Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2009

Ταξίδι στο μέλλον: Η Ελλάδα την πρωτοχρονιά του 2015

Χρόνια πολλά και καλή χρονιά σε όλους. Συνήθως αυτές τις μέρες τα παραμύθια για τον Άγιο Βασίλη, τους καλικάντζαρους και τα ξωτικά δίνουν και παίρνουν. Έτσι και εγώ λέω σήμερα να πω ένα παραμύθι. Όχι όμως για το παρελθόν, όπως συνηθίζεται, αλλά για το μέλλον. Σήμερα λέω να κάνουμε ένα εικονικό ταξίδι: στη χώρα μας, 6 χρόνια από σήμερα. Πώς θα είναι η Ελλάδα την Πρωτοχρονιά του 2015; Τι υποδομές θα έχει και τι σχέδια για το μέλλον; Θα είναι πιο ανθρώπινη άραγε;
Who knows...
Θα κάνουμε ένα εικονικό ταξίδι στο μέλλον και τα στοιχεία που παρατίθενται είναι προϊόν της φαντασίας του υπογράφοντος...

...Στην Ελλάδα οι τελευταίες μέρες του 2014 θα είναι πολύ σημαντικές για τα έργα υποδομών που γίνονται στη χώρα. Πρόκειται να παραδοθούν σημαντικά έργα, καθώς είναι η τελευταία παράταση του ΕΣΠΑ 2007-2013 και η χώρα μας (ως συνήθως) έχει μείνει λίγο πίσω και εκμεταλλεύεται τον κανόνα Ν +2 (δηλαδή δίνει μια παράταση 2 ετών προκειμένου τα ενταγμένα έργα να ολοκληρωθούν και να χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ). Μετά τις (συνηθισμένες πλέον) απειλές από τις Βρυξέλλες, τα έργα έτρεξαν και είναι έτοιμα να παραδοθούν.
Η φετινή χρονιά (το 2014) ήταν πολύ σημαντική καθώς παραδόθηκαν και τα τελευταία τμήματα των αυτοκινητοδρόμων που ξεκίνησαν το 2007 και το 2008. Η Ιόνια Οδός, η Ολύμπια Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (αν δεν έχει αλλάξει φυσικά και αυτός όνομα), η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου, η Εγνατία και η Νέα Οδός διατρέχουν πλέον την Ελλάδα από άκρη σε άκρη προσφέροντας άνετα και ασφαλή ταξίδια. Φυσικά, επειδή είμαστε στην Ελλάδα, αναφέρθηκαν κρούσματα υπερβολικής ταχύτητας και σοβαρών παραβάσεων του ΚΟΚ αλλά και πάλι τα στοιχεία δείχνουν μεγάλη βελτίωση στους δείκτες τροχαίων ατυχημάτων και θανάτων.
Με μεγάλη καθυστέρηση, αυτές τις μέρες παραδίδεται και το τελευταίο τμήμα (επιτέλους) της διπλής σιδηροδρομικής ηλεκτροκίνητης γραμμής στον άξονα του ΠΑΘΕ Ψαθόπυργος-Πάτρα. Όλο το υπόλοιπο τμήμα είναι πλέον έτοιμο. Η απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη καλύπτεται σε 3 ώρες και 10 λεπτά (καθόλου εντυπωσιακό αλλά πολύ βελτιωμένο) ενώ η διαδρομή Αθήνα-Πάτρα σε 1 ώρα και 50 λεπτά.
Ο Προαστιακός Αθηνών ολοκληρώνει σε λίγο καιρό την επέκταση από το Κορωπί έως το Λαύριο, ενώνοντας και πάλι το σημαντικό αυτό λιμάνι με σιδηρόδρομο έπειτα από 70 χρόνια.
Ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης έχει υπο κατασκευή την επέκταση προς Χαλκιδική και Σέρρες.
Τα έργα του Μετρό στην Αθήνα είναι σε εξέλιξη, καθώς μετά την ανακατανομή του ΕΣΠΑ, εκτός από την επέκταση προς Πειραιά (Δημοτικό Θέατρο), υπο παράδοση είναι η επέκταση από την Ανθούπολη προς το Ίλιον (3 Σταθμοί ) και το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 από το Άλσος Βεϊκου προς τον Ευαγγελισμό. Υπο κατασκευή βρίσκονται και τα υπόλοιπα τμήματα της Γραμμής 4 από τον Ευαγγελισμό προς την Κατεχάκη και από Κατεχάκη προς Μαρούσι. Σε δημοπράτηση βρίσκεται η τελική επέκταση της Γραμμής 2 από το Ελληνικό στη Γλυφάδα ενώ σε στάδιο μελέτης είναι η 5η κυκλική Γραμμή του Μετρό της Αθήνας.
Ο Ηλεκτρικός γιόρτασε μετά απο 60 χρόνια την πρώτη του επέκταση, από την Κηφισιά μέχρι το 20ο χλμ της Εθνικής Οδού!!! Υπο κατασκευή είναι και η δεύτερη επέκταση από την Εθνική Οδό προς τον Άγιο Στέφανο, η οποία θα είναι έτοιμη σε 4 χρόνια (2019). Υπο μελέτη είναι η 6η Γραμμή του Μετρό από το Φάληρο στο Ελληνικό.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης, που ήδη λειτουργεί από το 2013, προετοιμάζεται να γιορτάσει την πρώτη επέκταση απο το Σταθμό Πατρικίου προς την Καλαμαριά (5 Σταθμοί). Υπό κατασκευή είναι και η επέκταση προς Σταυρούπολη (5 Σταθμοί), που θα είναι έτοιμη το καλοκαίρι του 2015 (καθυστέρησε λόγω εύρεσης αρχαίων). Υπο δημοπράτηση είναι οι επεκτάσεις προς Κορδελιό (4 Σταθμοί) και προς Αεροδρόμιο (2 Σταθμοί).
Το Τραμ μετά την επέκταση στον Πειραιά και τις γειτονιές του (Καμίνια, Φρεαττύδα, Χατζηκυριάκειο) και την σύνδεση με το Μετρό στο Σταθμό Αργυρούπολη, έχει υπο κατασκευή την επέκταση προς Πατήσια και προς Λεωφόρο Αλεξάνδρας. Πέρσι το πρώτο Τραμ της περιφέρειας λειτούργησε στην Πάτρα ενώ υπο παράδοση είναι το Τραμ σε Ιωάννινα, Βόλο και Λάρισα. Υπο κατασκευή είναι και η πρώτη γραμμή Τραμ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης καθώς και σε Ξάνθη και Καλαμάτα.
Αυτές τις μέρες αναμένεται και η παράδοση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, που θα δώσει μεγάλες ανάσες στο κυκλοφοριακό έμφραγμα της πόλης. Να θυμίσω ότι οι επεκτάσεις είναι προς τη Λ. Βουλιαγμένης και τη Λ. Ποσειδώνος (μέσω της Περιφερειακής Υμηττού), προς την Αγία Μαρίνα και προς Ραφήνα.
Μετά την παράδοση του μισού τμήματος της Εξωτερικής Περιφερειακής μέχρι την Καρδία Θεσσαλονίκης το 2013, υπό κατασκευή είναι και το υπόλοιπο τμήμα με παράδοση το Δεκέμβριο του 2016.
Σε μερικές μέρες, η Κρήτη θα γιορτάσει τα εγκαίνια του Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου, το οποίο μαζί με το «Ελευθέριος Βενιζέλος» στην Αθήνα και το «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη, θα αποτελούν τα 3 καλύτερα αεροδρόμια της χώρας. Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι είναι εντυπωσιακό καθώς διαθέτει υπερσύγχρονα συστήματα στον αεροσταθμό του, καθώς και διπλό διάδρομο προσγειώσεων-απογειώσεων.
Τη νέα χρονιά στον τομέα της ενέργειας, αναμένεται η λειτουργία του τεράστιου θαλάσσιου αιολικού πάρκου στην Τήνο, το οποίο θα ηλεκτροδοτεί σχεδόν όλες τις Κυκλάδες χρησιμοποιώντας την ενέργεια των κυμάτων και του ανέμου. Παρόμοια συστήματα ετοιμάζονται στην Νότια Κρήτη, στην Πύλο καθώς και στη Θάσο.
Μετά από πολλά χρόνια διενέξεων, παραδόθηκε τον Σεπτέμβριο και το Νέο γήπεδο της ΑΕΚ στους Θρακομακεδόνες το οποίο χαρακτηρίζεται ως το καλύτερο ποδοσφαιρικό γήπεδο των Βαλκανίων....
Η επιστροφή στο 2009 δεν μοιάζει και τόσο μίζερη... Είναι η προετοιμασία τόσων σημαντικών έργων ή γινόμαστε άπληστοι και θέλουμε και άλλα;
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εύχομαι και εγώ τα περισσότερα από αυτά τα έργα που αναφέρονται σε 6 χρόνια από σήμερα να είναι έτοιμα,αν και στην Ελλάδα ζούμε οπότε ας κρατάμε και μικρό καλάθι.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ενδιαφέρον, αλλά κι εμένα δυστυχώς μου φάνηκε κάπως αισιόδοξο, ειδικά όσον αφορά τον ΠΑΘΕ/Π και τις επεκτάσεις του μετρό.

Ανώνυμος είπε...

Ονειρα θερινή νυκτός στην καρδιά του χειμώνα!

Ανώνυμος είπε...

δεν μπορεί, είσαι ο κωστάκης ο καραμανλής και μας κοροϊδεύεις... :-D
(βέβαια δε λες ότι ΟΝΤΩΣ θα γίνουν αυτά-λες απλά αυτά που υποτίθεται ότι θα γίνουν)
εγώ δεν πιστεύω στους πολιτικούς βεβαια, αφού απ' αυτούς κιόλας εξαρτώνται όλα αυτά, οπότε είμαι και δεν είμαι απαισιόδοξος.. ή ρεαλιστής.
δεν ξέρω....

το ελπίζω πάντως να γίνεις εσύ -τουλάχιστον- υπουργός πεχωδε!
και το εννοώ

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα