κείμενο από www.ypodomes.com
Το έργο της αναβάθμισης του αυτοκινητόδρομου Άκτιο- Αμβρακία έχει ξεκινήσει. Οι 3 από τις 4 εργολαβίες έχουν ήδη εγκαταστήσει τα πρώτα εργοτάξια. Συγκεκριμένα είναι στο στάδιο της ολοκλήρωσης των τοπογραφικών αποτυπώσεων ενώ γίνεται και σύνταξη της μελέτης εφαρμογής.
Μετά από αυτές τις πρώτες εργασίες θα αρχίσει το κυρίως έργο της διαμόρφωσης του δρόμου. Το έργο της κατασκευής του οδικού άξονα έχει χρόνο παράδοσης τα 3 χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης.
Αναφορικά με την 4η εργολαβία από την εταιρεία Μηχανική δεν έχουν εγκαταστήσει ακόμα κανένα εργοτάξιο παρότι έχουν περάσει περισσότεροι από 3 μήνες από την υπογραφή των συμβάσεων και των 4 εργολαβιών.
Το έργο του άξονα Άκτιο- Αμβρακία είναι μήκους 48χλμ συνολικά και θα συνδέει την Πρέβεζα μέσω της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας με τον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού δημιουργώντας τον πρώτο κάθετο άξονα.
Οι 4 εργολαβίες είναι οι :
* 1η εργολαβία από ΧΘ 0-22,5 ΑΕΓΕΚ προϋπολογισμού 120.000.000 ευρώ με έκπτωση 50,4%.
* 2η εργολαβία από ΧΘ 22,5-26,9 Ιόνιος Τ.Ε προϋπολογισμού 33.000.000 ευρώ με έκπτωση 50,23%.
* 3η εργολαβία από ΧΘ 26,9-35 με προϋπολογισμό 39.400.000 ευρώ, δόθηκε στη «Μηχανική» με έκπτωση 52,03%.
* 4η εργολαβία από ΧΘ 35-48,435 η Κ/Ξ Consortia Stabile - Intallipreze, προϋπολογισμού 52.300.000 ευρώ, με έκπτωση 51,85%.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
3 σχόλια:
Αστακός: Ερώτηση για τη μονάδα υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου
Ερώτηση προς τις υπουργούς Περιβάλλοντος Ενεργείας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη και Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, κατέθεσαν για τη θερμοηλεκτρική μονάδα υγροποιημένου πετρελαϊκού αερίου στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας οι ανεξάρτητοι βουλευτές Φώτης Κουβέλης, Θανάσης Λεβέντης, Νίκος Τσούκαλης και Γρηγόρης Ψαριανός.
Ειδικότερα, οι βουλευτές αναφέρουν:
Με ασυνήθιστη για τα ελληνικά δεδομένα ταχύτητα ολοκληρώθηκαν τους τελευταίους μήνες οι διαδικασίες αδειοδότησης της μεγαλύτερης θερμοηλεκτρικής μονάδας ηλεκτροπαραγωγής της χώρας μας ισχύος 1100 ΜW. Πρόκειται για επένδυση της εταιρείας πετρελαίων του Κατάρ (Qatar Petreleum) και αφορά μεταξύ άλλων την κατασκευή θερμοηλεκτρικού σταθμού με καύσιμο υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο (Liquid Petroleum Gas - LPG) στο Πλατυγιάλι του Δήμου Αστακού.
Το δεδηλωμένο ενδιαφέρον του πρωθυπουργού, οι επισκέψεις υπουργών στο Κατάρ και του πρέσβη της χώρας αυτής ερμηνεύουν ίσως την ασυνήθιστη ταχύτητα έκδοσης της πρώτης άδειας παραγωγής που δόθηκε από τη ΡΑΕ σε λιγότερο από ένα μήνα μετά την κατάθεση της σχετικής αίτησης, αλλά δεν είναι αρκετές για να αιτιολογήσουν ένα τέτοιο επενδυτικό σχέδιο για τους παρακάτω λόγους:
• Δεν προβλέπεται στον κατατεθειμένο στη Βουλή μακροχρόνιο ενεργειακό σχεδιασμό, ούτε ως μέγεθος ηλεκτρικής ισχύος ούτε ως καύσιμο ενώ παραμένει αδιευκρίνιστο κατά πόσο είναι συμβατό με τους εθνικούς στόχους για μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και για αύξηση του μεριδίου των ΑΠΕ (Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας) στο 20% του εθνικού ενεργειακού μείγματος , πολύ περισσότερο που το μεγαλύτερο μέρος της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας φέρεται να προορίζεται για εξαγωγή στην Ιταλία.
• Ενέχει μεγάλη επικινδυνότητα (κίνδυνος έκρηξης με επιπτώσεις σε ακτίνα χιλιομέτρων, αλλά και από τις διαφυγές αερίου που αναμένεται να φθάνουν τα 40 έως 60 εκατομμύρια κυβικά μέτρα -κατά μέσο όρο 40.000 τόνους- ετησίως). Εξάλλου υπάγεται στην οδηγία «Σεβέζο» ως επικίνδυνη βιομηχανική εγκατάσταση.
• Συνεπάγεται σοβαρότατη τοπική θερμική ρύπανση τόσο στην ατμόσφαιρα όσο και στη θάλασσα, αλλά και τοπική ατμοσφαιρική ρύπανση από οξείδια του Αζώτου και του Θείου, μονοξείδιο του Άνθρακα, αιωρούμενα σωματίδια σε απόσταση μόλις 10 χλμ από την πόλη του Αστακού.
• Περιλαμβάνει, ως περιβαλλοντικό άλλοθι, μονάδα παραγωγής βιοκαυσίμων από φύκια μέσω διοχέτευσης του διοξειδίου του άνθρακα στη θάλασσα, τεχνολογία που δεν έχει ακόμη δοκιμαστεί σε τέτοια κλίμακα.
• Βρίσκει αντίθετο τον τοπικό πληθυσμό που θέλει τη ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Πλατυγυαλίου ως διαμετακομιστικό λιμάνι και πλήττει σοβαρά την τουριστική προοπτική της ευρύτερης περιοχής.
Δεδομένου ότι η συγκεκριμένη επένδυση αλλάζει άρδην το διαμετακομιστικό χαρακτήρα του λιμανιού, αλλά και τον αναπτυξιακό προσανατολισμό της ευρύτερης περιοχής, μετατρέπει την περιοχή σε ενεργειακό κέντρο μεγάλης μάλιστα, επικινδυνότητας, αφού μέρος της επένδυσης εμπίπτει στην οδηγία Sevezo.
Ερωτώνται οι υπουργοί:
1. Ποιο θα είναι το όφελος για τους κατοίκους της περιοχής και την Εθνική μας οικονομία, από την υλοποίηση μιας τέτοιας επένδυσης σε ένα λιμάνι που διαθέτει ελεύθερη ζώνη εμπορίου και ελεύθερη ζώνη βιομηχανίας, χωρίς την επιβολή φόρων και χωρίς την επιβολή προστιθέμενης αξίας στα διακινούμενα προϊόντα της, όπως είναι τα πετρελαϊκά παράγωγα;
2. Πόσο θα επιβαρύνει η συγκεκριμένη επένδυση με νέα χρηματικά πρόστιμα την προβληματική κατά τα άλλα Ελληνική οικονομία αφού θα ανεβάσει τους ρύπους και σε πανελλαδικό επίπεδο.
3. Πως θα αντισταθμιστούν οι λιγοστές (140 από 1500 που είχαν αρχικά αναφερθεί) θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν από την εγκατάσταση της εν λόγω εταιρίας στο λιμάνι του Αστακού, με τις απώλειες των θέσεων εργασίας που θα επιφέρει η λειτουργία της εν λόγω μονάδας σε άλλους υφιστάμενους οικονομικούς τομείς οι οποίοι θα υποστούν σοβαρή συρρίκνωση;
4. Αληθεύει ότι απ’ τις 23/10/2009 έχει κατατεθεί αίτηση στη ΡΑΕ (απ’ την εταιρεία ENGAL) για μονάδα ηλεκτροπαραγωγής από καύση αστικών αποβλήτων (σκουπιδιών) 200MW στην ίδια περιοχή;
Συμπεράσματα της ενημερωτικής ημερίδας, που διοργάνωσε η ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΣΤΑΚΟΥ, για το Πλατυγιάλι.
1. Έγινε απολύτως σαφές ότι η σχεδιαζόμενη επένδυση σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στις σχετικές αναφορές των υποστηρικτών της περί πράσινης ανάπτυξης και οικονομικής ανάκαμψης του τόπου μας.
α. Η χρήση του LPG καθώς και το μέγεθος της Ηλεκτροπαραγωγικής μονάδας – μοναδική στον κόσμο – θα δημιουργήσουν ένα ασφυκτικό περιβάλλον αλλοιώνοντας την φυσιογνωμία της περιοχής με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά την παρουσία υψηλών ρύπων, αύξηση της τοπικής θερμοκρασίας, επικινδυνότητα κλπ.
β. Από τα στοιχεία που δίνουν οι επενδυτές και παραθέτονται στην μελέτη περιβαλλοντικών ορών, που έχει κατατεθεί προς ψήφιση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Αιτωλ/νίας, είναι απολύτως σαφές ότι μιλάμε ουσιαστικά για 60 θέσεις εργασίας στην βασική ηλεκτροπαραγωγική μονάδα και όταν ολοκληρωθούν όλες οι δραστηριότητες για 140 θέσεις συνολικά.
Αν συνυπολογίσουμε τις απώλειες θέσεων εργασίας άλλων υφισταμένων δραστηριοτήτων της περιοχής όπως οι ιχθυοκαλλιέργειες, η γεωργία, η κτηνοτροφία και ο Τουρισμός που θα υποστούν σοβαρή βλάβη από την πιθανή λειτουργία μιας τέτοιας μονάδας προκύπτει ότι σίγουρα θα υπάρξει μείωση της συνολικής οικονομικής δραστηριότητας.
γ. Ο όγκος των δραστηριοτήτων και η επικινδυνότητας μιας τέτοιας επένδυσης στο χώρο του πλατυγιαλιού θα καταργήσει και στην πράξη τον Εμπορικό και Βιομηχανικό χαρακτήρα του Λιμανιού και της ΒΙ.ΠΕ αντίστοιχα. Το γεγονός αυτό θα αποθαρρύνει την είσοδο εμπορικών φορτίων πάσης φύσεως στο λιμάνι καθώς επίσης και άλλες βιομηχανικές επενδύσεις με περισσότερες θέσεις εργασίας.
Οι απόψεις που κατατέθηκαν από εκπροσώπους φορέων και πολίτες υπέρ της εγκατάστασης της εν λόγω επένδυσης ήταν ελάχιστες.
2. Επιβεβαιώθηκε με τον ποιο σαφή και κατηγορηματικό τρόπο ότι η βούληση των
πολιτών της περιοχής μας με την κατασκευή του λιμανιού είναι μία και μοναδική :
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΤΥΓΙΑΛΟΥ ΩΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΤΙΚΟ ΛΙΜΑΝΙ-
Αυτός ήταν και ο σκοπός που χρηματοδοτήθηκε με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους.
Επίσης έγινε σαφές ότι οι πολίτες θα αντισταθούν σε κάθε προσπάθεια αλλαγής της χρήσης του λιμανιού του Πλατυγιαλιού.
3. Όλοι οι παρευρισκόμενοι εξέφρασαν την ανάγκη επαγρύπνησης ώστε να σταματήσει η παραπληροφόρηση για την εν λόγω επένδυση και να σπάσει η σιωπή σε ότι αφορά τα αρνητικά της.
4. Αξιολογώντας την συμμετοχή των συμπολιτών μας σε σχέση με την σοβαρότητα του θέματος εκτιμούμε ότι θα μπορούσε να είναι μαζικότερη. Λαμβάνοντας όμως υπόψη την συγκυρία καθώς και την παραπληροφόρηση που υφίσταται ευελπιστούμε ότι ήταν μια καλή αρχή και έπεται συνέχεια . . . με πολύ πιο δυναμική συμμετοχή . . .
5. Η Κίνηση πολιτών του Δήμου Αστακού σταθερή στην μέχρι τώρα πορεία της στα σοβαρά θέματα του τόπου μας θα συνεχίσει τις πρωτοβουλίες για την ανάδειξη του θέματος ώστε να γίνει υπόθεση όλη της κοινωνίας των συλλόγων, των πολιτών, και των φορέων.
ΚΕΝΤΡΙ: Για όσους δεν έχετε καταλάβει, με δυό Λόγια ο Αστακός ήταν να γίνει εμπορικό
Διακομετακομιστικό λιμάνι.
Όλα καλά κι όλα ωραία μέχρι εδώ, θα γινόταν μια τεράστια επένδυση, θα έρχονταν κεφάλαια από το εξωτερικό,θα δημιουργούνταν ένα σωρό θέσεις εργασίας,όλη η οικονομία της ευρύτερης περιοχής
θα έπαιρνε μπροστά, όλα καλά κι όλα ωραία...
Μετά όμως, o βασικός επενδυτής που ήταν η QPI (Qatar Petroleum International) αποφάσισε να μετατρέψει τον Αστακό σε επίκεντρο ενεργειακών δραστηριοτήτων και μάλιστα με εγκαταστάσεις στην
ανώτατη κατηγορία επικινδυνότητας και ασφάλειας...
Θα σας πω τι εννοώ: Θέλουν να κάνουν μονάδα ηλεκτροπαραγωγής και να χρησιμοποιούν σαν καύσιμο
το LPG
Εντάξει ρε φίλε θα μου πείτε, φυσικό αέριο θα χρησιμοποιήσουνε οι Άραβες, πράσινη ανάπτυξη
δεν θες;
Αμ δεν είναι έτσι φίλοι μου, το υγροποιημένο φυσικό αέριο είναι το LNG, τούτο εδώ, το LPG είναι το υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο,
που τους “περισσεύει” από την επεξεργασία πετρελαίου στο Κατάρ.Σήμερα αναγκάζονται να το καίνε,προκαλώντας τεράστιο πρόβλημα ρύπων!
Η WWF το αναφέρει σαν: "καύσιμο υψηλής επικινδυνότητας και προφανώς ρυπογόνο"
Καταλάβατε αδέρφια; Για νεκροταφείο των σκουπιδιών τους θέλουν τον Αστακό, για χωματερή των πετρελαϊκών αποβλήτων τους!
Δημοσίευση σχολίου