Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 20 Μαΐου 2010

Υποδομές: Έργα 4 δις Ευρώ θα δημοπρατηθούν μέχρι το 2012

Νέες εξαγγελίες για τα έργα προς δημοπράτηση είχαμε από τον Υπουργό Υποδομών κο Ρέππα. Ο Υπουργός δήλωσε πως το εργαλείο του ΕΣΠΑ θα αξιοποιηθεί στο έπακρο έτσι ώστε το 2015 όλα τα ενταγμένα έργα να έχουν υλοποιηθεί.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό μέσα στο 2010 θα δημοπρατηθούν έργα προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ.Εντός του 2011 θα δημοπρατηθούν έργα συνολικού προϋπολογισμού 2 δισ. ευρώ. Τέλος για το 2012 προβλέπεται η δημοπράτηση έργων προϋπολογισμού περίπου 800 εκατ. ευρώ. Σημαντική θα είναι και η συμμετοχή των ιδιωτικών εταιρειών στα συγχρηματοδοτούμενα έργα.
Το πρώτο έργο που πρόκειται να δημοπρατηθεί τις επόμενες μέρες ανήκει στους κάθετους της Ιόνιας Οδού και συγκεκριμένα είναι ο δρόμος Ηγουμενίτσα-Πρέβεζα στο τμήμα Καρτέρι-Πάργα με συνολικό προϋπολογισμό 48.850.000€. Εδώ θα πρέπει να προσθέσουμε ότι μια από τις προτεραιότητες του Υπουργείου είναι το δίκτυο αυτοκινητόδρομων στη Δυτική Ελλάδα και την Ήπειρο, που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη υστέρηση σε σχέση με την υπόλοιπη Ηπειρωτική Ελλάδα. Τα υπόλοιπα τμήματα αυτού του δρόμου προς αναβάθμιση είναι τα : α) Ηγουμενίτσα – Πλαταριά και παράκαμψη Πλαταριάς και β) Κόμβος Πάργας – Γέφυρα Αχέροντα. Τα τμήματα αυτά έχουν συνολικό μήκος 23,5χλμ.
Για τους αυτοκινητοδρόμους δήλωσε ότι δεν μπορούν να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα καθώς η προηγούμενη κυβέρνηση δεν φρόντισε να γίνουν οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις. Έτσι όλα τα έργα στους αυτοκινητόδρομους θα έχουν νέα χρονοδιαγράμματα. Τα μεγαλύτερα προβλήματα σύμφωνα με τις δηλώσεις του κου Ρέππα εστιάζονται στην Παλιοβούνα της Ιόνιας Οδού και στον Καϊάφα της Ολυμπίας Οδού.
Αναφορικά με το μεγάλο έργο του Αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου, τονίστηκε ότι τα τεύχη δημοπράτησης θα είναι έτοιμα τον Ιούλιο του 2010 ενώ για τους Νέους Αυτοκινητόδρομους Αττικής είπε πως γίνεται προσπάθεια να δημοπρατηθούν σε μειωμένη μορφή στις αρχές του 2011.

ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ
Με την ολοκλήρωση της Εγνατίας οδού θα έχουμε και τα πρώτα διόδια. Θα λειτουργήσουν σε δύο σταθμούς (στα Μάλγαρα και στον Πολύμυλο) και θα καλύψουν ένα μήκος 150 χιλιομέτρων.
Ο σταθμός στα Μάλγαρα, που λειτουργεί ήδη σήμερα, θα πάρει απλώς νέα μορφή και θα καλύψει την απόσταση από το Δερβένι Θεσσαλονίκης μέχρι τη Βέροια, μήκους 80 χιλιομέτρων. Ο σταθμός αυτός θα καλύπτει και το τμήμα του αυτοκινητόδρομου μέχρι την Κατερίνη, υποκαθιστά δηλαδή το σταθμό στο Αιγίνιο και στο Κλειδί.
Ο άλλος σταθμός, ο οποίος θα λειτουργήσει στον Πολύμυλο και δεν είναι στελεχωμένος ακόμα, θα λειτουργήσει για πρώτη φορά μέσα στο καλοκαίρι και θα καλύπτει τη διαδρομή Βέροια-Σιάτιστα, μήκους περίπου 70 χιλιομέτρων.
Το ύψος των διοδίων θα φτάνει το 75% της τιμής που έχουν τα διόδια στις παραχωρήσεις, δηλαδή 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο κι όχι 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο.
Γενικότερα για το θέμα των διοδίων, ανακοινώθηκε πως τα "κλασσικά" διόδια θα υφίστανται μέχρι το 2013. Μετά αναμένεται να καταργηθούν και να αντικατασταθούν από ηλεκτρονικά μέσα τύπου e-pass.

3 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Ποιος είπε ότι ο σιδηρόδρομος για την Κοζάνη είναι...αργός; Διόδια + βενζίνη 2€/lit θα κάνουν απαγορευτική την χρήση του αυτοκινήτου, ενώ τα εισιτήρια των ΚΤΕΛ αναμένεται να αυξηθούν. Εκτός, λοιπόν της σημαντικά πιο χαμηλής τιμής, το τρένο θα προσφέρει σ' αυτόν που θα το επιλέξει και μια εξαιρετική διαδρομή (Σκύδρα - Άγρας - Αμύνταιο) η οποία θα σβήνει κάθε ημερήσιο άγχος και θα τονώνει τον οργανισμό! Αρκεί ο ΟΣΕ να εγγυηθεί την ακρίβεια των δρομολογίων και περισσότερα δρομολόγια!

Μιχάλης_Κ Πρέβεζα είπε...

"Αρκεί ο ΟΣΕ να εγγυηθεί την ακρίβεια των δρομολογίων και περισσότερα δρομολόγια!"

Το άλλο με τον Τοτό το ξέρεις;

Συγγνώμη δεν θέλω να ειρωνευτώ, το λέω με καλή διάθεση!

Είμαι μεγάλος οπαδός του τρένου αλλά στη χώρα μας το τρένο αφορά δυστυχώς πολύ λίγους...

neovoulos είπε...

Φτάνει ... ας μην ειρωνευόμαστε άλλο το τραίνο λόγω ΟΣΕ. Ο ΟΣΕ θα ήταν παράδειγμα προς αποφυγή και στις ακτοπλοϊκές μεταφορές να ήταν.
Άλλο θέλω να τονίσω : Ας πάψουμε στην Ελλάδα να κατασκευάζουμε τους άδικους κάθετους σταθμούς διοδίων και ας περάσουμε στους πλευρικούς. Είναι πιο δίκαιο να πληρώσω € 0,03 ανά χιλιόμετρο που θα διανύσω και όχι εφάπαξ ταρίφα € 0,03 x 70 km = € 2,10.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα