κείμενο από: www.ypodomes.com
Μετάθεση για τα τέλη του 2012 θα έχουμε στα έργα επέκτασης του διαδρόμου προσαπογείωσης 10-28 στο Αεροδρόμιο "Μακεδονία" στη Θεσσαλονίκη. Η αρχική ημερομηνία παράδοσης ήταν τον Ιούλιο του 2011 αλλά ήταν αδύνατο να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα. Οι λόγοι της παράτασης του έργου κατά 1,5 χρόνο είναι πολλοί.
Ο ανάδοχος του έργου ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ υπέγραψε την σύμβαση το 2005 και το αντικείμενο του έργου ήταν η επέκταση του διαδρόμου προσαπογείωσης κατά 1.000 μέτρα στη θάλασσα του Θερμαϊκού με κόστος 115.000.000 ευρώ. Μετά την ολοκλήρωση, το Αεροδρόμιο Μακεδονία να δέχεται υπερατλαντικές και όχι μόνο πτήσεις. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που καθυστερεί όλο το έργο είναι η προμήθεια των υλικών επίχωσης του θαλάσσιου τμήματος του διαδρόμου. Το συνολικό πλάτος είναι 450 μέτρα. Τρία είναι τα μεγάλα προβλήματα που προέκυψαν:
Α. Ενώ υπήρχε αρχική συμφωνία για αμμοληψία από την περιοχή Μεγάλου Εμβόλου Αγγελοχωρίου, λόγω αντιδράσεων της τοπικής κοινωνίας αποφασίστηκε η αλλαγή της τοποθεσίας. Επιλέχτηκε τελικά να μεταφερθεί αμμοχάλικο από το Λιτόχωρο με φορτηγά-πλοία, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί χρονικά το έργο και να γίνει απαραίτητη η παράταση της ημερομηνίας παράδοσης.
Β. Για διάστημα 6 μηνών, σταμάτησαν οι πληρωμές από το Δημόσιο, με αποτέλεσμα να υπάρχει και δεύτερο πρόβλημα αφού μια τέτοια χρονική υστέρηση χρημάτων επέφερε σοβαρά προβλήματα στην ρευστότητα του έργου και της εταιρείας. Το πρόβλημα χρηματοδότησης αποκαταστάθηκε από το Μάρτιο αλλά η ζημιά είχε ήδη γίνει.
Γ. Ένα ακόμα πρόβλημα που προέκυψε είναι πως εκτός από την επέκταση του διαδρόμου προσαπογείωσης κατά 1.000 μέτρα, πρέπει να αναβαθμιστεί και το υπόλοιπο τμήμα μήκους 2.440 μέτρων για να είναι τεχνικά άρτιο σαν σύνολο το νέο μήκος του, δηλαδή και τα 3.440 μέτρα.
Ο διάδρομος κατασκευάστηκε αρχικά το 1943 και επεκτάθηκε έκτοτε αρκετές φορές. Το πρόβλημα που επιφέρει αυτή η εξέλιξη είναι πως με την αναβάθμιση του υπάρχοντος διαδρόμου θα χρειαστούν και νέες μελέτες και δημοπρατήσεις για τις παρεμβάσεις που θα είναι απαραίτητες.
Πηγή: makthes.gr
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
3 σχόλια:
Αχ τι ωραία, τα posts του blog πάνε στο .com και μετά επαναρτώνται στο blog! Θα τα διαβάζουμε όλα εις διπλούν!
Όλες οι αναρτήσεις του blog έρχονται πλεον απο το ypodomes.com
επίσης το αρχείο του blog που είναι απο τον Ιούνιο του 2007 θα μπει στο ypodomes.com
Μέχρι τώρα έχει περαστεί όλο το 2010
Μυρωδιά... Βατοπεδίου στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας
Αντίθετοι είναι οι Οικολόγοι Πράσινοι στη Θερμοηλεκτρική Μονάδα Υγραερίου που δρομολογείται στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας. Σε ανακοίνωση τους που δόθηκε στη δημοσιότητα πριν από λίγο αναφέρουν ότι "Τους τελευταίους δύο μήνες έχουμε γίνει μάρτυρες μιας διαδικασίας με ταχύτητες Βατοπεδίου για την αδειοδότηση της μεγαλύτερης θερμικής μονάδας ηλεκτροπαραγωγής που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα, ισχύος 1.010 MW. Πρόκειται για σχέδιο κατασκευής θερμοηλεκτρικού σταθμού με καύσιμο υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο (Liquid Petroleum Gas - LPG),συμφερόντων της κρατικής εταιρίας πετρελαίων του Κατάρ, που πρόκειται να εγκατασταθεί στη Ναυτιλιακή Περιοχή Πλατυγιαλίου του Δήμου Αστακού.
Αργόσυρτες συνήθως διαδικασίες ολοκληρώνονται σε χρόνους ρεκόρ, με πρώτη την άδεια παραγωγής που δόθηκε από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας λιγότερο από ένα μήνα μετά την κατάθεση της σχετικής αίτησης στις 23 Απριλίου. Όλα αυτά μαζί με διακηρύξεις για 1500 θέσεις εργασίας, που γρήγορα ξεφούσκωσαν στις περίπου 150.
Το δεδηλωμένο ενδιαφέρον του πρωθυπουργικού Γραφείου, οι επισκέψεις υπουργών στο Κατάρ και του πρέσβη της χώρας αυτής στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ερμηνεύουν ίσως την ταχύτητα των διαδικασιών.
Δεν είναι όμως αρκετές για να αιτιολογήσουν επί της ουσίας ένα επενδυτικό σχέδιο που:
• Δεν προβλέπεται στον κατατεθειμένο στη Βουλή μακροχρόνιο ενεργειακό σχεδιασμό, ούτε ως μέγεθος ηλεκτρικής ισχύος ούτε ως καύσιμο.
• Παραμένει αδιευκρίνιστο κατά πόσο είναι συμβατό με τους εθνικούς στόχους για μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και για αύξηση του μεριδίου των ΑΠΕ (Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας) στο 20% του εθνικού ενεργειακού μείγματος , πολύ περισσότερο που το μεγαλύτερο μέρος της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας φέρεται να προορίζεται για εξαγωγή στην Ιταλία.
• Ενέχει μεγάλη επικινδυνότητα (κίνδυνος έκρηξης με επιπτώσεις σε ακτίνα χιλιομέτρων, αλλά και από τις διαφυγές αερίου που αναμένεται να φθάνουν τα 40 έως 60 εκατομμύρια κυβικά μέτρα -κατά μέσο όρο 40.000 τόνους- ετησίως). Εξάλλου υπάγεται στην οδηγία «Σεβέζο» ως επικίνδυνη βιομηχανική εγκατάσταση.
• Συνεπάγεται σοβαρότατη τοπική θερμική ρύπανση τόσο στην ατμόσφαιρα όσο και στη θάλασσα.
• Συνεπάγεται σημαντική τοπική ρύπανση από οξείδια του Αζώτου και του Θείου, μονοξείδιο του Άνθρακα, αιωρούμενα σωματίδια σε απόσταση μόλις 10χλμ από την πόλη του Αστακού.
• Περιλαμβάνει, ως περιβαλλοντικό άλλοθι, μονάδα παραγωγής βιοκαυσίμων από φύκια μέσω διοχέτευσης του διοξειδίου του άνθρακα στη θάλασσα, τεχνολογία που δεν έχει ακόμη δοκιμαστεί σε τέτοια κλίμακα.
• Βρίσκει αντίθετο τον τοπικό πληθυσμό που θέλει τη ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Πλατυγυαλίου ως διαμετακομιστικό λιμάνι και πλήττει σοβαρά την τουριστική προοπτική της ευρύτερης περιοχής.
Δεν πρόκειται επομένως για «πράσινη ανάπτυξη», αλλά για βρώμικη ανάπτυξη υποταγμένη σε λογικές μεγέθυνσης χωρίς όρους και κριτήρια.
Οι ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ δε θεωρούμε διέξοδο από την κρίση την προοπτική να εξελιχθεί η Ελλάδα σε χώρο υποδοχής επενδύσεων που δεν είναι αλλού επιθυμητές:
Απορρίπτουμε κατηγορηματικά αυτό το σχέδιο ως επικίνδυνο, υπονομευτικό των στόχων για μείωση ρύπων και ενεργειακή αειφορία και μακροχρόνια αντίθετο σε μια βιώσιμη προοπτική για την περιοχή.
Καλούμε την κυβέρνηση να το αντικαταστήσει με ένα σχεδιασμό για βιώσιμη αξιοποίησης της ΝΑΒΙΠΕ Πλατυγυαλίου ως διαμετακομιστικού λιμανιού και βιομηχανικής περιοχής βιώσιμων χρήσεων.
Δηλώνουμε ότι θα είμαστε στο πλευρό των κατοίκων της περιοχής για την αποτροπή σχεδίων που την απειλούν με κινδύνους και υποβάθμιση".
Δημοσίευση σχολίου