Εξαγγελίες για έργα στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας είχαμε πριν από λίγε μέρες από τον Υφυπουργό Υποδομών Κο Μαγκριώτη. Πρόκειται για έργα αναπτυξιακού χαρακτήρα αλλά και έργα που συνδέονται με την διοργάνωση των Μεσογειακών Αγώνων του 2013 που ανέλαβαν από κοινού Βόλος και Λάρισα.
Τα έργα αυτά είναι : η παράκαμψη και ο περιφερειακός Ελασσόνας, η ολοκλήρωση του δακτυλίου της Λάρισας, το αεροδρόμιο της Σκιάθου, ο δρόμος Λάρισας - Φαρσάλων σε συνδυασμό με την παράκαμψη της Νίκαιας αλλά η ανάπτυξη προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία. Αναλυτικά:
• Εξαγγέλθηκε ότι ανατίθεται η μελέτη για την παράκαμψη της Ελασσόνας, έργο ύψους 30 εκ.€ που θα ενταχθεί για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
• Στα τέλη του 2010 υπολογίζεται ότι θα δημοπρατηθεί το αεροδρόμιο της Σκιάθου,
• Συνεχίζονται τα έργα στο αεροδρόμιο της Αγχιάλου, προχωρά η παράκαμψη Βόλου,
• Έχουν προχωρήσει και όλες οι δημοπρατήσεις για την Κάρλα και έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του αρδευτικού δικτύου.
Σε ότι αφορά στο δακτύλιο της Λάρισας ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε ότι το Υπουργείο υποστηρίζει αυτό το έργο και ειδικά για τις παρακάμψεις «Σάκη Καράγιωργα» (20 εκ€) και Β’ Γέφυρας Πηνειού (10 εκ€), θα υλοποιηθούν από το Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου.
Μια σημαντική εξαγγελία που όμως την έχουμε ξανακούσει στο παρελθόν είναι η ανάπτυξη Προαστιακού Σιδηρόδρομου που θα ενώνει όλες τις μεγάλες πόλεις της Θεσσαλίας (Βόλος, Λάρισα, Καρδίτσα, Τρίκαλα) με προτεραιότητα φυσικά τη γραμμή Λάρισα-Βόλος. Αν και υπήρχε στο φάκελο για χρήση τους Μεσογειακούς Αγώνες εντούτοις είναι πλέον αδύνατο ακόμα και τεχνικά (και φυσικά και λόγω οικονομικής στενότητας) να λειτουργήσει μέχρι τότε. Ακόμα και έτσι όμως δηλαδή να λειτουργήσει έστω και 2 χρόνια αργότερα είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα για το δίκτυο του Προαστιακού που ενδέχεται να δημιουργηθεί στην περιοχή. Για την εξυπηρέτηση των Αγώνων ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι θα υπάρξει εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου Λάρισας - Βόλου.
Σε ότι αφορά στην οδική σύνδεση Λάρισας- Φαρσάλων, η μελέτη που ανατέθηκε το 2009 αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2011. Στόχος είναι το έργο να ενταχθεί στις αναμορφώσεις του ΕΣΠΑ και να υπάρξει διασύνδεση με την παράκαμψη της Νίκαιας.
Σε ότι αφορά στο εναλλακτικό οδικό δίκτυο που καταπονήθηκε, ήδη έχουν δοθεί από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προς την Περιφέρεια πιστώσεις ύψους 5,5 εκατομμυρίων ευρώ και η χρηματοδότηση θα συνεχιστεί. Σημαντικά μέρη θα καλυφθούν και από το πρόγραμμα ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ για έργα οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα που θα εκτελέσει το υπουργείο και αφορά την τριετία 2011-2013. Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί τμήμα του σχεδιασμού των 3 δισ. ευρώ που ανακοίνωσε χθες ο υφυπουργός για την κατασκευή μικρών και μεσαίων έργων με στόχο την αναζωπύρωση της ανάπτυξης στην ελληνική περιφέρεια.
Συνήθως όλες αυτές οι εξαγγελίες δεν υλοποιούνται παρά μόνο οι πλέον απαραίτητες και οι πιο ώριμες μελετητικά. Ας δούμε τι θα γίνει και σε αυτήν την περίπτωση..
1 σχόλιο:
Την δεκαετία του 1880 η Θεσσαλία είχε αποκτήσει ικανό (μετρικό) σιδηροδρομικό δίκτυο που με έδρα την πόλη του Βόλου συνέδεε τις μεγαλύτερες πόλεις της Θεσσαλίας μεταξύ τους (Βελεστίνο - Λάρισα - Φάρσαλα - Σοφάδες - Καρδίτσα - Τρίκαλα - Καλαμπάκα). Σήμερα το 2010 και ενώ έχουν διαπλατυνθεί τα τμήματα Λάρισα - Βόλος (1960) και Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα (2000), αφενός το δίκτυο έχει συρρικνωθεί σημαντικά διότι δεν διαπλατύνθηκε το τμήμα Βελεστίνο - Παλαιοφάρσαλος (εκτός λειτουργίας από 1998) και αφετέρου οι πόλεις ΔΕΝ συνδέονται με απευθείας δρομολόγια! (δηλαδή θα ήταν δυνατόν τα δρομολόγια να συνδέουν το Βόλο με την Καλαμπάκα μέσω Λάρισας - Παλαιοφαρσάλου). Τα δρομολόγια μεταξύ Βόλου και Λάρισας συρρικνώθηκαν σε μόλις 6 ζεύγη δρομολογίων από περισσότερα από 12. Επίσης πριν την κατάργηση του μετρικού δικτύου υπήρχαν 5 ζεύγη δρομολογίων μεταξύ Βόλου - Καλαμπάκας συν άλλα τρία μεταξύ Παλαιοφαρσάλου - Καλαμπάκας, ενώ σήμερα είναι 4 δρομολόγια συν ένα Καλαμπάκα - Αθήνα και άλλο ένα μεταξύ Καλαμπάκας - Θεσσαλονίκης. Τολμώ να πω ότι ο πρώτος προαστιακός σιδηρόδρομος με αξιώσεις στην Ελλάδα λειτούργησε μεταξύ Λαρίσης - Βόλου ειδικά όταν ανέλαβαν δράση οι εξαιρετικές γερμανικές αυτοκινητάμαξες Φεροστάλ. Το δίκτυο είχε και ένα εξαιρετικό πλεονέκτημα να εισέρχεται μέσω της οδού Δημητριάδος στον αστικό ιστό του Βόλου, εξυπηρετώντας τον ανατολικό τομέα του Βόλου. Τέλος θα ήταν δυνατόν να αναπτυχθεί μέσω της παραλιακής ζώνης του Βόλου δίκτυο ελαφρύ ηλεκτροκίνητου σιδηροδρόμου πλάτους 60cm, εκσυγχρονίζοντας δηλαδή το σιδ/κο δίκτυο του Πηλίου σε έναν μοντέρνο και μοναδικό παγκοσμίως προαστιακό σιδηρόδρομο, από τον Σ.Σ. του Βόλου έως (τουλάχιστον) την κωμόπολη της Αγριάς. Για ακόμα μια φορά χάνεται η ευκαιρία με αφορμή τους Μεσογειακούς Αγώνες να εκσυγχρονιστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο ης Θεσσαλίας. Μη λησμονούμε ότι ο άξονας Βόλος - Βελεστίνο - Φάρσαλα - Καλαμπάκα είναι ένας από τους τρεις καθέτους άξονες, παραμένει ημιτελής και απαξιώνεται μέρα με την ημέρα όπως και όλο το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο γενικότερα…
Δημοσίευση σχολίου