Μετά απο προσπάθειες αρκετών ετών άλλοτε με επιτυχία και άλλοτε με αποτυχία έφτασε η μεγάλη στιγμή για το επιβατικό κοινό του Αγρινίου αλλά και ολόκληρης της Αιτωλοακαρνανίας. Στις 15 Απριλίου 2010 άνοιξε ο ολοκαίνουργιος Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων των ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας. Ο νέος σταθμός βρίσκεται στο 1ο χλμ. της Ε.Ο. Αγρινίου-Αντιρρίου σε ένα χώρο 13 στρεμμάτων και αντικατέστησε το παλιό (και άσχημο) κτίριο που υπήρχε στην πόλη. Η χρηματοδότηση του έργου έγινε εξ` ολοκλήρου με ομολογιακό δάνειο που σύναψε η εταιρεία με την Εθνική Τράπεζα.
Ο σταθμός, περιλαμβάνει εκτός άλλων χώρο αναμονής επιβατών, μηχανήματα ΑΤΜ, διαφημιστικές γιγαντοοθόνες, καφετέρια (με χώρο για καπνίζοντες και μη) , μίνι μάρκετ, εστιατόριο, τουριστικό γραφείο, γραφεία 500 τ.μ. όπου στεγάζονται όλες οι υπηρεσίες της εταιρείας, αίθουσα 400 τ.μ. στο β΄όροφο πολλαπλών χρήσεων , κατάστημα 100 τ.μ. μη υγειονομικού ενδιαφέροντος, στεγασμένος χώρος για φορτοεκφόρτωση 10 λεωφορείων ταυτόχρονα, χώρος για αναμονή 10 εφεδρικών λεωφορείων , στεγασμένο πάρκινγκ ΙΧ. Αυτοκινήτων 50 θέσεων, υπαίθριο πάρκινγκ ΙΧ. αυτοκινήτων 70 θέσεων , αφετηρία αστικών λεωφορείων, μικρό εκκλησάκι αφιερωμένο στην Παναγία Οδηγήτρια το οποίο θα γιορτάζει την 2η Κυριακή του Οκτωβρίου και χώρος πρασίνου περίπου τριών στρεμμάτων.
Τα εγκαίνια έγιναν το Σάββατο 8 ΜαΪου 2010 και παραβρέθηκαν ο νομάρχης Θ. Σώκος, ο δήμαρχος Αγρινίου Π. Μοσχολιός, οι βουλευτές Ανδρέας Μακρυπίδης, Μάριος Σαλμάς και Κώστας Καραγκούνης, δήμαρχοι του νομού, πρόεδροι και ΔΣ από ΚΤΕΛ άλλων νομών και οι μέτοχοι του ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας.
Σε μια περίοδο που τα οικονομικά προβλήματα της χώρας επισκιάζουν κάθε τι που γίνεται, τα καλά νέα σπανίζουν, και ειδικά στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας τέτοια έργα, μικρά και μεγάλα, όπως η Ιόνια Οδός και η σύνδεσή της με τον Αστακό, θα δώσουν πνοή σε μια απο τις φτωχότερες περιφέρειες της Ελλάδας. Ας είναι λοιπόν η ανάκαμψη να αρχίσει από τις περιφέρειες!
2 σχόλια:
Πράγματι ο νέος σταθμός αποτελεί ένα διαμάντι για την πόλη του Αγρινίου σε σχέση με το παράπηγμα που αντικαθιστά! Ωστόσο κι ενώ βλέπουμε τους σταθμούς των ΚΤΕΛ να εκσυγχρονίζονται η σιδηροδρομική γραμμή Κρυονερίου - Μεσολογγίου - Αγρινίου βλέπουμε να εγκαταλείπεται στην τύχη της, αν και δόθηκαν αρκετά εκατομμύρια € για την ανακατασκευή της επιδομής της...Διαβάζοντας και το σχόλιο του κου Καραγιάννη ότι η Κυβέρνηση προτίθεται να καταργήσει τα ζημιογόνα δρομολόγια του ΟΣΕ, θα σχολιάσω ότι με εξαίρεση ένα μικρό ποσοστό δρομολογίων όλα τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ αλλά και των Αστικών συγκοινωνιών είναι ΠΑΘΟΓΟΝΑ, παρόλα αυτά οι κυβερνήσεις δεν τα καταργούνε. Ακόμα και τα ταξί δεν θα ήταν κερδοφόρα, αν δεν ίσχυαν μια σειρά ευνοϊκές διατάξεις προς τους αυτοκινητιστές και το κράτος δεν έκανε τα "στραβά μάτια" στο απαράδεκτο φαινόμενο της "πολλαπλής κούρσας". Ο σιδηρόδρομος αποτελεί σοβαρή υποδομή μεταφορών που είναι σε θέση να ανακουφίσει τα οδικά δίκτυα, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα που παρατηρείται συχνά κορεσμός. Προσφέρουν ασφάλεια στην μετακίνηση και σε πολλές περιπτώσεις καταπολεμούν καίρια το κυκλοφοριακό πρόβλημα των πόλεων. Η σιδηροδρομική γραμμή Κρυονερίου - Μεσολογγίου – Αγρινίου, παρότι μετρική, θα ήταν δυνατόν με μικρές παραλλαγές στην χάραξή της να πετύχει ικανοποιητική ταχύτητα εξαιτίας του πεδινού εδάφους από το οποίο διέρχεται. Θα ήταν δυνατόν να επεκταθεί τουλάχιστον έως το Αντίρριο και μέσω αστικής λεωφορειακής γραμμής (ή σιδηροδρομικής πορθμειακής γραμμής Ρίου – Αντιρίου, ώστε οι σιδ/κοι συρμοί να ξεκινούν από την πόλη των Πατρών) να εξυπηρετεί τους κατοίκους της Πάτρας που θέλουν να μεταβούν στο Αγρίνιο και αντίστροφα. Επίσης την εκμετάλλευση της σιδηροδρομικής γραμμής θα ήταν δυνατόν να διαχειρίζεται το ΚΤΕΛ αντικαθιστώντας την αντίστοιχη λεωφορειακή σύνδεση μεταξύ Πατρών και Αιτωλοακαρνανίας. Θεωρώ ντροπή και λυπούμαι βαθύτατα όταν η Ελλάδα στο παρελθόν δαπάνησε μεγάλα χρηματικά ποσά ώστε να διαθέτει εναλλακτικές υποδομές μεταφορών (λ.χ. δίκτυα σιδηρόδρομων) και αντί να τα εκσυγχρονίσει τα βάζει "λουκέτο". Αλήθεια σε πόσους αυτοκινητοδρόμους έχει μπει λουκέτο τα τελευταία χρόνια;
Κατάγομαι από Αιτωλοακαρνανία και ταξιδεύω με το ΚΤΕΛ πρός την περιοχή.
Καλορίζικος ο σταθμός του Αγρινίου αν και άργησε πολύ να γίνει, παρότι μονοπωλιακή η συγκοινωνία του νομού. Δεν μου κάνει βέβαια εντύπωση, καθότι κατά τον ίδιο τρόπο άργησε και ο εκσυγχρονισμός του στόλου του εν λόγω ΚΤΕΛ.
Και συμφωνώ με τον τρενομανή: χρειάζεται και σιδηρόδρομος στη Δυτική Ελλάδα.
Δημοσίευση σχολίου