Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 12 Ιουνίου 2008

Υποδομές: Τα έργα της επόμενης δεκαετίας

Στην Ελλάδα αυτή την εποχή γίνονται πολλά και μεγάλα έργα. Αυτοκινητόδρομοι που θα ενώσουν τις μεγαλύτερες πόλεις μας, οι σιδηρόδρομοι αναπτύσσονται, νέες πηγές ενέργειας έρχονται, και άλλα σημαντικά έργα.
Αυτό δεν σημαίνει πως τα επόμενα χρόνια και μετά το τέλος αυτών των έργων δεν θα υπάρξουν άλλα εξίσου σημαντικά.
Με το τέλος του ΕΣΠΑ 2007-2013 και την έναρξη του Ε ΚΠΣ από το 2014 και μετά θα έρθουν και άλλα πολύ σημαντικά έργα να θωρακίσουν και να αναπτύξουν ακόμα περισσότερο τη χώρα μας.
Ποια είναι τα έργα που πρόκειται να ξεκινήσουν το 2010 και μετά και να ολοκληρωθούν έως το 2020;
Αττική
-Μετρό επεκτάσεις προς:
Γραμμή 1 Εθνική Οδό και Άγιο Στέφανο
Γραμμή 2 Ίλιον και Γλυφάδα
Γραμμή 3 Ευαγγελίστρια και ενδεχομένως προς Μοσχάτο
Γραμμή 4 Νέα γραμμή από Γαλάτσι -Κέντρο Αθήνας και μέσω Κηφισίας μέχρι Μαρούσι
Νέα γραμμή από Πειραιά προς Ελληνικό (ΗΣΑΠ)
- Τραμ επεκτάσεις προς: Χατζηκυριάκειο, Φρεαττύδα, Καμίνια, Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Πέραμα, και ενδεχομένως προς Άνω Πατήσια
Προαστιακός προς: Ραφήνα και Λαύριο
Αυτοκινητόδρομοι Αττικής ενδεχομένως (γιατί δεν υπάρχουν αποφάσεις) επέκταση από Ραφήνα προς Μαραθώνα και Εθνική Οδό , σύνδεση του Πειραιά με Αττική Οδό.
-Υπογειοποίηση τμημάτων του ΟΣΕ εντός της πόλης της Αθήνας.
-Ολοκλήρωση εγκατάστασης φυσικού αερίου σε όλη την Αττική.
Θεσσαλονίκη
Επεκτάσεις Μετρό προς:
- Καλαμαριά και Αεροδρόμιο ανατολικά
- Σταυρούπολη και Εύοσμο δυτικά
- Ενδεχομένως Νέα Γραμμή που να τέμνει τη βασική στο κέντρο από Πολίχνη με τέρμα την Τούμπα.(πρόταση του blog).
-Προαστιακός προς: Αεροδρόμιο, Χαλκιδική, Σέρρες, Σίνδο
-Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης
-Ολοκλήρωση εγκατάστασης φυσικού αερίου σε όλη τη Θεσσαλονίκη.
Περιφέρεια
- Τραμ Πάτρας
- Τραμ Ιωαννίνων
- Τραμ Βόλου
- Τραμ Λάρισας
- Σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα- Γρεβενά-Ιωάννινα
- Νέο Αεροδρόμιο Ηρακλείου
- Νέος Λιμένας στο Τυμπάκι Κρήτης
- Επέκταση φυσικού αερίου σε όλες τις πόλεις με πληθυσμό πάνω απο 30.000 κατοίκους.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ξέχασες την προαστιακή σύνδεση Λάρισας-Βόλου.

Ανώνυμος είπε...

όσο για την Θεσσαλονίκη ξέχασες τον προαστιακό προς Λάρισα που θα λειτουργήσει απο 1η Ιουλίου.

Ανώνυμος είπε...

Ελπίζω και εύχομαι τα περισσότερα από αυτά τα έργα και ιδίως στις πόλεις της περιφέρειας να υλοποιηθούν αν και στην Ελλάδα ισχύει το "όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα και μικρό καλάθι" μιας και μετά το 2013 θα περιοριστούν τα χρήματα που θα λαμβάνουμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ανώνυμος είπε...

Πως σκέφτεσαι τι νέα γραμμή από Πολίχνη προς Τούμπα; Υπάρχει κάποιος χάρτης ή πρόχειρο σχέδιο;

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Η δική μου πρόταση για τη Θεσσαλονίκη είναι μια γραμμή Μετρό που να ξεκινάει απο την Πολίχνη , απο το Επταπύργιο να ενώνεται στο σταθμό Συντριβάνι θα φτάνει χαμηλά στην Γ Σεπτεμβρίου, Βασ. Ολγας, ανταπόκριση σταθμό Ευκλείδη με κατάληξη την Τούμπα.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ φίλε, καταρχή συγχαρητήρια για την όμορφη δουλειά σου σε αυτό το μπλογκ.

Μια απορία: Τι νόημα θα είχε η σύνδεση του ΗΣΑΠ Πειραιάς-Ελληνικό? Δεν θα εξυπηρετείται από το τραμ? Μήπως εννοείς κάτι που δεν θα κινείται παραλιακά, αλλά θα ανεβαίνει π.χ. από το σταθμό του Μοσχάτου ή της Καλλιθέας προς Νέα Σμύρνη για να βρει π.χ. στη Δάφνη το μετρό.

ΤΔρ

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Σαφέστατα δεν θά έχει την ίδια παραλιακή χάραξη του Τραμ, αν θυμάσαι υπήρχαν πολλές ενστάσεις για την εμπορικότητα του.
Δεν γνωρίζω τις προθέσεις του ΗΣΑΠ αλλά έχω την εντύπωση ότι θα πρόκειται για μια παράλληλη κατά 1-2 χιλιόμετρα προς το Τραμ γραμμή.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα