έκανε φασαρία στο κέντρο μιας τεράστιας λεωφόρου ???
Και από την στιγμή που έγινε υπόγειο γιατί δεν ακολούθησε “καλύτερη” χάραξη που θα εξυπηρετούσε και περισσότερο ?

Και επιτέλους κάποια στιγμή αυτό το πράγμα με τους NIBY's στην Ελλάδα θα πρέπει να τελειώσει, στον ΗΣΑΠ ήταν ήδη οι γραμμές εκεί όταν χτίστηκαν τα σπίτια, στα Σεπόλια το ίδιο (για να μην αναφέρω την Κηφισού λίγα μέτρα ποιο πέρα που αυτή κι αν κόβει την περιοχή στην μέση), στην Βουλιαγμένης έχουμε ήδη μια μεγάλη λεωφόρο και τα περισσότερα κτίσματα είναι γραφεία.
Αν αυτή η λογική συντηρείται από άτομα μορφωμένα και άτομα που έχουν μια παραπάνω γνώση/ενημέρωση περί υποδομών και δικτύων αλλά και των οφελών των ΜΜΜ τότε τι να περιμένουμε από τους κατοίκους των περιοχών που και τέτοιες γνώσεις μπορεί να μην έχουν, αλλά και άγονται και φέρονται πολύ ποιο εύκολα από τον καθένα που έχει κάποια “συμφέροντα”.
Αν δεν ξεκινήσει από κάποιους πού έχουν σχέση με τον χώρο μια φωνή για την αντίθετη άποψη τότε από που θα γίνει αυτό ?

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα