Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2010

Αττική: Και όμως έρχεται υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας- Περάματος

κείμενο από το ypodomes.com
Μεγάλα νέα έχουμε για τα έργα με παραχώρηση τα επόμενα χρόνια που θα βοηθήσουν και να βγει η χώρα από την κρίση αλλά και να πάρει ανάσα ο κατασκευαστικός κλάδος που σήμερα υποφέρει από την συνεχή μείωση των Δημοσίων Επενδύσεων.

Σαφέστατα είναι από τα μεγαλύτερα νέα είναι αυτό της απόφασης για την υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας- Περάματος. Το έργο αυτό δεν είναι νέο καθώς υπήρχε και στο ρυθμιστικό σχέδιο της προηγούμενης δεκαετίας, ωστόσο είχε εγκαταλειφθεί ως προοπτική. Η σύνδεση της Σαλαμίνας με την Αττική είναι σχετικά εύκολη καθώς το υποθαλάσσιο τμήμα δεν θα ξεπερνά τα 300 μέτρα σε όποια ακτή και αν καταλήξει.

Το κόστος κατασκευής θα φτάσει τα 300.000.000 ευρώ και θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης. Προς το παρόν δεν δόθηκαν άλλες πληροφορίες για το έργο αυτό αλλά είναι σίγουρο ότι θα μας απασχολήσει το επόμενο διάστημα.

Στην Σαλαμίνα ζουν αυτή τη στιγμή περίπου 35.000 μόνιμοι κάτοικοι ενώ υπολογίζεται ότι τους καλοκαιρινούς μήνες το νούμερο αυτό δεκαπλασιάζεται! Η προοπτική της κερδοφορίας μιας τέτοιας επένδυσης είναι σχεδόν εξασφαλισμένη ενώ με αυτό το έργο το real estate του νησιού θα εκτοξευθεί κατακόρυφα αφού η πρόσβαση θα γίνεται μόλις σε ένα λεπτό αντί των 15 λεπτών που είναι σήμερα.

Η συχνότητα της μεταφοράς ιχ και επιβατών σήμερα από και προς τη Σαλαμίνα είναι κάθε 15 λεπτά ενώ τον Αύγουστο αυτό το νούμερο γίνεται ακόμα πιο συχνό.

Ένα σενάριο το οποίο δεν έχει αποκλειστεί ακόμα είναι η διπλή ζεύξη καθώς εξετάζεται και η σύνδεση της Φανερωμένης με την Νέα Πέραμο που θα έκανε πλέον το νησί της Σαλαμίνας οριστικά μέρος της Ηπειρωτικής Ελλάδας.

Σε παλαιότερο σχεδιασμό το έργο της υποθαλάσσιας σύνδεσης Σαλαμίνας Περάματος συμπεριλαμβανόταν και διέλευση του Τραμ αλλά φυσικά με την πάροδο των ετών και την μη προώθηση του Τραμ όπως προβλεπόταν κάτι τέτοιο δεν φαίνεται και ιδιαίτερα πιθανό καθώς θα ακύρωνε μερικώς και την παραχώρηση σε ιδιωτική κοινοπραξία.

Σε αυτό το στάδιο είμαστε σε φάσεις προκαταρκτικής μελέτης και δεν έχουν ληφθεί συγκεκριμένες αποφάσεις για την οριστική ένταξη του έργου στα υπό παραχώρηση. Άγνωστη είναι και η αντίδραση της Κοινοπραξίας των φέρρυ καθώς θα χάσουν τεράστια κεφάλαια με ένα έργο σαν αυτό.

5 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Ανέκαθεν ήμουν υπέρμαχος της ζεύξης Παλουκιών - Περάματος, της επέκτασης της Γραμμής "1" (ΗΣΑΠ) - και όχι τραμ (το Πέραμα συνδέονταν με τον Πειραιά από το 1935 με ελαφρύ, ηλεκτροκίνητο προαστιακό σιδηρόδρομο, τον οποίο στο πέρασμα του χρόνου απαξιώσανε και στο τέλος κατάργησαν βιαίως. Αντί αυτού θα τους "πετάξουμε" εκεί πέρα το τραμ για να μη μιλούν; Τους πήραμε το ρολόι, θα τους δώσουμε κομπολόι;) από Πειραιά στο Πέραμα και την επίσης επέκταση, μέσω της ζεύξης, και της γραμμής του Μετρό στην Σαλαμίνα, ώστε να αναβαθμιστούν σημαντικά οι υπηρεσίες συγκοινωνιών στην πολύ υποβαθμισμένη και αδικημένη, από κάθε άποψη Β΄ Πειραιώς. Όμως πιστεύω ότι οι ημέτεροι πολιτικοί δεν έχουν τα κότσια να υπερασπιστούν τους οικονομικά και κοινωνικά αδυνάτους, στις πλάτες των οποίων άλλωστε τόσα χρόνια φόρτωναν και φορτώνουν κάθε σταθεροποιητικό πρόγραμμα, κάθε λιτότητα και κάθε μνημόνιο. Δυστυχώς...

Ανώνυμος είπε...

oso myalo mas leipei tosa leme den skeftete kanenas oti oso k na provlimatizei ayto to ferryboat enai to mono pou mas krataei akoma paradosiakous k aneksarthtous apo tis astikes poleis ase pou tha pnigoume sto amaksi k kathe loghs anthrwpous pou tha erxonte tha katanthsoume xeiroterh apo thn perioxh tou ag.pantelehmona logo tou oti mia kologefyra den antikathista to nhsi me thn polh k me ta polla vouna k dasg tha katanthsei andro ton kakopoiwn stoixeiwn epeita nomizoun oti tha pernane tsampa e?tosoi anergoi pou tha meinoun dioti i gefyra tha ginei me ksenh etaireia pou tha valei 2 ypallhlous na eispratoun gia logariasmo twn kinezwn i twn germanwn k ante geia meta kookratos ante na valete sto tameio anergias 500 naytikous ths grammhs otan tha desoun ola ta ferryboat alla o kathenas skeftete ton eayto tou k oxi to synolo gia ayto k katanthse mpourdelo i xwra opws palia oloi koitazan na mpou sto dhmosio k na ta apotelesmata.kante gefyra na deite ta xalia ths salaminas meta k an einai etsi tote mesw salaminas apo kakivigla na ginei gefyra k sthn ag marina sthn aigina paneykolo einai k ayto to ergo toulaxiston na syndeete o sarwnikos me odiko diktyo k apo ekei me thn ydra pou apo ta paradosiaka gaidourakia na ginei eksegxronismenh me ta dika mas ix

τρενομανής είπε...

Η απάντηση του αγαπητού ανώνυμου "11 Οκτωβρίου 2010 3:55 μ.μ." θυμίζει δημοσιεύματα των αρχών του 1900, τότε που ηλεκτροκινήθηκε ο αστικός σιδηρόδρομος και κάποιοι (όχι φυσικά σε άπταιστα greeklish) δημοσιογράφοι παρότρυναν το επιβατηγό κοινό να μην επιβαίνουν στους ηλεκτροκίνητους συρμούς, παρά μόνο στους ατμοκίνητους, διότι αλλιώς κινδυνεύουν από ηλεκτροπληξία, ασφυξία κ.λ.π. Ωραία τα περιγράφεις για το δημόσιο! Επομένως, για να διατηρούμε θέσεις εργασίας θα πρέπει να επαναφέρουμε τις ατμομηχανές στο σιδ/κο δίκτυο που είχαν μηχανοδηγό, βοηθό μηχανοδηγού, θερμαστή κ.λ.π. και να μην χρησιμοποιούμε τις desiro ηλεκτραυτοκινητάμαξες που έχουν μόνο ένα άτομο (τον οδηγό) προσωπικό! Το ότι η αξία της γης θα εκσφενδονιστεί και οι οικονομικά αδύνατοι θα δουν κάποια μοίρα στον ήλιο δεν μετράει; Λυπούμε για όσα εγγράφησαν. Ας γυρίσουμε πίσω στους αραμπάδες. Είναι κι αυτός ένας τρόπος...ανάπτυξης και ελάττωσης της ανεργίας!

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς η απάντηση του μέσου κατοίκου Σαλαμίνας ταυτίζεται με την απάντηση του "11 Οκτωβρίου 2010 3:55 μ.μ.". Βέβαια το ότι όλη σχεδόν η Σαλαμίνα ζει οικονομικά από το Ναύσταθμο δεν βλέπω να το αναφέρει πουθενά. Που ουσιαστικά είναι αφενός δημοσιουπαλληλίκι για πάρα πολλούς ως "πολιτικό προσωπικό", αφετέρου τους φέρνουν στο πιάτο προς πάσα χρήση και εκμετάλλευση μερικές χιλιάδες κόσμο. Αλλά είπαμε, ας ταλαιπωρηθούν και μισή ωρίτσα πήγαινε όλοι αυτοί οι πελάτες προκειμένου να ζούμε καλά στο χωριό μας.
Κατά τα άλλα είμαι σίγουρος ότι μιλάνε για κράτος των Αθηνών, που απορροφά όλα τα κονδύλια κτλ κτλ.
Δε θέλετε ζεύξη; Μη σώσει και γίνει. Ας γίνει καλύτερα στη Σαλαμίνα ένα κέντρο υποδοχής μεταναστών ή ένα κέντρο αποτοξίνωσης μια και υπάρχει άφθονος χώρος.

Ανώνυμος είπε...

Μαλλον καποιοι είναι τυφλοί ή το παίζουν τυφλοί γιατι προφανως δεν βλέπουν τα χιλιαδες οχήματα και τους χιλιαδες πεζους εργαζόμενους που στοιβάζονται κάθε πρωί σε καραβάκια και ferry boat για να πάνε στην εργασία τους λες και είμαστε στην Ινδία! Σκεφτόμαστε τους ανεργους ναυτικους που θα μεινουν ενω κανεις δεν σκεφτεται τους χιλιαδες ανεργους νέους που ήδη υπαρχουν στο νησί και κανεις δεν τους προσλαμβάνει λόγω χρήσης ferry boat! στο κάτω κατω ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΔΕΝ ΓΙΝΕΣΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΛΕΥΤΕΙΣ στο λιμανι του νησιου σου και να είσαι παρκαδόρος γίνεσαι για να δουλεψεις όπου υπάρχει πλοίο και δόξα τω Θεο η Ελλαδίτσα έχει πολλα νησάκια που μπορείς να πας με 3πλασιο μισθό!! Επειδή ομως οσοι μιλάνε για ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ Η γέφυρα προφανως ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΝΟΙΑΖΕΙ γιατι είναι οι βολεμένοι του νησιού αφήστε να μιλήσει ο ντόπιος που δεν βολευτηκε στο ναυσταθμο και τρεχει για ένα κομματι ψωμι σε Πειραια και Αθήνα και ειναι αναγκασμένος βρέξει χιονισει να πληρωνει 9.80 ευρω΄ή στην καλυτερη 2ευρω ημερησίως για να κάνει την δουλεια του. Βάλτε τα κάτω για κάποιον που παίρνει 600 ευρω μισθο.Ξεχασα ομως,οι εργαζόμενοι των ferry και καποιοι ξεχωριστοι δημοσιοι εχουν δωρεαν μεταφορα με το οχημα τους καθημερινα ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΝΟΙΑΖΟΥΝ ΤΑ ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ ΛΟΙΠΟΝ;Και μην μου πειτε οτι ΘΑ ΠΕΣΕΙ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΓΕΦΥΡΑ... αυτο να το σκεφτόταν ο κάθε υπευθυνος και ο κάθε ντόπιος που πούλαγε το εκτος σχεδιου χωραφάκι του σε ανθρωπους Νικαιας,Αγιας Βαρβαρας και οχι μόνο, με αποτελεσμα να γίνει το νησι ΠΑΡΑΓΚΟΥΠΟΛΗ ΠΡΟΚΑΤ για τα εξοχικά τους! Καλο είναι λοιπόν να μην μιλησουν για την γεφυρα οι βολεμενοι ντόπιοι του ναυστάθμου και οι δημόσιοι που κανουν ενα τεταρτο να πάνε στην δουλεια τους και κουραζονται ΑΛΛΑ ολοι οι υπολοιποι απο εμας! Στο κάτω κάτω αν ο εκαστοτε δημαρχος ανησυχει για την ποιοτητα ζωης στο νησί ας φτιαξει κανα δρόμο (που πας Κουλουρη και ειναι σαν να πηγαινεις βολτα σε δρομο της Ουγκαντα απο τις λακουβες),ας φτιαξει καμία αποχετευση που 10 χρόνια ιστορια τραβαει και βλεπουμε. ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ η ποιοτητα της Σαλαμινας εχει πέσει απο εμας τους ίδιους δεν θα μας κάνει χειρότερους η γεφυρα παρτε το χαμπάρι. ΜΠΑΚΑΟΥΚΙΑ!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα