Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 17 Μαΐου 2010

Αθήνα: Η Βασ.Όλγας πεζοδρομείται, συνεχίζεται η ενοποίηση


Νέα γενιά πεζοδρομήσεων, αναπλάσεων και αποκλεισμό των αυτοκινήτων θα έχουμε στην Αθήνα και ιδιαίτερα στο κέντρο της αφού αποφασίστηκε νέα σειρά δράσεων. Σημαντικό νέο είναι και η επαναδραστηριοποίηση της εταιρείας ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων της Αθήνας.
Με αυτή την κίνηση το ΥΠΕΚΑ θα προσπαθήσει να δώσει το στίγμα της πολιτικής του ξεκινώντας από την Αθήνα και θα επεκταθεί στο μέλλον και στις υπόλοιπες μεγάλες πόλεις της χώρας. Πλέον ενέργειες στρέφονται και στο υποβαθμισμένο τμήμα του κέντρου δηλαδή κάτω από το εμπορικό τρίγωνο της Αθήνας και προς την Ομόνοια.
Η εταιρεία που είχε συσταθεί για αυτό το λόγο μετονομάστηκε σε «Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεις Α.Ε.». Το αντικείμενο της επεκτείνεται από το Κέντρο της Αθήνας σε όλο το Λεκανοπέδιο της Αττικής με σκοπό τα επόμενα χρόνια να αναδειχθούν οι αρχαιολογικές ομορφιές όλου του Νομού.
Ένας δεύτερος σκοπός είναι και η μετάδοση της τεχνογνωσίας που κατέχει χάρις στα έργα της Αθήνας και στις υπόλοιπες πόλεις της Ελλάδας που έχουν αρχαιολογικό πλούτο εγκλωβισμένο ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Ο κυριότερος στόχος λοιπόν είναι να αναδειχθούν πανελλαδικά τα μνημεία μας και η ιστορία μας.

Πεζοδρόμηση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας
Τα σχέδια για την πεζοδρόμηση αυτού του δρόμου ξεκίνησαν προ-ολυμπιακά αλλά δεν έγιναν ποτέ. Πλέον θα προωθηθεί και μάλιστα σύντομα (υπολογίζεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2010) το έργο με τίτλο «Ανάπλαση - Διαμόρφωση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας» με συνολικό προϋπολογισμό 4εκ€. Θα περιλαμβάνει την ενοποίηση του Ζαππείου και του Εθνικού Κήπου με τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου, δημιουργώντας ένα σημαντικό χώρο, έναν υπερτοπικό πόλο πολιτισμού, αναψυχής και πρασίνου.
Με αυτό το έργο ολοκληρώνεται ο σχεδιασμός του Αρχαιολογικού Περιπάτου με μήκος 4χλμ (ο μεγαλύτερος στο είδος του παγκοσμίως) που θα ξεκινάει από το Καλλιμάρμαρο και θα καταλήγει στην Πλατεία Κεραμεικού στο Γκάζι.

Αναβάθμιση Πλατείας Θεάτρου
Για το σημείο αυτό θα γίνει Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός Ιδεών. Πρόκειται για σημαντική παρέμβαση που θα επιχειρήσει να αλλάξει την σημερινή εικόνα εγκατάλειψης και γκετοποίησης με σκοπό την αναβάθμιση της φυσιογνωμίας και της ανάδειξη της ιστορικής και πολιτιστικής σημασίας της περιοχής. Θα πεζοδρομηθεί η οδός Διπλάρη όπως και η οδός και Πλατεία Θεάτρου. Θα δημιουργηθεί ένα δίκτυο πεζοδρόμων στο εσωτερικό της περιοχής, που θα συνδυαστεί με υπάρχοντα δίκτυα πεζοδρόμων και οδών, σε συνδυασμό με επεμβάσεις σε επιλεγμένες Στοές.
Σε συνδυασμό με βελτιώσεις στις όψεις των κτιρίων της περιοχής θα επιχειρηθεί η μετατροπή του χώρου σε σημείο πολιτισμού και αισθητικής της Αθήνας για τον πολίτη και τον τουρίστα που θα την επισκέπτεται.

Δράση: Γεράνι, ανοικτή περιοχή
Μια άλλη υποβαθμισμένη περιοχή είναι το σημείο που περικλείεται από τις οδούς Αθηνάς-Ευριπίδου-Επικούρου-Πειραιώς και μαστίζεται από την έντονη γκετοποίηση και τον αποκλεισμό της από τους πολίτες και τους επισκέπτες της πόλης. Προς το παρόν θα αναζητηθούν τρόποι αναβάθμισης της περιοχής και άλλες δράσεις μικρής εμβέλειας κυρίως πολιτιστικού χαρακτήρα. Μια παρέμβαση κάπως αμφιλεγόμενη καθώς δεν μπορεί να έχει εγγυημένα αποτελέσματα. Κάτι σαν πείραμα μοιάζει, που αν πετύχει θα επεκταθεί και σε άλλες γειτονιές της Αθήνας.

5 σχόλια:

Αντιπαρακμιακος είπε...

Η πεζοδρόμηση της Βασ.Ολγας είναι ενα πάγιο αίτημα όλων εμάς που αγαπάμε την Αθήνα... Επιτέλους, αυτός ο ιστορικός δρόμος πεζοδρομείται και μαζί με το τραμ, θα προσφέρει έναν αέρα Ευρώπης στην Αθήνα...

Όμως, διαφωνώ κάθετα στις πεζοδρομήσεις της Πλ.Θεάτρου και των στενών της Ομόνοιας...

Η μόνη δικλείδα ασφαλείας ανθρώπων που περνάνε με το φως του ήλιου (γιατί με τη δύση, ουδείς φυσιολογικός άνθρωπος κυκλοφορεί σε αυτά τα στενά) είναι η συνεχής διέλευση αυτοκινήτων που δίνουν μια αίσθηση ασφάλειας.

Η πεζοδρόμηση των γκετοποιημένων στενών το μόνο που θα ωφελήσει είναι στην περαιτέρω γκετοποίηση και αποκλεισμό της περιοχής... Αν ο δήμος θέλει πεζόδρομο εκεί, ας ζητήσει την βοήθεια της ΕΛΑΣ και του Υπ.Εσωτερικών για να την απογκετοποιήσει και μετά κάνουμε βιοκλιματικές παρεμβάσεις...

Είναι σαν να θέλεις να φυτέψεις δέντρα στην έρημο...Δεν μπορεί ο φορολογούμενος Αθηναίος να πληρώσει για να γκετοποιηθεί ακόμη περισσότερο η περιοχή...

Αν θέλει να γίνουν πεζοδρομήσεις χωρίς να πειράξει το σχέδιο των επιχειρηματιών για ξεπούλημα όλης της Αθήνας μέσω γκετοποίησης, όπως ο ίδιος ο δήμαρχος Νικήτας Κακλαμάνης έχει παραδεχτεί, ας γίνουν στον Κεραμεικό, στα Ανω Πατήσια, το Παγκράτι που δεν έχει ούτε για δείγμα πεζόδρομο, Πεδίον Άρεως, κτλ...

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με τον Αντιπαρακμιακό. Οι πεζοδρομήσεις θα βοηθούσαν αν γίνονταν σε κοντινές, αλλά λιγότερο προβληματικές περιοχές, ώστε να αναβαθμιστούν αυτές, και σιγά-σιγά να προσεγγιστεί με αναβαθμίσεις -και οπωσδήποτε έντονη δράση της αστυνομίας- να καθαρίσει και να αναβαθμιστεί και το προβληματικό σημείο.
Κατευθείαν πεζοδρομήσεις μέσα στα γκέτο θα εντείνουν το πρόβλημα.

ektoras είπε...

Μια απλή πεζοδρόμηση, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα εντείνει τα γκέτα που ήδη υπάρχουν, καθώς έτσι θα κρύβονται από την κυκλοφορία και θα εντείνουν ένα πρόβλημα ανασφάλειας.

Γι΄αυτό και η πεζοδρόμηση θα πρέπει να συνδυαστεί με ενέργειες που θα φέρουν κόσμο και νέες δραστηριότητες σ΄εκείνες τις περιοχές, και βεβαίως ασφάλεια.

Η πεζοδρόμηση λοιπόν πρέπει να ακολουθήσει/συνδυαστεί με αναπλάσεις των περιοχών, επιπλέον αστυνόμευση (πολύ εντονη στην αρχή και τουλάχιστον σημαντική αργότερα) έως να αλλάξει η μορφή της περιοχής.

Το θέμα βέβαια με τα γκέτο είναι ότι δε θα εξαφανιστουν από προσώπου γης, αλλά λογικά θα μεταφερθούν αλλού.
Αρα ποια θα είναι η επόμενη περιοχή?

Ανώνυμος είπε...

Καλές οι πεζοδρομήσεις, αλλά καλά θα ηταν να φυτέυουν και κανένα δέντρο σε αυτές (οχι θάμνους), αλλά 1 τ/μ κυβόλιθο κοστίζει περισότερο απο 1 δεντρο...

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Η πεζοδρόμηση της Βασ.Ολγας θα είναι ένα θείο δώρο για την Αθήνα. Όπως αναφέρθηκε, πρέπει να κατασκευαστούν και πολλά δέντρα επί του πεζοδρόμου, ίσως να έβαζαν και χλοοτάπητα στην διαδρομή του τραμ. Επί του θέματος έχω να σχολιάσω 3 σημεία:

-Με κάποιον τρόπο και εφόσον θέλουμε ο πεζόδρομος να ΜΗΝ γίνει μέσα σε μια μέρα...αυτοκινητόδρομος, όπως οι πεζόδρομοι του Αμαρουσίου, πρέπει να μπουν πολλά κολωνάκια κατα μήκος του αλλά και στο υπάρχων πεζοδρόμιο για να μην το καβαλήσουν τα αυτοκίνητα από εκεί, όπως έχω δει με τα μάτια μου να συμβαίνει όταν έχει κίνηση... (βλέπε και Διονυσίου Αρεοπαγίτου)

-Με κάποιον τρόπο, πρέπει να προφυλαχτεί από τα αυτοκίνητα και ο ¨αποκλειστικός διάδρομος του τραμ" (που μόνο αποκλειστικός δεν είναι...) επι της Βασ.Ολγας που περισσότερα αυτοκίνητα πάνε επί των γραμμών του, παρά από την δίπλα οδική λωρίδα κυκλοφορίας! Δηλαδή, ακόμη και με την πεζοδρόμηση και τα κολωνάκια, είμαι 100% σίγουρος πως οι οδηγοί θα συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τον "αποκλειστικό διάδρομο του τραμ" για να φτάσουν Αρδήττου, όπως κάνουν και τώρα. Μάλιστα, μια μέρα παραλίγο να πέσω θύμα ατυχήματος από τα διερχόμενα αυτοκίνητα επί του "αποκλειστικού διαδρόμου του τραμ" ενώ βρισκόμουν επί της στάσης ΖΑΠΠΕΙΟ προς Βούλα/ΣΕΦ...

-Με την πεζοδρόμηση, είναι απαραίτητο να μετεγκατασταθεί η στάση ΖΑΠΠΕΙΟ του τραμ με κατεύθυνση προς ΣΥΝΤΑΓΜΑ που είναι τώρα επί της οδού Αρδήττου. Το πιο λογικό είναι αφού πλεόν θα υπάρχει χώρος, να τοποθετηθεί ακριβώς απέναντι από την άλλη στάση προς Βούλα/ΣΕΦ επί της Βασ.Όλγας. Έτσι, οι επισκέπτες του πεζοδρόμου όταν είναι κουρασμένοι να γυρίσουν με τα πόδια, θα μπορούν να χρησιμοποιούν το τραμ προς όποια κατεύθυνση θέλουν, από το μέσο του πεζοδρόμου και να μην χρειάζεται αυτοί που θέλουν προς Σύνταγμα, να περπαστήσουν μέχρι Αρδήττου, να περάσουν 2 φανάρια και να περιμένουν επί μιας τόσο κορεσμένης και μολυσμένης λεωφόρου... Πρόσθετα, το τμήμα ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ, παραβιάζεται ασύστολα από ΙΧ και είναι απαραίτητο να μπουν διαχωριστικά όπως στο υπόλοιπο δίκτυο, γιατί μια ταμπέλα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΤΡΑΜ καθώς και το καμπανάκι-κόρνα του τραμ, δεν συνετίζει ,καθώς φαίνεται, τους ανήθικους οδηγούς χωρίς παιδεία. Απαραίτητο φυσικά και η ενεργοποίηση του πράσινου κύματος, κάτι που μάλλον θα γίνει, αφού η ΤΡΑΜ ΑΕ έχει προκηρύξει διαγωνισμό για τον επαναπρογραμματισμό των φωτεινών σηματοδοτών...

Μετά από αυτές τις παρατηρήσεις που ελπίζω να εισακουστούν από τους υπεύθυνους, θέλω να εκφράσω για άλλη μια φορά την μεγάλη χαρά και ευχαρίστηση μου που σύντομα αυτό το κομμάτι θα μας θυμίζει έντονα ανθρώπινη Ευρώπη, με τον εξωραϊστικό συνδυασμό τραμ-πεζόδρομος. Θα είχε βάση αν μετατρεπόταν και το υπάρχων πεζοδρόμιο σε ποδηλατόδρομο για τους φίλους ποδηλάτες που πληθαίνουν καθημερινά στην απάνθρωπη Αθήνα...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα