Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 21 Μαΐου 2010

Μετρό Αθήνας: Τον Ιούνιο ο Χολαργός, οι υπόλοιποι;


Μεγάλο θέμα ανέκυψε στο Μετρό της Αθήνας. Μάθαμε και επίσημα ότι ο υπεύθυνος για τις καθυστερήσεις στην παράδοση των επεκτάσεων του Μετρό είναι η ...Siemens. Ναι, είναι αλήθεια. Η γερμανική εταιρεία, η οποία έχει γενικευμένο θέμα με την Ελληνική Δικαιοσύνη, εμπλέκεται στην παράδοση των ηλεκτρομηχανολογικών εξοπλισμών αλλά και ....στην επέκταση προς Πειραιά!
Τα μεγάλα νέα από τη χθεσινή συνέντευξη τύπου ήταν η εξαγγελία για παράδοση του Σταθμού Χολαργού τον Ιούνιο(;) και της Αγίας Παρασκευής τον Σεπτέμβριο (;;). Οι επεκτάσεις προς Ελληνικό, Χαϊδάρι και Ανθούπολη μετατίθενται χρονικά με σταδιακή παράδοση έως τον Μάρτιο του 2011. Με μία λεπτομέρεια: εφόσον λυθεί το πρόβλημα που δημιουργεί η Siemens! Μιλάμε για απίστευτες καταστάσεις οι οποίες αναδεικνύουν το γενικότερο πρόβλημα που υπάρχει με τις αναθέσεις έργων και τις συμβάσεις...
Αναφορά όμως έγινε και στη Γραμμή 4 η οποία εδώ και 10 χρόνια προωθείται, υφίσταται αλλαγές επί χάρτου, γίνονται κουβέντες αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουμε ούτε μια δημοπράτηση. Χθες αναφέρθηκε ότι εντός του 2011(;) θα γίνει η δημοπράτηση με μια σημαντική αλλαγή στο ύψος του Hilton έτσι ώστε το Μετρό να εξυπηρετεί Καισαριανή και Βύρωνα. Για τη χρηματοδότηση της κατασκευής της γραμμής (μεταξύ άλλων)θα δοθούν με χαμηλότοκα δάνεια από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Το κόστος κατασκευής της γραμμής υπολογίζεται περίπου σε 2,2 δις €.
Ακόμα δεν διευκρινίστηκε αν η Γραμμή θα δημοπρατηθεί όλη ή αν θα γίνει τμηματικά και πότε. Η Γραμμή 4 θα ξεκινά από το Άλσος Βεϊκου, θα διασχίζει την Κυψέλη, θα φτάνει στο Πανεπιστήμιο και το Κολωνάκι, θα περνά από τα Ιλίσια και το Βύρωνα και μέσω της Κηφισίας θα καταλήγει στο σταθμό Μαρούσι της Γραμμής 1.

19 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Πολλά και παχιά λόγια ακούμε από το δίδυμο Ρέππα - Μαγκριώτη και με πιάνει…σύγκρυο! Σε λίγο η Siemens θα ευθύνεται και για τον...Τρωικό πόλεμο! Η επέκταση προς Πειραιά είναι το φλέγον ζήτημα αυτήν την στιγμή και ξαφνικά προκύπτει ο αποπροσανατολισμός της γραμμής "4". Όχι ότι δεν θέλουμε την γραμμή "4" - κάθε άλλο! Αλλά δώστε μας λύσεις σε πιο άμεσα προβλήματα: 1. επέκταση προς Πειραιά - χρονοδιάγραμμα, 2. Ανακαίνιση γραμμής "1" (ΗΣΑΠ), ένταξη στην Α.Μ., υπογειοποίηση Φάληρο - Πειραιάς και ΚΑΤ - Κηφισιά, επέκταση προς βορά, κατασκευή νέων (ενδιάμεσων) σταθμών - χρονοδιάγραμμα.
Προαστιακός: Ηλεκτροκίνηση Πειραιάς - Στ. Λαρίσης - ΣΚΑ - Κιάτο και ΣΚΑ - Οινόη - Θήβα: χρονοδιάγραμμα. Επέκταση προς Λαύριο - Ραφήνα: Χρονοδιαγράμματα. Ένταξη στον προαστιακό των συρμών προς Χαλκίδα - Θήβα. Έπειτα βλέπουμε νέα σχέδια και επεκτάσεις κύριοι υπουργοί...

Antonis είπε...

Εμενα η γραμμη 4 οπως προτεινεται τωρα μου αρεσει παντως

Καλυπτει Ιλισσια, Καισαριανη που δεν εχουν υποστηριξη, καλυπτει επιτελους την Κηφισιας που εχει τις περισσοτερες επιχειρησεις και εργαζομενους στο λεκανοπεδιο και θα καλυψει και περιοχες Κυψελης, Γαλατσι που δεν εχουν στον ηλιο μοιρα.

Παντως αν επρεπε να γινει καπου σταθμος μετεπιβιβασης θα επρεπε να γινει στον Ευαγγελισμο και να συνεχιζει απο εκει για Ιλισσια και οχι να γινει νεος σταθμος "Χιλτον" και να πρεπει να μπαινοβγαινεις στους σταθμους για να αλλαξεις γραμμη.

Επισης μια καλη ιδεα ειναι να γινει σταθμος Ιλισσια στην πλατεια/παρκακι μεταξυ Μιχαλακοπουλου και Νυμφαιου (που εχει χωρο) να γυριζει προς Ουλωφ Παλμε και να καταληγει Καισαριανη πχ στην Πλατεια.

Ανώνυμος είπε...

Ποια ακβριβως ειναι η ευθυνη της Siemens?
Τα ευρωπαικα δικαστηρια γιατι υπαρχουν?

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Η τροποποίηση της Γραμμής 4 από το Υπ.Υποδομών είναι απαραίτητη για να εξυπηρετηθούν καλύτερα οι συνοικίες του Παγκρατίου και του Βύρωνα, οι οποίες είναι πολύ πυκνοκατοικημένες και με οξύτατο πρόβλημα κυκλοφοριακής συμφόρησης, καθώς τα ελάχιστα λεωφορεία με τα αραιά δρομολόγια που εξυπηρετούν τις περιοχές αυτές, είναι ιδιαίτερα αποτρεπτικά για την χρήση τους. Το Παγκράτι και ο Βύρωνας χρειάζονται αθροιστικά τουλάχιστον 4 σταθμούς.

Ενδεικτικά αναφέρω:

-Παγκράτι: 1 σταθμό στο ύψος της Υμηττού/Ευτυχίδου-συνοικία "Νεο Παγκράτι" και 1 σταθμό στον Προφ.Ηλία (υπάρχει απέναντι και μικρή πλατεία, εξαιρετική για την τοποθέτηση της εισόδου του σταθμού)

-Βύρωνας: 1 σταθμό στην Πλ.Μεταμορφώσεως της συνοικίας "Μεταμόρφωση" και 1 σταθμό στην συνοικία "Ανάληψη" κοντά στην εκκλησία...

Μετρόφιλος είπε...

Αυτά παθαίνουμε εμείς οι υπανάπτυκτοι που περιμένουμε την ξένη τεχνολογία για να φτιάξουμε έργα! Τώρα ποιος ξέρει πότε θα παραδοθούν οι καινούργιοι σταθμοί. Όχι ότι θα έχουν και πολύ μεγάλη επίδραση στο κυκλοφοριακό, όμως είναι κρίμα να υπολείπονται έργα τόσο μικρής αξίας και αυτά να κωλυσιεργούν. Είναι σαν να έχεις φτιάξει μια βίλα, αλλά δεν μπορείς να μπεις μέσα γιατί ο κλειδαράς καθυστερεί να σου παραδώσει τις κλειδαριές!

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Δεν ξέρω για τον Χολαργό, το Χαϊδάρι αλλά και την επέκταση επι Λ.Βουλιαγμένης(!) προς τα νότια προάστια που οι σταθμοί είναι στα όρια δημών και εκτός κέντρου των περιοχών αυτών, αλλά είμαι σχεδόν σίγουρος πως ο σταθμοί ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ θα συμβάλλουν αρκετά στην μείωση του κυκλοφοριακού, αφού θα φτιαχτούν σε κεντρικότατα σημεία του δεύτερου πιο μεγάλου και πυκνοκατοικημένου δήμου του νομού Αττικής...

Μετρόφιλος είπε...

Η επέκταση από Άγιο Αντώνιο προς Ανθούπολη είναι 1,5 χιλ. όλη κι όλη. Σήμερα οι επιβάτες κατεβαίνουν στον Άγιο Αντώνιο και συνεχίζουν με λεωφορείο ή τρόλεϊ προς τις συνοικίες του Περιστερίου, την Πετρούπολη ή το Ίλιον. Όταν παραδοθεί η πολύπαθη επέκταση, το χρονικό όφελος θα είναι σχετικά μικρό γι' αυτούς.
Το Χαϊδάρι είναι σχεδόν άχρηστο εκεί όπου το έφτιαξαν.
Όσο για την επέκταση κάτω από τη Βουλιαγμένης, ακριβώς επειδή είναι κάτω από λεωφόρο, το ΙΧ πετυχαίνει χρόνους παρόμοιους με εκείνους του μετρό. Π.χ. ένας Γλυφαδιώτης που σήμερα παρκάρει στον Αγ. Δημήτριο και μπαίνει στο μετρό, του χρόνου θα σταθμεύει στο Ελληνικό. Το κέρδος χρόνου θα είναι από 0 τις ώρες μη αιχμής μέχρι το πολύ 10 λεπτά τις ώρες αιχμής. Βεβαίως υπάρχει και το κέρδος από τα καύσιμα και τον κόπο της οδήγησης!

Ανώνυμος είπε...

ο τρενομανης έχει απόλυτο δίκαιο.αντί να δώσουν χρονοδιαγράμματα για τα έργα που ήδη χτίζονται πετάνε το πυροτέχνημα της γραμμής 4.λες και ο κόσμος τρώει κουτόχορτο. οι σταθμοί που κατασκευάζονται είναι σχεδόν έτοιμοι κι εμείς περιμένουμε την siemens που λάδωσε όλους αυτούς που εξαγγέλλουν τα μελλοντικά εργα. γιατί δεν τους δίνει καμιά καινούργια μίζα μπας και δει το κυκλοφοριακό της αθήνας καμιά άσπρη μέρα?.α'ι' να χαθούνε πια. τους έχουμε σιχαθεί.
peter

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

@τρενομανής

Πάντως, όπως λέτε και εσείς, τουλάχιστον οι σταθμοί στο Περιστέρι είναι σε κεντρικά σημεία με αδυναμία πρόσβασης με...λαστιχοφόρα μέσα που κολλάνε στην κίνηση και πιστεύω πως ειδικά ο σταθμός ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ θα έχει ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση, καθώς είναι στο κέντρο-κέντρο του Περιστεριου, στην πλατεία και αν ενθυμούμαι καλά, κοντά στο δημαρχείο...

Για τους λανθασμένα τοποθετημένους σταθμούς ΧΑΪΔΑΡΙ και αυτοί των νοτίων προαστίων συμφωνώ απόλυτα... Ο ΧΑΪΔΑΡΙ θα έπρεπε να προχωρήσει λίγο πιο πάνω ενω αυτοί των νοτίων προαστίων έπρεπε να γίνει επαναχάραξη όταν αποφασίστηκε να γίνει υπόγεια η επέκταση για να περάσουν ακριβώς από τα κέντρα Ηλιούπολης, Αλίμου, Αργυρούπολης και Ελληνικού, ακόμη και αν αυτό σήμαινε πολύ μεγαλύτερο κόστος, καθώς αν είναι να κάνεις μια τέτοια μεγάλη επέκταση, πρέπει να εξυπηρετήσεις οσο το δυνατόν καλύτερα... Με το μετρό δεν μπορείς να παίζεις και να κάνεις πειραματισμούς, δεν είναι λεωφορείο, έκανες μη-εξυπηρετική χάραξη και την αλλάζεις με μικρό κόστος...
Άλλωστε, όλη η γραμμή 2 ένα ζιγκ-ζαγκ είναι, γιατί να μην συνεχίσει να είναι έτσι, για να εξυπηρετήσει καλύτερα;;; Ήθελαν επέκταση ευθεία χάρακα...Απλά αυτοί βολεύτηκαν στην αρχική χάραξη που ήταν να γίνει με γέφυρα πάνω από Λ.Βουλιαγμένης... Τελικά, αφού δεν έγινε αλλαγή της χάραξης, ίσως ήταν καλύτερα να γίνει υπέργεια, για να είναι και πιο φθηνή...

Ανώνυμος είπε...

Η γραμμή 4 θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να είναι 2 γραμμές:

* Η μία (ας την πούμε 4) να ξεκινά από Σταθμό προαστιακού Μεταμόρφωσης - ΗΣΑΠ Ειρήνη και απο εκεί Γαλάτσι - Ευαγγελισμό και έπειτα προς Παγκράτι και Βύρωνα (με δυνατότητα στροφής προς Νότια - πχ. Σταθμό Αγ.Δημήτριος - Ν.Σμύρνη - Παραλιακή)

* Η δεύτερη (ας την πούμε γραμμή 5) να ξεκινά από Εθνική Οδό - Μαρούσι - Κηφισίας - Ζωγράφου - Άνω Ιλίσια - Παγκράτι (ανταπόκριση με 4) και από εκεί να κατεβαίνει προς τα κάτω (πχ. Βας. Κων/νου - Λεωφ. Συγγρού - Δέλτα Φαλήρου)

Μετά από αυτά πιθανόν να μην χρειαστούμε άλλη γραμμή μετρό για αρκετά χρόνια. Ούτε τις 7-8 γραμμές του Σουφλία.

Θ.Μ.

Ανώνυμος είπε...

Διόρθωση: δεν εννούσα τον σταθμό Ειρήνη, αλλά το ΗΡΑΚΛΕΙΟ του ΗΣΑΠ (για την γραμμή 4)

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Προτείνω την εξής επαναχάραξη της Γραμμής 4 στο τμήμα ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ-ΚΑΤΕΧΑΚΗ...

http://img96.imageshack.us/img96/5017/29348896.jpg

Ανώνυμος είπε...

Τελικά δεν έχω καταλάβει, τι ακριβώς έχει συμβεί με την Siemens? Και τι εννοείτε "οι σταθμοί που κατασκευάζονται είναι σχεδόν έτοιμοι κι εμείς περιμένουμε την Siemens", για τι ακριβώς την περιμένουμε?

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Antonis είπε...

Νομιζω οτι η Siemens ασχολειται με ηλεκτρολογικα και τροχαιο υλικο.

Ανώνυμος είπε...

Ο σταθμός του Χαιδαρίου μια χαρά είναι θα εξυπηρετεί και το ΑΤΕΙ Αθήνας πάρα πολύ!

Μετρόφιλος είπε...

Αν είχα σχεδιάσει εγώ τη γραμμή 3, στο Αιγάλεω δεν θα έφτιαχνα σταθμό στην Πλατεία Εσταυρωμένου, αλλά στη διασταύρωση Θηβών και Ιεράς Οδού. Έτσι το μετρό θα είχε ανταπόκριση με όλα τα λεωφορεία της περιοχής. Τον επόμενο σταθμό θα τον έφτιαχνα κατευθείαν στη Santa Barbara, χωρίς να ανηφορίζει η γραμμή προς Χαϊδάρι. Τι να γίνει όμως. Αφού φτιάχτηκε έτσι η γραμμή θα την υποστούμε. Άλλωστε δεν έχει νόημα να σχεδιάζουμε τις γραμμές που ήδη υπάρχουν, παρά μόνο τις μελλοντικές!

Menelaos είπε...

Προσωπικα αυτό που θεωρώ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ στη γραμμή 4 είναι να έχει στάσεις στην πανεπιστημιούπολη και την πολυτεχνειούπολη, και μάλιστα ΔΥΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ. Μιλάμε για δυο ιδρύματα που μαζεύουν καθημερινά πολλές χιλιάδες κόσμο (φοιτητές, εργαζόμενους, επισκέπτες) και έχουν ΦΡΙΧΤΗ συγκοινωνιακή κάλυψη. Μέχρι πριν ένα χρόνο ανέβαινα εκεί και ήθελα είτε 10 λεπτά με το αμάξι είτε 45 με ΜΜΜ. Και μιλάμε και για νέους κυρίως ανθρώπους, το να τους βάλεις σε έναν τρόπο ζωής βασισμένο στα ΜΜΜ είναι και παρακαταθήκη. Το να τους αναγκάσεις σχεδόν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο ή ένα μηχανάκι είναι ό,τι χειρότερο μπορείς να κάνεις.

manathan είπε...

De 8a mporousa na to 8eso kalutera apo to Menelao. Sumfono apoluta!

Ανώνυμος είπε...

3exasate to asylo aderfia, oi komounistokneites opws kai sto parelthon den theloun metro mesa stis sxoles

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα