Προβλημάτων συνέχεια στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας. Στο τμήμα Στρυμονικό-Α/Κ Χριστού που είναι υπό κατασκευή, έχουμε εικόνα εγκατάλειψης και μάλιστα μισο-κατασκευασμένη είναι η νέα γέφυρα του Στρυμόνα. Δημοσιεύματα αναφέρουν πως οι εργασίες έχουν σταματήσει και πως σχεδόν όλοι οι εργαζόμενοι έχουν απολυθεί. Πολλοί από αυτούς προχώρησαν και σε επίσχεση εργασίας προκειμένου να τους αποδοθούν τα χρήματα που τους οφείλονται. Κόντρα φαίνεται πως υπάρχει και για την αιτία καθώς η κατασκευάστρια εταιρεία λέει πως φταίει η υποχρηματοδότηση του έργου, η δε Εγνατία Οδός ΑΕ λέει πως η χρηματοδότηση τρέχει κανονικά. Το σίγουρο είναι ότι η προθεσμία για παράδοση του έργου στα τέλη του 2010 αναιρείται και κανένας πλέον δεν γνωρίζει πότε θα έχουμε ολοκληρωμένο αυτό το τμήμα που συμπληρώνει όλο τον δρόμο.
Την περιοχή των Σερρών είχε επισκεφθεί στα τέλη Μαρτίου και ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κος Γιάννης Μαγκριώτης, και σε δηλώσεις του είχε παραδεχτεί ότι «ο σημαντικός οδικός άξονας Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας παρουσιάζει προβλήματα στην κατασκευή του και τα εργοτάξια έχουν σταματήσει».
Ο κάθετος άξονας Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Προμαχώνας (Ελληνοβουλγαρικά σύνορα) είναι μήκους 96 χλμ και τα 74 χλμ είναι σε κυκλοφορία. Θεωρείται κρίσιμος τόσο για τη Θεσσαλονίκη, από την οποία η η απόσταση μέχρι τα σύνορα θα διανύεται σε λιγότερο από 50 λεπτά, όσο και για την πόλη των Σερρών, η οποία θα συνδεθεί με αυτοκινητόδρομο με τα σύνορα, την Θεσσαλονίκη (ως μητρόπολη της Βόρειας Ελλάδας) και το υπόλοιπο δίκτυο της Εγνατίας Οδού.
Ο δρόμος αυτός θα ήταν και ο πρώτος από όλους τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού που θα ολοκληρωνόταν στο σύνολο του.
Οι υπόλοιποι βρίσκονται είτε σε τμηματική κατασκευή είτε υπό μελέτη και είναι οι:
-Σιάτιστα-Ιεροπηγή-Κρυσταλλοπηγή (υπό κατασκευή)
-Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα (υπό μελέτη)
-Κομοτηνή -Νυμφαία- Ελληνοβουλγαρικά σύνορα (υπό κατασκευή)
-Αρδάνιο-Ορμένιο-Ελληνοβουλγαρικά σύνορα (μέρος του είναι υπό κατασκευή)
2 σχόλια:
Είχα σκοπό να προτείνω ένα κείμενο για την Εγνατία στην περιοχή και τον κάθετο Α25, αλλά το αμέλησα. Με την ευκαιρία του άρθρου θα ήθελα να κάνω ένα σχόλιο.
Θεωρείται δεδομένη η σύνδεση Θεσσαλονίκης-Καβάλας (Α2) και Θεσσαλονίκης-Σερρών-Προμαχώνα (Α25). Η απευθείας σύνδεση Τιτάν-Αμυγδαλεώνα είναι (μέσω Εγνατίας) 140 χλμ, ενώ μέσω Σερρών 160 (σήμερα), από τα οποία τα 70 κοινά με τον σημερινό Α25.
Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι (αν μπορεί να απαντήσει κάποιος), γιατί προτιμήθηκε η υπάρχουσα χάραξη για την Εγνατία; Πιστεύω πως αν ακολουθούσε τη χάραξη Θεσσαλονίκη-Σέρρες-Καβάλα, τα πλεονεκτήματα είναι πολλά:
* το δύσκολο τμήμα της προτεινόμενης είναι στον Λαχανά (Θεσσαλονίκη-Σέρρες), οπότε πρέπει να γίνει ούτως ή άλλως
* το τμήμα Σέρρες-Καβάλα είναι σε μεγάλο μέρος πεδινό και σίγουρα δεν έχει τη δυσκολία της μεσόγειας διάνοιξης του Παγγαίου (και τις υπέροχες στροφές αυτοκινητοδρόμου με όριο 80)
* μπαίνουν στο παιχνίδι της Εγνατίας πολύ καλλίτερα οι πόλεις των Σερρών και της Δράμας (25 περίπου αντί 35 χλμ), πιθανόν και του Κιλκίς (δεν ξέρω τι δυνατότητες έχουν οι οδοί Κιλκίς-Λαχανά και Κιλκίς-Καρτερών)
Όπως ξαναείπα, η σημερινή διαδρομή μέσω Σερρών είναι στα 160 χλμ. (20 παραπάνω από την Εγνατία). Στη χάραξη ενός νέου αυτοκινητοδρόμου σίγουρα θα περιοριστούν, ενώ σίγουρα η προτεινόμενη Εγνατία δεν θα ανέβαινε τόσο κοντά στην πόλη των Σερρών όσο η σημερινή Περιφερειακή της πόλης, κάτι που θα συντόμευε λίγο ακόμα το μήκος της.
Υπάρχει κάτι που δεν βλέπω και που συνηγόρησε στην υπάρχουσα χάραξη της Εγνατίας;
Μπορει καποιος απο τους υπευθυνους να μας ενημερωσει ποτε θα ολοκληρωθει το κομματι απο Κατω Αμπελα μεχρι διασταυρωση Πετριτσιου ? το εν λογω τμημα ειναι 99% ετοιμο και απομενει μονο η συνδεση του 100 μετρα με τον κανονικο αυτοκινητοδρομο , αλλα εδω και 1 χρονο δεν κινειται τιποτε.
Δημοσίευση σχολίου