Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος είναι ένα νέο μεταφορικό μέσο σταθερής τροχιάς που έχει ήδη αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας και της ευρύτερης περιοχής γύρω από το λεκανοπέδιο και αναμένεται να δώσει αναπτυξιακή ώθηση σε πολλές περιοχές. Προσφέρει και εγγυάται στον επιβάτη ασφάλεια, άνεση, ταχύτητα, ακρίβεια δρομολογίων και σύντομο χρόνο μεταφοράς, ανεξάρτητο από την κυκλοφοριακή κίνηση.
Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος εξυπηρετεί τις αστικές, προαστιακές και περιαστικές περιφερειακές σιδηροδρομικές μεταφορές στον Νομό Αττικής και στους γειτονικούς Νομούς Κορινθίας, Εύβοιας και Βοιωτίας. Η αρχική σχεδίαση του δικτύου προέβλεπε την κάλυψη των κατευθύνσεων προς Αεροδρόμιο, Πειραιά, Κόρινθο - Κιάτο, Χαλκίδα και Θήβα.
Η επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου έως την πόλη της Λιβαδειάς αποτελεί αίτημα όλων των φορέων και των πολιτών της περιοχής.
Η επέκταση αυτή είναι εφικτή και εύκολη διότι η γραμμή προς τη Θήβα προβλέπεται να υλοποιηθεί στην υπάρχουσα διπλή γραμμή του ΟΣΕ στην οποία θα γίνουν εργασίες βελτίωσης του δικτύου προκειμένου να αποκτήσουν τα τρένα υψηλές ταχύτητες. Αρκεί, λοιπόν, να αποφασιστεί η επέκταση των βελτιώσεων της διπλής γραμμής του ΟΣΕ από τη Θήβα μέχρι τη Λιβαδειά. Πρόκειται για μια απόσταση περίπου 40 χιλιομέτρων σε πεδινό, ομαλότατο έδαφος. Επίσης, η απόσταση Αθήνα – Λιβαδειά είναι περίπου ίση με την απόσταση Αθήνα – Κιάτο. Η επέκταση προς τη Λιβαδειά θα οδηγήσει σε μια ισορροπημένη ανάπτυξη του δικτύου του Προαστιακού Σιδηρόδρομου. Στις γραμμές του Προαστιακού Σιδηρόδρομου υπάρχει δυνατότητα κίνησης των τρένων με ταχύτητες έως 200 χιλιόμετρα ανά ώρα. Αυτό σημαίνει ότι το δρομολόγιο Αθήνα - Λιβαδειά θα έχει διάρκεια περίπου μία ώρα.
Η επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στη Λιβαδειά θα προσφέρει μια σειρά από κοινωνικά, οικονομικά, εμπορικά, οικιστικά και τουριστικά οφέλη στην περιοχή:
Θα εξυπηρετήσει εκτός από την επαρχία Λιβαδειάς και τους γειτονικούς Νομούς Φθιώτιδας και Φωκίδας που θα έχουν άμεση και εύκολη πρόσβαση στην Αθήνα αλλά και στις μεταφορικές υποδομές της Αττικής (αεροδρόμιο, λιμάνια). Η Λιβαδειά θα καταστεί σημείο αναφοράς και πόλος ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής.
Θα διευκολύνει την πρόσβαση στις τουριστικές περιοχές των Δελφών, της Αράχοβας, του Παρνασσού και του βυζαντινού μοναστηριού του Οσίου Λουκά. Έτσι, η επέκταση αυτή θα συμβάλλει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, γιατί θα αποτελεί πλέον ένα εύκολα προσβάσιμο ταξιδιωτικό προορισμό, πολύ κοντά στο μητροπολιτικό κέντρο της Αθήνας.
Θα διευκολύνει την αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής συμβάλλοντας στην αποκέντρωση και στην περιφερειακή ανάπτυξη με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ενισχύοντας έτσι την τοπική οικονομία και βελτιώνοντας συγχρόνως την ποιότητα ζωής των πολιτών της.
Η Αθήνα – έστω και καθυστερημένα – ακολουθεί το παράδειγμα μεγάλων ευρωπαϊκών μητροπόλεων, οι οποίες διαθέτουν πόλεις – δορυφόρους στις οποίες μένουν μόνιμα χιλιάδες εργαζόμενοι. Κλασικό παράδειγμα είναι αυτό του Λονδίνου όπου κάθε μέρα χιλιάδες Βρετανοί μετακινούνται με το τρένο και διασχίζουν πολλά χιλιόμετρα για να μετακινηθούν από τα προάστια που μένουν στον τόπο εργασίας τους στη βρετανική πρωτεύουσα.
Οι τιμές στις περισσότερες περιοχές αυξήθηκαν εκ νέου μετά τη λειτουργία του Προαστιακού, αγγίζοντας ακόμα και το 30%, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις ακόμα μεγαλύτερων αυξήσεων, ανάλογα με την κατοικία.
Πέραν τούτου όμως ο Προαστιακός θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα. Με όλα τα καλά και τα κακά που συνεπάγεται αυτό το γεγονός..
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
8 σχόλια:
Γιατί να μην επεκταθεί μέχρι τη Λάρισα; Εκεί θα έχει ανταπόκριση με τον προαστιακό της Θεσσαλονίκης, κι έτσι θα πηγαίνουμε Αθήνα-Θεσσαλονίκη με προαστιακό.
Το παραξεφτυλίσαμε με τον προαστιακό. Τρένο χωρίς κράτηση θέσης, χωρίς εστιατόριο και χωρίς τουαλέτες δεν κάνει για διαδρομές άνω των 45 λεπτών.
συμφωνώ με τον Τάσο.
Οι υπεραστικές διαδρομές πρέπει να πραγματοποιούνται με άλλες προδιαγραφές.
Άλλωστε το λεει και το όνομα του : Προαστιακός, είναι για χρήση μέχρι τα προάστια.
Τώρα και στη Λειβαδιά! Ο δικός σας Προαστειακός!
Σύντομα και εις Παρισίους στην καρδιά του Μον Παρνάς. Avenue du Munee 6.
Το γεγονός ότι ο Προαστιακός στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη σας χαλάει την αισθητική δεν αποτρέπει τους ανθρώπους απο το να συζητούν και να δημιουργούν συνθήκες διαλόγου. Ο μηδενισμός του ανώνυμου και η ειρωνεία στο 3ο σχόλιο δεν συνάδει με το ύφος του ιστολογίου οπότε θα τον παρακαλούσα να αποχωρήσει ευγενικά.
Για τον φίλο Τάσο θα του πώ ότι ο Ηλεκτρικός κάνει 55 λεπτά απο τον Πειραιά στην Κηφισιά. Χωρίς τουαλέτες, χωρίς κράτηση. Και ετοιμάζονται για επέκταση 6+5 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι Μετρό; ή ότι θα τον κατατάξουμε στον ΟΣΕ. Ας μην είμαστε ΤΟΣΟ απόλυτοι και ας έχουμε ανοιχτό μυαλό.
Ο Προαστιακός προς το παρόν είναι όντως Προαστειακός αλλά όχι γιατί κάνει διαδρομές μακρινές. Γιατί απλώς κάνει σπανίως διαδρομές και δεν τηρεί ούτε τα προγραμματισμένα ωράρια.
Συμφωνώ με το πνεύμα της ανάρτησης. Ισα-ίσα, που εξειδικεύοντας τα πράματα στο Ελληνικό χώρο, το ζητούμενο είναι να περιορισθεί -ει δυνατόν- η υπερσυγκέντρωση κατοίκων στο λεκανοπέδιο. Η εύκολη σιδηροδρομική ζεύξη -για τέτοιες αποστάσεις ο προαστιακός είναι ιδανικός- αποτελεί παράγοντα ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ.
Το κείμενο της ανάρτησης τεκμηριώνει κατά την γνώμη μου και τον αναπτυξιακό χαρακτήρα μίας τέτοιας πρότασης.
Το θέμα δυστυχώς βρίσκεται αλλού: στην προφανή απροθυμία του κράτους να προωθήσει τα μέσα σταθερής τροχιάς. Για τους αμφιβάλλοντες υπενθυμίζω τις τελευταίες αποφάσεις "εκσυγχρονισμού" του ΟΣΕ.
o προαστιακος του μιλανου φτανει σε μεγαλες περιφερειακες πολεις οπως η νοβαρα η παβια και το βαρεζε που απεχουν καπως απο την πολη.
ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ Η ΛΙΒΑΔΕΙΑ ΜΗΝ ΤΗ ΜΕΙΩΝΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟΙ.ΒΓΕΙΤΕ ΛΙΓΟ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΤΕ ΑΠΟΨΗ.ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΟΜΩΣ,Η ΕΠΑΝΑΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ.ΑΠΟΡΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΘΕΜΑ ΣΤΟ BLOG.ΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΔΕΝ ΕΥΔΟΚΙΜΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΘΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ.ΠΙΕΣΤΕ ΛΙΓΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΣΥΝΤΟΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ,ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΤΟ 2013 ΔΕ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΡΟΥΣ???
υπάρχουν δεκάδες blog ανευ περιεχομένου για να αστειεύονται ορισμένοι ανεγκέφαλοι (για να μην πουμε τιποτα χειρότερο).επι της ουσίας θα σχολίαζα ότι, ενώ δε διαφωνώ με την επέκταση του προαστιακού ως τη Λειβαδιά, η συζήτηση μου φαίνεται κάπως άκαιρη τη στιγμή που η Αθήνα συνεχίζει να έχει ως σιδηροδρομικό τέρμιναλ ένα "μαντρί" και το ΣΚΑ (το σιδηροδρομικό κέντρο δηλαδή όλης της Νότιας Ελλάδας) είναι προς το παρόν άσκηση επί χάρτου.Δυστυχώς η αλήθεια είναι αυτή: ένας ακόμα προοσρισμός στον προαστιακό είναι σαν να μαλώνουμε αν θα έχει ρίγανη η χωριατικη σαλάτα τη στιγμή που δεν έχουμε πιάτο να τη βάλουμε...έχω φίλους από το εξωτερικό (Ισπανούς μεταξύ άλλων)στους οποίους έχω αποφύγει συνειδητά να αναφέρω οτιδήποτε για τρένο για να μην τεθεί θέμα να επισκεφτούμε το σταθμό Λαρίσης οταν ξέρω πως είναι ο υπερσταθμός Atocha στη Μαδρίτη.Για να μην αναφέρω το δίκτυο που αφορά μέσα στα όρια περιοχής πρωτευούσης: μια που μιλήσαμε για Ισπανία δείτε το νέο "Túnel de la risa",το νέο διαμάντι του προαστιακού της Μαδρίτης και όλου του Εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου της Ισπανίας που διατρέχει υπογειως απο βορρά προς νότο όλη την πόλη συνδέοντας μεγάλα σιδηροδρομικά τερμιναλ και το μετρό στην καρδιά της πόλης (Puerta del Sol).Οταν το δείτε σκεφτείτε ξανά εκείνη την "καταραμένη" υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου ΣΚΑ-Πειραιάς και βέβαια ξανά τον τιμημένο σταθμό Λαρίσσης.
Γ.Φραγκάκης.
Δημοσίευση σχολίου