κείμενο από το ypodomes.com
Σημαντικό δημοσίευμα για την σχεδιαζόμενη Γραμμή 4 υπήρξε χθες καθώς αναλύεται η αναμενόμενη πορεία κατασκευής της Γραμμής. Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για το πρώτο τμήμα της γραμμής η οποία είναι πλέον σίγουρο ότι "σαλαμοποιείται" (θα κατασκευαστεί σε τμήματα) καθώς δεν υπάρχουν τα κονδύλια για την εξ` ολοκλήρου κατασκευή της που φτάνουν τα 3,5 δις ευρώ.
Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει με ήδη συμφωνημένο χαμηλότοκο δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, από την αναδιάταξη του ΕΣΠΑ (η υπουργός Περιβάλλοντος κα Μπιρμπίλη έχει συμφωνήσει να εκχωρήσει αδιάθετα κονδύλια από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον), ενδεχομένως και από το Ε' ΚΠΣ που ξεκινά μετά το 2013.
Εξίσου σημαντικό νέο που προκύπτει είναι και ένας ακόμα κλάδος της Γραμμής 4 από το σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ προς το Βύρωνα χωρίς όμως ακόμα να γίνονται γνωστοί οι σταθμοί καθώς και ο τερματισμός. Επίσης μελλοντικά η γραμμή θα επεκταθεί προς Λυκόβρυση και Περισσό.
Αναλυτικά:
Το πρώτο τμήμα προς δημοπράτηση θα είναι το Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός με 9 σταθμούς μάλλον στις αρχές το 2012 με σκοπό να ξεκινήσει το 2013. Ο προϋπολογισμός θα είναι περίπου 1 δις ευρώ ενώ ο σταθμός ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ θα είναι σταθμός ανταπόκρισης αλλά όχι κατ` ύψος (όπως στο Σύνταγμα που οι γραμμές 2 και 3 είναι σε διαφορετικό επίπεδα) αλλά θα ενώνονται με τούνελ μιας και οι δύο γραμμές δεν διασταυρώνονται.Οι σταθμοί που θα κατασκευαστούν κατά σειρά είναι ΑΛΣΟΣ ΒΕΪΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ.
Στο σταθμό Ευαγγελισμό όμως η Γραμμή 4 θα είναι ένα επίπεδο κάτω και πιθανότατα εκεί θα «σπάσει» στα δύο με την πρώτη κατεύθυνση προς Κατεχάκη και Μαρούσι και την άλλη προς το Βύρωνα.
Οι επόμενες επεκτάσεις που θα πάρουν σείρα σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα θα είναι οι
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ- ΦΑΡΟΣ ΨΥΧΙΚΟΥ
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ- ΒΥΡΩΝΑΣ
ΦΑΡΟΣ ΨΥΧΙΚΟΥ- ΜΑΡΟΥΣΙ
Ακόμα πιο μελλοντικά από το Μαρούσι η γραμμή 4 θα επεκταθεί προς Λυκόβρυση και Εθνική Οδό ενώ από το Άλσος Βεΐκου θα επεκταθεί μέχρι το σταθμό της Γραμμής 1 ΠΕΡΙΣΣΟΣ.
Δεν διευκρινίζεται ωστόσο αν ο νέος κλάδος Ευαγγελισμός- Βύρωνας θα είναι μια νέα ξεχωριστή γραμμή (Γραμμή 5) ή αν θα είναι παρακλάδι της Γραμμής 4 (Γραμμή 4 α).
Σημαντικό ωστόσο είναι να πούμε πως προς το παρόν το Υπουργείο Υποδομών δεν έχει προβεί σε καμία επίσημη ανακοίνωση της Γραμμής και της προβλεπόμενης πορείας κατασκευής της,
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
5 σχόλια:
Θα μπορούσατε νά ἀναφέρετε τήν πηγή σας; (δηλαδή ποῦ δημοσιεύτηκε ἡ πληροφορία;) Εὔχαριστῶ
Τώρα που πλησιάζουν οι δημοτικές εκλογές ακούγονται διαρκώς φήμες για έργα. Το υπουργείο όμως δε βγάζει επίσημες ανακοινώσεις! Έτσι όταν δεν θα γίνουν τα έργα δεν θα μπορεί κανείς να το κατηγορήσει ότι άλλα έλεγε κι άλλα έκανε!
Πάντως είναι σωστή σκέψη η σαλαμοποίηση της γραμμής 4. Έτσι και περιμέναμε να ολοκληρωθεί όλη για να παραδοθεί, δεν θα την έβλεπαν ούτε τα εγγόνια μας!
Θα είμαστε τυχεροί αν δούμε το πρώτο κομμάτι Γαλάτσι-Ευαγγελισμός το 2020! Από εκεί η γραμμή 4 θα συνεχίζει προς Ζωγράφου και η γραμμή 5 θα είναι αυτοτελής στο κομμάτι Ευαγγελισμός-Βύρωνας. Η Αττικό Μετρό συχαίνεται τις διακλαδώσεις (προφανώς έχει έλλειψη κλειδούχων)! Θα ήταν καλό αν γίνονταν ταυτόχρονα αυτά τα δύο κομμάτια, αφού πρόκειται για πυκνοκατοικημένες περιοχές (Παγκράτι, Ζωγράφου, Βύρωνας).
Φυσικά. το δημοσίευμα έρχεται απο το ethnos.gr
Mάλλον ο μόνος τρόπος να γίνει είναι να την κατασκευάσουν οι Κινέζοι! Αλλιώς την βλέπω όχι για σαλαμοποίηση αλλά για κιμά!
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
γραμμή 4 με την οικονομική κρίση απίθανο...μια χώρα που έχει φεσωθεί με 500 δις ευρώ για τους επόμενους 100 αιώνες δεν έχει την πολυτέλεια ούτε για κάρα που λέει ο λόγος...μια απλή λύση θα ήταν ποδηλατόδρομοι, εξοβελισμός των ΙΧ από τον αστικό ιστό, όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο και τραμ...γίνεται πολύ πιο γρήγορα στις πολιτισμένες χώρες...εδώ δεν το θέλουν κάποιοι απολίτιστοι...
Δημοσίευση σχολίου