Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2008

Προαστιακός Αθήνας: μπορεί να επεκταθεί στη Λιβαδεια;

Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος είναι ένα νέο μεταφορικό μέσο σταθερής τροχιάς που έχει ήδη αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας και της ευρύτερης περιοχής γύρω από το λεκανοπέδιο και αναμένεται να δώσει αναπτυξιακή ώθηση σε πολλές περιοχές. Προσφέρει και εγγυάται στον επιβάτη ασφάλεια, άνεση, ταχύτητα, ακρίβεια δρομολογίων και σύντομο χρόνο μεταφοράς, ανεξάρτητο από την κυκλοφοριακή κίνηση.
Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος εξυπηρετεί τις αστικές, προαστιακές και περιαστικές περιφερειακές σιδηροδρομικές μεταφορές στον Νομό Αττικής και στους γειτονικούς Νομούς Κορινθίας, Εύβοιας και Βοιωτίας. Η αρχική σχεδίαση του δικτύου προέβλεπε την κάλυψη των κατευθύνσεων προς Αεροδρόμιο, Πειραιά, Κόρινθο - Κιάτο, Χαλκίδα και Θήβα.
Η επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου έως την πόλη της Λιβαδειάς αποτελεί αίτημα όλων των φορέων και των πολιτών της περιοχής.
Η επέκταση αυτή είναι εφικτή και εύκολη διότι η γραμμή προς τη Θήβα προβλέπεται να υλοποιηθεί στην υπάρχουσα διπλή γραμμή του ΟΣΕ στην οποία θα γίνουν εργασίες βελτίωσης του δικτύου προκειμένου να αποκτήσουν τα τρένα υψηλές ταχύτητες. Αρκεί, λοιπόν, να αποφασιστεί η επέκταση των βελτιώσεων της διπλής γραμμής του ΟΣΕ από τη Θήβα μέχρι τη Λιβαδειά. Πρόκειται για μια απόσταση περίπου 40 χιλιομέτρων σε πεδινό, ομαλότατο έδαφος. Επίσης, η απόσταση Αθήνα – Λιβαδειά είναι περίπου ίση με την απόσταση Αθήνα – Κιάτο. Η επέκταση προς τη Λιβαδειά θα οδηγήσει σε μια ισορροπημένη ανάπτυξη του δικτύου του Προαστιακού Σιδηρόδρομου. Στις γραμμές του Προαστιακού Σιδηρόδρομου υπάρχει δυνατότητα κίνησης των τρένων με ταχύτητες έως 200 χιλιόμετρα ανά ώρα. Αυτό σημαίνει ότι το δρομολόγιο Αθήνα - Λιβαδειά θα έχει διάρκεια περίπου μία ώρα.
Η επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στη Λιβαδειά θα προσφέρει μια σειρά από κοινωνικά, οικονομικά, εμπορικά, οικιστικά και τουριστικά οφέλη στην περιοχή:
Θα εξυπηρετήσει εκτός από την επαρχία Λιβαδειάς και τους γειτονικούς Νομούς Φθιώτιδας και Φωκίδας που θα έχουν άμεση και εύκολη πρόσβαση στην Αθήνα αλλά και στις μεταφορικές υποδομές της Αττικής (αεροδρόμιο, λιμάνια). Η Λιβαδειά θα καταστεί σημείο αναφοράς και πόλος ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής.
Θα διευκολύνει την πρόσβαση στις τουριστικές περιοχές των Δελφών, της Αράχοβας, του Παρνασσού και του βυζαντινού μοναστηριού του Οσίου Λουκά. Έτσι, η επέκταση αυτή θα συμβάλλει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, γιατί θα αποτελεί πλέον ένα εύκολα προσβάσιμο ταξιδιωτικό προορισμό, πολύ κοντά στο μητροπολιτικό κέντρο της Αθήνας.
Θα διευκολύνει την αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής συμβάλλοντας στην αποκέντρωση και στην περιφερειακή ανάπτυξη με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ενισχύοντας έτσι την τοπική οικονομία και βελτιώνοντας συγχρόνως την ποιότητα ζωής των πολιτών της.

Η Αθήνα – έστω και καθυστερημένα – ακολουθεί το παράδειγμα μεγάλων ευρωπαϊκών μητροπόλεων, οι οποίες διαθέτουν πόλεις – δορυφόρους στις οποίες μένουν μόνιμα χιλιάδες εργαζόμενοι. Κλασικό παράδειγμα είναι αυτό του Λονδίνου όπου κάθε μέρα χιλιάδες Βρετανοί μετακινούνται με το τρένο και διασχίζουν πολλά χιλιόμετρα για να μετακινηθούν από τα προάστια που μένουν στον τόπο εργασίας τους στη βρετανική πρωτεύουσα.
Οι τιμές στις περισσότερες περιοχές αυξήθηκαν εκ νέου μετά τη λειτουργία του Προαστιακού, αγγίζοντας ακόμα και το 30%, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις ακόμα μεγαλύτερων αυξήσεων, ανάλογα με την κατοικία.
Πέραν τούτου όμως ο Προαστιακός θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα. Με όλα τα καλά και τα κακά που συνεπάγεται αυτό το γεγονός..

8 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Γιατί να μην επεκταθεί μέχρι τη Λάρισα; Εκεί θα έχει ανταπόκριση με τον προαστιακό της Θεσσαλονίκης, κι έτσι θα πηγαίνουμε Αθήνα-Θεσσαλονίκη με προαστιακό.

Το παραξεφτυλίσαμε με τον προαστιακό. Τρένο χωρίς κράτηση θέσης, χωρίς εστιατόριο και χωρίς τουαλέτες δεν κάνει για διαδρομές άνω των 45 λεπτών.

ioanna είπε...

συμφωνώ με τον Τάσο.
Οι υπεραστικές διαδρομές πρέπει να πραγματοποιούνται με άλλες προδιαγραφές.

Άλλωστε το λεει και το όνομα του : Προαστιακός, είναι για χρήση μέχρι τα προάστια.

Ανώνυμος είπε...

Τώρα και στη Λειβαδιά! Ο δικός σας Προαστειακός!

Σύντομα και εις Παρισίους στην καρδιά του Μον Παρνάς. Avenue du Munee 6.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Το γεγονός ότι ο Προαστιακός στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη σας χαλάει την αισθητική δεν αποτρέπει τους ανθρώπους απο το να συζητούν και να δημιουργούν συνθήκες διαλόγου. Ο μηδενισμός του ανώνυμου και η ειρωνεία στο 3ο σχόλιο δεν συνάδει με το ύφος του ιστολογίου οπότε θα τον παρακαλούσα να αποχωρήσει ευγενικά.
Για τον φίλο Τάσο θα του πώ ότι ο Ηλεκτρικός κάνει 55 λεπτά απο τον Πειραιά στην Κηφισιά. Χωρίς τουαλέτες, χωρίς κράτηση. Και ετοιμάζονται για επέκταση 6+5 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι Μετρό; ή ότι θα τον κατατάξουμε στον ΟΣΕ. Ας μην είμαστε ΤΟΣΟ απόλυτοι και ας έχουμε ανοιχτό μυαλό.
Ο Προαστιακός προς το παρόν είναι όντως Προαστειακός αλλά όχι γιατί κάνει διαδρομές μακρινές. Γιατί απλώς κάνει σπανίως διαδρομές και δεν τηρεί ούτε τα προγραμματισμένα ωράρια.

Μίλτος Βασιλείου είπε...

Συμφωνώ με το πνεύμα της ανάρτησης. Ισα-ίσα, που εξειδικεύοντας τα πράματα στο Ελληνικό χώρο, το ζητούμενο είναι να περιορισθεί -ει δυνατόν- η υπερσυγκέντρωση κατοίκων στο λεκανοπέδιο. Η εύκολη σιδηροδρομική ζεύξη -για τέτοιες αποστάσεις ο προαστιακός είναι ιδανικός- αποτελεί παράγοντα ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ.
Το κείμενο της ανάρτησης τεκμηριώνει κατά την γνώμη μου και τον αναπτυξιακό χαρακτήρα μίας τέτοιας πρότασης.
Το θέμα δυστυχώς βρίσκεται αλλού: στην προφανή απροθυμία του κράτους να προωθήσει τα μέσα σταθερής τροχιάς. Για τους αμφιβάλλοντες υπενθυμίζω τις τελευταίες αποφάσεις "εκσυγχρονισμού" του ΟΣΕ.

Ανώνυμος είπε...

o προαστιακος του μιλανου φτανει σε μεγαλες περιφερειακες πολεις οπως η νοβαρα η παβια και το βαρεζε που απεχουν καπως απο την πολη.

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ Η ΛΙΒΑΔΕΙΑ ΜΗΝ ΤΗ ΜΕΙΩΝΕΤΕ ΚΑΠΟΙΟΙ.ΒΓΕΙΤΕ ΛΙΓΟ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΤΕ ΑΠΟΨΗ.ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΟΜΩΣ,Η ΕΠΑΝΑΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ.ΑΠΟΡΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΘΕΜΑ ΣΤΟ BLOG.ΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΔΕΝ ΕΥΔΟΚΙΜΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΘΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ.ΠΙΕΣΤΕ ΛΙΓΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΣΥΝΤΟΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ,ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΤΟ 2013 ΔΕ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΡΟΥΣ???

Ανώνυμος είπε...

υπάρχουν δεκάδες blog ανευ περιεχομένου για να αστειεύονται ορισμένοι ανεγκέφαλοι (για να μην πουμε τιποτα χειρότερο).επι της ουσίας θα σχολίαζα ότι, ενώ δε διαφωνώ με την επέκταση του προαστιακού ως τη Λειβαδιά, η συζήτηση μου φαίνεται κάπως άκαιρη τη στιγμή που η Αθήνα συνεχίζει να έχει ως σιδηροδρομικό τέρμιναλ ένα "μαντρί" και το ΣΚΑ (το σιδηροδρομικό κέντρο δηλαδή όλης της Νότιας Ελλάδας) είναι προς το παρόν άσκηση επί χάρτου.Δυστυχώς η αλήθεια είναι αυτή: ένας ακόμα προοσρισμός στον προαστιακό είναι σαν να μαλώνουμε αν θα έχει ρίγανη η χωριατικη σαλάτα τη στιγμή που δεν έχουμε πιάτο να τη βάλουμε...έχω φίλους από το εξωτερικό (Ισπανούς μεταξύ άλλων)στους οποίους έχω αποφύγει συνειδητά να αναφέρω οτιδήποτε για τρένο για να μην τεθεί θέμα να επισκεφτούμε το σταθμό Λαρίσης οταν ξέρω πως είναι ο υπερσταθμός Atocha στη Μαδρίτη.Για να μην αναφέρω το δίκτυο που αφορά μέσα στα όρια περιοχής πρωτευούσης: μια που μιλήσαμε για Ισπανία δείτε το νέο "Túnel de la risa",το νέο διαμάντι του προαστιακού της Μαδρίτης και όλου του Εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου της Ισπανίας που διατρέχει υπογειως απο βορρά προς νότο όλη την πόλη συνδέοντας μεγάλα σιδηροδρομικά τερμιναλ και το μετρό στην καρδιά της πόλης (Puerta del Sol).Οταν το δείτε σκεφτείτε ξανά εκείνη την "καταραμένη" υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου ΣΚΑ-Πειραιάς και βέβαια ξανά τον τιμημένο σταθμό Λαρίσσης.
Γ.Φραγκάκης.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα