Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 17 Ιουνίου 2010

Μετρό Αθήνας: Η επέκταση προς Ελληνικό βαδίζει προς ολοκλήρωση

κείμενο: www.ypodomes.com
Η μεγαλύτερη επέκταση της Αττικό Μετρό σήμερα είναι αυτή της Γραμμής 2. Πρόκειται για μια υπόγεια επέκταση του μέσου κατά 5,5χλμ από τον σημερινό τερματικό σταθμό Άγιο Δημήτριο στο Ελληνικό μέσω της Λεωφόρου Βουλιαγμένης. Θα λειτουργήσουν 4 νέοι σταθμοί : Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό. Ταυτόχρονα κατασκευάζεται και νέο υπόγειο αμαξοστάσιο στο Ελληνικό.
Η πρόοδος των εργασιών πλέον είναι σε τελικό στάδιο και είναι εμφανής ακόμα και από τους περαστικούς. Οι εργασίες στους σταθμούς είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο και ξεκινούν πλέον και οι επιφανειακές αποκαταστάσεις στους σταθμούς και τα ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
Η παράδοση της επέκτασης αυτής θα γίνει σύμφωνα με τις δηλώσεις του Υπουργείου Υποδομών μέχρι τον Μάρτιο του 2011. Για την ακριβή ημερομηνία ακόμα δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο.

Στο σταθμό Ηλιούπολη του πρώτου σταθμού της επέκτασης, έχουν ολοκληρωθεί οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες και ξεκινούν οι εργασίες τοποθέτησης ψευδοροφών. Έχει ήδη ξεκινήσει και η αποκατάσταση της επιφάνειας του σταθμού. Έχει ολοκληρωθεί και η σήραγγα σύνδεσης του σταθμού με την απέναντι πλευρά της Λ. Βουλιαγμένης.

Στο σταθμό Άλιμο προχωρούν οι τελικές επενδύσεις από σκυρόδεμα στο ανατολικό κλιμακοστάσιο ενώ έχει διανοιχθεί πλήρως η σήραγγα σύνδεσης του σταθμού. Αυτή είναι και η τελευταία «βαριά» εργασία της επέκτασης αυτής. Στην επιφάνεια του σταθμού θα υπάρχει και αρχαιολογικός χώρος από τα ευρήματα κατά τη διάρκεια της κατασκευής του σταθμού.

6 σχόλια:

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Πιστεύω πως η επέκταση είναι κακοχαραγμένη, γιατί οι σταθμοί βρίσκονται σε όρια των δήμων και όχι στα κέντρα τους και μάλιστα επί μίας λεωφόρου. Η δικαιολογία "τα ίδια έγιναν και στης Μεσογείων" είναι άτοπη, καθώς επί της Λ.Μεσογείων υπάρχει μεγάλη δραστηριότητα, όπως νοσοκομεία, υπουργεία, πολυκαταστήματα, κτλ, κάτι που ΔΕΝ συμβαίνει στην Λ.Βουλιαγμένης πέρα από την Ηλιούπολη.

Θα προτιμούσα, δηλαδή, να περάσει από τα κέντρα Ηλιούπολης, Αργυρούπολης και Ελληνικού (και ας μείνει έξω το κέντρο του Αλίμου που άλλωστε είναι πολύ νότια για να το καλύψει η γραμμή) για να εξυπηρετήσει όσο το δυνατόν καλύτερα.

Οι υπο κατασκευή σταθμοί ΑΠΑΙΤΟΥΝ τη χρήση και 2ου μέσου μετά για να πάει ο κάτοικος στο σπίτι του, κάτι που θα κάνει τη χρήση του μετρό λιγότερο ελκυστική.

Τέλος, θέλω να αναρωτηθώ αν μέχρι να παραδοθούν οι σταθμοί στις αρχές 2011, θα έχουν γίνει τα παρακάτω:

α)Θα έχουν παραληφθεί οι νέοι συρμοί 3ης γενιάς του μετρό για να καλύψουν την μεγάλη αυτή επέκταση με ικανοποιητικά δρομολόγια;

β)Θα έχει γίνει αναδιοργάνωση των λεωφ.γραμμών προς και από τους νεόυς σταθμούς;

γ) Θα έχει γίνει η επέκταση του τραμ μέχρι τον σταθμό ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ μέσω του αμαξοστασίου του ή έστω μέσω Λ.Αλίμου, όπως είχε προταθεί από πρώην Υπ.Μεταφορών;
Σε μια τέτοια περίπτωση, η απόσταση Σύνταγμα-Γλυφάδα θα διαρκεί λιγότερο από 20 λεπτά (!) ενώ σήμερα με ΙΧ καλύπτεται σε περισσότερο από 40 λεπτά (!)

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Νέα ενίσχυση, ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ, έλαβε η εταιρία Αττικό Μετρό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την επέκταση των γραμμών 2 και 3 στην Αθήνα και την προμήθεια συρμών.

Ανώνυμος είπε...

Κάποια ανάρτηση σχετικά με τη γραμμή 4;

Ανώνυμος είπε...

Σκιές στην επένδυση του Αστακού
Της ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΣΙΟΥΤΗ

Προεκλογικά το ΠΑΣΟΚ υποσχόταν πράσινες επενδύσεις στην οικονομία και διαφάνεια στην πολιτική ζωή. Στη μοναδική επένδυση όμως, που έχει να επιδείξει, στον Αστακό της Αιτολωακαρνανίας, υπάρχουν πολλά ερωτήματα και για το πόσο «πράσινη» είναι, αλλά και για τη διαφάνεια στις αποφάσεις.

Την ώρα που ο υφυπουργός Εξωτερικών, Σπ. Κουβέλης, χαρακτηρίζει την επένδυση του Αστακού «απάντηση στο φάντασμα της ύφεσης», αρκετά στελέχη της κυβέρνησης κρατούν αποστάσεις στο παρασκήνιο, όπως η υπουργός Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη, της οποίας οι συνεργάτες επισημαίνουν ότι η ίδια έχει υπογράψει μόνο για το ένα από τα δύο σχέδια (τη μονάδα που αφορά το φυσικό αέριο) και ότι το άλλο υπέγραψε ο Σπ. Κουβέλης (τη μονάδα υγροποιημένου αερίου πετρελαιοειδών).

Ποιοι θα υλοποιήσουν, όμως, την πολυδιαφημισμένη επένδυση; Βασικός επενδυτής είναι η QPI (Qatar Petroleum International) που συμμετέχει, ωστόσο, μόνο με 33%, ενώ με το ίδιο ποσοστό (33%) συμμετέχει και η Shabbagh & Khoury SAL, του κατασκευαστικού κολοσσού της CCC - δύο εταιρείες με διεθνή φήμη.

Ο τρίτος εταίρος (με το άλλο 33%) αποτελεί μάλλον έκπληξη, καθώς πρόκειται για μία άγνωστη εταιρεία, με την επωνυμία Rosebud Energie Deutschland GmbH και εκπρόσωπό της τον, επίσης όχι γνωστό επιχειρηματία, Ιωάννη Αντωνιάδη Σπορίδη. Πρόκειται για μία εταιρεία που δεν διαθέτει ιστοσελίδα και τη μόνη πληροφορία που μπορεί να βρει κανείς για το επενδυτικό παρελθόν της είναι ένα πρότζεκτ για καύσιμα από φύκια στο Ισραήλ.


Ακόμα μεγαλύτερη έκπληξη αποτελεί η εμφάνιση του πρώην επικοινωνιακού συμβούλου του Γ. Παπανδρέου και φίλου του αδελφού του Νίκου, Γιώργου Σεφερτζή, ως εκπροσώπου της κοινοπραξίας.


Ο Γ. Σεφερτζής μιλώντας στην «Κ.Ε.» δήλωσε ότι τον επέλεξαν οι άραβες επενδυτές και όχι η ελληνική κυβέρνηση, καθώς πρόκειται για ιδιωτικό έργο. «Οι άνθρωποι του Κατάρ ήθελαν κάποιον που να γνωρίζει το ελληνικό πολιτικό τοπίο για να τους βοηθήσει και για να μην υπάρξουν αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία». Αντιδράσεις όμως, αν και όχι ιδιαίτερα έντονες, υπάρχουν. Η Κίνηση Πολιτών Αστακού αμφισβητεί έντονα την «οικολογική» πλευρά της επένδυσης και όχι μόνο. Οπως παραδέχονται οι Σεφερτζής και Αντωνιάδης, η μονάδα ηλεκτροπαραγωγής δεν αφορά το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), αλλά το υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο, LPG, που «περισσεύει» από την επεξεργασία πετρελαίου στο Κατάρ. Σήμερα αναγκάζονται να το καίνε, προκαλώντας τεράστιο πρόβλημα ρύπων (το οποίο από το 2013 θα επιφέρει και πρόστιμα).

Οι αντιρρήσεις των οικολόγων

Με την επένδυση του Αστακού θα μεταφέρουν το LPG στην Ελλάδα, για να μετατραπεί σε ηλεκτρική ενέργεια και να εξαχθεί (κυρίως) στην Ιταλία, γλιτώνοντας ρύπους και πρόστιμα. Οσοι εγείρουν περιβαλλοντικές ενστάσεις για το LPG, αναφέρουν ότι «πρόκειται για μείγμα βουτανίου με προπάνιο και άλλα αέρια, που αποφεύγονται στην ηλεκτροπαραγωγή μεγάλης κλίμακας στην Ευρώπη, γιατί απαιτούνται πολύ αυστηρές προφυλάξεις με ιδιαίτερα υψηλό κόστος επένδυσης». Ο Ι. Αντωνιάδης Σπορίδης επιμένει ότι η επένδυση είναι ασφαλής και «πράσινη». Αναφέρει, μάλιστα, ότι μελλοντικά θα φτιάξουν και μονάδα παραγωγής βιοκαυσίμων (με τα οποία θα μπορούν να πετούν αεροπλάνα), από άλγη (φύκια) στα χωράφια πέριξ του Αστακού απορροφώντας έτσι και τους ρύπους του CO2.

Ο Ηλίας Γεωργαλής, από την Κίνηση Πολιτών, εκφράζει τις αντιρρήσεις του: «Στη μελέτη αναφέρεται η μονάδα βιοκαυσίμων, σε δέκα γραμμές, που θα δεσμεύει υποτίθεται το διοξείδιο του άνθρακα. Δεν υπάρχει καμία τεκμηρίωση σχετικά με το πώς γίνεται και αυτό είναι λογικό αφού δεν υπάρχει πουθενά ασφαλής και οικονομικά συμφέρουσα μέθοδος δέσμευσης του CO2. Αλλά αν η συγκεκριμένη εταιρεία έχει αυτή την τεχνογνωσία, γιατί την περιορίζει στον Αστακό και δεν τη διαθέτει σε παγκόσμια κλίμακα;». Τα μέλη της Κίνησης Πολιτών Αστακού αναφέρονται, μεταξύ πολλών άλλων, στους «επικίνδυνους αέριους ρύπους (καρκινογόνους) που παράγει το LPG και τα μεγάλα ατυχήματα από εκρήξεις τέτοιων μονάδων που έχουν καταγραφεί διεθνώς».

http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=174951

Ανώνυμος είπε...

Τίποτα άλλο?

Για να επανέλθουμε στο ζήτημα των επεκτάσεων, τι ακριβώς έχει γίνει με αυτά τα ρημαδοβαγόνια?

Έχω ακούσει σε κουβέντα (όχι σε μέσο ενημέρωσης) σχόλια ότι η Siemens είχε αναλάβει τους συρμούς και τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα του Μετρό της Αθήνας και τώρα, λόγω των γνωστών σκανδάλων, μας "τιμωρεί" σταματώντας τα όλα και δεν ξέρουμε αν και πότε θα γίνουν!!!! Ως αποτέλεσμα, οι νέοι σταθμοί για τους οποίους έχουμε δώσει ένα κάρο λεφτά, κινδυνεύουν να μην παραδοθούν ποτέ!!!!

Τι ακριβώς συμβαίνει? Υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο?

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Μετρόφιλος είπε...

Αυτές οι επεκτάσεις κατάντησαν σήριαλ του Φώσκολου! Δέκα χρόνια τις συζητάμε. Τώρα μάθαμε ότι έλειπαν 150 εκ. ευρώ για να ολοκληρωθούν και ευτυχώς μας τα έδωσε η ΕΤΕ!
Συμφωνώ με τον Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στο ότι θα ήταν καλύτερα η γραμμή να πέρναγε από τα κέντρα των δήμων. Όμως τώρα έχει κατασκευαστεί και θα την υποστούμε με τη σημερινή της μορφή για τις επόμενες δεκαετίες!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα