Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 7 Ιουνίου 2010

Ενέργεια: Ίδρυση της εταιρείας για τον Southstream

Ένα ακόμα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση του Southstream γίνεται σήμερα με την ίδρυση της εταιρείας λειτουργίας. Οι μέτοχοι του σχήματος είναι η Gazprom και η ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου). Φυσικά πρόκειται για τον κλάδο που αφορά την διέλευση από την Ελληνική Επικράτεια. Η υπογραφή της συμφωνίας θα γίνει στη Μόσχα από στελέχη των 2 εταιρειών ενώ παρόντες από την Ελληνική πλευρά θα είναι η Υπουργός Περιβάλλοντος Κα Μπιρμπίλη και ο υφυπουργός Εξωτερικών Σπύρος Κουβέλης. Το εταιρικό σχήμα θα έχει από 50% συμμετοχή έκαστος.
Ο Southstream είναι ένας αγωγός φυσικού αερίου ο οποίος θα ξεκινά από τη Ρωσία και θα διακλαδώνεται σε 3 διαφορετικές κατευθύνσεις περνώντας από την Ελλάδα, την Ιταλία, την Βουλγαρία, την Σερβία, την Κροατία, την Ουγγαρία, την Σλοβενία και την Αυστρία και προωθείται από τις εταιρείες ENI (Ιταλία) και Gazprom (Ρωσία).
Οι υπόλοιπες χώρες που θα συμμετέχουν έχουν ήδη υπογράψει ενώ με τον σημερινό ρυθμό περίπου σε 5 χρόνια αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί από προηγηθούν οι απαραίτητες μελέτες και η κατασκευαστική περίοδο.
Πρόκειται για τον ανταγωνιστικό αγωγό του Nabucco που προωθείται πιο πολύ από τις ΗΠΑ ενώ στο παρελθόν έχουν γίνει πολλές συζητήσεις για την αναγκαιότητα κατασκευής και των 2 αγωγών. Χρονικά και διαδικαστικά φαίνεται πως ο Southstream προηγείται και το γεωπολιτικό και επιχειρηματικό παιχνίδι είναι σε πλήρη εξέλιξη.
Το σίγουρο είναι ότι η Ελλάδα με τη συμμετοχή της σε αυτόν τον αγωγό αυξάνει τη συμμετοχή της στο ενεργειακό παιχνίδι και γίνεται πλέον χώρα μεταφοράς. Ένα άλλο θετικό είναι ότι κατά τη διάρκεια κατασκευής θα υπάρξει απασχόληση τεχνικού και εργατικού προσωπικού ενώ κατά τη διάρκεια λειτουργίας οφέλη θα έχει τόσο το Ελληνικό Κράτος από τους δασμούς μεταφοράς όσο και από την απασχόληση εξειδικευμένου προσωπικού.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αμα δεν ακυρωθεί όπως ακυρώθηκε ο Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Η επιρροή των ΗΠΑ είναι πολύ έντονη στο πολιτικό κατεστημένο της Ελλάδας και αυτό πρέπει να το καταλάβουμε.Πρέπει να απαγκυστρωθούμε και να αποκτήσουμε διπλωματικές σχέσεις με Κίνα -Ρωσία. Η δύση δεν προσέφερε τίποτα.

τρενομανής είπε...

Δυστυχώς, ενεργειακά είμαστε πολύ πίσω ακόμα και από την Αλβανία, επειδή κάποιοι έχουν υπερβολικές (δήθεν) "οικολογικές" ανησυχίες! Πρέπει στην χώρα αυτή να ξεκαθαριστεί αν θέλει να διαθέτει όλα τα σύγχρονα επιτεύγματα της τεχνολογίας σε ιατρική, μεταφορές, επικοινωνίες, εκπαίδευση κ.λ.π. που απαιτούν επάρκεια σε ενέργεια ή επιθυμεί να επιστρέψει στην γκαζόλαμπα, τα μαγκάλια, τον όνο, τον ημίονο και τους αραμπάδες! Η ενέργεια στην Ελλάδα παραμένει ταμπού και πίσω από τις δήθεν οικολογικές "υπερευαισθησίες" κάποιων κρύβονται συμφέροντα που θέλουν να κατασπαταλούν τα (δανεικά) δολάρια ή ευρώ, προκειμένου να εισάγουμε ηλεκτρικό ρεύμα από όλες τις (πυρηνικές) γειτονικές μας χώρες (φιλικές ή μη) και να αγοράζουμε πετρέλαιο κάνοντας πλουσίους τόσο τους παραγωγούς (αραβικές χώρες) όσο και τους μεταφορείς (Τουρκία). Μπράβο μας! Αντί να αξιώνουμε καλύτερες και αυστηρότερες περιβαλλοντικές μελέτες τόσο κατά την παραγωγή και όσο και για την μεταφορά και διάθεση της ενέργειας, καθώς και κατά την διέλευση των ενεργειακών αγωγών, μέσω της χώρας μας, κάποιοι "υπεροικολόγοι" πετυχαίνουν και τη συνέχιση της οικονομικής αιμορραγίας της πατρίδος μας ματαιώνοντας συμφωνίες για την ενεργειακή της αναβάθμιση...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα