Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2008

Μετρό Αθήνας: Αρχές του 2009 διακοπή στα δρομολόγια, την Άνοιξη ο ανάδοχος για Πειραιά;

Από τα 40 κύματα έχει περάσει η διακοπή των δρομολογίων της Αττικό Μετρό από την Εθνική Άμυνα έως και την Δουκίσσης Πλακεντίας προκειμένου να "ανοίξουν" το τούνελ για την κατασκευή του Σταθμού Αγία Παρασκευή. Αρχικά η διακοπή είχε προγραμματιστεί για τον Μάιο 2008, μετά ανακοινώθηκε ο Ιούλιος μετά ο Οκτώβριος και τώρα ανακοινώθηκε η 15η Ιανουαρίου 2009. Να θυμίσω πως εκτός από το Σταθμό Αγία Παρασκευή είναι σε στάδιο ολοκλήρωσης και οι Σταθμοί Χολαργός και Νομισματοκοπείο οι οποίοι θα λειτουργήσουν σταδιακά μετά την επανεκκίνηση των δρομολογίων.
Η ταλαιπωρία των επιβατών προβλέπεται να διαρκέσει έξι μήνες και το διάστημα αυτό η εξυπηρέτηση του κοινού θα γίνεται είτε με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, είτε με λεωφορεία του ΟΑΣΑ τα οποία θα πραγματοποιούν τακτικά δρομολόγια από τον σταθμό της Εθνικής Άμυνας αφού το Μετρό δεν θα λειτουργεί από το Χαλάνδρι και πάνω για τεχνικούς κυρίως λόγους.
Η βασική αιτία της διακοπής είναι τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε η εταιρεία κατασκευής ΑΕΓΕΚ. Μετά την αλλαγή της διοίκησης και την πώληση της εταιρείας σε άλλη τεχνική εταιρεία, οι μηχανές έχουν «φουλάρει», γεγονός που όπως αναφέρουν στελέχη της Αττικό Μετρό διαπιστώνεται και από την εξέλιξη των εργασιών στο Μετρό της Θεσσαλονίκης όπου πολύ σύντομα θα ολοκληρωθεί η συναρμολόγηση του πρώτου μετροπόντικα ώστε να ξεκινήσουν οι σχετικές εργασίες προς το τέλος του έτους.
Αυτό το διάστημα σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα έργα για την ολοκλήρωση του σταθμού Νομισματοκοπείο (τοποθέτηση γρανιτών στο δάπεδο, μεταλλικών θυρών κ.α), τα οποία προβλέπεται να έχουν τελειώσει την Άνοιξη του 2009.

ΝΕΕΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΩΝ...
Σε νέα παράταση των ημερομηνιών παράδοσης των Σταθμών πάμε ολοταχώς καθώς το Καλοκαίρι του 2009 αναμένεται η παράδοση του Σταθμού Νομισματοκοπείο. Για την επόμενη χρονιά αναμένεται η παράδοση των Σταθμών Χολαργός (Άνοιξη 2010) και Αγία Παρασκευή (τέλη του 2010).
Το έργο ανέρχεται να κοστίσει 80 εκ. ευρώ ενώ με την ολοκλήρωσή του εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούνται σε καθημερινή βάση 60.000 επιβάτες.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ο θρυλικός διαγωνισμός για Πειραιά ακόμα είναι σε αναμονή καθώς αναμένεται η απόφαση της Κομισιόν για τις ενστάσεις εναντίον της Μηχανικής και της Παντεχνικής.
Όπως έγινε γνωστό είναι θέμα ημερών η απόφαση να βγει και να ακολουθήσουν οι οικονομικές προσφορές και -αμάν αμάν- να ανακοινωθεί ο ανάδοχος. Τα έργα δεν πρόκειται να ξεκινήσουν πριν το Καλοκαίρι του 2009 και σίγουρα δεν θα είναι έτοιμα πριν το τέλος του 2014...

ΓΡΑΜΜΗ 4
Το μόνο θετικό σε αυτή την ιστορία του Μετρό είναι ότι οι μελέτες για την Γραμμή 4 σχεδόν ολοκληρώνονται και εντός του 2009 αναμένεται η δημοπράτηση για την κατασκευή. Τα καλά νέα σταματούν εδώ καθώς η χρηματοδότηση ύψους τουλάχιστον 2,3 δις δεν έχει εξασφαλιστεί. Έχουν γίνει διάφορες προτάσεις αλλά προς το παρόν καμία δεν έχει τελεσφορήσει..

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Και ακόμα ο σταθμός του Χαϊδαρίου που ήταν αρχικώς να παραδοθεί στις αρχές και στη συνέχεια στο τέλος του τρέχοντος έτους,τοποθετήθηκε τώρα στα ΤΕΛΗ του 2009...

Anastasios είπε...

Ο διαγωνισμός ακυρώθηκε!

Ακύρωση και επαναδημοπράτηση του διαγωνισμού για την επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά

Μετρό: «εκτροχιάστηκαν» τα έργα.
Δεν θα φτάσει στον Πειραιά νωρίτερα από το 2015. Καθυστερήσεις και σε άλλες επεκτάσεις


Πολύ καθυστερούν τα έργα, όλες οι επεκτάσεις των μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, προαστιακού)...



Ανώνυμος είπε...

Αυτή η παράταξη που κυβερνά δεν έχει το λαμπρότερο παρελθόν απέναντι στα μέσα σταθερής τροχιάς. Π.χ. στη δεκαετία του '50 καταργήθηκαν τα τραμ και το προαστιακό τρένο του Λαυρίου προς όφελος των αστικών ΚΤΕΛ και το τρένο στη λοιπή Ελλάδα έμεινε στις ράγες του...Τρικούπη προς όφελος των υπεραστικών ΚΤΕΛ. Το ίδιο γίνεται και σήμερα! Μόνο που αντί για αστικά ΚΤΕΛ, βάλετε σήμερα ταξί και ΙΧ, δηλαδή ιδιοκτήτες ταξί και έμποροι-εισαγωγείς αυτοκινήτων, ανταλλακτικών και συνεργείων και θα δείτε ποιοί εντέλει ωφελούνται. Αυτή είναι η Δεξιά φίλοι μου. Αμετανόητη! Απλά κοροϊδεύουν τον κόσμο με δήθεν προγραμματιζόμενες επεκτάσεις μέσων σταθερής τροχιάς. Ωραίο ανέκδοτο!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα