Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2010

Μετρό Αθήνας: Στα τέλη Νοεμβρίου το Μετρό στην Αγία Παρασκευή

κείμενο από το ypodomes.com
Σε λιγότερο από δύο μήνες αναμένεται η επίσημη ένταξη στο δίκτυο του Μετρό της Αθήνας του σταθμού ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ. Ο σταθμός που κατασκευάζεται από το 2006 είναι σχεδόν ολοκληρωμένος και αυτό που απομένει είναι οι εργασίες για τα ηλεκτρομηχανολογικά, η αποκατάσταση της κύριας εξόδου του Μετρό (στο ρεύμα προς Χαλάνδρι) και οι τελικές δοκιμές.

Η παράδοση του υπολογίζεται στα τέλη Νοεμβρίου και θα ολοκληρώσει την εργολαβία κατασκευής των 3 ενδιάμεσων σταθμών της Γραμμής 3 μεταξύ των σταθμών Εθνική Άμυνα και Χαλάνδρι. Οι σταθμοί ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ και ΧΟΛΑΡΓΟΣ λειτουργούν από τον Σεπτέμβριο του 2009 και τον Ιούλιο του 2010 αντίστοιχα.

Ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής αναμένεται να εξυπηρετεί καθημερινά γύρω στους 20.000 επιβάτες ενώ η τοποθεσία του είναι μεταξύ της Λεωφόρου Κηφισίας και της Δουκίσσης Πλακεντίας στα όρια του Δήμου της Αγίας Παρασκευής και του Χαλανδρίου.

Ο σταθμός αρχιτεκτονικά θυμίζει τους άλλους 2 σταθμούς που παραδόθηκαν πρόσφατα έντονη την παρουσία του κόκκινου ενώ διαθέτει δύο εισόδους/εξόδους επί της οδού Αγίας Παρασκευής και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Στην κύρια είσοδο του σταθμού θα στέκουν επιβλητικές δύο τσιμεντένιες στήλες με ανάγλυφο το σήμα της Αττικό Μετρό.

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΕΠΕΚΤΑΣΕΩΝ
Για τις υπόλοιπες επεκτάσεις που βρίσκονται υπό κατασκευή τα νέα δεν είναι και τόσο ευχάριστα καθώς φημολογείται μέσα από αρκετά δημοσιεύματα η παράδοση της επέκτασης της Γραμμής 2 με 4 σταθμούς από τον Άγιο Δημήτριο στο Ελληνικό στις αρχές του καλοκαιριού του 2011 αντί του Μαρτίου.

Για το πρώτο τρίμηνο του 2011 πάει η επέκταση της Γραμμής 3 με ένα σταθμό από το Αιγάλεω στο Χαϊδάρι. Για το ίδιο διάστημα (χωρίς να αποκλείεται και άλλη παράταση) θα παραδοθεί και η επέκταση της Γραμμής 2 από τον Άγιο Αντώνιο στην Ανθούπολη με 2 σταθμούς.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Ο διαγωνισμός που κυριολεκτικά είναι παγιδευμένος στα προβλήματα είναι αυτός για την επέκταση της Γραμμής 3 από το Χαϊδάρι στον Πειραιά με 7,5 χλμ υπόγειας γραμμής και 6 σταθμούς. Τώρα στο Υπουργείο Υποδομών μιλούν για «ξεμπλοκάρισμα» του διαγωνισμού. Σε κάθε περίπτωση θα περάσουν αρκετοί μήνες μέχρι να αναδειχθεί ο μειοδότης μιας και ακόμα δεν έχουν δοθεί οι οικονομικές προσφορές των διαγωνιζόμενων.

Το έργο που έχει προϋπολογισμό 515.000.000 ευρώ απασχολεί όλες τις μεγάλες τεχνικές εταιρίες καθώς δεν υπάρχει (προς το παρόν) άλλο έργο Μετρό στην Αθήνα προς κατασκευή. Η γραμμή 4 με τις καλύτερες προϋποθέσεις αναμένεται να ξεκινήσει το 2012 ή το 2013. Τέλος μετά τις φήμες περιμένουμε και την επίσημη εξαγγελία για τον διαγωνισμό της επέκτασης της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη στο Ίλιον με 2 σταθμούς.

1 σχόλιο:

Μετρόφιλος είπε...

Επιτέλους! Αυτοί οι 3 ενδιάμεσοι σταθμοί έπρεπε να ήταν έτοιμοι από το 2006, αλλά διαρκώς έπαιρναν αναβολή.
Γι' αυτό κρατάω μικρό καλάθι για τις μελλοντικές επεκτάσεις!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα