Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 10 Μαΐου 2010

Θεσσαλία: Οι Εξαγγελίες για τα έργα των επόμενων ετών


Εξαγγελίες για έργα στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας είχαμε πριν από λίγε μέρες από τον Υφυπουργό Υποδομών Κο Μαγκριώτη. Πρόκειται για έργα αναπτυξιακού χαρακτήρα αλλά και έργα που συνδέονται με την διοργάνωση των Μεσογειακών Αγώνων του 2013 που ανέλαβαν από κοινού Βόλος και Λάρισα.
Τα έργα αυτά είναι : η παράκαμψη και ο περιφερειακός Ελασσόνας, η ολοκλήρωση του δακτυλίου της Λάρισας, το αεροδρόμιο της Σκιάθου, ο δρόμος Λάρισας - Φαρσάλων σε συνδυασμό με την παράκαμψη της Νίκαιας αλλά η ανάπτυξη προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία. Αναλυτικά:
• Εξαγγέλθηκε ότι ανατίθεται η μελέτη για την παράκαμψη της Ελασσόνας, έργο ύψους 30 εκ.€ που θα ενταχθεί για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
• Στα τέλη του 2010 υπολογίζεται ότι θα δημοπρατηθεί το αεροδρόμιο της Σκιάθου,
• Συνεχίζονται τα έργα στο αεροδρόμιο της Αγχιάλου, προχωρά η παράκαμψη Βόλου,
• Έχουν προχωρήσει και όλες οι δημοπρατήσεις για την Κάρλα και έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του αρδευτικού δικτύου.
Σε ότι αφορά στο δακτύλιο της Λάρισας ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε ότι το Υπουργείο υποστηρίζει αυτό το έργο και ειδικά για τις παρακάμψεις «Σάκη Καράγιωργα» (20 εκ€) και Β’ Γέφυρας Πηνειού (10 εκ€), θα υλοποιηθούν από το Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου.
Μια σημαντική εξαγγελία που όμως την έχουμε ξανακούσει στο παρελθόν είναι η ανάπτυξη Προαστιακού Σιδηρόδρομου που θα ενώνει όλες τις μεγάλες πόλεις της Θεσσαλίας (Βόλος, Λάρισα, Καρδίτσα, Τρίκαλα) με προτεραιότητα φυσικά τη γραμμή Λάρισα-Βόλος. Αν και υπήρχε στο φάκελο για χρήση τους Μεσογειακούς Αγώνες εντούτοις είναι πλέον αδύνατο ακόμα και τεχνικά (και φυσικά και λόγω οικονομικής στενότητας) να λειτουργήσει μέχρι τότε. Ακόμα και έτσι όμως δηλαδή να λειτουργήσει έστω και 2 χρόνια αργότερα είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα για το δίκτυο του Προαστιακού που ενδέχεται να δημιουργηθεί στην περιοχή. Για την εξυπηρέτηση των Αγώνων ο κ. Μαγκριώτης τόνισε ότι θα υπάρξει εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου Λάρισας - Βόλου.
Σε ότι αφορά στην οδική σύνδεση Λάρισας- Φαρσάλων, η μελέτη που ανατέθηκε το 2009 αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2011. Στόχος είναι το έργο να ενταχθεί στις αναμορφώσεις του ΕΣΠΑ και να υπάρξει διασύνδεση με την παράκαμψη της Νίκαιας.
Σε ότι αφορά στο εναλλακτικό οδικό δίκτυο που καταπονήθηκε, ήδη έχουν δοθεί από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προς την Περιφέρεια πιστώσεις ύψους 5,5 εκατομμυρίων ευρώ και η χρηματοδότηση θα συνεχιστεί. Σημαντικά μέρη θα καλυφθούν και από το πρόγραμμα ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ για έργα οδικής ασφάλειας σε όλη τη χώρα που θα εκτελέσει το υπουργείο και αφορά την τριετία 2011-2013. Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί τμήμα του σχεδιασμού των 3 δισ. ευρώ που ανακοίνωσε χθες ο υφυπουργός για την κατασκευή μικρών και μεσαίων έργων με στόχο την αναζωπύρωση της ανάπτυξης στην ελληνική περιφέρεια.
Συνήθως όλες αυτές οι εξαγγελίες δεν υλοποιούνται παρά μόνο οι πλέον απαραίτητες και οι πιο ώριμες μελετητικά. Ας δούμε τι θα γίνει και σε αυτήν την περίπτωση..

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Την δεκαετία του 1880 η Θεσσαλία είχε αποκτήσει ικανό (μετρικό) σιδηροδρομικό δίκτυο που με έδρα την πόλη του Βόλου συνέδεε τις μεγαλύτερες πόλεις της Θεσσαλίας μεταξύ τους (Βελεστίνο - Λάρισα - Φάρσαλα - Σοφάδες - Καρδίτσα - Τρίκαλα - Καλαμπάκα). Σήμερα το 2010 και ενώ έχουν διαπλατυνθεί τα τμήματα Λάρισα - Βόλος (1960) και Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα (2000), αφενός το δίκτυο έχει συρρικνωθεί σημαντικά διότι δεν διαπλατύνθηκε το τμήμα Βελεστίνο - Παλαιοφάρσαλος (εκτός λειτουργίας από 1998) και αφετέρου οι πόλεις ΔΕΝ συνδέονται με απευθείας δρομολόγια! (δηλαδή θα ήταν δυνατόν τα δρομολόγια να συνδέουν το Βόλο με την Καλαμπάκα μέσω Λάρισας - Παλαιοφαρσάλου). Τα δρομολόγια μεταξύ Βόλου και Λάρισας συρρικνώθηκαν σε μόλις 6 ζεύγη δρομολογίων από περισσότερα από 12. Επίσης πριν την κατάργηση του μετρικού δικτύου υπήρχαν 5 ζεύγη δρομολογίων μεταξύ Βόλου - Καλαμπάκας συν άλλα τρία μεταξύ Παλαιοφαρσάλου - Καλαμπάκας, ενώ σήμερα είναι 4 δρομολόγια συν ένα Καλαμπάκα - Αθήνα και άλλο ένα μεταξύ Καλαμπάκας - Θεσσαλονίκης. Τολμώ να πω ότι ο πρώτος προαστιακός σιδηρόδρομος με αξιώσεις στην Ελλάδα λειτούργησε μεταξύ Λαρίσης - Βόλου ειδικά όταν ανέλαβαν δράση οι εξαιρετικές γερμανικές αυτοκινητάμαξες Φεροστάλ. Το δίκτυο είχε και ένα εξαιρετικό πλεονέκτημα να εισέρχεται μέσω της οδού Δημητριάδος στον αστικό ιστό του Βόλου, εξυπηρετώντας τον ανατολικό τομέα του Βόλου. Τέλος θα ήταν δυνατόν να αναπτυχθεί μέσω της παραλιακής ζώνης του Βόλου δίκτυο ελαφρύ ηλεκτροκίνητου σιδηροδρόμου πλάτους 60cm, εκσυγχρονίζοντας δηλαδή το σιδ/κο δίκτυο του Πηλίου σε έναν μοντέρνο και μοναδικό παγκοσμίως προαστιακό σιδηρόδρομο, από τον Σ.Σ. του Βόλου έως (τουλάχιστον) την κωμόπολη της Αγριάς. Για ακόμα μια φορά χάνεται η ευκαιρία με αφορμή τους Μεσογειακούς Αγώνες να εκσυγχρονιστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο ης Θεσσαλίας. Μη λησμονούμε ότι ο άξονας Βόλος - Βελεστίνο - Φάρσαλα - Καλαμπάκα είναι ένας από τους τρεις καθέτους άξονες, παραμένει ημιτελής και απαξιώνεται μέρα με την ημέρα όπως και όλο το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο γενικότερα…

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα