Μετά τις δύσκολες μέρες που πέρασε (και περνά) η Ελληνική οικονομία έρχονται ευχάριστες ειδήσεις από το χώρο των κατασκευών. Μετά από καθυστέρηση ενός και πλέον έτους (είχε εξαγγελθεί και πέρυσι το έργο από την προηγούμενη κυβέρνηση) δρομολογήθηκε ένα πολύ σημαντικό αναπτυξιακό έργο.
Έτσι εχθές 1η Ιουνίου 2010 προκηρύχθηκε διεθνής ανοιχτός διαγωνισμός για την ανάθεση με σύμβαση παραχώρησης της ανάπτυξης Εμπορευματικού Κέντρου σε έκταση 588 στρεμμάτων στο Θριάσιο Πεδίο (το οποίο βρίσκεται στα όρια του Δήμου Ασπροπύργου). Η περίοδος κατάθεσης προσφορών ορίστηκε από τις 4 Ιουνίου 2010 έως τις 20 Σεπτεμβρίου 2010.
Σύμφωνα με την προκήρυξη το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου αποτελεί ένα πρωτοποριακό έργο λόγω του μεγέθους του και της στρατηγικής του χωροθέτησης.
Ο Υπουργός Υποδομών Κος Ρέππας τόνισε μεταξύ άλλων πως ένα τέτοιο έργο "αλλάζει τον χάρτη των μεταφορών στην πατρίδα μας. Είναι μία αναπτυξιακή δυνατότητα, ένα έργο μοναδικό για την Ελλάδα, που τώρα αποκτά βάσιμη προοπτική. Αναπτύσσοντας τη στρατηγική μας στον τομέα των εμπορευματικών συνδυασμένων μεταφορών, προωθούμε μία επένδυση ύψους τουλάχιστον 150 εκατομμυρίων ευρώ".
Το ακίνητο ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. εφάπτεται του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο και προορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 3333/05 για τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου συνδυασμένων μεταφορών. Σύμφωνα με τους όρους δόμησης που έχουν ληφθεί για το ακίνητο υπάρχει η δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και βρίσκεται σε φάση κατασκευής η σιδηροδρομική σύνδεσή του με το με το λιμένα του Ν. Ικονίου.
Ο Ανάδοχος που θα προκύψει από το Διαγωνισμό θα συστήσει ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού (Παραχωρησιούχος) που θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση για 40 έτη του Εμπορευματικού Κέντρου συνδυασμένων μεταφορών που θα κατασκευαστεί, με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Η διάρκεια κατασκευής διαιρείται σε τρεις περιόδους:
-Περίοδος Τ1 με διάρκεια 18 μηνών από την έναρξη ισχύος της παραχώρησης, στην οποία θα κατασκευασθούν και θα λειτουργήσουν κατ’ ελάχιστον κτίρια που αντιστοιχούν σε ποσοστό 20%, των μέγιστων επιτρεπομένων όρων και περιορισμών δόμησης και κατ’ όγκον εκμετάλλευσης που ισχύουν κατά το χρόνο υποβολής της Προσφοράς και θα κατασκευαστεί η βασική σιδηροδρομική υποδομή εντός του Εμπορευματικού Κέντρου.
-Περίοδος Τ2 με διάρκεια 60 μηνών από την έναρξη ισχύος της παραχώρησης, στην οποία θα κατασκευασθούν και θα λειτουργήσουν συνολικά κατ’ ελάχιστον κτίρια που αντιστοιχούν σε ποσοστό 90%, των μέγιστων επιτρεπομένων όρων και περιορισμών δόμησης και κατ’ όγκον εκμετάλλευσης που ισχύουν κατά το χρόνο υποβολής της Προσφοράς και θα ολοκληρωθεί το συνοδευτικό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο.
-Περίοδος Τ3 (προαιρετική) με διάρκεια 5 ετών από την ολοκλήρωση της περιόδου Τ2, στην οποία θα είναι δυνατή η κατασκευή και η λειτουργία των υπολειπόμενων τετραγωνικών μέτρων αποθηκών που επιτρέπουν οι όροι δόμησης.
Το οικονομικό αντάλλαγμα του Παραχωρησιούχου προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ θα περιλαμβάνει: α) ποσοστό επί του κύκλου εργασιών της εταιρείας παραχώρησης το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το ελάχιστο ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα που θα προσφερθεί και β) δωρεάν μεταβίβαση του 15% των μετοχών της εταιρείας παραχώρησης μετά την περίοδο Τ1 (τμηματική λειτουργία).
Πρόκειται για ένα τεράστιο επενδυτικό πλάνο που θα αλλάξει τις μεταφορές container σε όλη την Ελλάδα. Σε συνδυασμό με τη σιδηροδρομική γραμμή του Ικονίου (δηλαδή στο λιμάνι του Πειραιά) θα μπορεί να στέλνει εμπορευματοκιβώτια σε όλη την Ελλάδα καταργώντας ουσιαστικά πολλές από τις σημερινές οδικές μεταφορές με φορτηγά. Είναι μια πολύ μεγάλη επένδυση και οι θέσεις απασχόλησης που θα προσφέρει είναι σημαντικές όπως και οι επιμέρους αναπτυξιακές ευκαιρίες που θα φέρει μια τέτοια κίνηση.
Μέχρι τα τέλη του έτους αναμένεται να έχουμε τον ανάδοχο αν δεν υπάρξουν ενστάσεις και να ξεκινήσει σε ένα χρόνο από σήμερα η περίοδος παραχώρησης.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
4 σχόλια:
Δεν θα σχολιάσω την είδηση η οποία ασφαλώς είναι πολύ ευχάριστη, αλλά το γεγονός πως η εταιρεία ΓΑΙΑΟΣΕ υφίσταται ακόμη, ενώ θα έπρεπε να έχει απορροφηθεί μαζί με την ΕΔΙΣΥ από την ΕΡΓΟΣΕ σύμφωνα με απόφαση πρώην Υπουργού Μεταφορών και απόφασης Επιτροπής ΔΕΚΟ του Δεκεμβρίου 2008.
Μετά, αναρωτιόμαστε γιατί το κόστος διοίκησης του ΟΣΕ δεν μειώθηκε, όπως προβλεπόταν...
Πολύ απλά, γιατί ο αριθμός των θυγατρικών του ομίλου ΟΣΕ (άρα και των διοικητικών συμβούλιων) παρέμεινε ο ίδιος!
"και βρίσκεται σε φάση κατασκευής η σιδηροδρομική σύνδεσή του με το με το λιμένα του Ν. Ικονίου" Αλήθεια, σε ποιο σημείο βρίσκεται η κατασκευή αυτής της συνδετηρίας σιδ/κης γραμμής; Μπορεί η ΕΡΓΟΣΕ με ένα δελτίο τύπου να μας ενημερώσει για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αυτής της σιδ/κης σύνδεσης; Αν και το ερώτημα το έχω θέσει και παλαιότερα, θα το θέσω και τώρα, περιμένοντας επίσης μια απάντηση: Αφού το έργο παρουσιάζει καθυστερήσεις και δυσκολίες στην υλοποίησή του, γιατί δεν γίνονται συμπληρωματικές μελέτες και τα όποια τεχνικά έργα, ώστε αυτός ο σιδηροδρομικός κλάδος να αποτελεί ΚΑΙ κλάδο του προαστιακού δικτύου; Η ίδια η ιστορία και η εμπειρία έχει καταδείξει ότι στην Ελλάδα ποτέ ΔΕΝ ευνοήθηκαν τα λεγόμενα "παράλληλα έργα" (δηλαδή 2 ή τρεις σιδ/κες γραμμές μεταξύ δύο σημείων για διαφορετική χρήση η καθεμιά). Επομένως, η σιδ/κη γραμμή Θριάσιο - Νέο Ικόνιο θα είναι μοναδική. Επειδή υφίσταται μεγάλη ανάγκη μετακινήσεων μεταξύ των δυτικών συνοικιών του Πειραιά προς το ΣΚΑ/Πελοπόννησο/Χαλκίδα/Αεροδρόμιο, ας δώσουν μια πειστική απάντηση για ποιο λόγο ΔΕΝ περιλαμβάνεται στο δίκτυο του προαστιακού και η εν λόγω σιδ/κη σύνδεση; Από την άλλη, αν θεωρείται εύκολη μια οποιαδήποτε άλλη επέκταση του προαστιακού προς οποιαδήποτε κατεύθυνση (Κορωπί - Λαύριο 31 km, Ισθμός - Λουτράκι 10 km, Άγιοι Ανάργυροι - Ελευσίνα - πόλη των Μεγάρων 35 km), ας μας δηλώσουν ευθαρσώς: πότε, κύριοι θα προκηρύξετε τις προεκτάσεις του προαστιακού Αθηνών;
Nα συμπληρωσω οτι προβλεπεται επεκταση του προαστιακου προς Δραπετσωνα/Κερατσινι αλλα δεν ξερω με ποιο τροπο ακριβως και το ποτε.
Οχι μόνο δεν προβλέπεται επέκταση του προαστιακού προς Δραπετσώνα/Κερατσίνι (προβλέπεται επέκταση τραμ) αλλά θα ξηλωθούν οι μόλις πριν λίγο καιρό ανακαινισμένες γραμμές από τον σταθμό ΟΣΕ Πειραιά (Αγ.Διονύσιος) ο οποίος έχει καταληφθεί από άστεγους μέχρι την σημερινή γραμμή του προαστιακού Πειραιά για να κατασκευαστεί πεζόδρομος/ποδηλατόδρομος, σύμφωνα με το πρόγραμμα ανάπτυξης Πειραιά.
Οι υπεύθυνοι θυμούνται πεζόδρομους και ποδηλατόδρομους μόνο όταν θα γίνουν ως ταφόπλακα στον σιδηρόδρομο.
Και φυσικά, οι ποδηλατόδρομοι θα μετατραπούν μέσα σε μια εβδομάδα σε πάρκινγκ ενώ οι πεζόδρομοι σε λεωφόροι, όπως σε Μαρούσι, Κηφισιά, Θεσσαλονίκη, κτλ...
Δημοσίευση σχολίου