Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

Αυτοκινητόδρομοι: Μετά την παραδοχή των προβλημάτων τι γίνεται;

κείμενο από το ypodomes.com
Μετά την προχτεσινή κοινή συνέντευξη τύπου των εκπροσώπων των εταιρειών παραχώρησης έγινε και τυπικά γνωστό ότι όλοι οι αυτοκινητόδρομοι υπό κατασκευή έχουν προβλήματα και πως όλοι θα παραδοθούν με μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις. Οι δηλώσεις που έκαναν όλοι δεν αποτέλεσαν έκπληξη καθώς πολλά δημοσιεύματα γύρω από την κατάσταση που επικρατεί στα εργοτάξια μας είχε προϊδεάσει για το τι συμβαίνει.

Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε ότι αυτά τα έργα είναι αιμοδότες της απασχόλησης αυτή τη στιγμή και ότι στα εργοτάξια τους απασχολούνται χιλιάδες άτομα σε εκατοντάδες ειδικότητες. Η παραδοχή των προβλημάτων είναι μια πράξη ευθύνης καθώς ο κόσμος πρέπει να γνωρίζει για τα έργα ποια είναι η πρόοδος τους σε τακτικά χρονικά διαστήματα.

Αυτό που τώρα περιμένουμε είναι πιο σαφή χρονοδιαγράμματα ανά τμήμα σε κάθε έργο. Είναι επίσης πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε ποιο τμήμα θα παραδοθεί και πότε. Μέχρι σήμερα είχαμε τα «χρονοδιαγράμματα Σουφλιά». Με την επίσημη κατάργηση τους θα πρέπει να δοθούν νέα που θα τα αντικαθιστούν καθώς το αόριστο «2 χρόνια καθυστέρηση» δεν είναι ούτε αρκετά σαφές ούτε συγκεκριμένο.

Τα προβλήματα περισσεύουν αυτή τη στιγμή και ίσως ακόμα να μην υπάρχουν διαθέσιμα όλα τα στοιχεία που χρειάζονται (χρηματοδότηση τραπεζών, άρνηση καταβολής διοδίων, απαλλοτριώσεις, έλλειψη κονδυλίων) για μια ακριβή πρόβλεψη, αλλά είναι ηθικά σωστό να γνωρίζουμε ανά τμήμα ποια είναι αυτά με την πρώτη ευκαιρία.

Η κατασκευή και λειτουργία των αυτοκινητόδρομων είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία για την ισόρροπη ανάπτυξη της Περιφέρειας και δεν μπορούμε να σταθούμε μόνο στην καταβολή των διοδίων. Το συγκεκριμένο ζήτημα είναι μια «καυτή πατάτα» που πρέπει να λυθεί με συναινετικό τρόπο από όλες τις πλευρές.

Είναι όμως πολλά περισσότερα τα οφέλη από την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων. Τόσο για τις κατασκευάστριες εταιρείες για να αρχίζουν να εισπράττουν χρήματα όσο και για τις τοπικές κοινωνίες που με τη σειρά του θα μπορέσουν να εκμεταλλευτούν τους νέους δρόμους για εμπορικούς, κοινωνικούς και τουριστικούς σκοπούς που μέχρι σήμερα φαντάζουν μακρινά όνειρα.

Η συμβολή στην ανάπτυξη αναμένεται να είναι καθοριστική και αυτό θα φανεί σε μεσο-μακροπρόθεσμη περίοδο με την οδική δικτύωση των περισσότερων (ή ακόμα και όλων) των Ηπειρωτικών περιοχών της χώρας.

Τα έργα αυτά μαστίζονται σήμερα από τα προβλήματα και μάλιστα χωρίς να οφείλονται σε αυτούς που τα κατασκευάζουν όσο σε αυτούς που δεν μπόρεσαν να δημιουργήσουν τις κατάλληλες συνθήκες για την εύρυθμη πρόοδο των έργων και την κανονική παράδοση τους. Σύμφωνα πάντως με τα νέα χρονοδιαγράμματα η συνολική παράδοση των 5 αυτοκινητόδρομων πάει ως εξής:

2011. Ολοκλήρωση του βασικού άξονα της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου μέχρι την Καλαμάτα
2013. Ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου που περιλαμβάνει και τα μεγάλα έργα με τις σήραγγες των Τεμπών.
2013. Ολοκλήρωση του κλάδου της Ανατολικής Οδού μέχρι την Σπάρτη
2014. Ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα
2015. Ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού
2015. Ολοκλήρωση της Κεντρικής Οδού Ε-65 (χωρίς να γνωρίζουμε την τύχη του τμήματος Καλαμπάκα- Εγνατία)
2015. Ολοκλήρωση Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα μέχρι την Καλαμάτα (χωρίς να γνωρίζουμε την τύχη του τμήματος Πύργος- Καλαμάτα).

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ας αφήσουν οι κατασκευαστικές το παραμύθι ότι τα έργα είναι "αιμοδότες της απασχόλησης". Ας μας πούνε πόσοι ντόπιοι και πόσοι μετανάστες δουλεύουν σε αυτά, και με τι μεροκάματο. Οι Έλληνες σνομπάρουν θα πεις και δεν πάνε να σκάψουν. Αυτά last year. Με ένα αξιοπρεπές μεροκάματο μια χαρά πάνε. Αλλά και οι κατασκευαστικές προτιμούν τον πάμφθηνο ανασφάλιστο με μηδενικά δικαιώματα μετανάστη. Πότε και για να εξυπηρετήσουν ποιους άνοιξαν τα σύνορα, ας σκεφτούμε. Και μιλάω για το πρώτο κύμα, όχι για την τωρινή κατάσταση.
Που θα μας πουλήσουν και κοινωνικό προφίλ οι μαφιόζοι...

Ανώνυμος είπε...

Ασχετος εισαι,σαχλαμαρες λες.
Ολοι οι εργαζομενοι στις εταιριες που φτιαχνουν τα μεγαλα εργα (Ακτωρ,J&P,ΤΕΡΝΑ) πληρωνονται συμφωνα με το νομο ανεξαρτητως εθνικοτητας.Το μεγαλο προβλημα ειναι με τους υπεργολαβους.

Ανώνυμος είπε...

ΡΕ ΣΕΙΣ, ΚΟΒΟΥΝ ΤΑ ΤΡΕΝΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ Μ.Μ.Μ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ... ΠΩΣ ΘΑ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΑΣΤΕ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΜΕ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ Ή ΜΕ ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΠΡΑΣΙΝΑ ΑΛΟΓΑ;

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα