Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 7 Μαΐου 2010

Μετρό Αθήνας: Τα τελευταία νέα για τις επεκτάσεις


Τα έργα επέκτασης του Μετρό της Αθήνας συνολικού μήκους 8,5χλμ και με 9 σταθμούς έχουν παρουσιάσει μεγάλη καθυστέρηση σε σχέση με το αρχικό τους χρονοδιάγραμμα. Είναι η 4η φορά που καθυστερούν να παραδοθούν οι επεκτάσεις αυτές. Οι κυριότεροι λόγοι για την καθυστέρηση αυτή είναι: η εμπλοκή που υπάρχει για τα ηλεκτρομηχανολογικά, η καθυστέρηση παραλαβής κατά 1 χρόνο και πλέον των νέων συρμών, η υποχρηματοδότηση των έργων και τα απρόβλεπτα του Μετρό. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα συνεχείς καθυστερήσεις στην τελική παράδοση των επεκτάσεων. Πλέον όμως τουλάχιστον για τις 3 απο τις 4 επεκτάσεις είμαστε σε ρυθμούς παράδοσης και λειτουργίας. Ας δούμε σε τι στάδιο βρίσκονται σήμερα αυτές οι επεκτάσεις:

Γραμμή 2 Άγιος Δημήτριος - Ελληνικό (Σταθμοί Ηλιούπολη, Άλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό)
Είναι η σημαντικότερη επέκταση από τις 4 υπό κατασκευή επεκτάσεις με 5,5χλμ υπόγειας γραμμής. Τα έργα είναι πλέον σε προχωρημένο στάδιο ενώ και ο καθυστερημένος σταθμός Άλιμος (λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων) πλέον και αυτός σε τελικό στάδιο. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα είχε χαρακτηριστεί απο πολλούς υπερ-αισιόδοξο και πράγματι είχαν δίκιο. Οι σήραγγες είναι κατασκευασμένες, η εγκατάσταση σιδηροτροχιών σε όλο το μήκος της επέκτασης είναι σχεδόν ολοκληρωμένη και πλέον το έργο γίνεται κυρίως στους σταθμούς όπου γίνονται εργασίες εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού και εργασίες "ντυσίματος" των σταθμών. Η παράδοση της επέκτασης αναμένεται να γίνει μέχρι τις αρχές του 2011.

Γραμμή 3 Αιγάλεω- Χαϊδάρι (Σταθμός Χαϊδάρι)
Είναι μια επέκταση μήκους 1,5χλμ. με ένα σταθμό και συμπεριλαμβάνει και την κατασκευή αμαξοστασίου στην περιοχή του Ελαιώνα. Είναι σε πολύ προχωρημένο βαθμό η κατασκευή της και βρίσκεται στο τελικό στάδιο έχοντας ξεπεράσει κάθε εμπόδιο. Σήμερα είμαστε σε φάση "ντυσίματος" του σταθμού (γρανίτες, ψευδοροφές, συστήματα, κυλιόμενες κλίμακες κλπ) και αποκατάστασης του εξωτερικού χώρου. Αν δεν υπάρξουν άλλα θέματα το επόμενο διάστημα ο σταθμός Χαϊδάρι πρόκειται να λειτουργήσει.

Γραμμή 3 (Προσθήκη Σταθμών στο Βόρειο Άκρο - Χολαργός, Αγία Παρασκευή)
Συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι εργασίες στο σταθμό ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ. Το σίγουρο είναι ότι ο σταθμός θα λειτουργήσει το καλοκαίρι του 2011 αφού οι εργασίες κατασκευής βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.
Αναφορικά με το σταθμό ΧΟΛΑΡΓΟΣ, είναι σε τελικό στάδιο η κατασκευή του αλλά η πληροφόρηση που υπάρχει είναι πως ο σταθμός θα λειτουργήσει μέχρι το τέλος καλοκαιριού ή τον Σεπτέμβριο.

Γραμμή 2 Άγιος Αντώνιος - Ανθούπολη (Σταθμοί Περιστέρι, Ανθούπολη)
Η επέκταση μήκους 1,5χλμ με τους 2 σταθμούς βρίσκεται εξίσου σε τελικό στάδιο. Σύμφωνα με τα λεγόμενα της Αττικό Μετρό και των στοιχείων που παραθέτουν ίσως να είναι η πρώτη επέκταση που θα παραδοθεί. Πότε; Σε 1-2 μήνες νομίζω ότι θα λειτουργεί κανονικά αφού γίνονται και εργασίες αποκατάστασης των εξωτερικών χώρων των σταθμών και των φρεάτων.

7 σχόλια:

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Ο σταθμός του Χολαργού θα είχε ήδη παραδοθεί αν ο εργολάβος δεν προσπαθούσε να αξιώσει μεγαλύτερη αμοιβή...

Antonis είπε...

Kε Καραγιαννη για τον ηλεκτρικο κανενα νεοτερο????

Εδω κατω στον Πειραια ειμαστε μηνες αποκλεισμενοι και το δρομολογιο Πειραια-Ταυρος (και αντε βρες παρκινγκ στον Ταυρο) ειναι απαλευτο.

Περνωντας απο Φαληρο προχθες ειδα οτι οι γραμμες ειναι ετοιμες. Γιατι δεν εχει δοθει ομως ακομα???

Επισης θα δοθει ολο το τμημα μεχρι λιμανι ή θα μεινει κλειστο για να γινει (αν γινει ο σταθμος Κερανης)???

Ανώνυμος είπε...

Για τον Χολαργο που αναφερατε, εγω πιστευω οτι εντος ολίγων ημερων θα δωθει στο επιβατικο κοινο.
Το επισημο site της αττικο μετρο δεν εχει ενημερωσει ακομα την σελιδα της, για την εξελιξη στα εργα των δυο σταθμων, Χολαργος και Αγια Παρασκευη, για τον απριλη. Το ιδιο ειχε γινει λίγο πριν την παράδοση του σταθμου Νομισματοκοπειο τον Ιανουαριο. Οποτε υποθετω πως και τωρα ισχυει κατι τετοιο και η ανανεωση δεν εχει γινει μεχρι να δωθει ο σταθμος Χολαργος προς χρηση εφοσων ειναι όλα ετοιμα.

Ανώνυμος είπε...

Οι πινακίδες που γράφουν σε πόσα λεπτά θα έρθει το τρένο στον Χολαργό λειτουργούν κανονικά. Απλά γράφουν NON STOP. Δεν καταλαβαίνω γιατί ακόμα δεν έχει ανοίξει ο σταθμός. Στην επιφάνεια είναι όλα έτοιμα.
Θ.Μ.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

9 Μαίου ανοίγει το τμήμα Φάληρο-Καλλιθέα. Οταν ξεκινήσουν τα έργα υπογειοποίησης της γραμμής Πειραιάς-Φάληρο τότε θα ξανακλείσει η γραμμή για να κατασκευαστεί και ο σταθμός Καμίνια.

Ανώνυμος είπε...

Theloume ton Xolargo twra!!

Ανώνυμος είπε...

Σχετικά με την επέκταση του μετρό προς Ελληνικο. Έχω περάσει επανειλημμένα έξω από τα εργοτάξια των σταθμών τα οποία είναι ΑΔΕΙΑ. Τα έργα, τουλάχιστον όσον αφορά το "ντύσιμο" των σταθμών έχουν σταματήσει. Είναι προφανές ότι δεν πληρώνουν τους εργολάβους και αυτοί έχουν διακόψει τις εργασίες. Μου προκαλεί εντύπωση που δεν σχολιάζει το γεγονός ο τύπος.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα