Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 27 Μαΐου 2010

ΟΛΠ: Ενδιαφέρον από 7 για το monorail στον Πειραιά!


Το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ελλάδα προετοιμάζεται να αναπτύξει το δικό του δίκτυο monorail!! O ΟΛΠ (Οργανισμός Λιμένος Πειραιά) έστειλε πρόσκληση ενδιαφέροντος για την δημιουργία monorail περιμετρικά του λιμανιού, προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετούνται οι δεκάδες χιλιάδες επιβατών του αλλά και η τοπική μετακίνηση των Πειραιωτών από τη μια γωνιά του λιμανιού στην άλλη. Το κόστος κατασκευής του αγγίζει τα 70 εκ € και η δημοπράτηση του αναμένεται να ολοκληρωθεί (εφόσον δεν υπάρξουν ενστάσεις κλπ) εντός του 2011. Οι εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον είναι οι:
1.BOMBARDIER TRANSPORTATION ΕΛΛΑΣ Α.Ε., θυγατρική της BOMBARDIER TRANSPORTATION G.m.b.H. (Εταιρεία κατασκευής μεταφορικών συστημάτων με έδρα τη Γερμανία).
2.Ένωση εταιρειών J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. (Κατασκευαστική εταιρεία) – INTAMIN TRANSPORTATION LTD (Εταιρεία κατασκευής μεταφορικών συστημάτων με έδρα το Λιχτενστάιν και εγκαταστάσεις σε Ελβετία, Γερμανία και Ολλανδία)
3.METRAIL AG (Εταιρεία κατασκευής μεταφορικών συστημάτων με έδρα το Ην. Βασίλειο)
4.SCOMI ENGINEERING (Εταιρεία κατασκευής μεταφορικών συστημάτων με έδρα τη Μαλαισία) – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ
5.SIEMENS ΕΛΛΑΣ Α.Ε., θυγατρική της SIEMENS A.G. (Εταιρεία κατασκευής μεταφορικών συστημάτων με έδρα τη Γερμανία)
6.Ένωση εταιρειών ARCHIRODON (Κατασκευαστική εταιρεία) – URBANAUT COMPANY (Εταιρεία ανάπτυξης μεταφορικών συστημάτων με έδρα τις Η.Π.Α.) – ROWIN Co (Εταιρεία κατασκευής μεταφορικών συστημάτων με έδρα τη Ν. Κορέα)
7.FCC CONSTRUCTION (Κατασκευαστική εταιρεία με έδρα την Ισπανία)
Η διαδρομή που έχει επιλεχθεί ύστερα από μελέτες που έχουν γίνει είναι η παρακάτω: Παλατάκι (σημείο που δένουν τα κρουαζιερόπλοια)- Ρολόι (κέντρο)- Ηετιώνια (περιοχή Δραπετσώνας).
Οι περιοχές του Πειραιά που θα καλύπτονται είναι το Χατζηκυριάκειο, η Αγορά του Πειραιά και η παραλιακή ζώνη της Δραπετσώνας. Από το Ρολόι και μετά θα κινείται παράλληλα με την μελλοντική επέκταση του Τραμ ενώ θα έχει ανταπόκριση μέσω της γέφυρας και με τον σταθμό του ΗΣΑΠ Πειραιάς (Μετρό Γραμμή 1).
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το δελτίο τύπου "ο ΟΛΠ ΑΕ έχει συγκροτήσει ομάδες εργασίας για την τεχνική, νομική και οικονομική επεξεργασία του έργου, το οποίο αναβαθμίζει ποιοτικά και οικολογικά τη διακίνηση επιβατών στον Πειραιά, με στόχο το ταχύτερο δυνατό να εκδοθεί η τελική προκήρυξη κατασκευής του έργου. Για το έργο αυτό έχουν ήδη εκδοθεί οι απαιτούμενοι περιβαλλοντικοί όροι και έχει καθολικά γίνει αποδεκτό από όλους τους φορείς της πόλης και του λιμανιού, αφού πέρα από τους διακινούμενους επιβάτες στα διάφορα σημεία του λιμανιού, θα το χρησιμοποιούν και οι κάτοικοι, αλλά κυρίως τα εκατομμύρια των τουριστών των κρουαζιερόπλοιων, τα οποία θα αποκτήσουν έτσι εύκολη πρόσβαση στο Κέντρο και την Αγορά του Πειραιά".
Τα επόμενα βήματα είναι η δημοπράτηση και η απόδοση οικονομικών και τεχνικών προσφορών, σε μελλοντικό φυσικά χρόνο. Η διάρκεια κατασκευής δεν θεωρείται μεγάλη αλλά ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ MONORAIL;
Το monorail είναι μέσο σταθερής τροχιάς (ΜΣΤ), το οποίο είναι υπερυψωμένο (τόσο η γραμμή όσο και οι σταθμοί) και είναι ιδανικό για περιοχές που έχουν μεγάλη πυκνότητα δόμησης όπως ο Πειραιάς. Το σύστημα κίνησης είναι ηλεκτρικό και έχει μια μεγάλου πλάτους σιδηροδρομική γραμμή πάνω στην οποία κινείται ο συρμός. Θεωρείται από τα πλέον ασφαλή μέσα μετακίνησης ενώ το πιο πρόσφατο παράδειγμα ανάπτυξης monorail το έχουμε στο Dubai. Η χωρητικότητα του είναι μεσαίας κατηγορίας (λιγότερο από μέτρο). Στα πλεονεκτήματα είναι το μικρότερο κόστος επένδυσης (λόγω της μονής γραμμής), το ότι είναι ανισόπεδο σύστημα οπότε δεν απαιτούνται ανισόπεδοι κόμβοι και είναι αθόρυβο καθώς οι ρόδες είναι κατά κύριο λόγο λαστιχένιες.
Στα μειονεκτήματα του είναι η αδύνατη έξοδος των επιβατών στη διαδρομή σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και η ασυμβατότητα με οποιοδήποτε άλλο μέσο.

17 σχόλια:

lectoras είπε...

Μα που πήγε το όραμα!!
Ο κόσμος απαιτεί MAGLEV!

Χαχα, κοίτα να δεις που μπορεί και να γίνει...

Πλάκα πλάκα, θα είναι αρκετά χρήσιμο ένα τέτοιο μέσο μεταφοράς στο λιμάνι του Πειραιά, καθως είναι μεγάλο σε μήκος και τα λεωφορεία δεν εξυπηρετούν λόγω των επίγειων εμποδίων.

Πιστεύω ότι 2 είναι οι βασικές ερωτήσεις που πρέπει να θέσουμε. Πόση θα είναι η χωρητικότητά του (δλδ όταν φτάνει ένα κρητικο πλοίο, θα μπορεί εύκολα να μεταφέρει τους επιβάτες στο σταθμό?)
Αυτό σε συνδυασμό του ποια θα είναι η συχνότητά του (γιατί αν είναι μονής γραμμής τότε κινδυνεύει να μην είναι πολύ συχνό, κάθε 20λεπτα? )

Πάντως είναι μια καλή ιδέα που θα δώσει πνοή στο λιμάνι του Πειραιά - και από άποψη υποδομών, αλλά και εικόνας.

Χρειαζόμαστε τέτοιες ιδέες και την δυνατότητα να τις πραγματοποιούμε. Αλλά συγχρόνως να τις μελετήσουμε ώστε να είμαστε σίγουροι ότι εξυπηρετούν τις ανάγκες μας!

Antonis είπε...

Πρακτικά είναι ψιλοάχρηστο γιατί όταν θα σκάνε τα μεγάλα πλοία πχ τα Κρητικά, που μεταφέρουν 1000+ επιβάτες, η πλειονότητα των οποίων δεν έχει μεταφορικό μέσο και πάει για τον ηλεκτρικό ή τα λεωφορεία, αν υποθέσουμε ότι όλοι αυτοί είναι 500+ άτομα, πόσους θα χωράει το monorail??
100,150,200??? Θα χρειάζονται τουλάχιστον 3-4 κολλητά δρομολόγια monorail με διαφορά 1 λεπτου μαξ (δεν θα περιμένει ο άλλος 20 λεπτά το επόμενο δρομολόγιο, σε 20 λεπτά και με βαλίτσα με ροδάκια έχεις φτάσει με τα πόδια στον ηλεκτρικό).

Για εμένα πρέπει ή να επισπεύσουν/συνεισφέρουν σε περιμετρική γραμμή τραμ εντός του λιμανιού (είναι νομίζω πιο φθηνή λύση να στρώσουν σιδηροτροχιά από αυτό το υπεργειο εκτρωμα που σιγουρα θα κοστιζει παραπανω) ή να πιεσουν για την γραμμη μετρο του Πειραια της οποια η χαραξη θα πρεπει οπωσδηποτε να περναει απο τον Αγιο Διονυσιο (με σταθμο εκει ωστε να ειναι κοντα στα Κρητικα) και επόμενη σταση/μετεπιβιβαση στον ηλεκτρικο του Πειραια και επόμενη στάση στην Αγία Τριάδα (και μετά ας ανηφορίζει αν θελει προς Δημοτικό Θέατρο και από εκει για Πασαλιμάνι και γειτονιές Πειραϊκής και ας τερματίζει από την ανάποδη μεριά στο Χατζηκυριάκειο.

Μεχρι τότε πυκνα δρομολογια λεωφορείων εντός λιμανιου (αυτα τα μεγαλα του αεροδρομιου) και ολα ειναι οκ.

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Είναι πολύ πρακτικό και όμορφο!

Αφού πρόκειται να το φτιάξει ο ΟΛΠ, αυτό σημαίνει πως θα το δούμε σύντομα!

Η εξυπηρέτηση θα είναι όντως μεγάλη!

EVAN είπε...

ΝΟΜΙΖΩ, ΟΤΙ ΤΟ MONORAIL ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΦΘΗΝΗ ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ, ΟΠΩΣ Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΠΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ- Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΙΑ ΜΕΣΩ ΠΑΤΗΣΙΩΝ Ή ΑΧΑΡΝΩΝ, ΑΝΤΙ ΤΟΥ ΤΡΑΜ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΠΟΛΥ ΧΩΡΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ.

Ανώνυμος είπε...

Πριν φτιαξε ο ΟΛΠ το περίφημο υπεργειο τρενο καλο θα ηταν να ξήλωσει τα καθίσματα απο τα λεωφορεια στο λίμανι για να εξοικονομηθεί χώρος για τις αποσκευες και τους ανθρώπους.Καθημερινα ταλαιπωρείται ο κόσμος απο την υπαρξη καθισμάτων τα οποία είναι αχρηστα για μια τόσο μικρη διαδρομη.Ας υπάρχει ενα μικρος αριθμός καθισμαάτων για υπερήλικες η άτομα με ειδικές αναγκες, τραυματισμένους κλπ Εκτιμω οτι 4 καθίσματα είναι αρκετα.Ελπίζω οτι θα το διάβασουν την αποΨη μου καποι απο τον ΟΠΛ η άκομα και ο διαχειριστης του πολύ καλου blog ας το μεταβιβάσει.

Μετρόφιλος είπε...

Μπράβο! Να και μια πρωτότυπη πρόταση για μέσο μαζικής μεταφοράς. Το τραμ θα έπιανε περισσότερο χώρο στο έδαφος κι έπειτα είναι πολύ μπανάλ. Τραμ έχουν εκατοντάδες πόλεις ενώ μονορέιλ έχουν ελάχιστες!

πικος είπε...

είμαι κάργα υπέρ κάθε υποδομής, αλλά αυτό είναι λίγο άχρηστα... σιγά μην γίνει

Νώντας Κ είπε...

Ψωμί δεν έχουμε,ας φάμε παντεσπάνι. Αρχιτεκτονικά δε δένει με τη φυσιογνωμία του λιμανιού μας.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ πλήρως με την ιδέα! Εκτός από την πρακτικότητά του, μπορεί επίσης να γίνει και ένα σήμα κατατεθέν για τον Πειραιά. Πάντα ήμουν ένθερμος οπαδός των κατασκευών που αντιπροσωπεύουν το κάτι διαφορετικό και γίνονται πόλος έλξης και μέσο επιπλέον διαφημιστικής προβολής.

Το τελευταίο όμως σχόλιο ήταν ανησυχητικό:

"Αρχιτεκτονικά δε δένει με τη φυσιογνωμία του λιμανιού μας."

Με κάνει να φοβάμαι ότι έστω και 10-20 άτομα σε ολόκληρο τον Πειραιά να το αντιμετωπίσουν έτσι, θα τραβήξουν μία προσφυγή στο ΣτΕ, το οποίο φυσικά εννοείται ότι με την λογική "κράτος εν κράτει" που έχω ξαναγράψει εδώ μέσα, θα το ακυρώσει!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

lectoras είπε...

Και ποια είναι η φυσιογνωμία του Πειραιά?

Εγώ πιστεύω από την άλλη πως ταιρίαζει απόλυτα με τα βιομηχανικού τύπου κτήρια των κεντρικών γραφείων του ΟΛΠ, την πεζογέφυρα στο σταθμό και το κτήριο του π. Υπουργείου Ναυτιλιας

nikolas είπε...

Το monorail όπου έχει φτιαχτεί κυρίως εξυπηρετεί τουριστικούς λόγους γιατί λόγω της ιδιομορφίας του και λόγω της χωρητικότητας του είναι ελάχιστα χρηστικό... στην συγκεκριμένη περίπτωση χρειαζόμαστε κάτι που θα έχει μεγάλη χωρητικότητα για να εξυπηρετεί σε ώρες αιχμής πολύ κόσμο... δεν νομίζω να χωράει πάνω από 100 άτομα το δρομολόγιο και αυτό σε συνδιασμό με την αραιή δρομολόγιση το κάνει ακατάλληλο...φανταστείτε 500 τόσα άτομα με βαλίτσες να ανεβαίνουν και να κατεβαίνουν σκάλες και να περιμένουν σε υπέργεια αποβάθρα για 10-15 λεπτά πότε θα καταφτάσει το monorail...

Αν μιλάμε για τουριστικό αξιοθέατο αλλάζει το θέμα αλλά στις δύσκολες εποχές που ζούμε ποιός νοιάζετε για τέτοια? Η καλύτερη λύση είναι μακράν το τραμ...

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Για το λιμάνι του Πειραιά ιδανική λύση θα ήταν η ανάπτυξη του τραμ μεταξύ πύλης Ε6 και Ε4 με ανισόπεδο κόμβο στην τελευταία και ακολουθία παλιάς χάραξης προς Πέραμα. Εσωτερικά στον μαντρότοιχο κανέναν δεν "ενοχλεί" και δεν εμπλέκεται με την λοιπή κυκλοφορία. Στους επιβάτες του μονορέϊλ πρέπει να μοιράζονται αλεξίπτωτα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Περιττή πολυτέλεια...

τρενομανής είπε...

Μια κυκλική μονή γραμμή τραμ θα είναι πολύ οικονομικότερη σε κατασκευή, θα δύναται να εξυπηρετεί πολύ περισσότερους επιβάτες και θα δώσει πνοή στα οικονομικά του τραμ, ειδικά την θερινή περίοδο. Τα μονορέιλ είναι κατάλληλα για εκθεσιακούς χώρους (λ.χ. νέα HELEXPO) και όχι για λεμένες που εξυπηρετούν χιλιάδες κόσμου με αποσκευές κ.λ.π.. Πολύ εύστοχο το σχόλιο "δεν έχουμε ψωμί, ας φάμε παντεσπάνι" ή αλλιώς: βρακί δεν έχει ο πισινός μας, λουλούδια ζητά ο μπροστινός μας!

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Θα ήθελα να κάνω το εξής σχόλιο για την ανάπτυξη monorail στο λιμάνι του Πειραιά.
Ενώ το τραμ αναμένεται εδω και 8 χρόνια και το Μετρό αλλά 5 έρχονται να βάλουν ένα μέσο μάλλον βιτρίνα και αχρηστο για τον Πειραιά. Αντί του monorail καλό θα ήταν να προβλέψουν σύνδεση με το Τραμ και να γίνει αντίστοιχη γραμμή Τραμ η οποία θα μπορεί μελλοντικά να συνεχίσει προς Δραπετώνα και Κερατσίνι.
To monorail είναι εντυπωσιακό αλλά για τις ανάγκες του Πειραιά είναι μάλλον υπερβολικό και χωρίς ουσιαστική χρησιμότητα. Δεν έχει καν προβλεφθεί μια σύνδεση με Δημοτικό Θέατρο και Πασαλιμάνι. Είναι μάλλον ένα ξεκομένο μέσο με αποκλειστική αποστολή την εξυπηρέτηση τν επιβατών και δύσκολα των πολιτών...

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Μην ξεχνάμε πως δεν είναι μια δημόσια κατασκευή για το συμφέρον όλων των πολιτών, αλλά μια ιδιωτική κατασκευή για το συμφέρον των πελατών του ΟΛΠ. Ευκαιριακά θα μπορούν να το χρησιμοποιούν και οι κάτοικοι...

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ με τον Κο Καραγιάννη. Σε μια τέτοια εποχή θα έπρεπε να γίνονται έργα για το σύνολο και όχι ευκαιριακά! Πειράζει που ο ΟΛΠ είναι ΔΕΚΟ δημοσίων συμφερόντων και ΟΧΙ ιδιωτική εταιρεία για να κινεί τα κεφάλαια της όπως αυτή θέλει;

lectoras είπε...

Βεβαια ο ΟΛΠ παραμένει μια δημόσιο εταιρία που ώς στόχο έχει τη διοικηση και εκμεταλευση του λιμένα Πειραιώς. Αυτός είναι ο σκοπός της ιδρυσής της.

Που σημαίνει ότι αν η διοίκηση αποφασίζει για άλλα πράγματα και όχι για τη βελτίωση της θέσης του Πειραιά, τότε πρέπει να είναι υπόλογη και να διωχθεί.
Θα μπορούσε για το στόχο του Πειραιά να συνεργαστεί με τις τοπικές αρχές για λόγους οικονομιών κλίμακας, αλλά προφανώς θα σήμαινε τη συνεργασία και σε χρηματοδοτικό επίπεδο.

Δεν είμαι εναντίον του εγχειρήματος, αν και πιστεύω ότι για 5χλμ, 70 εκ (12εκ/χλμ) είναι πολλά και ενδεχομένως να μην είναι και τόσο χρήσιμο.

Συμφωνώ ότι θα μπορούσε να κάνει κάτι σε συνεργασία με το δήμο, για τον Πειραιά γιατί συνυπάρχουν στον ίδιο χώρο.

Αλλά ο ΟΛΠ παραμένει μια εταιρία (το δημόσια σημαίνει ότι ανήκει στο κράτος και κατ επεκταση στους ελληνες ως σύνολο) και στόχο έχει την οικονομική της βιωσιμότητα. Γιατί αν αρχίζει να κάνει έργα για το κοινό συμφέρον και οχι το δικό της, σύντομα μπορεί να καταλήξει κι εκείνη σαν την ολυμπιακή και τον ΟΣΕ...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα