κείμενο από το ypodomes.com
Σε συνέντευξη που έδωσε ο Υπουργός Υποδομών κος Ρέππας έδωσε πληροφορίες σχετικά με το μέλλον των μέσων μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα. Σε ερώτηση που έγινε για το μελλοντικό σχήμα των εταιρειών που μοιράζονται την πίτα στην Αθήνα ο Υπουργός απάντησε πως υπάρχει πρότασή που περιλαμβάνει:
α) τη δημιουργία μητροπολιτικού φορέα για τον ενιαίο σχεδιασμό και την συμπληρωματική εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου
β) τον προσδιορισμό του εύλογου λειτουργικού κόστους και την αποσαφήνιση των διεταιρικών σχέσεων ανάμεσα στους συγκοινωνιακούς φορείς
γ) τον εξορθολογισμό του διοικητικού και εργασιακού καθεστώτος, όπου σήμερα παρατηρούνται στρεβλώσεις και αδικίες και
δ) αποτελεσματική διοίκηση με κανόνες αντικειμενικότητας και διαφάνειας για να εξαλείψουμε κάθε μορφής προβλήματα από την εισιτηριοδιαφυγή μέχρι την κακοδιαχείριση και τη διαφθορά.
Κοινώς θα δημιουργηθεί μια υπέρ-εταιρεία με Μητροπολιτική Διαχείριση της μετακίνησης όχι μόνο στην Αθήνα αλλά σε ολόκληρη την Αττική. Ο νέος φορέας θα λειτουργεί ως ομπρέλα κάτω από την οποία θα ενταχθούν: ΗΣΑΠ, Αττικό Μετρό ΑΕ, Τραμ ΑΕ, ΗΛΠΑΠ, ΕΘΕΛ. Σημαντικό ερώτημα είναι αν σε αυτόν τον φορέα θα έχουμε και την οικειοθελή ένταξη των ΚΤΕΛ Αττικής που διακινούν πλέον μεγάλο αριθμό επιβατών και είναι διασκορπισμένα σε διάφορα σημεία της Αττικής.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι στον φορέα δεν φαίνεται να εντάσσεται ο Προαστιακός της Αθήνας και παραμένει διοικητικά στον ΟΣΕ που θα ακολουθήσει μάλλον την τύχη της μητρικής εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ (δηλαδή την ιδιωτικοποίηση).
Μία πολύ σημαντική ερώτηση που ετέθη ήταν σχετικά με την τύχη της περίφημης Γραμμής 4 που θα συνδέει το Γαλάτσι και το Μαρούσι μέσω του κέντρου της Αθήνας και θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 20 σταθμούς. Η απάντηση που έδωσε ο κος Ρέππας ήταν «Η γραμμή αυτή (γραμμή 4 ή V), εκτιμάται πως απαιτεί συνολική δαπάνη περίπου 4 δισ. ευρώ.
Ειδικώς το πρώτο τμήμα Γαλάτσι - Ευαγγελισμός απαιτεί δαπάνη ύψους 1 δισ. ευρώ. Αυτήν την περίοδο ολοκληρώνονται οι προμελέτες από την «Αττικό Μετρό Α.Ε.» και προχωράμε στη δημοπράτηση οριστικών μελετών. Παραλλήλως είναι σε εξέλιξη συζητήσεις με την Ε.Ε. και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων με κατ΄ αρχήν θετικά αποτελέσματα. Υπολογίζεται ότι το έργο μπορεί να ξεκινήσει προς το τέλος του 2012».
Από την απάντηση του Υπουργού καταλαβαίνουμε ότι το έργο θα σαλαμοποιηθεί και δίδεται προτεραιότητα στο τμήμα Γαλάτσι- Ευαγγελισμός. Καθώς το χρηματικό κόστος ολόκληρης της κατασκευής είναι πολύ υψηλό η Γραμμή θα ολοκληρωθεί (όπως είχε δηλωθεί και πριν από λίγο καιρό) σε περίπου 10-12 χρόνια από σήμερα με το 2022 να είναι μια πιθανή χρονιά ολοκλήρωσης.
Μέχρι τα τέλη του έτους περιμένουμε τις εξελίξεις τόσο όσον αφορά το Μετρό της Αθήνας όσο και τις γενικότερες εξελίξεις γύρω από τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας που θα αλλάξουν τα σημερινά δεδομένα.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Καλό είναι να υπάρχει μία μεγάλη εταιρεία και να μην ανταγωνίζονται μεταξύ τους πολλές και μικρές. Τα ΚΤΕΛ όμως δεν τα βλέπω να συμμετέχουν. Ποιος σώφρων ιδιώτης θα πάει να μπλέξει με το δημόσιο;
Όσο για τη γραμμή 4 του μετρό, ορθώς θα ξεκινήσει από το κομμάτι Γαλάτσι-Ευαγγελισμός. Πρόκειται για πολύ πυκνοκατοικημένες περιοχές και θα έχει επιτυχία. Αυτό που με ανησυχεί είναι τα κατασκευαστικά προβλήματα που θα προκληθούν από τη διέλευση του μετροπόντικα κάτω από 8όροφες πολυκατοικίες, αναγκαστικά αφού δεν υπάρχουν φαρδιοί δρόμοι!
Δημοσίευση σχολίου