Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 2 Ιουνίου 2010

ΟΣΕ: Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για το Θριάσιο

Μετά τις δύσκολες μέρες που πέρασε (και περνά) η Ελληνική οικονομία έρχονται ευχάριστες ειδήσεις από το χώρο των κατασκευών. Μετά από καθυστέρηση ενός και πλέον έτους (είχε εξαγγελθεί και πέρυσι το έργο από την προηγούμενη κυβέρνηση) δρομολογήθηκε ένα πολύ σημαντικό αναπτυξιακό έργο.
Έτσι εχθές 1η Ιουνίου 2010 προκηρύχθηκε διεθνής ανοιχτός διαγωνισμός για την ανάθεση με σύμβαση παραχώρησης της ανάπτυξης Εμπορευματικού Κέντρου σε έκταση 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο Πεδίο (το οποίο βρίσκεται στα όρια του Δήμου Ασπροπύργου). Η περίοδος κατάθεσης προσφορών ορίστηκε από τις 4 Ιουνίου 2010 έως τις 20 Σεπτεμβρίου 2010.
Σύμφωνα με την προκήρυξη το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου αποτελεί ένα πρωτοποριακό έργο λόγω του μεγέθους του και της στρατηγικής του χωροθέτησης.
Ο Υπουργός Υποδομών Κος Ρέππας τόνισε μεταξύ άλλων πως ένα τέτοιο έργο "αλλάζει τον χάρτη των μεταφορών στην πατρίδα μας. Είναι μία αναπτυξιακή δυνατότητα, ένα έργο μοναδικό για την Ελλάδα, που τώρα αποκτά βάσιμη προοπτική. Αναπτύσσοντας τη στρατηγική μας στον τομέα των εμπορευματικών συνδυασμένων μεταφορών, προωθούμε μία επένδυση ύψους τουλάχιστον 150 εκατομμυρίων ευρώ".
Το ακίνητο ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. εφάπτεται του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο και προορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 3333/05 για τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου συνδυασμένων μεταφορών. Σύμφωνα με τους όρους δόμησης που έχουν ληφθεί για το ακίνητο υπάρχει η δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και βρίσκεται σε φάση κατασκευής η σιδηροδρομική σύνδεσή του με το με το λιμένα του Ν. Ικονίου.
Ο Ανάδοχος που θα προκύψει από το Διαγωνισμό θα συστήσει ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού (Παραχωρησιούχος) που θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση για 40 έτη του Εμπορευματικού Κέντρου συνδυασμένων μεταφορών που θα κατασκευαστεί, με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Η διάρκεια κατασκευής διαιρείται σε τρεις περιόδους:
-Περίοδος Τ1 με διάρκεια 18 μηνών από την έναρξη ισχύος της παραχώρησης, στην οποία θα κατασκευασθούν και θα λειτουργήσουν κατ’ ελάχιστον κτίρια που αντιστοιχούν σε ποσοστό 20%, των μέγιστων επιτρεπομένων όρων και περιορισμών δόμησης και κατ’ όγκον εκμετάλλευσης που ισχύουν κατά το χρόνο υποβολής της Προσφοράς και θα κατασκευαστεί η βασική σιδηροδρομική υποδομή εντός του Εμπορευματικού Κέντρου.
-Περίοδος Τ2 με διάρκεια 60 μηνών από την έναρξη ισχύος της παραχώρησης, στην οποία θα κατασκευασθούν και θα λειτουργήσουν συνολικά κατ’ ελάχιστον κτίρια που αντιστοιχούν σε ποσοστό 90%, των μέγιστων επιτρεπομένων όρων και περιορισμών δόμησης και κατ’ όγκον εκμετάλλευσης που ισχύουν κατά το χρόνο υποβολής της Προσφοράς και θα ολοκληρωθεί το συνοδευτικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο.
-Περίοδος Τ3 (προαιρετική) με διάρκεια 5 ετών από την ολοκλήρωση της περιόδου Τ2, στην οποία θα είναι δυνατή η κατασκευή και η λειτουργία των υπολειπόμενων τετραγωνικών μέτρων αποθηκών που επιτρέπουν οι όροι δόμησης.
Το οικονομικό αντάλλαγμα του Παραχωρησιούχου προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ θα περιλαμβάνει: α) ποσοστό επί του κύκλου εργασιών της εταιρείας παραχώρησης το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το ελάχιστο ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα που θα προσφερθεί και β) δωρεάν μεταβίβαση του 15% των μετοχών της εταιρείας παραχώρησης μετά την περίοδο Τ1 (τμηματική λειτουργία).
Πρόκειται για ένα τεράστιο επενδυτικό πλάνο που θα αλλάξει τις μεταφορές container σε όλη την Ελλάδα. Σε συνδυασμό με τη σιδηροδρομική γραμμή του Ικονίου (δηλαδή στο λιμάνι του Πειραιά) θα μπορεί να στέλνει εμπορευματοκιβώτια σε όλη την Ελλάδα καταργώντας ουσιαστικά πολλές από τις σημερινές οδικές μεταφορές με φορτηγά. Είναι μια πολύ μεγάλη επένδυση και οι θέσεις απασχόλησης που θα προσφέρει είναι σημαντικές όπως και οι επιμέρους αναπτυξιακές ευκαιρίες που θα φέρει μια τέτοια κίνηση.
Μέχρι τα τέλη του έτους αναμένεται να έχουμε τον ανάδοχο αν δεν υπάρξουν ενστάσεις και να ξεκινήσει σε ένα χρόνο από σήμερα η περίοδος παραχώρησης.

4 σχόλια:

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Δεν θα σχολιάσω την είδηση η οποία ασφαλώς είναι πολύ ευχάριστη, αλλά το γεγονός πως η εταιρεία ΓΑΙΑΟΣΕ υφίσταται ακόμη, ενώ θα έπρεπε να έχει απορροφηθεί μαζί με την ΕΔΙΣΥ από την ΕΡΓΟΣΕ σύμφωνα με απόφαση πρώην Υπουργού Μεταφορών και απόφασης Επιτροπής ΔΕΚΟ του Δεκεμβρίου 2008.

Μετά, αναρωτιόμαστε γιατί το κόστος διοίκησης του ΟΣΕ δεν μειώθηκε, όπως προβλεπόταν...

Πολύ απλά, γιατί ο αριθμός των θυγατρικών του ομίλου ΟΣΕ (άρα και των διοικητικών συμβούλιων) παρέμεινε ο ίδιος!

τρενομανής είπε...

"και βρίσκεται σε φάση κατασκευής η σιδηροδρομική σύνδεσή του με το με το λιμένα του Ν. Ικονίου" Αλήθεια, σε ποιο σημείο βρίσκεται η κατασκευή αυτής της συνδετηρίας σιδ/κης γραμμής; Μπορεί η ΕΡΓΟΣΕ με ένα δελτίο τύπου να μας ενημερώσει για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αυτής της σιδ/κης σύνδεσης; Αν και το ερώτημα το έχω θέσει και παλαιότερα, θα το θέσω και τώρα, περιμένοντας επίσης μια απάντηση: Αφού το έργο παρουσιάζει καθυστερήσεις και δυσκολίες στην υλοποίησή του, γιατί δεν γίνονται συμπληρωματικές μελέτες και τα όποια τεχνικά έργα, ώστε αυτός ο σιδηροδρομικός κλάδος να αποτελεί ΚΑΙ κλάδο του προαστιακού δικτύου; Η ίδια η ιστορία και η εμπειρία έχει καταδείξει ότι στην Ελλάδα ποτέ ΔΕΝ ευνοήθηκαν τα λεγόμενα "παράλληλα έργα" (δηλαδή 2 ή τρεις σιδ/κες γραμμές μεταξύ δύο σημείων για διαφορετική χρήση η καθεμιά). Επομένως, η σιδ/κη γραμμή Θριάσιο - Νέο Ικόνιο θα είναι μοναδική. Επειδή υφίσταται μεγάλη ανάγκη μετακινήσεων μεταξύ των δυτικών συνοικιών του Πειραιά προς το ΣΚΑ/Πελοπόννησο/Χαλκίδα/Αεροδρόμιο, ας δώσουν μια πειστική απάντηση για ποιο λόγο ΔΕΝ περιλαμβάνεται στο δίκτυο του προαστιακού και η εν λόγω σιδ/κη σύνδεση; Από την άλλη, αν θεωρείται εύκολη μια οποιαδήποτε άλλη επέκταση του προαστιακού προς οποιαδήποτε κατεύθυνση (Κορωπί - Λαύριο 31 km, Ισθμός - Λουτράκι 10 km, Άγιοι Ανάργυροι - Ελευσίνα - πόλη των Μεγάρων 35 km), ας μας δηλώσουν ευθαρσώς: πότε, κύριοι θα προκηρύξετε τις προεκτάσεις του προαστιακού Αθηνών;

Γεωργιος είπε...

Nα συμπληρωσω οτι προβλεπεται επεκταση του προαστιακου προς Δραπετσωνα/Κερατσινι αλλα δεν ξερω με ποιο τροπο ακριβως και το ποτε.

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Οχι μόνο δεν προβλέπεται επέκταση του προαστιακού προς Δραπετσώνα/Κερατσίνι (προβλέπεται επέκταση τραμ) αλλά θα ξηλωθούν οι μόλις πριν λίγο καιρό ανακαινισμένες γραμμές από τον σταθμό ΟΣΕ Πειραιά (Αγ.Διονύσιος) ο οποίος έχει καταληφθεί από άστεγους μέχρι την σημερινή γραμμή του προαστιακού Πειραιά για να κατασκευαστεί πεζόδρομος/ποδηλατόδρομος, σύμφωνα με το πρόγραμμα ανάπτυξης Πειραιά.

Οι υπεύθυνοι θυμούνται πεζόδρομους και ποδηλατόδρομους μόνο όταν θα γίνουν ως ταφόπλακα στον σιδηρόδρομο.

Και φυσικά, οι ποδηλατόδρομοι θα μετατραπούν μέσα σε μια εβδομάδα σε πάρκινγκ ενώ οι πεζόδρομοι σε λεωφόροι, όπως σε Μαρούσι, Κηφισιά, Θεσσαλονίκη, κτλ...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα