κείμενο: www.ypodomes.com
Η μεγαλύτερη επέκταση της Αττικό Μετρό σήμερα είναι αυτή της Γραμμής 2. Πρόκειται για μια υπόγεια επέκταση του μέσου κατά 5,5χλμ από τον σημερινό τερματικό σταθμό Άγιο Δημήτριο στο Ελληνικό μέσω της Λεωφόρου Βουλιαγμένης. Θα λειτουργήσουν 4 νέοι σταθμοί : Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό. Ταυτόχρονα κατασκευάζεται και νέο υπόγειο αμαξοστάσιο στο Ελληνικό.
Η πρόοδος των εργασιών πλέον είναι σε τελικό στάδιο και είναι εμφανής ακόμα και από τους περαστικούς. Οι εργασίες στους σταθμούς είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο και ξεκινούν πλέον και οι επιφανειακές αποκαταστάσεις στους σταθμούς και τα ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
Η παράδοση της επέκτασης αυτής θα γίνει σύμφωνα με τις δηλώσεις του Υπουργείου Υποδομών μέχρι τον Μάρτιο του 2011. Για την ακριβή ημερομηνία ακόμα δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο.
Στο σταθμό Ηλιούπολη του πρώτου σταθμού της επέκτασης, έχουν ολοκληρωθεί οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες και ξεκινούν οι εργασίες τοποθέτησης ψευδοροφών. Έχει ήδη ξεκινήσει και η αποκατάσταση της επιφάνειας του σταθμού. Έχει ολοκληρωθεί και η σήραγγα σύνδεσης του σταθμού με την απέναντι πλευρά της Λ. Βουλιαγμένης.
Στο σταθμό Άλιμο προχωρούν οι τελικές επενδύσεις από σκυρόδεμα στο ανατολικό κλιμακοστάσιο ενώ έχει διανοιχθεί πλήρως η σήραγγα σύνδεσης του σταθμού. Αυτή είναι και η τελευταία «βαριά» εργασία της επέκτασης αυτής. Στην επιφάνεια του σταθμού θα υπάρχει και αρχαιολογικός χώρος από τα ευρήματα κατά τη διάρκεια της κατασκευής του σταθμού.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
6 σχόλια:
Πιστεύω πως η επέκταση είναι κακοχαραγμένη, γιατί οι σταθμοί βρίσκονται σε όρια των δήμων και όχι στα κέντρα τους και μάλιστα επί μίας λεωφόρου. Η δικαιολογία "τα ίδια έγιναν και στης Μεσογείων" είναι άτοπη, καθώς επί της Λ.Μεσογείων υπάρχει μεγάλη δραστηριότητα, όπως νοσοκομεία, υπουργεία, πολυκαταστήματα, κτλ, κάτι που ΔΕΝ συμβαίνει στην Λ.Βουλιαγμένης πέρα από την Ηλιούπολη.
Θα προτιμούσα, δηλαδή, να περάσει από τα κέντρα Ηλιούπολης, Αργυρούπολης και Ελληνικού (και ας μείνει έξω το κέντρο του Αλίμου που άλλωστε είναι πολύ νότια για να το καλύψει η γραμμή) για να εξυπηρετήσει όσο το δυνατόν καλύτερα.
Οι υπο κατασκευή σταθμοί ΑΠΑΙΤΟΥΝ τη χρήση και 2ου μέσου μετά για να πάει ο κάτοικος στο σπίτι του, κάτι που θα κάνει τη χρήση του μετρό λιγότερο ελκυστική.
Τέλος, θέλω να αναρωτηθώ αν μέχρι να παραδοθούν οι σταθμοί στις αρχές 2011, θα έχουν γίνει τα παρακάτω:
α)Θα έχουν παραληφθεί οι νέοι συρμοί 3ης γενιάς του μετρό για να καλύψουν την μεγάλη αυτή επέκταση με ικανοποιητικά δρομολόγια;
β)Θα έχει γίνει αναδιοργάνωση των λεωφ.γραμμών προς και από τους νεόυς σταθμούς;
γ) Θα έχει γίνει η επέκταση του τραμ μέχρι τον σταθμό ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ μέσω του αμαξοστασίου του ή έστω μέσω Λ.Αλίμου, όπως είχε προταθεί από πρώην Υπ.Μεταφορών;
Σε μια τέτοια περίπτωση, η απόσταση Σύνταγμα-Γλυφάδα θα διαρκεί λιγότερο από 20 λεπτά (!) ενώ σήμερα με ΙΧ καλύπτεται σε περισσότερο από 40 λεπτά (!)
