Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 11 Μαΐου 2010

Νέος Σταθμός ΚΤΕΛ στο Αγρίνιο!


Μετά απο προσπάθειες αρκετών ετών άλλοτε με επιτυχία και άλλοτε με αποτυχία έφτασε η μεγάλη στιγμή για το επιβατικό κοινό του Αγρινίου αλλά και ολόκληρης της Αιτωλοακαρνανίας. Στις 15 Απριλίου 2010 άνοιξε ο ολοκαίνουργιος Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων των ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας. Ο νέος σταθμός βρίσκεται στο 1ο χλμ. της Ε.Ο. Αγρινίου-Αντιρρίου σε ένα χώρο 13 στρεμμάτων και αντικατέστησε το παλιό (και άσχημο) κτίριο που υπήρχε στην πόλη. Η χρηματοδότηση του έργου έγινε εξ` ολοκλήρου με ομολογιακό δάνειο που σύναψε η εταιρεία με την Εθνική Τράπεζα.
Ο σταθμός, περιλαμβάνει εκτός άλλων χώρο αναμονής επιβατών, μηχανήματα ΑΤΜ, διαφημιστικές γιγαντοοθόνες, καφετέρια (με χώρο για καπνίζοντες και μη) , μίνι μάρκετ, εστιατόριο, τουριστικό γραφείο, γραφεία 500 τ.μ. όπου στεγάζονται όλες οι υπηρεσίες της εταιρείας, αίθουσα 400 τ.μ. στο β΄όροφο πολλαπλών χρήσεων , κατάστημα 100 τ.μ. μη υγειονομικού ενδιαφέροντος, στεγασμένος χώρος για φορτοεκφόρτωση 10 λεωφορείων ταυτόχρονα, χώρος για αναμονή 10 εφεδρικών λεωφορείων , στεγασμένο πάρκινγκ ΙΧ. Αυτοκινήτων 50 θέσεων, υπαίθριο πάρκινγκ ΙΧ. αυτοκινήτων 70 θέσεων , αφετηρία αστικών λεωφορείων, μικρό εκκλησάκι αφιερωμένο στην Παναγία Οδηγήτρια το οποίο θα γιορτάζει την 2η Κυριακή του Οκτωβρίου και χώρος πρασίνου περίπου τριών στρεμμάτων.
Τα εγκαίνια έγιναν το Σάββατο 8 ΜαΪου 2010 και παραβρέθηκαν ο νομάρχης Θ. Σώκος, ο δήμαρχος Αγρινίου Π. Μοσχολιός, οι βουλευτές Ανδρέας Μακρυπίδης, Μάριος Σαλμάς και Κώστας Καραγκούνης, δήμαρχοι του νομού, πρόεδροι και ΔΣ από ΚΤΕΛ άλλων νομών και οι μέτοχοι του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας.
Σε μια περίοδο που τα οικονομικά προβλήματα της χώρας επισκιάζουν κάθε τι που γίνεται, τα καλά νέα σπανίζουν, και ειδικά στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας τέτοια έργα, μικρά και μεγάλα, όπως η Ιόνια Οδός και η σύνδεσή της με τον Αστακό, θα δώσουν πνοή σε μια απο τις φτωχότερες περιφέρειες της Ελλάδας. Ας είναι λοιπόν η ανάκαμψη να αρχίσει από τις περιφέρειες!

2 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Πράγματι ο νέος σταθμός αποτελεί ένα διαμάντι για την πόλη του Αγρινίου σε σχέση με το παράπηγμα που αντικαθιστά! Ωστόσο κι ενώ βλέπουμε τους σταθμούς των ΚΤΕΛ να εκσυγχρονίζονται η σιδηροδρομική γραμμή Κρυονερίου - Μεσολογγίου - Αγρινίου βλέπουμε να εγκαταλείπεται στην τύχη της, αν και δόθηκαν αρκετά εκατομμύρια € για την ανακατασκευή της επιδομής της...Διαβάζοντας και το σχόλιο του κου Καραγιάννη ότι η Κυβέρνηση προτίθεται να καταργήσει τα ζημιογόνα δρομολόγια του ΟΣΕ, θα σχολιάσω ότι με εξαίρεση ένα μικρό ποσοστό δρομολογίων όλα τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ αλλά και των Αστικών συγκοινωνιών είναι ΠΑΘΟΓΟΝΑ, παρόλα αυτά οι κυβερνήσεις δεν τα καταργούνε. Ακόμα και τα ταξί δεν θα ήταν κερδοφόρα, αν δεν ίσχυαν μια σειρά ευνοϊκές διατάξεις προς τους αυτοκινητιστές και το κράτος δεν έκανε τα "στραβά μάτια" στο απαράδεκτο φαινόμενο της "πολλαπλής κούρσας". Ο σιδηρόδρομος αποτελεί σοβαρή υποδομή μεταφορών που είναι σε θέση να ανακουφίσει τα οδικά δίκτυα, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα που παρατηρείται συχνά κορεσμός. Προσφέρουν ασφάλεια στην μετακίνηση και σε πολλές περιπτώσεις καταπολεμούν καίρια το κυκλοφοριακό πρόβλημα των πόλεων. Η σιδηροδρομική γραμμή Κρυονερίου - Μεσολογγίου – Αγρινίου, παρότι μετρική, θα ήταν δυνατόν με μικρές παραλλαγές στην χάραξή της να πετύχει ικανοποιητική ταχύτητα εξαιτίας του πεδινού εδάφους από το οποίο διέρχεται. Θα ήταν δυνατόν να επεκταθεί τουλάχιστον έως το Αντίρριο και μέσω αστικής λεωφορειακής γραμμής (ή σιδηροδρομικής πορθμειακής γραμμής Ρίου – Αντιρίου, ώστε οι σιδ/κοι συρμοί να ξεκινούν από την πόλη των Πατρών) να εξυπηρετεί τους κατοίκους της Πάτρας που θέλουν να μεταβούν στο Αγρίνιο και αντίστροφα. Επίσης την εκμετάλλευση της σιδηροδρομικής γραμμής θα ήταν δυνατόν να διαχειρίζεται το ΚΤΕΛ αντικαθιστώντας την αντίστοιχη λεωφορειακή σύνδεση μεταξύ Πατρών και Αιτωλοακαρνανίας. Θεωρώ ντροπή και λυπούμαι βαθύτατα όταν η Ελλάδα στο παρελθόν δαπάνησε μεγάλα χρηματικά ποσά ώστε να διαθέτει εναλλακτικές υποδομές μεταφορών (λ.χ. δίκτυα σιδηρόδρομων) και αντί να τα εκσυγχρονίσει τα βάζει "λουκέτο". Αλήθεια σε πόσους αυτοκινητοδρόμους έχει μπει λουκέτο τα τελευταία χρόνια;

ΝώνταςΚ είπε...

Κατάγομαι από Αιτωλοακαρνανία και ταξιδεύω με το ΚΤΕΛ πρός την περιοχή.

Καλορίζικος ο σταθμός του Αγρινίου αν και άργησε πολύ να γίνει, παρότι μονοπωλιακή η συγκοινωνία του νομού. Δεν μου κάνει βέβαια εντύπωση, καθότι κατά τον ίδιο τρόπο άργησε και ο εκσυγχρονισμός του στόλου του εν λόγω ΚΤΕΛ.

Και συμφωνώ με τον τρενομανή: χρειάζεται και σιδηρόδρομος στη Δυτική Ελλάδα.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα