Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 13 Μαΐου 2010

ΟΣΕ: Το Θριάσιο στο προσκήνιο ξανά

Με μια μεγάλη συνέντευξη Τύπου ο Υπουργός Υποδομών Κος Ρέππας ανακοίνωσε το μέλλον του εμπορευματικού κέντρου του Θριάσιου πεδίου. Πρόκειται για το μεγαλύτερο εμπορικό project για τον ΟΣΕ και σε μερικά χρόνια θα λειτουργεί αναβαθμίζοντας τις εμπορευματικές μεταφορές στην Ελλάδα.
Το έργο αυτό θεωρείται αντίστοιχο με το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος για τα Σιδηροδρομικά της χώρας και θα αλλάξει ριζικά την εικόνα των μεταφορών προϊόντων στην Ελλάδα καθώς θα είναι το πρώτο στο είδος του ενώ η έκταση σου είναι χαώδης.
Ο Υπουργός αναφέρθηκε στη θέση του Ε.Κ.Θ και τη χαρακτήρισε στρατηγικής σημασίας. Ο συνολικός χώρος, που είναι ιδιοκτησία της ΓΑΙΑΟΣΕ, έχει επιφάνεια 2.000 στρεμμάτων και παραχωρείται έκταση 600 στρεμμάτων με δυνατότητα δόμησης για τη δημιουργία στεγασμένων χώρων, συνολικής επιφάνειας 240 στρεμμάτων.
Με την ολοκλήρωση του έργου αυτού, θα δοθεί πολύ μεγάλη ώθηση στις εμπορευματικές μεταφορές που σήμερα είναι σε πλήρη παρακμή καθώς κατέχει ποσοστά μόλις 1% του συνόλου του μεταφορικού έργου.
Πιστεύουμε ότι το έργο αυτό πραγματικά θα ενισχύσει αποφασιστικά τη συμμετοχή του σιδηροδρόμου στις εμπορευματικές μεταφορές στην πατρίδα μας.
Το έργο θα είναι με παραχώρηση χρονικής διάρκειας 40 ετών και η χρηματοδότηση θα γίνει αποκλειστικά με ίδια ή δανειακά κεφάλαια της εταιρείας που να αναδειχθεί πλειοδότρια στο διαγωνισμό που θα διεξαχθεί.
Η διάρκεια κατασκευής του έργου αυτού, διαιρείται σε τρεις περιόδους.
Πρώτη περίοδος: διάρκεια 18 μήνες από την έναρξη του έργου και στην πρώτη αυτή περίοδο θα κατασκευαστούν και θα λειτουργήσουν κατ΄ ελάχιστον κτίρια, στεγασμένοι χώροι, συνολικής επιφανείας 50 στρεμμάτων.
Δεύτερη περίοδο: διάρκεια 5 χρόνια από την έναρξη του έργου, θα κατασκευαστούν και θα λειτουργήσουν κατ΄ ελάχιστον 170 στρέμματα στεγασμένων χώρων, θα προστεθούν δηλαδή στα πρώτα 50 άλλα 120 στρέμματα στεγασμένων χώρων.
Στην περίοδο αυτή εκτιμάται, ότι θα ολοκληρωθεί και το συνοδευτικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο.
Τρίτη περίοδος: διάρκεια 10 χρόνια από την έναρξη του έργου, όπου στην περίοδο αυτή προαιρετικά ο παραχωρησιούχος θα μπορεί να προχωρήσει στην κατασκευή και λειτουργία των υπολειπομένων αποθηκευτικών χώρων που επιτρέπουν οι όροι δόμησης. Να καλύψει δηλαδή, μία επιφάνεια ακόμη 70 στρεμμάτων στεγασμένων χώρων προκειμένου να φθάσει στο σύνολο των 240 στρεμμάτων καλυμμένων στεγασμένων χώρων.
Ο Υπουργός δήλωσε ότι μέσα στα επόμενα χρόνια θα ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση με το Ικόνιο που είναι στρατηγικής σημασίας για την μεταφορά των εμπορευμάτων στο Θριάσιο. Θα μεταφερθεί η τεχνική βάση του ΟΣΕ από τη Λεύκα του Πειραιά απελευθερώνοντας ένα χώρο 120 στρεμμάτων που θα μπορεί να αξιοποιήσει ο ΟΣΕ.
Όπως αναφέρθηκε, στο χώρο του Θριασίου υπάρχει και ένα σύγχρονο αμαξοστάσιο που ολοκληρώθηκε πριν από ένα χρόνο και το οποίο επρόκειτο να καλύψει τις ανάγκες των λεωφορειακών γραμμών του ΟΣΕ. Επειδή δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ γι’ αυτό το σκοπό, παρέμεινε ένα χρόνο χωρίς να χρησιμοποιηθεί, και ήδη υπήρξε μια συμφωνία με την ΕΘΕΛ για να μισθωθεί και να ικανοποιήσει τις ανάγκες της ΕΘΕΛ.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Αν ήξερε ο κόσμος πόσο τοις εκατό από το κόστος του κάθε προϊόντος είναι η επιβάρυνση λόγω απουσίας σωστής σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ελλάδας με την Ευρώπη, θα τα έσπαγε κάθε μέρα έξω από το ΠΕΧΩΔΕ και το Επικοινωνιών.
prevezanos

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα