Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2008

ΗΣΑΠ: εξαγγελία προσθήκης 3 νέων σταθμών

Μετά την απογοήτευση της ακύρωσης του διαγωνισμού του Μετρό προς Πειραιά μια ακόμα εξαγγελία είχαμε σήμερα 12-11-2008 από τον Υπουργό Μεταφορών για τη Γραμμή 1 του ΗΣΑΠ. Συγκεκριμένα και λόγω της επίσκεψης του στο σταθμό Ειρήνη ο Υπουργός ανακοίνωσε την προσθήκη 3 νέων σταθμών στην Γραμμή του Ηλεκτρικού.
Ο πρώτος σταθμός είναι ήδη γνωστός από παλιότερη εξαγγελία και πρόκειται να κατασκευαστεί μεταξύ των σταθμών Πειραιάς και Φάληρο και θα ονομαστεί "ΚΑΜΙΝΙΑ".
Ο δεύτερος σταθμός θα κατασκευαστεί μεταξύ των σταθμών Μοσχάτο και Καλλιθέα και θα ονομαστεί "ΙΛΙΣΟΣ".
Ο τρίτος σταθμός θα κατασκευαστεί μεταξύ των σταθμών Ηράκλειο και Ειρήνη και θα ονομαστεί "ΨΑΛΙΔΙ" (μάλλον από το ψαλίδι που έπεσε στην επέκταση του Μετρό στον Πειραιά.
Οι σταθμοί πρόκειται να διαθέτουν όλα τα σύγχρονα χαρακτηριστικά (κυλιόμενες σκάλες, ανελκυστήρες και εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ).
Το κόστος για τους Σταθμούς Ψαλίδι και Ιλισός ανέρχεται περίπου σε 10.000.000€.
Οι νέοι σταθμοί θα διαθέτουν αποβάθρες μήκους 110 μέτρων, κυλιόμενες σκάλες και ανελκυστήρες για την εξυπηρέτηση των ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Το χρονοδιάγραμμά σύμφωνα πάντα με το ΥΜΕ μιλά για ολοκλήρωση των μελετών εντός του 2009 και ολοκλήρωση εντός του 2010(;;;)
Ο πρώτος σταθμός θα κατασκευαστεί στα πλαίσια της υπογειοποίσης του τμήματος Πειραιάς και Φάληρο και θα βρίσκεται στο ύψος του εργοστασίου Κεράνης.
Το χρονοδιάγραμμά μιλά για έναρξη του διαγωνισμού σε 12 μήνες περίπου και η ολοκλήρωση εντός του 2011.
Στα πλαίσια της ενημέρωσης για το μέλλον του ΗΣΑΠ ανακοινώθηκε και η κατασκευή 4 υπόγειων χώρων στάθμευσης συνολικά 1010 θέσεων συνολικού κόστους 22.970.000€ και θα γίνει με τη μέθοδο του ΣΔΙΤ..
Οι τοποθεσίες που επιλέχτηκαν είναι
α) στο Μαρούσι στην πλατεία Ευτέρπης (168 θέσεις)
β) στο Ηράκλειο στην πλατεία 28ης Οκτωβρίου (331 θέσεις)
γ) στο Φάληρο μεταξύ των οδών Γιαννοπούλου, Ζαΐμη και Ζερβού (201 θέσεις).
δ) στην Κηφισιά στον υπόγειο χώρο του Άλσους Κηφισιάς (310 θέσεις)
Επίσης ανακοινώθηκε η ανακαίνιση της επισκευαστικής βάσης στον Πειραιά μέσω ΣΔΙΤ συνολικού κόστους 120.000.000€.
Όσον αφορά την αλλαγή επιδομής -υποδομής των γραμμών και την ενίσχυση της σήραγγας από την Ομόνοια έως το Μοναστηράκι τα έργα θα ξεκινήσουν τον Ιανουάριο του 09(;;) ακι θα ολοκληρωθούν εντός του πρώτου τριμήνου του 2010.
Και τέλος η αναμενόμενη επέκταση του Ηλεκτρικού στον Άγιο Στέφανο προχωρά αναφορικά με την πρώτη της φάση μέχρι την Εθνική Οδό στο 20ο χλμ. Η γραμμή περιλαμβάνει 5 νέους υπόγειους σταθμούς από τους οποίους ο ένας είναι τερματικός (Εθνικής οδού), όπου προβλέπεται να δημιουργηθεί και χώρος εναπόθεσης συρμών (αμαξοστάσιο) καθώς και κτίριο στάθμευσης αυτοκινήτων, χωρητικότητας 1000 αυτοκινήτων. Οι σταθμοί θα είναι οι Κηφισιά (υπογειοποίηση του υπάρχοντος σταθμού), ΑΟ Κηφισιάς, Νέα Ερυθραία, Καστρί, Εθνική Οδός. Για το χρονοδιάγραμμά μιλούν για ολοκλήρωση των έργων στα τέλη του 2013 (πράγμα απίθανο έως επιστημονική φαντασία με τα σημερινά δεδομένα).
Όλα αυτά θα αποτελέσουν την εικόνα του μέλλοντος της Γραμμής 1 του Μετρό, του Ηλεκτρικού, του ΗΣΑΠ πέστε το όπως θέλετε. Τώρα για πόσο μέλλον μιλάμε αυτό θα δείξει...

