Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 25 Μαΐου 2010

Ανατολική Οδός: παραδόθηκαν οι σήραγγες Στέρνας και Νεοχωρίου


Συνέχεια έχουμε στις παραδόσεις στην Ανατολική Οδό Πελοποννήσου. Πριν από λίγες μέρες δόθηκαν στην κυκλοφορία οι 2 σήραγγες Στέρνας και Νεοχωρίου, και συγκεκριμένα ο κλάδος προς Καλαμάτα. Οι σήραγγες με κατεύθυνση την Κόρινθο θα παραδοθούν εκτός απροόπτου τον Αύγουστο. Το έργο προχωρά με πολύ γρήγορους ρυθμούς και μέσα στο 2010 θα έχουμε και άλλες παραδόσεις. Το μήκος που έχουν οι σήραγγες είναι 900 μέτρα για την Στέρνα και 700 μέτρα για το Νεοχώρι. Πρόκειται φυσικά για διπλές ξεχωριστές σήραγγες.
Παράλληλα και ενώ υπήρχε προγραμματισμός για παράδοση τον Αύγουστο είχε παρουσιαστεί ένα απρόοπτο στην περιοχή του Καλογερικού λόγω προβλημάτων με ένα τοπικό λατομείο. Αν και πιστεύεται ότι δεν θα καθυστερήσει ιδιαίτερα τις εργασίες, ωστόσο μάλλον δύσκολο είναι πλέον να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα για τον Αύγουστο.
Το Ειρηνοδικείο Τρίπολης έδωσε και την οριστική λύση εκδίδοντας απόφαση για την άμεση και οριστική αποβολή του ιδιοκτήτη του απαλλοτριωμένου λατομείου στο Παλλάντιο.
Κάποια άλλα μικρά θέματα όπως στην Τσακώνα έχουν λυθεί και τα έργα τρέχουν κανονικά και αναμένεται του χρόνου τέτοια εποχή ο αυτοκινητόδρομος να φτάσει σχεδόν στην πόλη της Καλαμάτας μειώνοντας τη χρονοαπόσταση τουλάχιστον κατά μία ώρα.
Όσον αφορά το τμήμα Λέυκτρο-Σπάρτη δεν αντιμετωπίζει προβλήματα και οι εργασίες προχωρούν πιο μπροστά από τα χρονοδιαγράμματα.
Το συνολικό μήκος του αυτοκινητόδρομου είναι 205 χλμ με 24 ανισόπεδους κόμβους. Με την ολοκλήρωση του θα περιλαμβάνει σήραγγες συνολικού μήκους 4,9χλμ (Στέρνας , Νεοχωρίου, Αρτεμίσιου, Ραψομμάτη, Καλογερικού). Η Ανατολική Οδός θα είναι ο πρώτος ολοκληρωμένος αυτοκινητόδρομος με παραχώρηση και τα διόδια που θα λειτουργούν στις περιοχές: Ακροκόρινθος, Τρίπολη, Αφαία, Μεγαλόπολη, Καλαμάτα και Σπάρτη.

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

O Moreas fainetai na apotelei sovarh etaireia ka8ws yparxei proodos sto ergo pou provlepetai na teleiwsei prin tis sumvatikes hmeromhnies paradoshs. Mallon shmantiko 8a einai kai oti xrhmatodotei o idios megalo meros tou ergou opote den yparxoun peri8wria gia apwleia xronou (=apwleia leftwn, tokwn daneiwn klp).

Kalh sunexeia tous eyxomai.

Ανώνυμος είπε...

kaiamesos meta dhmiourgia ton epektaseon 1)nemea-argos-nayplio 2)kalamata-pylos 3)sparth-gytheio-monembasia kai fusika to tripolis-pyrgos

κωστας είπε...

Tα πρώτα δείγματα μέχρι τώρα είναι πολύ καλά.Πρέπει όμως να ολοκληρωθεί όλος ο δρόμος για εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων

Ανώνυμος είπε...

οι αυτοκινητόδρομοι σιγά σιγά θα γίνουν. το τρένο πάλι παρατήθηκε στο ελεός του...
peter

Ανώνυμος είπε...

Μήπως γνωρίζει κανείς αν θα γίνει στο προσεχές μέλλον κάποια αναβάθμιση του οδικού άξονα Τρίπολη-Ολυμπία?

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Antonis είπε...

Μην ξεχναμε ομως οτι ηταν απο τα λιγα εαν οχι το μονο τεχνικο εργο (αυτοκινητοδρομος) που ειχε μεγαλο μερος του ετοιμο. Το τμημα Κορινθος-Τριπολη (με εξαιρεση τις νεες σηραγγες) ηταν ετοιμο και το μονο που κανανε ηταν να φτιαξουν στα δεξια την ΛΕΑ.

Ας επρεπε να κανουν απαλλοτριωσεις και δουλεια απο το μηδεν (αρχικη διαπλατυνση) οπως πχ η Ολυμπια και μετα θα λεγαμε ποτε θα τελειωνε και αυτο το εργο.

Για εμενα επιτυχια θα ειναι να τελειωσει το Κορινθος-Πατρα και το Αντιριο-Αρτα.

Ανώνυμος είπε...

Πέρασα προχθές από αυτές τις σήραγγες προς Τρίπολη. Καταπληκτική δουλειά! Μετά από 20 χρόνια ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Τριπόλεως γίνεται σύγχρονος!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα