Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 23 Ιουνίου 2010

Ο Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα - Θήβα θα γίνει με παραχώρηση

κείμενο από www.ypodomes.com

Σημαντικές ειδήσεις έβγαλε η χτεσινή ομιλία του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κου Ρέππα σε διεθνές συνέδριο που έγινε στην Αθήνα.


Η σημαντικότερη νέα είδηση είναι η κατασκευή με παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα- Θήβα. Πρόκειται για τη δημιουργία κλειστού αυτοκινητόδρομου μήκους περίπου 50χλ που θα παρακάμπτει την πρωτεύουσα και η απόσταση θα μικρύνει κατά 58 χλμ! Ο δρόμος αυτός θα επιφέρει σημαντική μείωση στην κορεσμένη από κίνηση Αττική Οδό και στο τμήμα της Εθνικής Οδού Μεταμόρφωση- Θήβα. Τα χαρακτηριστικά του δρόμου θα είναι 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό στηθαίο.


Κατά τα άλλα ο Υπουργός παρουσίασε όλα τα μεγάλα έργα που έγιναν και που κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Όπως είπε είναι έργα προϋπολογισμού 8 δις ευρώ. Τόνισε την ανάγκη συμμετοχής των ιδιωτικών κεφαλαίων λόγω της δυσχερής οικονομικής κατάστασης της χώρας.


Συνοψίζοντας ο κος Ρέππας είπε ότι έχουν ήδη κατασκευαστεί 1.500χλμ αυτοκινητόδρομου ενώ περισσότερα από 750χλμ βρίσκονται υπό αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο. Αναφέρθηκε σε όλους τους αυτοκινητόδρομους που είναι σε παραχώρηση ενώ δήλωσε πως και ο ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης) βρίσκεται υπό αναβάθμιση και από τα 310 χλμ τα 40χλμ είναι αυτοκινητόδρομος.


Για τα 2 μεγάλα αστικά κέντρα δήλωσε «Για την Αθήνα σχεδιάζονται νέοι Αστικοί Αυτοκινητόδρομοι που θα πραγματοποιηθούν επίσης με παραχώρηση, καθώς και η Εξωτερική Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης, η οποία θα χρηματοδοτηθεί με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Τα έργα αυτά, μαζί με τα σχεδιαζόμενα και εκτελούμενα έργα του Μετρό (και μιλώ τόσο για την επέκταση των υφιστάμενων γραμμών, όσο για μία νέα γραμμή, τη λεγόμενη κυκλική γραμμή ή γραμμή "V") θα δώσουν κυκλοφοριακή ανάσα στον οικιστικό ιστό των δύο πόλεων».

4 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Όταν έχουμε μεγάλες εξόδους τα αυτοκίνητα που πηγαίνουν προς Πελοπόννησο είναι διπλάσια από εκείνα που πηγαίνουν προς τα βόρεια. Άρα οι 3+3 λωρίδες της Αθηνών Λαμίας επαρκούν, ακόμα και στις χειρότερες μέρες. Συνεπώς ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνας - Θήβας είναι άχρηστος. Αν κατασκευαστεί θα έχουμε 5+5 λωρίδες προς τα βόρεια και 3+3 προς Πελοπόννησο, πράγμα που είναι παράλογο!

Γεωργιος είπε...

Ποια θα ειναι η χάραξη αυτού του νεου δρόμου γνωρίζουμε? Σίγουρα θα δημιουργήσει την έξοδο 3 της Αττικής οδού (η οποία δεν υπάρχει σήμερα) αλλά σε ποιο σημείο και απο που θα ξεκιναει?

Ανώνυμος είπε...

Αυτό που θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πολλά χρόνια είναι μία διαπλάτυνση στο τμήμα της Αθηνών Κορίνθου μεταξύ της εξόδου από την Αθήνα και των πρώτων διοδίων.

Στο τμήμα αυτό υπάρχουν μόνο 2 λωρίδες ανά ρεύμα με παλαιό οδόστρωμα και μπαριέρες 50 ετών! Στις μεγάλες εξόδους, συχνά τα αυτοκίνητα ακινητοποιούνται σε ουρές χιλιομέτρων επί ώρες, ιδίως στο τμήμα δίπλα στην λίμνη του Κουμουνδούρου, όπου γίνεται το μπάτε σκύλοι σφάξτε μας!

Δεν μπορώ να καταλάβω πως εδώ και τόσες δεκαετίες δεν έχει γίνει κανένα έργο στο σημείο αυτό, από το οποίο κυριολεκτικά βγαίνει η μισή Αθήνα κάθε φορά. Μήπως γνωρίζει κανείς αν υπάρχουν σχέδια για κάποια αναβάθμιση στο μέλλον?

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

τρενομανής είπε...

Για το τμήμα Ελευσίνα - Θήβα πρέπει να ισχύσει η κατασκευή οδικού άξονα στα πρότυπα της Αττικής οδού με νησίδα στο κέντρο που θα φιλοξενεί διπλή σιδηροδρομική γραμμή. Κατά τον τρόπο αυτό θα έχουμε μείωση της διαδρομής προς Θεσσαλονίκη και θα απαλλάξουμε το δίκτυο προς Οινόη - Χαλκίδα για την κίνηση αποκλειστικά προαστιακών συρμών. Οι ευκαιρίες για έργα στην Ελλάδα είναι ελάχιστες και για σιδηροδρομικά έργα ακόμα πιο λίγες. Πρέπει να αξιοποιούνται όσο το δυνατόν καλύτερα και να δίνουν το πιο ωφέλιμο αποτέλεσμα...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα