Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 5 Ιουνίου 2010

Ανάπλαση Παραλίας Φαλήρου: Θα αλλάξει η εικόνα;


Ο όρμος Φαλήρου και γενικά η παραλία Φαλήρου και Καλλιθέας έχουν απασχολήσει πολλές στο παρελθόν την κοινή γνώμη αφού παραμένουν απροσπέλαστες στο ευρύ κοινό. Είναι ένα παράδοξο φαινόμενο μια πόλη σαν την Αθήνα, να μην έχει πρόσβαση στο παραλιακό της μέτωπο. Το πρόβλημα φυσικά επεκτείνεται και στο υπόλοιπο παραλιακό μέτωπο μέχρι τη Βάρκιζα.
Τον τελευταίο καιρό έχουν βγει διάφορα δημοσιεύματα που θέλουν ενεργοποίηση παλαιότερων μελετών για την αξιοποίηση της παραλίας από το Π. Φάληρο μέχρι το ΣΕΦ που η σημερινή του εικόνα δεν είναι και η καλύτερη. Σκουπίδια, χώματα διάσπαρτες Ολυμπιακές εγκαταστάσεις εγκατάλειψη.
Πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες είχε βγει ένα πολύ ωραίο σχέδιο ανάπλασης της περιοχής με τη δημιουργία πάρκων και καναλιών που σε συνδυασμό με τις εγκαταστάσεις του γηπέδου Beach Volley θα προσελκύσουν την Ελληνική Οικογένεια να ανακαλύψει μια περιοχή που μέχρι σήμερα δεν γνωρίζει. Ο τότε στόχος ήταν η Αθήνα να κάνει στα πρότυπα της Βαρκελώνης την παραλία της σημείο αναφοράς για την πόλη. Δυστυχώς μετά τους Αγώνες τίποτα δεν έγινε από τα μεγαλεπήβολα σχέδια που περιλάμβαναν μέχρι και τη δημιουργία υγρού πάρκου.
Ένα από τα πλάνα είναι η δημιουργία οικολογικού πάρκου στα όρια του Δήμου Μοσχάτου ανάμεσα στον Κηφισό και τον Ιλισό καθώς και αντιπλημμυρικά κανάλια. Για το γήπεδο Ταε Κβον Ντο που σήμερα είναι χώρος συναυλιών και εκδηλώσεων θα ξαναγίνει διαγωνισμός με σύμβαση παραχώρηση (άγνωστο για πόσα ).
Η περιοχή της παραλίας Φαλήρου έχει γίνει πολλές φορές αντικείμενο αντιπαράθεσης ανάμεσα στα υπουργεία και τους τοπικούς Δήμους αφού κρύβεται μια μεγάλη περιουσία από την ανάπλαση της περιοχής.
Τα κανάλια έχουν ήδη δημιουργηθεί από τα έργα που έχουν γίνει και χρειάζεται η διαμόρφωση του χώρου που με ένα λογικό κόστος μπορεί να γίνει το αγαπημένο σημείο των Αθηναίων. Εδώ και χρόνια υπάρχει και η Εσπλανάδα (η τεραστίων διαστάσεων γέφυρα που ξεκινά από την περιοχή του παλιού Ιπποδρόμου και καταλήγει δίπλα από το γήπεδο Τα Κβον Ντο. Ειδικά μετά τη δρομολόγηση της ανάπλασης του παλιού Ιπποδρόμου (θα κατασκευαστεί η Νέα Λυρική Σκηνή, η Εθνική Βιβλιοθήκη και το ένα μεγάλο Πάρκο) θα γίνει μια περιοχή που θα ανεβάσει κατακόρυφα την αξία της περιοχής και θα την μετατρέψει σε hot spot συνάντησης παιχνιδιού και ξεκούρασης 10 λεπτά μόλις από τα κέντρα της Αθήνας και του Πειραιά.

5 σχόλια:

Antonis είπε...

Ετσι ηταν και η Μαρινα του Φλοισβου οσο ανηκε στο Κρατος και μετα στο Δημο Παλαιου Φαληρου. Εγκαταληψη, σκουπιδια,τσιγγανοι και γενικα βρωμα και σκηνικο αποσυνθεσης.
Επρεπε να δοθει ο χωρος στην Lamda Development aka Λατσης, για να γινει η Μαρινα του Φλοισβου πολος ελξης και αυτη τη στιγμη τα ΣΚ να μην βρισκεις να κατσεις.
Δυστυχως σε αυτη τη χωρα μονο η ιδιωτικη πρωτοβουλια μπορει να κανει εργα που μετα θα τα συντηρει και τα απολαμβανουν ολοι.

Δωστε στον χ,ψ,ω Λατση το παραλιακο μετωπο απο ΣΕΦ μεχρι Μαρινα Φλοισβου (Αβερωφ) και σε 12 μηνες θα σε εχει ετοιμο το ωραιοτερο παραλιακο μετωπο που ονειρευτηκατε ποτε.
Αν περιμενετε εν μεσω κρισης το κρατος να ριξει λεφτα, πλαναστε.

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα Αντώνη,
το πρόβλημα με το να δώσουμε οτιδήποτε στον κάθε Λάτση, είναι ότι όσο ωραίο και να το κάνει θα το γεμίσει συρματοπλέγματα και θα ζητάει λεφτά για τα πάντα. Και το μόνο που έχει στο νου του ο κάθε Λάτσης είναι να βγάλει κέρδος, πράγμα που το μόνο που του επιτρέπει να κάνει είναι εμπορικές χρήσεις του εκάστοτε χώρου.
Οι χώροι πρέπει να μείνουν δημόσιοι, και το δημόσιο να ΔΟΥΛΕΨΕΙ. Λεφτά δεν χρειάζονται για να ρίξεις τα συρματοπλέγματα και να βγάλεις 100 δημοτικούς αστυνομικούς να φυλάνε την περιοχή από αυτούς που θέλουν να την καταστρέψουν και άλλους 100 κηπουρούς να το συντηρούν. Τους πληρώνουμε ήδη και δεν είμαι σίγουρος κατά πόσο τους αξιοποιούμε.
Καλό είναι να υπάρχει και το εμπορικό κομμάτι, αλλά όχι μόνο αυτό. Και ας αφήσουμε τη λυρική και τις πυραμίδες του Χέοπα για καλύτερες εποχές.

Antonis είπε...

Φιλε Iordvec στη Μαρινα Φλοισβου δεν πληρωνεις τιποτα για να μπεις μεσα.

Εχεις ενα στολιδι στην παραλια του Παλαιου Φαληρου και ειναι τσαμπα. Τι σε πειραξε που ο φρεντο εχει 4,5 ευρω??? Γιατι στη Γλυφαδα στα μαγαζια της πλατειας που δεν εχεις καθολου θεα και εχουν την ιδια τιμη?? Τουλαχιστον στη μαρινα βλεπεις θαλασσα, το φαληρικο ορμο, το Σεφ, το Καραϊσκακη ;-)

Επιπλεον στην Μαρινα του Φλοισβου μπορεις απλα να κανεις τη βολτα σου, το ποδηλατο σου, να βγαλεις τα παιδια βολτα, χωρις να πληρωσεις cent.

Λατσηδες και παλι Λατσηδες, αφου το κρατος και οι ΟΤΑ ειχαν τη Μαρινα 20+ χρονια και την ειχαν χωματερη και καταυλισμο τσιγγανων (απορω πως ο Βαρδινογιαννης ανεχοταν να εχει το κοτερο σε εκεινο το σκουπιδοτοπο) και προτιμουσαν τα λεφτα για τη συντηρηση και την αναπλαση να τα ριχνουν σε κοιλιες ημετερων.

Ειδα και το παραλιακο μετωπο του Φαληρου που το εφτιαξε και το διαχειριστηκε το κρατος για την Ολυμπιαδα σε τι αισχρο χαλι ειναι τωρα απο το Σεφ μεχρι το Ταεκ βοντο. Ειδα και σε τι αισχρη κατασταση εχει περιελθει το Ελληνικο.

Πρεπει αυτοι οι χωροι να δοθουν σε ιδιωτες (δυστυχως) στα προτυπα της Μαρινας Φλοισβου δλδ ελευθερη χωρις εισοδο και πληρωμη προσβαση.

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ φίλε Iordvec, το μη χείρον βέλτιστον!

Τι είναι προτιμότερο? Να παραμείνουν στο δημόσιο και να είναι πάντα σκουπιδότοποι, ενώ όσα βγαίνουν φορολογικά από τις τσέπες μας και δήθεν δίνονται για "παρεμβάσεις" να μασαμπουκώνονται?

Ή να δοθούν σε ιδιώτες, με αποτέλεσμα να γίνουν στολίδια και παράλληλα, με τις κατάλληλες επενδύσεις, να δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε?

Για σκέψου λίγο λογικά!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Οφείλω να παραδεχτώ πως το Πάρκο και Μαρίνα Φλοίσβου είναι 2 στολίδια για το Παλαιό Φάληρο.

Η ζημιά του ιδιώτη από την ελεύθερη είσοδο των πολιτών υπερκαλύπτεται από τα τεράστια κέρδη εκμετάλλευσης της 2ης πιο διάσημης μαρίνας της Αττικής.

Αυτά τα τεράστια κέρδη θα μπορούσε να τα καρπώνεται ο δήμος με εκμηδενισμό των δημοτικών τελών Παλαιού Φαλήρου ή/και το κράτος για μείωση των δανειακών αναγκών και φόρων.

Αλλά όταν δεν υπάρχει θέληση, είναι λογικό να φτάνουμε στο μάλλον δυσάρεστο συμπέρασμα πως είναι καλύτερα το ιδιωτικό μοντέλο...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα