Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή, 6 Ιουνίου 2010

Ιούνιος 07- Ιούνιος 10. Τρία χρόνια έργα


Το ιστολόγιο ypodomes.blogspot.com ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2007. Τότε ακόμα υπήρχε η μετά- ολυμπιακή περίοδος και αρκετά έργα τα οποία συνέχιζαν την κατασκευή τους. Ο απόλυτος άρχοντας της κατασκευής ήταν ο τότε Υπουργός Κος Σουφλιάς. Με τις πρώτες αναρτήσεις φάνηκε ότι στην Ελλάδα γίνονται έργα αλλά σίγουρα όχι με το ρυθμό τον επιθυμητό. Τα χρόνια περνούν αλλά τα έργα είναι πάντα στη ζωή μας. Δυστυχώς τα περισσότερα ειναι τα ίδια με 3 χρόνια πριν...

Ας δούμε αναλυτικά όμως ανά χρονιά τα έργα που παραδόθηκαν στους Έλληνες. Άλλα μικρά και άλλα μεγάλα μπήκαν στην ζωή και την καθημερινότητα μας. Ας τα δούμε

2007 Η χρονιά των προσδοκιών

-Επέκταση Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών από την Αθήνα στον Πειραιά με 4 Σταθμούς (Πειραιάς, Λεύκα, Ρέντης, Ρουφ).
- Πρόσθεση Σταθμού Πεντέλη στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο Αθηνών.
-Επέκταση Αττικό Μετρό, Γραμμή από το Μοναστηράκι στο Αιγάλεω με 3 Σταθμούς (Αιγάλεω, Ελαιώνας, Κεραμεικός)
-Επέκταση Τραμ από τη Γλυφάδα στη Βούλα.
-Αυτοκινητόδρομος Μαλλιακού Κόλπου: τμήματα Παράκαμψη Αγίου Κωνσταντίνου, Παράκαμψη Καμένων Βούρλων έως και ΑΚ Θερμοπυλών και τμήμα Λαμία- Αγία Μαρίνα.
-Τμήματα Εγνατίας Οδού
-Προαστιακός Θεσσαλονίκης Γραμμή 1 Θεσσαλονίκη-Λιτόχωρο.

2008 Η χρονιά της εκκίνησης και της αναμονής

Η Ολυμπία Οδός, η Ιόνια Οδός, η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου, η Κεντρική Οδός και ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ξεκινούν. Η υποθαλάσσια αρχίζει να βουλιάζει.. Παραδόθηκαν 2 σημαντικά τμήματα στον Μαλλιακό. Η Εγνατία με τις παραδόσεις του 2008 σχεδόν ολοκληρώθηκε. Η επέκταση για Πειραιά κοντεύει να γίνει ανέκδοτο καθώς εκτός από το κόψιμο 700 μέτρων και 1 Σταθμού (Ευαγγελίστρια) δεν προχώρησε ο διαγωνισμός και επαναδημοπρατήθηκε στα τέλη Νοεμβρίου. Από την άλλη με ανάμεικτους ρυθμούς προχώρησε το Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς για ένα πεντάμηνο περίπου το έργο ταλανίστηκε από τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας κατασκευής του έργου. Εξαγγέλθηκαν επεκτάσεις του Τραμ προς Χατζηκυριάκειο, Φρεατύδα, Καμίνια, Κερατσίνι και Πέραμα. Πάτρα και Γιάννενα θα αποκτήσουν Τραμ μιας και δημοπρατήθηκε η μελέτη σκοπιμότητας. Η μόνη παράδοση στον ΟΣΕ είναι η ηλεκτροκίνηση από τη Θεσσαλονίκη μέχρι το Δομοκό. Αρνητική εξέλιξη είχαμε στο Δυτικό Σιδηροδρομικό Άξονα που μάλλον δεν πρόκειται να προχωρήσει. Σε αυτή τη χρονιά ανακοινώθηκε και η δημιουργία του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου και αναμένεται ο διαγωνισμός. Έγινε γνωστό ότι τα αεροδρόμια μας θα παραχωρηθούν και αυτά σε ιδιώτες.


2009 Η χρονιά της απογοήτευσης

Ολοκληρώθηκε η Εγνατία Οδός μετά από 15 χρόνια εργασιών!! Το σπουδαιότερο όλων των γεγονότων αυτής της χρονιάς. Απομένουν κάποια ελάχιστα χιλιόμετρα. που όμως δεν εμποδίζουν την κυκλοφορία. Η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος- Καλαμάτα), η Ιόνια Οδός (Αντίρριο- Αγρίνιο- Άρτα- Γιάννενα), η Ανατολική Οδός Προπονήσου (Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα κ Λεύκτρο -Σπάρτη), η Κεντρική Οδός (Λαμία- Καρδίτσα-Τρίκαλα-Γρεβενά), ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Ράχες Μαλιακού- Κλειδί Ημαθίας) και οι κάθετες της Εγνατίας συνεχίζουν τις εργασίες και ήδη κάποια πολύ μικρά τμήματα παραδόθηκαν. Άτυχη η Υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης που βούλιαξε... Παραδόθηκε επίσης και ο πολυσυζητημένος Αυτοκινητόδρομος Σχηματάρι-Χαλκίδα. Τα οδικά έργα που συνεχίζουν με εθνικά κονδύλια προχωρούν αργά και υπό κατασκευή είναι το τμήμα Στυλίδα-Ράχες και η Παράκαμψη Λαμίας, η παράκαμψη Φιλιπιάδας και Άρτας. Στον ΒΟΑΚ η στασιμότητα είναι έντονη. Τον Σεπτέμβριο παραδόθηκε ο σταθμός Νομισματοκοπείο ενώ παράταση πήραν οι σταθμοί Χολαργός, Αγία Παρασκευή και οι επεκτάσεις προς Χαϊδάρι, προς Ανθούπολη, προς Ελληνικό και φυσικά η πρώτη γραμμή Μετρό με 13 σταθμούς στη Θεσσαλονίκη από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως της Νέα Ελβετία στα ανατολικά της πόλης ενώ οι μετροπόντικες έχουν σκάψει 2.700μ έκαστος. Τα έργα εκσυγχρονισμού του ΗΣΑΠ συνεχίζονται για να ολοκληρωθούν σε μερικούς μήνες ενώ αν θα προστεθούν και οι σταθμοί ΙΛΙΣΟΣ και ΨΑΛΙΔΙ παραμένει ερωτηματικό. Σε φάση διαγωνισμού είναι η επέκταση προς Πειραιά (πάει για τον τέταρτο χρόνο!!!), και η πρώτη επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης από Πατρικίου στη Μίκρα. Φέτος μάθαμε για το νέο σχέδιο 8 γραμμών Μετρό στην Αθήνα αλλά ποτέ δεν κατατέθηκε στη Βουλή. Για το Τραμ της Αθήνας ξεκίνησε ο διαγωνισμός της επέκτασης για Πειραιά χωρίς ακόμα να έχουμε ανάδοχο. Το Τραμ της Πάτρας είναι υπό μελέτη. Στον Προαστιακό υποτίθεται ότι άνοιξε η γραμμή για Χαλκίδα αλλά δεν έχει ακόμα ηλεκτροδοτηθεί!!!! Επίσης δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα το άνοιγμα της γραμμής προς ΘΗΒΑ. Η επέκταση προς Ξυλόκαστρο ήδη έχει πάρει παράταση για το 2011. Για τη γραμμή προς ΛΑΥΡΙΟ θα πρέπει να κάνουμε υπομονή τουλάχιστον ένα έτος για το διαγωνισμό... Τα έργα του ΟΣΕ προχωρούν και το τμήμα Τιθορέα- Λιανοκλάδι- Δομοκός θα παραδοθεί με νέα χάραξη και ηλεκτροκινούμενη στα τέλη του 2015. Συνεχίζονται και τα έργα από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη Αχαΐας που προβλέπεται να είναι έτοιμο στα τέλη του 2014 σε όλο το μήκος του αφού και σήμερα υπάρχουν τμήματα που δεν έχουν δημοπρατηθεί. Για το υπόλοιπο τμήμα Αίγιο- Πάτρα η κατάσταση είναι αργή και μάλλον το 2016 στην καλύτερη περίπτωση θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα. Το έργο της επέκτασης του αεροδιαδρόμου του Αεροδρομίου Μακεδονία προχωρούν και σε 2 χρόνια από σήμερα θα είναι έτοιμο. Στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος ήδη γίνονται κουβέντες για επέκταση ή δημιουργία νέου Αεροσταθμού για την αντιμετώπιση της αυξημένης ζήτησης. Σε επαναδημοπράτηση πάμε και για τις προσφορές για το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου (δεν υπάρχει σαφής δέσμευση) που θεωρείται το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης και ένα από τα κορυφαία στην Ελλάδα. Ίσως το σημαντικότερο γεγονός του 2009 στα υπόλοιπα έργα είναι η προώθηση των έργων Λυρικής, στο Φάληρο.


2010 Η χρονιά της επανεκκίνησης;

Η φετινή χρονιά μέχρι τώρα είναι η χρονιά των εξαγγελιών. Τις τελευταίες μέρες έχουμε και την εκκίνηση για κάποιους διαγωνισμούς και περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει. Το πρώτο εξάμηνο είχαμε τα εξής γεγονότα: Είχαμε νέα παράταση σε όλες τις επεκτάσεις του Μετρό. Το Μετρό Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζει πρόβλημα με το σταθμό Παπάφειο. Οι αυτοκινητόδρομοι συνεχίζουν με ικανοποιητικό ρυθμό. Είχαμε και την πρώτη παράδοση στην Ανατολική Οδό στο τμήμα Αθήναιο-Λεύκτρο. Ξεκινά και ο άξονας Άκτιο – Αμβρακία αφού υπογράφηκε η σύμβαση. Δημοπρατήθηκε τμήμα του άξονα Ηγουμενίτσα-Πρέβεζα. Άνοιξαν επιτέλους τα Τέμπη μετά από 5 μήνες εργασιών. Στο Τραμ ολοκληρώθηκε η μελέτη του Τραμ Πάτρας με θετικά αποτελέσματα. Στον Προαστιακό ολοκληρώθηκε ο αριστερός ημιδιάδρομος και η ηλεκτροκίνηση έφτασε στη Χαλκίδα. Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για την ανάπτυξη monorail στο λιμάνι του Πειραιά. Άνοιξε τις πύλες του το Αττικό Άλσος ανανεωμένο. Ο Δήμος Πειραιά παραχώρησε το χώρο στο Δελφινάριο για να δημιουργήσει ο Ολυμπιακός Κολυμβητήριο ενώ το μπλέξιμο με το γήπεδο του Παναθηναικού παραμένει.

Οι εξαγγελίες όμως ήταν ο πρωταγωνιστή της χρονιάς καθώς πάρα πολλά έργα έχουν εξαγγελθεί. Το επόμενο εξάμηνο θα δούμε ποια από αυτά θα προχωρήσουν και ποια θα μείνουν στα λόγια…. Του χρόνου εξάλλου θα είμαστε εδώ για να το καταγράψουμε

6 σχόλια:

Antonis είπε...

Ευχαριστούμε για το υπεροχο blog.

Να τα εκατοστησει ;-)

Συνεχιστε να μας ενημερωνετε.

Φιλικά,

Αντώνης

Ανώνυμος είπε...

Εκπλησομαι με την υπομονη σας, στην θεση σας θα ειχα ηδη μεταναστευσει σε μια χωρα με αναπτυξη.
Χανετε τον χρονο σας εγκλωβισμενος σε μια ανυπαρκτη νεο-ελληνικη φαντασια.
Αγαπητε Κε Καραγιαννη, τολμηστε να απελευθερωθητε απο το Ελλανισταν της υποκουλτουρας και κουτοπονηριας.
Ενα ανθρωπος σαν και εσας θα προκοψει ταχυστα στην ΕΕ, εκτος Ελλαδας.

Τολμηστε το.

Φιλικα ενας ευρωπαιος πολιτης

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Αγαπητέ ανώνυμε συμφωνώ με τις απόψεις σας. Αλλά πιστεύω ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι σαν εμένα (και πιθανότατα και εσάς) που θέλουν να δουν τη χώρα τους να πηγαίνει μπροστά. Ίσως λοιπόν μέσα από τα σύγχρονα μέσα που μας δίνει η εποχή μας να καταφέρουμε να πείσουμε αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις ότι αυτή η χώρα αξίζει πολλά περισσότερα από τα αυτά που τις προσφέρονται.
Ευχαριστώ πάντως για το χρόνο που διαθέσατε.

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο κύριε Καραγιάννη! Γνωρίζω το Blog λιγότερο από έναν χρόνο και όμως ήδη το έχω κατατάξει στα αγαπημένα μου. Ο τρόπος παρουσίασης των έργων, η αντικειμενικότητα και η λεπτομέρεια με αφήνουν πάντα κατάπληκτο. Κυρίως όμως λατρεύω την αισιοδοξία σας και τη διάθεση σας να συμβάλλετε με το δικό σας τρόπο στην ανάπτυξη της χώρας μας, πράγμα σπάνιο, όπως μαρτυρά και το παραπάνω σχόλιο(δεν αδικώ τον ανώνυμο, αφού μάλλον κανείς σχεδόν δεν έχει αποκομίσει θετικές αναμνήσεις από τον τομέα της ανάπτυξης στην Ελλάδα, αλλά δεν είναι κακό να δίνει κανείς αγώνα και να ονειρεύεται). Έτσι και εγώ, θέλω να παλέψω για τη χώρα μου, να μην την αφήσω να ρημάξει και ας λένε ότι θέλουν οι μεγάλοι(είμαι 17 χρονών)! Και πιστέψτε με, το Blog σας μπορεί να μου δώσει το κουράγιο να το κάνω!!!

KEEP UP THE GOOD WORK!!!!!

Κωστής

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Κε Καραγιάννη, συγχαρητήρια για την προσπάθειά σας! Καλή επιτυχία και στο νέο σας site. Να τα 1.000-σουν και τα δύο!

Είμαι 31 ετών και από μικρός ακόμα είχα πάντα το όνειρο να μπορέσω κάποτε να δω την χώρα μου σε καλύτερη κατάσταση από την υπανάπτυκτη υστέρηση σε υποδομές που γνώρισα όταν ήμουν μικρός. Να την δω να παίρνει την θέση που της αξίζει, να στέκεται με αξιοπρέπεια δίπλα στις άλλες ανεπτυγμένες χώρες της Ευρώπης. Γιατί το αξίζουμε σαν χώρα και σαν λαός.

Ανήκω και εγώ σε αυτούς που θέλουν να βοηθήσουν, να αγωνιστούν και να χτίσουν, όχι να γκρεμίσουν!

Έχω εντοπίσει το Blog σας εδώ και 2 έτη ακριβώς και, λόγω τιμής, είναι ένα από τα ελάχιστα (μονοψήφιο νούμερο) που ανοίγω ΟΛΕΣ ανεξαιρέτως τις φορές που μπαίνω στο Διαδίκτυο. Είστε πραγματικά ένας από τους λίγους που μάχονται ενάντια σε αυτήν την φρικτή ελληνική μιζέρια και ειδικά στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε. Keep walking!!!!

Αν και για να είμαι ειλικρινής, τώρα με το ΔΝΤ βλέπω το μέλλον ζοφερό, διότι φαντάζομαι ότι το πρώτο που θα αρχίσει να πετσοκόβει για να βελτιώσει τους δείκτες της οικονομίας, θα είναι τα μεγάλα δημόσια έργα.

Η μοναδική ελπίδα είναι να μπουν δυναμικά στο παιγνίδι των έργων οι ιδιώτες, καθώς επίσης για ορισμένα έργα, να τα αναλάβουν ξένοι κολοσσοί π.χ. κινεζικές κατασκευαστικές για τις επεκτάσεις του Μετρό και του Τραμ. Επί τη ευκαιρία, υπάρχει κανένα νεότερο για τις επεκτάσεις Μετρό και Τραμ προς Πειραιά?

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Ευχαριστώ φίλε μου, σε ευχαριστώ ειλικρινά και με τιμά αυτό που γράφεις. Και εγώ αυτό που πραγματικά σιχαίνομαι είναι η μιζέρια δίχως τέλος που τον τελευταίο καιρό έχει γίνει καρκίνος σε όλους μας.
Όμως επέτρεψε μου να διαφωνίσω και να πω πως η σημαία της ανάκαμψης θα είναι τα έργα διότι αποτελούν πρωτοβάθμια ανάπτυξη και συνδέουν εκατοντάδες επαγγέλματα.
Ελπίζω να ΜΗΝ βγω ψεύτης :)
ΥΓ Ναι θα έχουμε εξελίξεις και στο Μετρό και στο Τραμ αλλά κυρίως στον Προαστιακό μέσα στο Καλοκαίρι. Λίγο υπομονή

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα