Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 3 Ιουνίου 2010

Κάθετος Αξονας Εγνατίας Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας, προβλημάτων συνέχεια..


Προβλημάτων συνέχεια στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας. Στο τμήμα Στρυμονικό-Α/Κ Χριστού που είναι υπό κατασκευή, έχουμε εικόνα εγκατάλειψης και μάλιστα μισο-κατασκευασμένη είναι η νέα γέφυρα του Στρυμόνα. Δημοσιεύματα αναφέρουν πως οι εργασίες έχουν σταματήσει και πως σχεδόν όλοι οι εργαζόμενοι έχουν απολυθεί. Πολλοί από αυτούς προχώρησαν και σε επίσχεση εργασίας προκειμένου να τους αποδοθούν τα χρήματα που τους οφείλονται. Κόντρα φαίνεται πως υπάρχει και για την αιτία καθώς η κατασκευάστρια εταιρεία λέει πως φταίει η υποχρηματοδότηση του έργου, η δε Εγνατία Οδός ΑΕ λέει πως η χρηματοδότηση τρέχει κανονικά. Το σίγουρο είναι ότι η προθεσμία για παράδοση του έργου στα τέλη του 2010 αναιρείται και κανένας πλέον δεν γνωρίζει πότε θα έχουμε ολοκληρωμένο αυτό το τμήμα που συμπληρώνει όλο τον δρόμο.
Την περιοχή των Σερρών είχε επισκεφθεί στα τέλη Μαρτίου και ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κος Γιάννης Μαγκριώτης, και σε δηλώσεις του είχε παραδεχτεί ότι «ο σημαντικός οδικός άξονας Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας παρουσιάζει προβλήματα στην κατασκευή του και τα εργοτάξια έχουν σταματήσει».
Ο κάθετος άξονας Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας (Ελληνοβουλγαρικά σύνορα) είναι μήκους 96 χλμ και τα 74 χλμ είναι σε κυκλοφορία. Θεωρείται κρίσιμος τόσο για τη Θεσσαλονίκη, από την οποία η η απόσταση μέχρι τα σύνορα θα διανύεται σε λιγότερο από 50 λεπτά, όσο και για την πόλη των Σερρών, η οποία θα συνδεθεί με αυτοκινητόδρομο με τα σύνορα, την Θεσσαλονίκη (ως μητρόπολη της Βόρειας Ελλάδας) και το υπόλοιπο δίκτυο της Εγνατίας Οδού.
Ο δρόμος αυτός θα ήταν και ο πρώτος από όλους τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού που θα ολοκληρωνόταν στο σύνολο του.
Οι υπόλοιποι βρίσκονται είτε σε τμηματική κατασκευή είτε υπό μελέτη και είναι οι:
-Σιάτιστα-Ιεροπηγή-Κρυσταλλοπηγή (υπό κατασκευή)
-Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα (υπό μελέτη)
-Κομοτηνή -Νυμφαία- Ελληνοβουλγαρικά σύνορα (υπό κατασκευή)
-Αρδάνιο-Ορμένιο-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα (μέρος του είναι υπό κατασκευή)

2 σχόλια:

Θεόφιλος είπε...

Είχα σκοπό να προτείνω ένα κείμενο για την Εγνατία στην περιοχή και τον κάθετο Α25, αλλά το αμέλησα. Με την ευκαιρία του άρθρου θα ήθελα να κάνω ένα σχόλιο.

Θεωρείται δεδομένη η σύνδεση Θεσσαλονίκης-Καβάλας (Α2) και Θεσσαλονίκης-Σερρών-Προμαχώνα (Α25). Η απευθείας σύνδεση Τιτάν-Αμυγδαλεώνα είναι (μέσω Εγνατίας) 140 χλμ, ενώ μέσω Σερρών 160 (σήμερα), από τα οποία τα 70 κοινά με τον σημερινό Α25.

Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι (αν μπορεί να απαντήσει κάποιος), γιατί προτιμήθηκε η υπάρχουσα χάραξη για την Εγνατία; Πιστεύω πως αν ακολουθούσε τη χάραξη Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Καβάλα, τα πλεονεκτήματα είναι πολλά:
* το δύσκολο τμήμα της προτεινόμενης είναι στον Λαχανά (Θεσσαλονίκη-Σέρρες), οπότε πρέπει να γίνει ούτως ή άλλως
* το τμήμα Σέρρες-Καβάλα είναι σε μεγάλο μέρος πεδινό και σίγουρα δεν έχει τη δυσκολία της μεσόγειας διάνοιξης του Παγγαίου (και τις υπέροχες στροφές αυτοκινητοδρόμου με όριο 80)
* μπαίνουν στο παιχνίδι της Εγνατίας πολύ καλλίτερα οι πόλεις των Σερρών και της Δράμας (25 περίπου αντί 35 χλμ), πιθανόν και του Κιλκίς (δεν ξέρω τι δυνατότητες έχουν οι οδοί Κιλκίς-Λαχανά και Κιλκίς-Καρτερών)

Όπως ξαναείπα, η σημερινή διαδρομή μέσω Σερρών είναι στα 160 χλμ. (20 παραπάνω από την Εγνατία). Στη χάραξη ενός νέου αυτοκινητοδρόμου σίγουρα θα περιοριστούν, ενώ σίγουρα η προτεινόμενη Εγνατία δεν θα ανέβαινε τόσο κοντά στην πόλη των Σερρών όσο η σημερινή Περιφερειακή της πόλης, κάτι που θα συντόμευε λίγο ακόμα το μήκος της.

Υπάρχει κάτι που δεν βλέπω και που συνηγόρησε στην υπάρχουσα χάραξη της Εγνατίας;

Ανώνυμος είπε...

Μπορει καποιος απο τους υπευθυνους να μας ενημερωσει ποτε θα ολοκληρωθει το κομματι απο Κατω Αμπελα μεχρι διασταυρωση Πετριτσιου ? το εν λογω τμημα ειναι 99% ετοιμο και απομενει μονο η συνδεση του 100 μετρα με τον κανονικο αυτοκινητοδρομο , αλλα εδω και 1 χρονο δεν κινειται τιποτε.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα