Σε συνέδριο του Economist μίλησε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Αρθούρος Ζερβός ο οποίος μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στα σχέδια της Επιχείρησης για τη Μεγαλόπολη.
ΝΕΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ: «Αναφορικά με τις νέες επενδύσεις της ΔΕΗ, στην ηλεκτροπαραγωγή η Επιχείρηση σήμερα έχει υπό εξέλιξη σημαντικότατες επενδύσεις σε σταθμούς παραγωγής, που αναμένεται να ολοκληρωθούν στα επόμενα χρόνια, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων:
ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΟ ΠΑΡΚΟ: «… για το 2010 σκοπεύει να προχωρήσει με την προκήρυξη διαγωνισμού για ένα από τα μεγαλύτερα Φ/Β πάρκα στον κόσμο, εγκατεστημένης ισχύος 50 MW, στη Μεγαλόπολη.»
ΛΙΓΝΙΤΗΣ: «Για να υπάρχει ασφάλεια εφοδιασμού για την χώρα, είναι αδιαμφισβήτητο ότι πρέπει να γίνει άριστη αξιοποίηση των εθνικών πόρων - δηλαδή λιγνίτης, νερά και ΑΠΕ.
Ειδικά στην περίπτωση του λιγνίτη, αυτό πρέπει να συνδυαστεί με την δημιουργία Μονάδων Υψηλής Απόδοσης, με σύγχρονες τεχνολογίες και αυστηρότατους περιβαλλοντικούς όρους.»
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
10 σχόλια:
Η Ελλάδα αν αξιοποιούσε την δύναμη του αέρα και του νερού της, δεν θα χρειαζόταν καθόλου τον λιγνίτη. Άλλες χώρες με πολύ λιγότερη δύναμη αέρα και νερού, χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο ΑΠΕ για τις ανάγκες τους και ταυτόχρονα απολαμβάνουν καθαρό περιβάλλον. Βέβαια, οι εκεί κάτοικοι δεν έχουν πρόβλημα μην τους χαλάει την θέα ή τους υποβαθμίζει τη γειτονιά (!) η ύπαρξη φωτοβολταϊκού ή αιολικού πάρκου. Άκουσον-άκουσον, ήθελαν να εγκαταστήσουν μικρό αιολικό πάρκο στον Υμηττό σε σημείο που δεν θα είχε μέγιστη παραγωγή, αλλά για να είναι πιο εμφανές σε όλους, ότι και καλά, δείτε, κάναμε αιολικό πάρκο, αλλά και για να "συνηθίζουν" οι γύρω περιοχές στην θέα του (!) Δεν θυμάμαι μετά γιατί ξαναμπήκε στο συρτάρι η πρόταση, το πιο πιθανό να προσέφυγαν στο ΣτΕ οι γύρω κάτοικοι...
Όπου κατασκευάζεται εργοστάσιο λιγνίτη, πέραν της απίστευτης περιβαλλοντικής καταστροφής, νεκρώνει την γύρω περιοχή ενώ αυξάνονται δραματικά τα περιστατικά καρκίνου.
Ας μπει επιτέλους τέλος σε αυτόν τον βρωμερό και τριτοκοσμικό τρόπο παραγωγής ενέργειας...
Αλλά από την άλλη, τι να περιμένει κανείς;
Όταν το ίδιο το Υπ.Περιβάλλοντος λέει πως θα επιτρέψει τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα εντός Αττικής και Θεσσαλονίκης ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη ή τα απαγορεύει καθολικά από τα κέντρα των πόλεων ή/και επιτρέπει μόνο υβριδικά και ηλεκτρικά, νομίζω πως όλα τα υπόλοιπα είναι απλά αναμενόμενα και φρικτά προβλέψιμα...
Ευχαριστώ.
Υπερασπιζόμαστε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας αλλά γιατί να υπερασπιστούμε μια διάταξη που θεσμοθετήθηκε πριν κάποιες δεκαετίες;
Μιλώ για την απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Μια διάταξη που πλέον είναι αναχρονιστική, αφού τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα δε ρυπαίνουν όπως παλιά και το πετρέλαιο στη χώρα μας δεν είναι γεμάτο θειάφι όπως παλιά.
Όσο για την Ευρώπη, η συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων είναι πετρελαιοκίνητα.
Κατά τα άλλα, δε χρειάζεται η χώρα μας ένα υπεύθυνο κοινωνικά μονοπώλιο στην παραγωγή και διανομή ηλεκτρικής ενέργειας. Χρειάζεται μια ισχυρή ανεξάρτητη αρχή ελέγχου της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας που νοιάζεται προτίστως για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και των δικών μας πηγών (ΑΠΕ).
Όντως τα καινούργια πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα δεν έχουν διαφορά με τα βενζινοκίνητα όσον αφορά την ρύπανση (σε ανάλογης απόδοσης κινητήρες) ενώ μάλιστα είναι και πιο αποδοτικά. Δεν ισχύουν πλέον οι παλιοί κινητήρες Diesel, οι οποίοι είναι καιρός να αρχίσουν να αποσύρονται.
Χαρακτηριστικό είναι ότι το 50% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, αφορούν αυτοκίνητα που λειτουργούν με πετρέλαιο.
Όσον αφορά για τα τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, είχα διαβάσει μια παρουσίαση πέρυσι που υπολόγιζε ότι η Ελλάδα μπορεί να καλύψει όλη την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με φωτοβολταϊκά, ενώ στο μέλλον είναι δυνατό με την εξέλιξη των φωτοβολταϊκών αλλά και της διεύρυνσης της χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας, να καλύπτει το σύνολο της ενεργειακής της κατανάλωσης (δηλαδή βάλε και μεταφορές).
Επίσης έχω διαβάσει (αλλά δεν είμαι σίγουρος για την εγκυρότητα) ότι η φωτοβολταϊκή μετατροπή είναι πολύ πιο αποδοτική μέθοδος από τα αιολικά πάρκα (σε χρήμα,χώρο, παραγωγικότητα και κέρδος), ενώ προκαλέι και πολύ λιγότερες αντιδράσεις καθώς δεν είναι αντιαισθητικό. Αυτό, αν ξέρει κάποιος κάτι παραπάνω, θα ήθελα να το επιβεβαιώσω (ή όχι).
Ναι πάρα πολύ καλά όλα αυτα με τις ΑΠΕ αλλα τα τιμολόγια έχουν φτάσει σε εξοφρενικά ποσά.Νομίζω ότι είναι γενικη παραδοχή αυτο.Αντι να μειώνουν τα τιμολογια λογω των ΑΠΕ και λόγω τις οικονομικης κρίσης που ολοι θεωρω οτι καιμε λιγοτερο ρευμα αυτο διπλασιαζεται συνεχως...
H απαγόρευση των ντίζελ στην Ελλάδα θεσμοθετήθηκε το 1980, όταν οι κινητήρες αυτοί ήταν κυριολεκτικά "φουγάρα". Αν όμως τώρα εν έτει 2010 μπείτε στο Διαδίκτυο και ψάξετε τις εκπομπές ρύπων για όποιο μοντέλο αυτοκινήτου θέλετε, θα δείτε ότι οι εκδόσεις ντίζελ είναι πάντα καθαρότερες από τις αντίστοιχες βενζίνης.
Στο παρελθόν υπήρχε ένας πραγματικός λόγος, το ότι η ποιότητα του ελληνικής παραγωγής ντίζελ δεν πληρούσε τις προδιαγραφές της ΕΕ ως προς την περιεκτικότητα σε θείο. Αλλά εδώ και 5 έτη έχουμε εναρμονιστεί και σε αυτό.
Και αν προσέξατε, από την στιγμή της εναρμόνισης αυτής και μετά, ανακάλυψαν ξαφνικά νέα δικαιολογία, τα "μικροσωματίδια", ενώ πριν δεν το έλεγε κανείς. Σας προκαλώ, ψάξτε στο Διαδίκτυο και σε όλα τα προ του 2005 ντοκουμέντα και αν βρείτε πουθενά την παραμικρή αναφορά σε "μικροσωματίδια" για τα ντίζελ, θα φάω το καπέλο μου!
Φυσικά όλοι αυτοί "ξεχνούν" να αναφέρουν ότι τα νέα μοντέλα έχουν και φίλτρο σωματιδίων καπνού (diesel particulate filter) στην εξάτμιση.
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
Απλώς κάθε φορά όταν καταρρίπτεται ένας ακόμα λόγος, ψάχνουν να γατζωθούν εναγωνίως από ότι μπορούν να σκεφτούν ως δικαιολογία.
Επειδή έχω πρόσβαση σε σχετικές πληροφορίες, θα σας πω ποιός είναι ο πραγματικός λόγος για να σταματήσετε να ελπίζετε ότι μπορεί κάποτε να επιτραπεί το ντίζελ!
Επειδή απαγορεύτηκε τότε, ως αποτέλεσμα, τα διυλιστήρια σχεδόν σταμάτησαν να παράγουν πετρέλαιο κίνησης, εκτός από ελάχιστες ποσότητες καυσίμου, ίσα ίσα για τα ταξί και τα βαρέα οχήματα.
Αν κάποτε επιτραπεί το ντίζελ στα ΙΧ, τα διυλιστήρια ΔΕΝ θα μπορέσουν να παράγουν επαρκείς ποσότητες ντίζελ κίνησης για να καλυφθεί η ζήτηση, διότι εδώ και 30 χρόνια ΔΕΝ κατασκεύαζαν και άρα δεν διαθέτουν την σχετική υποδομή. Οπότε θα αναγκαστούμε να εισάγουμε τεράστιες ποσότητες καυσίμου ντίζελ.
Αυτό όμως θα ήταν θανατηφόρο για την Ελλάδα, διότι όπως ξέρετε, εδώ και πολλά χρόνια είναι η χώρα με την μεγαλύτερη εξάρτηση από το εισαγόμενο πετρέλαιο, μεταξύ των 27 της ΕΕ. Φανταστείτε πόσο θα αυξηθεί το έλλειμα εμπορικού ισοζυγίου αν τυχόν εισάγουμε και άλλο! Και ειδικά τώρα που με το ΔΝΤ μπαμπούλα παλεύουμε να μειώσουμε το έλλειμα για μην χρεωκοπήσουμε????
Δυστυχώς πάθαμε αυτό που λέγεται φαύλος κύκλος, ο οποίος συνέβη ΜΟΝΟ στην Ελλάδα, διότι ΜΟΝΟ στην Ελλάδα κατάφερε να απαγορευτεί το ντίζελ. Άπαξ και απαγορεύτηκε τέλος, αυτός ο φαύλος κύκλος δεν μπορεί πια να σπάσει. Όπως σπείραμε το 1980, έτσι θα θερίζουμε για πάντα και μην ελπίζετε να δείτε ποτέ ντίζελ ΙΧ.
Ήταν να μην απαγορευτεί! Άπαξ και απαγορεύτηκε τέλος! Πόσο μάλλον τώρα με το ΔΝΤ.
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
@ΚωνσταντίνοςΝΜ
Φίλε μου, ακόμα και αν υπέθετες ότι υπάρχει άπειρο κεφάλαιο για την πραγματοποίηση επενδύσεων στα φωτοβολταϊκά, ποτέ δε θα μπορούσε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες μιας χώρας (π.χ. Ελλάδας). Αυτό ισχύει και για την αιολική ενέργεια και είναι θέμα τεχνολογικό.
Πιο συγκεκριμένα, η παραγωγή της ενέργειας κάθε στιγμή θα πρέπει να ισούται με τισ τρέχουσες ανάγκες. Το να παράγεις περισσότερο απαιτεί συσσωρευτικά στοιχεία (μπαταρίες) για την αποθήκευση της πλεονάζουσας ενέργειας και δυστυχώς το κόστος είναι απλά απαγορευτικό. Οι μπαταρίες είναι το bottleneck (που θα έλεγε και ένας δικτυάς) του συστήματος.
Αντίθετα με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από στερεά καύσιμα, απλά ανοιγοκλείνεις το διακόπτη ανάλογα με τις τρέχουσες ανάγκες. Το ίδιο ισχύει και με τα υδροηλεκτρικά.
Με τις υπάρχουσες υποδομές στο ηλεκτρικό δίκτυο μιας ευρωπαικής χώρας το μέγιστο ποσοστό της διείσδυσης των ΑΠΕ υπολογίζεται μπορεί να φτάσει μέχρι 20-25%.
Δυστυχώς ο λιγνίτης μας είναι απαραίτητος και καλά κάνει η ΔΕΗ που θέλει να επενδύσει και σε αυτόν με φιλικότερα προς το περιβάλλον εργοστάσια. Συμβάλλει στρατηγικά και στην αυτονομία ενέργειας της χώρας μιας και δεν είναι εισαγόμενος.
Ευχαριστώ ανώνυμε για τις διευκρινήσεις.
Κύριε Καραγιάννη η νέα ιστοσελίδα είναι όπως τα έργα στην Ελλάδα. Από αναβολή σε αναβολή. ;)
Ανυπομονώ να την δω!
Κωνσταντίνε ΝΜ έχεις απόλυτο δίκιο. Δεν μπορώ όμως να βγάλω την ιστοσελίδα με προβλήματα τεχνικά. Προτιμώ λίγο να καθυστερήσει. Πάντως το σχόλιο σου είναι πολύ πετυχημένο :)
Την στιγμή που η χώρα μαστίζεται από την κρίση και χρειάζεται όσο ποτέ άλλοτε φτηνή ενέργεια για να ανακτήσει την ανταγωνιστικότητα της, φαίνεται ότι θα αναγκαστούμε να πληρώσουμε ως καταναλωτές τους πειραματισμούς των γραφειοκρατών. Πέρα από το hype και τις υπερβολές των διαφόρων άσχετων η αλήθεια είναι οτι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας(και ειδικά οι "σέξι" μορφές ενέργειας όπως η αιολική και η ηλιακή) δεν είναι σήμερα ανταγωνιστικές και ο μόνος τρόπος να γίνουν βιώσιμα είναι οι έμμεσες επιδοτήσεις των καταναλωτών ρεύματος. Προφανώς όλοι αυτοί που λένε ότι "πρέπει να αξιοποιήσουμε τον ήλιο και τα νερά μας" είναι διατεθειμένα ,ως προοδευτικά άτομα που νοιάζονται για το περιβάλλον και το "κοινό" καλό, να πληρώσουν τέσσερις φορές ακριβότερη την ηλιακή ενέργεια ώστε να απαλλαγούμε επιτέλους απο τις τριτοκοσμικές μορφές ενέργειας.
Δημοσίευση σχολίου