Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο, 29 Μαΐου 2010

Aφιέρωμα: Το νέο αεροδρόμιο στη Λάρνακα


Ένα πολύ εντυπωσιακό αεροδρόμιο απέκτησε πριν από λίγους μήνες η Κύπρος. Μετά από δεκαετίες λειτουργίας του αεροδρομίου στη Λάρνακα αποφασίστηκε η δημιουργία ενός νέου σύγχρονου χώρου που να κολακεύει την Κύπρο. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε το 2005 και ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2006. Η ανέγερση του νέου αεροδρομίου της Λάρνακας ξεκίνησε την 1η Ιουνίου 2006 και χωρίς να αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στις 9 Ιουλίου 2009, σε χρονικό διάστημα 3 χρόνων και 39 ημερών. Τα εγκαίνια του αεροδρομίου έγιναν στις 7 Νοεμβρίου 2009 με την παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Δημήτρη Χριστόφια. Το σκηνικό των εγκαινίων ήταν συγκινητικό ενώ η επιβλητική και μοντέρνα σχεδίαση του αεροδρομίου γέμιζε με υπερηφάνεια τους Κύπριους παγκοσμίως.
Το κόστος κατασκευής έφτασε τα 656.300.000€ και ήταν εξολοκλήρου σύμβαση παραχώρησης στην εταιρεία Hermes. Το νέο αεροδρόμιο λειτουργεί κανονικά απο τις 17 Νοεμβρίου και τους πρώτους μήνες λειτουργίας έδειξε ότι θα είναι ένα από τα νέα γερά χαρτιά για την εικόνα του νησιού ως σύγχρονος τόπος φιλοξενίας τουριστών. Η δυνατότητα του αεροδρομίου θα είναι περίπου 7,5 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο με προοπτική να εξυπηρετήσει μέχρι 10 εκ. επιβάτες, κοσμείται από έργα τέχνης σύγχρονων Κύπριων δημιουργών. Διαθέτει 16 φυσούνες, 67 σημεία ελέγχου επιβίβασης, 5 ζώνες παραλαβής αποσκευών, 2.450 θέσεις στάθμευσης, αίθουσες επισήμων και επιχειρηματιών, καταστήματα αδασμολόγητων και άνετους λειτουργικούς χώρους με πολλαπλές επιλογές από καταστήματα και καφεστιατόρια.
Το νέο αεροδρόμιο θα τονώσει τόσο την επιχειρηματικότητα όσο και την απασχόληση αφού αναμένεται εντός και εκτός αυτού να δημιουργηθούν δεκάδες νέες επιχειρήσεις Ήδη έχουν υποβληθεί σχέδια ανέγερσης 5όροφου ξενοδοχείου ενώ όλη η περιοχή Μενεού που γειτνιάζει αναμένεται να πάρει σημαντική αξία στον κτηματομεσιτικό τομέα, στις υπηρεσίες και στο εμπόριο.
Συγχαρητήρια για αυτό το σπουδαίο έργο στους Κύπριους Έλληνες που μας κάνουν να αισθανόμαστε και εμείς υπερήφανοι μαζί τους. Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο ανάπτυξης σε μια χώρα που θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελέσει πρότυπο σχεδιασμού, διαγωνισμών, κατασκευής και υπολογισμού χρόνου και προϋπολογισμού των έργων για την Ελλάδα. Είναι μια χώρα που λειτουργεί όπως πρέπει και κάνει σχέδια πριν ο χρόνος την προλάβει και μετά αναγκαστεί να τρέξει. Η Κύπρος διαθέτει σύγχρονους αυτοκινητόδρομους που συνδέουν όλες τις μεγάλες πόλεις ενώ στοχευμένα έχει δημιουργήσει καταπληκτικές υποδομές στις τουριστικές περιοχές της. Περιμένουμε λοιπόν και άλλα παρόμοια έργα από την Κύπρο!

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

συνδεση με ΜΣΤ με την Λευκωσια προβλεπεται;

Ανώνυμος είπε...

Για σύνδεση του αεροδρομίου μέσω ΜΣΤ με Λευκωσία και Λεμεσό υπάρχουν σκέψεις και συζητήσεις, ανεπίσημες κυρίως. Δεν έχει γίνει μελέτη ακόμα για βιωσιμότητα ενός τέτοιου έργου.
Προς το παρόν υπάρχουν προχωρημένες προσπάθειες για δημιουργία υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών σύνδεση των πόλεων και του αεροδρομίου.

πικος απίκος είπε...

Μας έβαλαν τα γυαλιά οι Κύπριοι

Ξέρει κανείς γιατί δεν έγινε το νέο αεροδρόμιο στην Λευκωσία?

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα