Με δελτίο τύπου που εξέδωσε το ΥΠΕΚΑ (Υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής) διέψευσε τις φήμες για ακύρωση του έργου του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης λόγω διαφορετικής πολιτικής που πλέον ακολουθεί η Ρωσία. Όπως τονίστηκε « είναι προτεραιότητα της Ρωσίας ο πετρελαιαγωγός».
Αυτό προέκυψε από την υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών που αναφέρεται και σε ενεργειακά ζητήματα. Η Ρωσική πλευρά επαναβεβαίωσε ότι η κατασκευή ότι η κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη συνεχίζει να είναι μια από τις προτεραιότητες της Ρωσίας στον ενεργειακό τομέα, στη ΝΑ Ευρώπη. Η Υπουργός Κα Μπιρμπίλη συναντήθηκε με τον Ρώσο Πρέσβη Κο Chkhikvishivili. Οι δύο χώρες υπογράμμισαν το ενδιαφέρον τους για την έγκαιρη έναρξη των εργασιών και τη διασφάλιση των όρων οικονομικής βιωσιμότητας και περιβαλλοντικής προστασίας του έργου προς όφελος της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης των δύο χωρών. Στον τομέα του φυσικού αερίου τα δύο μέρη εξέφρασαν την επιθυμία τους να επεκταθεί το υφιστάμενο συμβόλαιο παροχής φυσικού αερίου μετά τη λήξη της προθεσμίας ισχύος του το 2016. Επίσης εξέφρασαν και οι δύο την επιθυμία τους για την υλοποίηση του South Stream στα προκαθορισμένα χρονικά πλαίσια.
Με αυτό τον τρόπο καθησυχάστηκε και η Ελληνική πλευρά μετά από πληθώρα δημοσιευμάτων για ακύρωση αυτού του πολύ σημαντικού αναπτυξιακού έργου για την Θράκη αλλά κυρίως την Ελληνική Ενεργειακή Πολιτική. Όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν και ειδικά στη σημερινή περίοδο πρόκειται για μια πολύ σημαντική επένδυση που θα φέρει απασχόληση τόσο κατά τη διάρκεια κατασκευής του όσο και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του.
*Έγινε δήλωση στις 9-6-10 απο τον Ρώσο υπουργό που είπε ότι "Πρέπει να ξέρουμε προς τα πού κινούμαστε. Δεν λέω, ότι θα σταματήσουμε το σχέδιο, αλλά θα το αναβάλουμε έως ότου μάθουμε την θέση της βουλγαρικής πλευράς. Και θα σταματήσουμε να χρηματοδοτούμε το σχέδιο» πράγμα που σημαίνει ότι το έργο δεν σταματά αλλά είναι μια κίνηση προκειμένου να αποσαφηνιστεί η θέση της Βουλγαρίας που μέχρι σήμερα δεν έχει σαφείς θέσεις. Αρα καλό είναι να περιμένουμε, να μην βγάζουμε βιαστικά συμπεράσματα. Το έργο αυτό δυστυχώς έχει περάσει απο πολλές αναταραχές. Ας κάνουμε λίγο υπομονή και θα δούμε τις εξελίξεις.
**ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ: Την αποχώρηση της απο το σχέδιο του αγωγού Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη ανακοίνωσε η Βουλγαρία. Με αυτή την δήλωση ουσιαστικά ναυαγεί ολόκληρο το σχέδιο του αγωγού.
13 σχόλια:
Μάλλον δεν τα ξέρεις τα νέα αγαπητέ. μπες στο Link να δεις
http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=12589&Itemid=139
Θα ήταν καθαρή αυτοκτονία η εγκατάλειψη κατασκευής του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη από την χώρα μας! Το έργο ΠΡΕΠΕΙ να υλοποιηθεί σε προτεραιότητα κάθε άλλου έργου (ακόμα και των σιδηροδρομικών των οποίων είμαι φανατικός θιασώτης)! Ωστόσο πρέπει να ληφθούν μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος ΚΑΙ όχι να απαιτούν κάποιοι, εν ονόματι της δήθεν υπερευαισθησίας στα θέματα περιβάλλοντος, την ματαίωση του έργου. Η πατρίδα μας έχει ανάγκη από ενεργειακούς πόρους και σημαντικές επενδύσεις στην ενέργεια. Ακόμα εκκρεμεί η αναβάθμιση των ατμοηλεκτρικών εργοστασίων Η.Ε. σε μικτού καυσίμου (φυσικό αέριο και λιγνίτης) ώστε αφενός να αξιοποιηθούν τα κοιτάσματα χαμηλότερης θερμογόνου ισχύος, αφετέρου να βελτιωθούν σε σημαντικό βαθμό οι παραγόμενοι ρύποι (ειδικά στο εργοστάσιο της Μεγαλόπολης που χρησιμοποιεί ως μικτό καύσιμο μαζούτ + λιγνίτη). Οφείλουμε στην πατρίδα και στα παιδιά μας να παράσχουμε περισσότερη, καλύτερη, φτηνότερη και κυρίως ΚΑΘΑΡΟΤΕΡΗ ενέργεια, έχοντας υπόψη τις ανάγκες της χώρας μας, το σεβασμό στο περιβάλλον και την κατά το δυνατόν αειφορία της.
Ή ρίξη με τους Ρώσους είναι πλέον οριστική από τα πουλημέρα κορμιά του πολιτικούς. Του φτύνω τους ανθέλληνες φιλοαμερικάνους. Διαβάστε:
Δεν θα μπορέσει η Ρωσία να στείλει τους τουρίστες που θα ήθελε στην Ελλάδα!Όπως αναφέρουν πηγές στην Μόσχα η ρωσική κυβέρνηση έπαψε να ενθαρρύνει τα τουριστικά πρακτορεία να ενισχύσουν την ροή του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα ως αιτία για τις ελληνικές παλινδρομήσεις στο θέμα των αγωγών και της διακρατικής συμφωνία για το ΤΟΜΑ ΒΜP-3HEL.
Μάλιστα εστάλη και σχετική επιστολή από τον Σύνδεσμο Τουριστικών Πρακτόρων της Ρωσίας για το θέμα της βίζας, αλλά αυτό είναι μόνο η αφορμή.
Δεν υπάρχει περίπτωση να επιτευχθεί ο απαιτούμενος αριθμός των 2.500 - 3.000 εκδόσεων βίζας την ημέρα και θα προκληθεί υποχώρηση της ζήτησης αναφέρεται στην επιστολή. Παράλληλα, εκτιμά πως με την κατάσταση που επικρατεί, στις ελληνορωσικές σχέσεις θα υπάρξει κύμα ακυρώσεων.
Ο Σύνδεσμος περιγράφει τραγελαφικές εικόνες Ρώσων τουριστικών πρακτόρων να μένουν μέχρι αργά τη νύχτα περιμένοντας τα διαβατήρια των πελατών τους ή να τρέχουν να τους τα παραδώσουν τελευταία στιγμή στο αεροδρόμιο.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
ΟΛΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΙ ΑΣΤΑΚΟΥ
Η επένδυση το Κατάρ αφορά σε:
>Σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG
>Σταθμό αποθήκευσης και επαναεριοποίησης LPG
>Μονάδα ηλεκτροπαραγωγής από LPG 1100 MW
>Μονάδα παραγωγής βιοελαίων από άλγη.
Αλλά ο σχεδιασμός για τον Αστακό περιέχει κι άλλη πρασινάδα:απ’ τις 23/10/2009 έχει κατατεθεί αίτηση στη ΡΑΕ για μονάδα ηλεκτροπαραγωγής από καύση αστικών αποβλήτων (σκουπιδιών δηλ.) 200MW!!!
Εκτός των άλλων, σύμφωνα και με τη δήλωση του εκπροσώπου της Astakos Terminal το λιμάνι του Αστακού πουλιέται μαζί με τη Βιομηχανική Περιοχή σε Εταιρεία του Κατάρ ως η πρώτη ιδιωτική βιομηχανική περιοχή μαζί με ιδιωτικό λιμάνι που ανήκουν σε ξένη χώρα!
Στη μελέτη αναφέρεται η μονάδα βιοελαίων που θα δεσμεύει υποτίθεται το διοξείδιο του άνθρακα.Δεν υπάρχει καμία τεκμηρίωση σχετικά με το πως γίνεται και αυτό είναι λογικό αφού δεν υπάρχει πουθενά σήμερα ασφαλής και οικονομικά συμφέρουσα μέθοδος δέσμευσης του CO2.Αλλά αν η συγκεκριμένη εταιρεία έχει αυτή την τεχνογνωσία,γιατί την περιορίζει στον Αστακό και δεν τη διαθέτει σε παγκόσμια κλίμακα?
Πόσες θα είναι οι θέσεις εργασίας;
Η ΜΠΕ αναφέρει σαφώς 140 θέσεις εργασίας.Τα μέσα ενημέρωσης επιμένουν να μιλούν για 1.500 θέσεις, ενώ ακόμα κι ο Νομάρχης που βγήκε εξ αρχής στα μέσα μ’ αυτό το σύνθημα, αναγκάστηκε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο να παραδεχθεί πως οι θέσεις εργασίας είναι 140, μάλιστα σε πλήρη ανάπτυξη της επένδυσης.Η συγκεκριμένη επένδυση αλλάζει άρδην το διαμετακομιστικό χαρακτήρα του λιμανιού, αλλά και τον αναπτυξιακό προσανατολισμό της ευρύτερης περιοχής. Μετατρέπει την περιοχή σε ενεργειακό κέντρο μεγάλης,μάλιστα, επικινδυνότητας αφού μέρος της επένδυσης εμπίπτει στην οδηγία Sevezo II.Η ηλεκτροπαραγωγή από LPG δεν υπάρχει στην Ελλάδα αλλά και στον κόσμο.
Ποιες οι τοπικές επιπτώσεις;
>Οι τοπικοί ρύποι από μια τέτοια μονάδα είναι 20% λιγότεροι από μια αντίστοιχη μονάδα λιθάνθρακα και περίπου 15% περισσότεροι απ’ τη μονάδα λιθάνθρακα που είχε δρομολογηθεί στον Αστακό και ξεσήκωσε τον κόσμο.
>Το LPG παράγει Επικίνδυνους Αέριους Ρύπους με καρκινογόνες και μεταλλαξιογόνες ιδιότητες.
>Η αποβολή υδρατμών και η έκλυση μεγάλων ποσοτήτων θερμότητας θ’ αλλάξει το τοπικό μικροκλίμα ( φαινόμενο θερμονησίδας).
>Τα αποθηκευμένα αέρια (LPG και LNG) θα διαφεύγουν σε ποσοστό 1%, δηλ. 40.000 τόνοι ετησίως. Τα διαφεύγοντα αέρια,θα αναδύουν μια διαρκή χαρακτηριστική οσμή .
>Τα μεγάλα ατυχήματα από έκρηξη, τέτοιων μονάδων,δεν είναι σπάνια. Εδώ ο κίνδυνος αυξάνεται εξ’ αιτίας της μεγάλης σεισμικότητας της περιοχής.
>Η περιοχή οδηγείται σε ενεργειακή μονοκαλλιέργεια με αποτέλεσμα παραδοσιακοί παραγωγικοί τομείς να οδηγηθούν σε αδιέξοδο:Γεωργία,κτηνοτροφία, παράκτια αλιεία,ιχθυοκαλλιέργειες.
>Κι ο σημερινός υποτυπώδης τουρισμός θα εξαφανιστεί.
> Αναιρείται ο διαμετακομιστικός χαρακτήρας του λιμανιού,αυτός για τον οποίο δαπανήθηκαν εκατομμύρια εθνικών και κοινοτικών πόρων.
>Το τελικό Ισοζύγιο των θέσεων εργασίας προκύπτει αρνητικό.
Οφείλουμε λοιπόν ως τοπική κοινωνία,σύλλογοι,φορείς , πολίτες,να μη μείνουμε απαθείς,
συνυπογράφοντας τα παραπάνω κείμενα και συντονίζοντας τις
παρεμβάσεις μας.
Κίνηση Πολιτών Δήμου Αστακού
Πολιτιστικός Σύλλογος Βασιλόπουλου Η ΒΕΛΑ
ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΑΥΤΟΣ Ο ΑΓΩΓΟΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΘΑ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΤΗΣ ΡΩΣΣΙΑΣ :)
Ευχαριστούμε πολύ για την παρέμβαση, όπως έχω τονίσει και στην πρώτη σελίδα ο σχολιασμός είναι ελέυθερος.
Κε Καραγιάννη, με όλο το σεβασμό, δεν έχετε αντιληφθεί ότι αυτός που τον πάει για ακύρωση τον αγωγό δεν είναι ούτε η Ελλάδα, ούτε η Ρωσία, αλλά η νέα φιλοαμερικανική βουλγαρική κυβέρνηση, η οποία έχει βάλει σκοπό να τον μπλοκάρει μετά μανίας!
(δάκτυλος ΗΠΑ, με σκοπό την ακύρωση της τελευταίας μας ελπίδας για την χώρα, την τελειωτική πια οικονομική καταστροφή της Ελλάδας και την ανάδειξη της Τουρκίας σε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ κόμβο ΟΛΩΝ πια των αγωγών της περιοχής και κατ' αποτέλεσμα σε τοπική υπερδύναμη!!!!)
Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος
Σέβομαι απόλυτα τις απόψεις της Κίνησης Πολιτών Δήμου Αστακού Πολιτιστικός Σύλλογος Βασιλόπουλου Η ΒΕΛΑ. Έχω την αίσθηση ότι γενικά οι κινήσεις πολιτών υπερβάλλουν, όπως αντίστοιχα οι επενδυτές εμφανίζονται πάντοτε πολύ υπεραισιόδοξοι για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις μιας επένδυσης ενέργειας. Εδώ σπουδαίο ρόλο παίζει το κράτος να εφαρμόσει πολιτικές, διπλωματία κ.λ.π. ώστε να υποχρεώσει τον επενδυτή να λάβει τα αυστηρότερα δυνατόν μέτρα, δίχως να...χάσει την επένδυση! Οι αντιδράσεις των πολιτών πρέπει να εστιάζονται όχι στην αποτροπή κατασκευής της μονάδας, ούτε στα...αντισταθμιστικά οφέλη, αλλά στα δυνατόν αυστηρότερα μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος.
Τελικά απ'ότι φαίνεται ΔΕΝ θα γίνει ο αγωγός. Οι βούλγαροι εγκατέλειψαν το σχέδιο...
Οι Βούλγαροι εγκαταλείπουν το σχέδιο για τον αγωγό
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=41&nid=1231048357
Βλέπεις εκείνο το ρημαδοβέτο που άφησε και την γεωργία και την ουκρανία έξω από το μαντρί και δεν άφησε να ολοκληρωθεί η περικύκλωση της αρκούδας , πρέπει να τιμωρηθεί .
Ετσι επιβλήθηκαν ο νόμος της σιωπής και της πείνας γιά τους ανυπάκουους έλληνες .
Τώρα βέβαια οι τοπικοί αντιπρόσωποι μας ζορίζουν αλλά το παιχνίδι έχει πολλά επεισόδια ακόμη .
Δυστυχώς ο Μετρόφιλος και Τραμόφιλος είπε ακριβώς την αλήθεια μόλις 1 μέρα πριν συμβεί! Και την επόμενη μέρα επαληθεύτηκε ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΤΑΤΑ!
ναι ναι
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=16&artId=337158&dt=12/06/2010
" Εγκαταλείπουν τον αγωγό Μπουργκάς οι Βούλγαροι"
Αχχ τι ωραία και ύσηχα που περναει το θεμα... <3 <3 <3 Τι γαληνια που αναγκελνεται. Σε μια γωνιτσα του site στα θεματα Οικονομιας.
Δημοσίευση σχολίου