Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2008

ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης) και άλλα έργα υποδομής στην Κρήτη

Το μεγαλύτερο θέμα στις υποδομές της Κρήτης είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης ή ΒΟΑΚ για συντομία. Πρόκειται για ένα δρόμο ραχοκοκαλιά του νησιού που είναι τόσο σημαντικός όσο και η Εθνική Οδός Αθήνα-Θεσσαλονίκη για την Ηπειρωτική Ελλάδα. Ενώνει τις μεγαλύτερες πόλεις ξεκινώντας από Καστέλι- Χανιά- Ρέθυμνο- Ηράκλειο - Άγιο Νικόλαο και καταλήγει στην Ιεράπετρα.
Το συνολικό μήκος του ΒΟΑΚ είναι 312χλμ εκ των οποίων ασφαλής Αυτοκινητόδρομος είναι μόνο τα 40χλμ. Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη έργα προϋπολογισμού 265εκ ευρώ χωρίς να διευκρινίζεται ποσά χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου θα καλύψουν.
Στο τμήμα από τα Χανιά έως τον Άγιο Νικόλαο, μήκους περίπου 200 χλμ., είναι το κρίσιμο κεντρικό κομμάτι του ΒΟΑΚ και εκεί θα δοθεί και η μεγαλύτερη προσοχή.
Από τα 200 χλμ του τμήματος Χανιά – Άγιος Νικόλαος, τα 41 χλμ θα είναι έτοιμα με την ολοκλήρωση στα τέλη του 2009 και θα είναι με προδιαγραφές σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και με διαχωριστική νησίδα ασφαλείας τύπου New Jersey. Άλλα 8,5 χλμ κατασκευάζονται ήδη με μία λωρίδα κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και ετοιμάζεται η διαπλάτυνση τους στο πλαίσιο της 4ης Προγραμματικής Περιόδου.
Υπό μελέτη είναι και άλλα 135 χλμ του ΒΟΑΚ, ενώ σύντομα θα προστεθούν άλλα 15 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι υπό μελέτη βρίσκονται συνολικά 150 χλμ. Από αυτά τα 150 χλμ. τα 110 χλμ, περίπου βρίσκονται στο τμήμα μεταξύ Χανίων και Αγίου Νικολάου και στο ΕΣΠΑ 2007-2013 έχουν ενταχθεί 80 χλμ. Για τα υπόλοιπα 30 χλμ υπάρχει ακόμα κενό όσον αφορά τη χρηματοδότηση τους. Τα 80 χλμ που έχουν ήδη ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013 θα κοστίσουν πάνω από 400 εκατ. ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται το κόστος των απαλλοτριώσεων.
ΝΟΑΚ και άλλα έργα
Εκτός του ΒΟΑΚ υπάρχει και ο ΝΟΑΚ και είναι ο Νότιος Οδικός Άξονας Κρήτης και εκεί πρόκειται να ξεκινήσουν έργα ύψους 200 εκατ. ευρώ. Εκεί βέβαια είναι μόνο η αρχή αφού θα χρειαστούν πολλά παραπάνω για να ολοκληρωθεί.
Στα υπόλοιπα έργα που απασχολούν την Κρήτη αυτή τη στιγμή. Το Φράγμα του Αποσελέμη πρόκειται να ξεδιψάσει περιοχές από το Ηράκλειο μέχρι και τον Άγιο Νικόλαο. Το συνολικό τους κόστος ξεπερνάει τα 220 εκατ. ευρώ.
Υπό κατασκευή βρίσκεται και η επέκταση του υφιστάμενου επιβατικού προβλήτα Σούδας με προϋπολογισμό 11,5εκ.€ καθώς και το νέο κτίριο αεροσταθμού και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου στο Δημοτικό Αερολιμένα Σητείας με προϋπολογισμό 28εκ.€.
Μέσω του ΕΣΠΑ 2007-2013 πρόκειται επίσης να δημοπρατηθούν:
- Η αναβάθμιση του αεροδρομίου Χανίων με επέκταση του κτιρίου και κατασκευή νέου Πύργου Ελέγχου.(65εκ.ευρώ)
- Η αναβάθμιση του λιμανιού του Ηρακλείου (400εκ.ευρώ).

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Βασικά τα μόνα χιλιόμετρα που είναι πιο ασφαλή από τα υπόλοιπα είναι οι παρακάμψεις των Χανίων - Ρεθύμνου - Ηρακλείου και κάποιο μέρος από Ηράκλειο προς Άγιο. Αυτό το τελευταίο κομμάτι έχει μεν τσιμεντένια νησίδα αλλά έχει χάραξη λούνα πάρκ. Ακολουθεί το φυσικό ανάγλυφο αλλά είναι μια σκάλα χειρότερο από τις στροφές της Υλίκης

Ανώνυμος είπε...

Η οδος κατ ευφημισμό καλούμενη Εθνική Οδός άρχισε να κατασκευάζεται στα μέσα της δεκαετίας το '60 και δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα!Τι ακριβώς λοιπόν εννοείς (είναι ήδη κατασκευασμενο όλο σχεδόν το τμήμα μεταξύ Αγ. Νικολάου και Καστέλιου Κισσάμου (μετά τα Χανιά)).Διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου ή κατασκευή νέου με νησίδα και προδιαγραφές αυτοκινητόδρομου;Ευχαριστώ

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Η πρόβλεψη φίλε μου μιλάει για αναβάθμιση του ΒΟΑΚ απο Εθνική Οδό σε αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα στη μέση.

Ανώνυμος είπε...

Απ' οτι είδα στο site του ΥΠΕΧΩΔΕ, οδικά έργα και επιχειρησιακά προγράμματα του ΚΠΣ Γ', τα έργα αυτά πράγματι είναι μέσα στο πρόγραμμα να ξεκινήσουν.
Παρ' όλο που ιστορικά είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι στα χρονοδιαγράμματα του ΥΠΕΧΩΔΕ πιστεύω οτι τελευταία το υπουργείο έχει καλυτερέψει πάρα πολυ. Το μόνο κακό είναι οτι τώρα τελευταία τους έχει πιάσει μια μανία να ονομάζουν όλες τις νέες μεγάλες οδούς, αυτοκινητόδρομους, την στιγμή που δεν είναι. Κατά τη γνώμη μου αυτό προσδίδει μεγαλύτερο κύρος. Ο ΒΟΑΚ είναι καθαρά Οδός Ταχείας Κυκλοφορίας ειδικά οταν το μεγαλύτερο τμημα του είναι 1+ΛΕΑ και μεγάλος αριθμός κόμβων είναι ίσόπεδοι. Ακόμη σύμφωνα με τον ΚΟΚ 1+ΛΕΑ δεν μπορεί να θεωρηθεί αυτοκινητόδρομος.
Μια λύση θα μπορούσε να είναι αυτή η οδός να γίνει σαν την ιταλική superstrada με 2 λωρίδες δίχως ΛΕΑ και χαμηλά όρια ταχύτητας.

Ανώνυμος είπε...

Και φτάσαμε στο 2011 με τα έργα να μην έχουν προχωρήσει ελλείψει πόρων, στο τραπέζι να έχει πέσει η κατασκευή να γίνει από ιδιώτες και να ανακατασκευάσουν μικρότερο μήκος οδού.

anakatevontas.blogspot.com

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα