Πριν από 2 μήνες υπογράφηκε μετά από 1 χρόνο διαγωνισμού ο κάθετος άξονας της Ιόνιας Οδού Άκτιο-Αμβρακία. Ο μήκους 48χλμ και προϋπολογισμού 291 εκατομμυρίων ευρώ αυτοκινητόδρομος ξεκινά. Πρόκειται για ένα οδικό έργο το οποίο ενώνει την Ιόνια Οδό με τα Δυτικά Παράλια της Ελλάδας στο Άκτιο δημιουργώντας το πρώτο πλέγμα αυτοκινητόδρομων στη Δυτική Ελλάδα. Εκεί θα συναντά την Υποθαλάσσια Αρτηρία Άκτιο-Πρέβεζα που λειτουργεί εδώ και πολλά χρόνια αλλά με πολύ μικρά έσοδα καθώς η επικινδυνότητα των εκατέρωθεν δρόμων είναι αρκετά απαγορευτική για πολλούς οδηγούς.
Πλέον μας απασχολεί ο χρόνος αποπεράτωσης ο οποίος έχει καθοριστεί σε 3 χρόνια, δηλαδή τον Μάρτιο του 2013. Σε αυτό το στάδιο οι εργασίες δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα αλλά βρίσκονται σε διαδικασία προετοιμασίας. Αυτό σημαίνει ότι έχουν εγκατασταθεί τα γραφεία , έχουν αρχίσει οι προσλήψεις προσωπικού και οργανώνονται τα εργοτάξια. Τα γραφεία έχουν εγκατασταθεί στη Βόνιτσα , στην Κατούνα και στο Δρυμό.
Στα θετικά είναι και η πρόθεση του Υπουργείου να τρέξουν όσο γρηγορότερα γίνεται και οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης των απαιτούμενων οικοπέδων. Το μόνο ερωτηματικό προς το παρόν είναι η πιθανή εμπλοκή της αρχαιολογικής υπηρεσίας από τα ευρήματα που αναμένεται να έρθουν στο φως και αν θα καταφέρουν να καθυστερήσουν την εξέλιξη των εργασιών.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του δρόμου είναι ενός τυπικού αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση. Η κατάσταση του δρόμου σήμερα είναι χειρότερη από Εθνική Οδό και παραπέμπει σε μικρό επαρχιακό δρόμο με όλα τα επικίνδυνα χαρακτηριστικά (μικρό μήκος, μία λωρίδα κυκλοφορίας, κλειστές στροφές, ελλιπής σήμανση κλπ).
Το έργο δημοπρατήθηκε κομμένο σε 4 τμήματα:
Τμήμα 1: Χ.Θ. 0+000 – 22+500 (22,5 χλμ), (περιοχή Ακτίου – Βόνιτσας), με ανάδοχο κατασκευής την ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.
Τμήμα 2: Χ.Θ. 22+500 – 26+900 (4,4 χλμ.), (περιοχή Βόνιτσας – Δρυμού), με ανάδοχο κατασκευής την εταιρία ΙΟΝΙΟΣ Α.Ε.
Τμήμα 3: Χ.Θ. 26+900 – 35+000 (8,1 χλμ.), (περιοχή Δρυμού – Λουτρακίου), με ανάδοχο κατασκευής την εταιρία ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε,
Τμήμα 4: Χ.Θ. 35+000 – 48+497( 13,5 χλμ.), (περιοχή Κατούνας - Λίμνης Αμβρακίας), με ανάδοχο κατασκευής την εταιρία CONSORZIO STABILE ITALIMPRESE.
Όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο στις προθέσεις του είναι και η ολοκλήρωση του υπόλοιπου Δυτικού Παραλιακού Άξονα Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα ενώ περιμένουμε και τη δημοπράτηση του μικρού τμήματος Λευκάδα- Άκτιο μήκους μόλις 5χλμ.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Πολύ καλό νέο για τη Δυτική Ελλάδα. Μακάρι να γίνει γρήγορα με υψηλή ποιότητα και με προστασία του ευαίσθητου φυσικού περιβάλλλοντος που διέρχεται - νότιες ακτές Αμβρακικού κόλπου.
Πρέπει επίσης να προχωρήσει η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση Ιόνιας Οδού με το λιμάνι του Αστακού.
Δημοσίευση σχολίου