Χρόνια πολλά και καλή χρονιά σε όλους. Συνήθως αυτές τις μέρες τα παραμύθια για τον Άγιο Βασίλη, τους καλικάντζαρους και τα ξωτικά δίνουν και παίρνουν. Έτσι και εγώ λέω σήμερα να πω ένα παραμύθι. Όχι όμως για το παρελθόν, όπως συνηθίζεται, αλλά για το μέλλον. Σήμερα λέω να κάνουμε ένα εικονικό ταξίδι: στη χώρα μας, 6 χρόνια από σήμερα. Πώς θα είναι η Ελλάδα την Πρωτοχρονιά του 2015; Τι υποδομές θα έχει και τι σχέδια για το μέλλον; Θα είναι πιο ανθρώπινη άραγε;
Who knows...
Θα κάνουμε ένα εικονικό ταξίδι στο μέλλον και τα στοιχεία που παρατίθενται είναι προϊόν της φαντασίας του υπογράφοντος...
...Στην Ελλάδα οι τελευταίες μέρες του 2014 θα είναι πολύ σημαντικές για τα έργα υποδομών που γίνονται στη χώρα. Πρόκειται να παραδοθούν σημαντικά έργα, καθώς είναι η τελευταία παράταση του ΕΣΠΑ 2007-2013 και η χώρα μας (ως συνήθως) έχει μείνει λίγο πίσω και εκμεταλλεύεται τον κανόνα Ν +2 (δηλαδή δίνει μια παράταση 2 ετών προκειμένου τα ενταγμένα έργα να ολοκληρωθούν και να χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ). Μετά τις (συνηθισμένες πλέον) απειλές από τις Βρυξέλλες, τα έργα έτρεξαν και είναι έτοιμα να παραδοθούν.
Η φετινή χρονιά (το 2014) ήταν πολύ σημαντική καθώς παραδόθηκαν και τα τελευταία τμήματα των αυτοκινητοδρόμων που ξεκίνησαν το 2007 και το 2008. Η Ιόνια Οδός, η Ολύμπια Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (αν δεν έχει αλλάξει φυσικά και αυτός όνομα), η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου, η Εγνατία και η Νέα Οδός διατρέχουν πλέον την Ελλάδα από άκρη σε άκρη προσφέροντας άνετα και ασφαλή ταξίδια. Φυσικά, επειδή είμαστε στην Ελλάδα, αναφέρθηκαν κρούσματα υπερβολικής ταχύτητας και σοβαρών παραβάσεων του ΚΟΚ αλλά και πάλι τα στοιχεία δείχνουν μεγάλη βελτίωση στους δείκτες τροχαίων ατυχημάτων και θανάτων.
Με μεγάλη καθυστέρηση, αυτές τις μέρες παραδίδεται και το τελευταίο τμήμα (επιτέλους) της διπλής σιδηροδρομικής ηλεκτροκίνητης γραμμής στον άξονα του ΠΑΘΕ Ψαθόπυργος-Πάτρα. Όλο το υπόλοιπο τμήμα είναι πλέον έτοιμο. Η απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη καλύπτεται σε 3 ώρες και 10 λεπτά (καθόλου εντυπωσιακό αλλά πολύ βελτιωμένο) ενώ η διαδρομή Αθήνα-Πάτρα σε 1 ώρα και 50 λεπτά.
Ο Προαστιακός Αθηνών ολοκληρώνει σε λίγο καιρό την επέκταση από το Κορωπί έως το Λαύριο, ενώνοντας και πάλι το σημαντικό αυτό λιμάνι με σιδηρόδρομο έπειτα από 70 χρόνια.
Ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης έχει υπο κατασκευή την επέκταση προς Χαλκιδική και Σέρρες.
Τα έργα του Μετρό στην Αθήνα είναι σε εξέλιξη, καθώς μετά την ανακατανομή του ΕΣΠΑ, εκτός από την επέκταση προς Πειραιά (Δημοτικό Θέατρο), υπο παράδοση είναι η επέκταση από την Ανθούπολη προς το Ίλιον (3 Σταθμοί ) και το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 από το Άλσος Βεϊκου προς τον Ευαγγελισμό. Υπο κατασκευή βρίσκονται και τα υπόλοιπα τμήματα της Γραμμής 4 από τον Ευαγγελισμό προς την Κατεχάκη και από Κατεχάκη προς Μαρούσι. Σε δημοπράτηση βρίσκεται η τελική επέκταση της Γραμμής 2 από το Ελληνικό στη Γλυφάδα ενώ σε στάδιο μελέτης είναι η 5η κυκλική Γραμμή του Μετρό της Αθήνας.
Ο Ηλεκτρικός γιόρτασε μετά απο 60 χρόνια την πρώτη του επέκταση, από την Κηφισιά μέχρι το 20ο χλμ της Εθνικής Οδού!!! Υπο κατασκευή είναι και η δεύτερη επέκταση από την Εθνική Οδό προς τον Άγιο Στέφανο, η οποία θα είναι έτοιμη σε 4 χρόνια (2019). Υπο μελέτη είναι η 6η Γραμμή του Μετρό από το Φάληρο στο Ελληνικό.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης, που ήδη λειτουργεί από το 2013, προετοιμάζεται να γιορτάσει την πρώτη επέκταση απο το Σταθμό Πατρικίου προς την Καλαμαριά (5 Σταθμοί). Υπό κατασκευή είναι και η επέκταση προς Σταυρούπολη (5 Σταθμοί), που θα είναι έτοιμη το καλοκαίρι του 2015 (καθυστέρησε λόγω εύρεσης αρχαίων). Υπο δημοπράτηση είναι οι επεκτάσεις προς Κορδελιό (4 Σταθμοί) και προς Αεροδρόμιο (2 Σταθμοί).
Το Τραμ μετά την επέκταση στον Πειραιά και τις γειτονιές του (Καμίνια, Φρεαττύδα, Χατζηκυριάκειο) και την σύνδεση με το Μετρό στο Σταθμό Αργυρούπολη, έχει υπο κατασκευή την επέκταση προς Πατήσια και προς Λεωφόρο Αλεξάνδρας. Πέρσι το πρώτο Τραμ της περιφέρειας λειτούργησε στην Πάτρα ενώ υπο παράδοση είναι το Τραμ σε Ιωάννινα, Βόλο και Λάρισα. Υπο κατασκευή είναι και η πρώτη γραμμή Τραμ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης καθώς και σε Ξάνθη και Καλαμάτα.
Αυτές τις μέρες αναμένεται και η παράδοση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, που θα δώσει μεγάλες ανάσες στο κυκλοφοριακό έμφραγμα της πόλης. Να θυμίσω ότι οι επεκτάσεις είναι προς τη Λ. Βουλιαγμένης και τη Λ. Ποσειδώνος (μέσω της Περιφερειακής Υμηττού), προς την Αγία Μαρίνα και προς Ραφήνα.
Μετά την παράδοση του μισού τμήματος της Εξωτερικής Περιφερειακής μέχρι την Καρδία Θεσσαλονίκης το 2013, υπό κατασκευή είναι και το υπόλοιπο τμήμα με παράδοση το Δεκέμβριο του 2016.
Σε μερικές μέρες, η Κρήτη θα γιορτάσει τα εγκαίνια του Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου, το οποίο μαζί με το «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην Αθήνα και το «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη, θα αποτελούν τα 3 καλύτερα αεροδρόμια της χώρας. Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι είναι εντυπωσιακό καθώς διαθέτει υπερσύγχρονα συστήματα στον αεροσταθμό του, καθώς και διπλό διάδρομο προσγειώσεων-απογειώσεων.
Τη νέα χρονιά στον τομέα της ενέργειας, αναμένεται η λειτουργία του τεράστιου θαλάσσιου αιολικού πάρκου στην Τήνο, το οποίο θα ηλεκτροδοτεί σχεδόν όλες τις Κυκλάδες χρησιμοποιώντας την ενέργεια των κυμάτων και του ανέμου. Παρόμοια συστήματα ετοιμάζονται στην Νότια Κρήτη, στην Πύλο καθώς και στη Θάσο.
Μετά από πολλά χρόνια διενέξεων, παραδόθηκε τον Σεπτέμβριο και το Νέο γήπεδο της ΑΕΚ στους Θρακομακεδόνες το οποίο χαρακτηρίζεται ως το καλύτερο ποδοσφαιρικό γήπεδο των Βαλκανίων....
Η επιστροφή στο 2009 δεν μοιάζει και τόσο μίζερη... Είναι η προετοιμασία τόσων σημαντικών έργων ή γινόμαστε άπληστοι και θέλουμε και άλλα;
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
4 σχόλια:
Εύχομαι και εγώ τα περισσότερα από αυτά τα έργα που αναφέρονται σε 6 χρόνια από σήμερα να είναι έτοιμα,αν και στην Ελλάδα ζούμε οπότε ας κρατάμε και μικρό καλάθι.
Πολύ ενδιαφέρον, αλλά κι εμένα δυστυχώς μου φάνηκε κάπως αισιόδοξο, ειδικά όσον αφορά τον ΠΑΘΕ/Π και τις επεκτάσεις του μετρό.
Ονειρα θερινή νυκτός στην καρδιά του χειμώνα!
δεν μπορεί, είσαι ο κωστάκης ο καραμανλής και μας κοροϊδεύεις... :-D
(βέβαια δε λες ότι ΟΝΤΩΣ θα γίνουν αυτά-λες απλά αυτά που υποτίθεται ότι θα γίνουν)
εγώ δεν πιστεύω στους πολιτικούς βεβαια, αφού απ' αυτούς κιόλας εξαρτώνται όλα αυτά, οπότε είμαι και δεν είμαι απαισιόδοξος.. ή ρεαλιστής.
δεν ξέρω....
το ελπίζω πάντως να γίνεις εσύ -τουλάχιστον- υπουργός πεχωδε!
και το εννοώ
Δημοσίευση σχολίου