Νέα ενίσχυση, ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ, έλαβε η εταιρία Αττικό Μετρό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την επέκταση των γραμμών 2 και 3 στην Αθήνα και την προμήθεια συρμών.
Κάποια ανάρτηση σχετικά με τη γραμμή 4;
Σκιές στην επένδυση του Αστακού
Της ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΣΙΟΥΤΗ
Προεκλογικά το ΠΑΣΟΚ υποσχόταν πράσινες επενδύσεις στην οικονομία και διαφάνεια στην πολιτική ζωή. Στη μοναδική επένδυση όμως, που έχει να επιδείξει, στον Αστακό της Αιτολωακαρνανίας, υπάρχουν πολλά ερωτήματα και για το πόσο «πράσινη» είναι, αλλά και για τη διαφάνεια στις αποφάσεις.
Την ώρα που ο υφυπουργός Εξωτερικών, Σπ. Κουβέλης, χαρακτηρίζει την επένδυση του Αστακού «απάντηση στο φάντασμα της ύφεσης», αρκετά στελέχη της κυβέρνησης κρατούν αποστάσεις στο παρασκήνιο, όπως η υπουργός Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη, της οποίας οι συνεργάτες επισημαίνουν ότι η ίδια έχει υπογράψει μόνο για το ένα από τα δύο σχέδια (τη μονάδα που αφορά το φυσικό αέριο) και ότι το άλλο υπέγραψε ο Σπ. Κουβέλης (τη μονάδα υγροποιημένου αερίου πετρελαιοειδών).
Ποιοι θα υλοποιήσουν, όμως, την πολυδιαφημισμένη επένδυση; Βασικός επενδυτής είναι η QPI (Qatar Petroleum International) που συμμετέχει, ωστόσο, μόνο με 33%, ενώ με το ίδιο ποσοστό (33%) συμμετέχει και η Shabbagh & Khoury SAL, του κατασκευαστικού κολοσσού της CCC - δύο εταιρείες με διεθνή φήμη.
Ο τρίτος εταίρος (με το άλλο 33%) αποτελεί μάλλον έκπληξη, καθώς πρόκειται για μία άγνωστη εταιρεία, με την επωνυμία Rosebud Energie Deutschland GmbH και εκπρόσωπό της τον, επίσης όχι γνωστό επιχειρηματία, Ιωάννη Αντωνιάδη Σπορίδη. Πρόκειται για μία εταιρεία που δεν διαθέτει ιστοσελίδα και τη μόνη πληροφορία που μπορεί να βρει κανείς για το επενδυτικό παρελθόν της είναι ένα πρότζεκτ για καύσιμα από φύκια στο Ισραήλ.
Ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη αποτελεί η εμφάνιση του πρώην επικοινωνιακού συμβούλου του Γ. Παπανδρέου και φίλου του αδελφού του Νίκου, Γιώργου Σεφερτζή, ως εκπροσώπου της κοινοπραξίας.
Ο Γ. Σεφερτζής μιλώντας στην «Κ.Ε.» δήλωσε ότι τον επέλεξαν οι άραβες επενδυτές και όχι η ελληνική κυβέρνηση, καθώς πρόκειται για ιδιωτικό έργο. «Οι άνθρωποι του Κατάρ ήθελαν κάποιον που να γνωρίζει το ελληνικό πολιτικό τοπίο για να τους βοηθήσει και για να μην υπάρξουν αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία». Αντιδράσεις όμως, αν και όχι ιδιαίτερα έντονες, υπάρχουν. Η Κίνηση Πολιτών Αστακού αμφισβητεί έντονα την «οικολογική» πλευρά της επένδυσης και όχι μόνο. Οπως παραδέχονται οι Σεφερτζής και Αντωνιάδης, η μονάδα ηλεκτροπαραγωγής δεν αφορά το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), αλλά το υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο, LPG, που «περισσεύει» από την επεξεργασία πετρελαίου στο Κατάρ. Σήμερα αναγκάζονται να το καίνε, προκαλώντας τεράστιο πρόβλημα ρύπων (το οποίο από το 2013 θα επιφέρει και πρόστιμα).
Οι αντιρρήσεις των οικολόγων
Με την επένδυση του Αστακού θα μεταφέρουν το LPG στην Ελλάδα, για να μετατραπεί σε ηλεκτρική ενέργεια και να εξαχθεί (κυρίως) στην Ιταλία, γλιτώνοντας ρύπους και πρόστιμα. Οσοι εγείρουν περιβαλλοντικές ενστάσεις για το LPG, αναφέρουν ότι «πρόκειται για μείγμα βουτανίου με προπάνιο και άλλα αέρια, που αποφεύγονται στην ηλεκτροπαραγωγή μεγάλης κλίμακας στην Ευρώπη, γιατί απαιτούνται πολύ αυστηρές προφυλάξεις με ιδιαίτερα υψηλό κόστος επένδυσης». Ο Ι. Αντωνιάδης Σπορίδης επιμένει ότι η επένδυση είναι ασφαλής και «πράσινη». Αναφέρει, μάλιστα, ότι μελλοντικά θα φτιάξουν και μονάδα παραγωγής βιοκαυσίμων (με τα οποία θα μπορούν να πετούν αεροπλάνα), από άλγη (φύκια) στα χωράφια πέριξ του Αστακού απορροφώντας έτσι και τους ρύπους του CO2.
Ο Ηλίας Γεωργαλής, από την Κίνηση Πολιτών, εκφράζει τις αντιρρήσεις του: «Στη μελέτη αναφέρεται η μονάδα βιοκαυσίμων, σε δέκα γραμμές, που θα δεσμεύει υποτίθεται το διοξείδιο του άνθρακα. Δεν υπάρχει καμία τεκμηρίωση σχετικά με το πώς γίνεται και αυτό είναι λογικό αφού δεν υπάρχει πουθενά ασφαλής και οικονομικά συμφέρουσα μέθοδος δέσμευσης του CO2. Αλλά αν η συγκεκριμένη εταιρεία έχει αυτή την τεχνογνωσία, γιατί την περιορίζει στον Αστακό και δεν τη διαθέτει σε παγκόσμια κλίμακα;». Τα μέλη της Κίνησης Πολιτών Αστακού αναφέρονται, μεταξύ πολλών άλλων, στους «επικίνδυνους αέριους ρύπους (καρκινογόνους) που παράγει το LPG και τα μεγάλα ατυχήματα από εκρήξεις τέτοιων μονάδων που έχουν καταγραφεί διεθνώς».
http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=174951
Τίποτα άλλο?
Για να επανέλθουμε στο ζήτημα των επεκτάσεων, τι ακριβώς έχει γίνει με αυτά τα ρημαδοβαγόνια?
Έχω ακούσει σε κουβέντα (όχι σε μέσο ενημέρωσης) σχόλια ότι η Siemens είχε αναλάβει τους συρμούς και τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα του Μετρό της Αθήνας και τώρα, λόγω των γνωστών σκανδάλων, μας "τιμωρεί" σταματώντας τα όλα και δεν ξέρουμε αν και πότε θα γίνουν!!!! Ως αποτέλεσμα, οι νέοι σταθμοί για τους οποίους έχουμε δώσει ένα κάρο λεφτά, κινδυνεύουν να μην παραδοθούν ποτέ!!!!
Τι ακριβώς συμβαίνει? Υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο?
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
Αυτές οι επεκτάσεις κατάντησαν σήριαλ του Φώσκολου! Δέκα χρόνια τις συζητάμε. Τώρα μάθαμε ότι έλειπαν 150 εκ. ευρώ για να ολοκληρωθούν και ευτυχώς μας τα έδωσε η ΕΤΕ!
Συμφωνώ με τον Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στο ότι θα ήταν καλύτερα η γραμμή να πέρναγε από τα κέντρα των δήμων. Όμως τώρα έχει κατασκευαστεί και θα την υποστούμε με τη σημερινή της μορφή για τις επόμενες δεκαετίες!
Δημοσίευση σχολίου