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο Χατζηδάκης επανέλαβε ό,τι ο Λιάπης προ τριετίας! Ε τι θέλει παραπάνω ο ελληνικός λαός για να καταλάβει ότι τον δουλεύουν ψιλό γαζί;

Ανώνυμος είπε...

χρειαζονται και αλλοι σταθμοι στην γραμμη 1: Μουσειο, Αγιος Παντελεημονας και Βαρβακειος που θα ειναι βεβαια υπογειοι και ειναι απαραιτητοι για το κορεσμενο κεντρο

Ανώνυμος είπε...

Όσα έργα έχουν εξαγγελθεί για τον ΗΣΑΠ με βρίσκουν αντίθετο, με εξαίρεση τον εκσυγχρονισμό των γραμμών. Η υπογειοποίηση του κομματιού Ν. Φάληρο-Πειραιάς, η επέκταση στον Άγιο Στέφανο, αλλά και η πρόσφατη εξαγγελία για τους ενδιάμεσους σταθμούς Ιλισός και Ψαλίδι είναι σπατάλη χρημάτων κατά τη γνώμη μου.

Για το τμήμα Ν. Φάληρο-Πειραιάς η καλύτερη λύση θα ήταν αυτό που είχε εξαγγελθεί πριν από χρόνια, δηλαδή η υπόγεια διαδρομή μέσω Καστέλας και Δημοτικού Θεάτρου. Σε αυτή την περίπτωση δεν θα χρειαζόταν να φτάσει η γραμμή 3 του μετρό στο Δημοτικό Θέατρο και επιπλέον θα απελευθερωνόταν ο χώρος της τωρινής γραμμής του ΗΣΑΠ.

Η επέκταση βορειότερα της Κηφισιάς αφορά αραιοκατοικημένες περιοχές, άρα θα έχει μικρή χρησιμότητα. Το πιο κουφό απ’ όλα θα ήταν να καταστραφεί το θαυμάσιο Άλσος της Κηφισιάς για να γίνει υπόγειο πάρκινγκ.

Όσο για τους ενδιάμεσους σταθμούς που έχουν προγραμματιστεί, βρίσκονται στο μέσο του πουθενά. Ακόμα και ο σταθμός Καμίνια δεν θα εξυπηρετεί πολύ κόσμο, με εξαίρεση τις Κυριακές που γίνεται το παζάρι.

Αντίθετα πολύ χρήσιμοι θα ήταν ενδιάμεσοι σταθμοί στη Βαρβάκειο Αγορά και στο Μουσείο. Όμως διαφωνώ με τον ανώνυμο σχετικά με τον Άγιο Παντελεήμονα. Δεν πρέπει να διευκολυνθεί η πρόσβαση των κακοποιών της περιοχής στη γραμμή του ΗΣΑΠ.

Ανώνυμος είπε...

Ο ΣΤΑΘΜΟΣ ΤΟΥ ΨΑΛΙΔΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΟΙΚΟΥΣ ΑΦΟΥ Ο ΣΤΑΘΜΟΣ ΘΑ ΑΠΕΧΕΙ ΙΣΟΠΟΣΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΠΕΡΙ ΤΑ 800 ΜΕΤΡΑ .
Ο ΔΗΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΠΑΝΤΟΤΕ ΕΠΙΔΕΙΚΝΥΕ ΠΑΝΤΕΛΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΈΡΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΌΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΠΑΡΚΑΡΙΣΜΕΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΕΛΑΤΩΝ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ Κ.ΨΑΛΙΔΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ.
4 ΣΧΟΛΕΙΑ (2 ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝΤΑ ΚΑΙ 3 ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΑ ΓΙΑ ΑΝΑΚΟΙΔΟΜΗΣΗ ) ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ...
ΤΟΣΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΗΡΑΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ...!
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ... ΛΑΒΕΤΕ ΥΠΟΨΗ ΤΟΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΑΝΘΡΩΠΟ, ΣΕΒΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ,ΤΙΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΤΟΥΣ.
ΜΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΕ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ, ΜΗΝ ΥΠΟΤΙΜΑΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟΥ.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ...ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΕΠΗΒΟΛΑ ΣΧΕΔΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΠΑΤΑΛΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΩΝ....
ΕΛΕΟΣ........................!!!!!!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα