Το μεγαλύτερο θέμα στις υποδομές της Κρήτης είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης ή ΒΟΑΚ για συντομία. Πρόκειται για ένα δρόμο ραχοκοκαλιά του νησιού που είναι τόσο σημαντικός όσο και η Εθνική Οδός Αθήνα-Θεσσαλονίκη για την Ηπειρωτική Ελλάδα. Ενώνει τις μεγαλύτερες πόλεις ξεκινώντας από Καστέλι- Χανιά- Ρέθυμνο- Ηράκλειο - Άγιο Νικόλαο και καταλήγει στην Ιεράπετρα.
Το συνολικό μήκος του ΒΟΑΚ είναι 312χλμ εκ των οποίων ασφαλής Αυτοκινητόδρομος είναι μόνο τα 40χλμ. Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη έργα προϋπολογισμού 265εκ ευρώ χωρίς να διευκρινίζεται ποσά χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου θα καλύψουν.
Στο τμήμα από τα Χανιά έως τον Άγιο Νικόλαο, μήκους περίπου 200 χλμ., είναι το κρίσιμο κεντρικό κομμάτι του ΒΟΑΚ και εκεί θα δοθεί και η μεγαλύτερη προσοχή.
Από τα 200 χλμ του τμήματος Χανιά – Άγιος Νικόλαος, τα 41 χλμ θα είναι έτοιμα με την ολοκλήρωση στα τέλη του 2009 και θα είναι με προδιαγραφές σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και με διαχωριστική νησίδα ασφαλείας τύπου New Jersey. Άλλα 8,5 χλμ κατασκευάζονται ήδη με μία λωρίδα κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και ετοιμάζεται η διαπλάτυνση τους στο πλαίσιο της 4ης Προγραμματικής Περιόδου.
Υπό μελέτη είναι και άλλα 135 χλμ του ΒΟΑΚ, ενώ σύντομα θα προστεθούν άλλα 15 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι υπό μελέτη βρίσκονται συνολικά 150 χλμ. Από αυτά τα 150 χλμ. τα 110 χλμ, περίπου βρίσκονται στο τμήμα μεταξύ Χανίων και Αγίου Νικολάου και στο ΕΣΠΑ 2007-2013 έχουν ενταχθεί 80 χλμ. Για τα υπόλοιπα 30 χλμ υπάρχει ακόμα κενό όσον αφορά τη χρηματοδότηση τους. Τα 80 χλμ που έχουν ήδη ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013 θα κοστίσουν πάνω από 400 εκατ. ευρώ, χωρίς να συνυπολογίζεται το κόστος των απαλλοτριώσεων.
ΝΟΑΚ και άλλα έργα
Εκτός του ΒΟΑΚ υπάρχει και ο ΝΟΑΚ και είναι ο Νότιος Οδικός Άξονας Κρήτης και εκεί πρόκειται να ξεκινήσουν έργα ύψους 200 εκατ. ευρώ. Εκεί βέβαια είναι μόνο η αρχή αφού θα χρειαστούν πολλά παραπάνω για να ολοκληρωθεί.
Στα υπόλοιπα έργα που απασχολούν την Κρήτη αυτή τη στιγμή. Το Φράγμα του Αποσελέμη πρόκειται να ξεδιψάσει περιοχές από το Ηράκλειο μέχρι και τον Άγιο Νικόλαο. Το συνολικό τους κόστος ξεπερνάει τα 220 εκατ. ευρώ.
Υπό κατασκευή βρίσκεται και η επέκταση του υφιστάμενου επιβατικού προβλήτα Σούδας με προϋπολογισμό 11,5εκ.€ καθώς και το νέο κτίριο αεροσταθμού και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου στο Δημοτικό Αερολιμένα Σητείας με προϋπολογισμό 28εκ.€.
Μέσω του ΕΣΠΑ 2007-2013 πρόκειται επίσης να δημοπρατηθούν:
- Η αναβάθμιση του αεροδρομίου Χανίων με επέκταση του κτιρίου και κατασκευή νέου Πύργου Ελέγχου.(65εκ.ευρώ)
- Η αναβάθμιση του λιμανιού του Ηρακλείου (400εκ.ευρώ).
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
5 σχόλια:
Βασικά τα μόνα χιλιόμετρα που είναι πιο ασφαλή από τα υπόλοιπα είναι οι παρακάμψεις των Χανίων - Ρεθύμνου - Ηρακλείου και κάποιο μέρος από Ηράκλειο προς Άγιο. Αυτό το τελευταίο κομμάτι έχει μεν τσιμεντένια νησίδα αλλά έχει χάραξη λούνα πάρκ. Ακολουθεί το φυσικό ανάγλυφο αλλά είναι μια σκάλα χειρότερο από τις στροφές της Υλίκης
Η οδος κατ ευφημισμό καλούμενη Εθνική Οδός άρχισε να κατασκευάζεται στα μέσα της δεκαετίας το '60 και δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα!Τι ακριβώς λοιπόν εννοείς (είναι ήδη κατασκευασμενο όλο σχεδόν το τμήμα μεταξύ Αγ. Νικολάου και Καστέλιου Κισσάμου (μετά τα Χανιά)).Διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου ή κατασκευή νέου με νησίδα και προδιαγραφές αυτοκινητόδρομου;Ευχαριστώ
Η πρόβλεψη φίλε μου μιλάει για αναβάθμιση του ΒΟΑΚ απο Εθνική Οδό σε αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα στη μέση.
Απ' οτι είδα στο site του ΥΠΕΧΩΔΕ, οδικά έργα και επιχειρησιακά προγράμματα του ΚΠΣ Γ', τα έργα αυτά πράγματι είναι μέσα στο πρόγραμμα να ξεκινήσουν.
Παρ' όλο που ιστορικά είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι στα χρονοδιαγράμματα του ΥΠΕΧΩΔΕ πιστεύω οτι τελευταία το υπουργείο έχει καλυτερέψει πάρα πολυ. Το μόνο κακό είναι οτι τώρα τελευταία τους έχει πιάσει μια μανία να ονομάζουν όλες τις νέες μεγάλες οδούς, αυτοκινητόδρομους, την στιγμή που δεν είναι. Κατά τη γνώμη μου αυτό προσδίδει μεγαλύτερο κύρος. Ο ΒΟΑΚ είναι καθαρά Οδός Ταχείας Κυκλοφορίας ειδικά οταν το μεγαλύτερο τμημα του είναι 1+ΛΕΑ και μεγάλος αριθμός κόμβων είναι ίσόπεδοι. Ακόμη σύμφωνα με τον ΚΟΚ 1+ΛΕΑ δεν μπορεί να θεωρηθεί αυτοκινητόδρομος.
Μια λύση θα μπορούσε να είναι αυτή η οδός να γίνει σαν την ιταλική superstrada με 2 λωρίδες δίχως ΛΕΑ και χαμηλά όρια ταχύτητας.
Και φτάσαμε στο 2011 με τα έργα να μην έχουν προχωρήσει ελλείψει πόρων, στο τραπέζι να έχει πέσει η κατασκευή να γίνει από ιδιώτες και να ανακατασκευάσουν μικρότερο μήκος οδού.
anakatevontas.blogspot.com
Δημοσίευση σχολίου